Kyriakos «Kenny» Stamatopoulos (29) klar for FFK
Opprinnelig postet av Holters
Faktum: Kenny har blitt hentet inn da våre keepere ikke har prestert. Indirekte er det altså deres egen feil at de nå får økt konkurranse.
Hva med andre spillere da? De har vel ikke heller prestert godt nok? FFK ligger tross alt svært nær bunnen. Da skulle spillere bli hentet inn for å øke konkurransen der også da?
Det jeg mener er at keeperne blir satt i gapestokk pga FFK sin hittil dårlige sesong ved å hente inn en ny keeper, og at det ikke er med på å gi Lasse og Erik positive vibber og mental styrke, verken på kort eller lang sikt.
Opprinnelig postet av Nugattistjerna
Faktum: Kenny har blitt hentet inn da våre keepere ikke har prestert. Indirekte er det altså deres egen feil at de nå får økt konkurranse.
Hva med andre spillere da? De har vel ikke heller prestert godt nok? FFK ligger tross alt svært nær bunnen. Da skulle spillere bli hentet inn for å øke konkurransen der også da?
Det jeg mener er at keeperne blir satt i gapestokk pga FFK sin hittil dårlige sesong ved å hente inn en ny keeper, og at det ikke er med på å gi Lasse og Erik positive vibber og mental styrke, verken på kort eller lang sikt.
Nå har ikke keeperne prestert godt nok og da kan man ikke la være å forsterke fordi de muligens blir plassert i gapestokk. Keeperplassen (sammen med spissene) har uten tvil vært vårt svakeste ledd i år, og det er så enkelt som at når en keeper gjør en tabbe så er det langt mer alvorlig enn når en spiss gjør det. Sånn har det alltid vært, og sånn vil det alltid være. I tillegg kan man ikke bytte ut alle elleve spillerne, selv om laget som helhet fungerer dårlig. Det går ikke an å gjemme seg bort ved å skylde på alle andre. Et sted må man begynne, og keeperplassen var en akilleshæl slik Staw og Bråthen har prestert i år. Du skal heller ikke se bort ifra at man også vil forsøke å hente inn et alternativ til på topp i løpet av dette vinduet.
Jeg håper på ingen måte at Staw eller Bråthen ønsker seg bort eller forsvinner som følge av dette. Dersom de faktisk begynner å ønske seg bort, så forteller det bare hvor mye FFK har skjemt dem bort. Da opptrer de som bortskjemte drittunger som ikke verdsetter all den tilliten FFK faktisk har gitt dem, og gir opp ved den første og minste motbør. I stedet bør tiden være inne for å brette opp ermene og ta opp kampen med Kenny. De får bevise at de tåler konkurranse, og det er en konkurranse det er mulig for både Staw og Bråthen å komme seirende ut av.
Når det er sagt, så vet jeg ikke om jeg selv hadde foretatt denne disposisjonen om det var jeg som tok det avgjørende valget, men jeg forstår absolutt hvorfor man har valgt å ta dette steget.
---------------------------
@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter
Nå har ikke keeperne prestert godt nok og da kan man ikke la være å forsterke fordi de muligens blir plassert i gapestokk. Keeperplassen (sammen med spissene) har uten tvil vært vårt svakeste ledd i år, og det er så enkelt som at når en keeper gjør en tabbe så er det langt mer alvorlig enn når en spiss gjør det. Sånn har det alltid vært, og sånn vil det alltid være. I tillegg kan man ikke bytte ut alle elleve spillerne, selv om laget som helhet fungerer dårlig. Det går ikke an å gjemme seg bort ved å skylde på alle andre. Et sted må man begynne, og keeperplassen var en akilleshæl slik Staw og Bråthen har prestert i år. Du skal heller ikke se bort ifra at man også vil forsøke å hente inn et alternativ til på topp i løpet av dette vinduet.
Jeg håper på ingen måte at Staw eller Bråthen ønsker seg bort eller forsvinner som følge av dette. Dersom de faktisk begynner å ønske seg bort, så forteller det bare hvor mye FFK har skjemt dem bort. Da opptrer de som bortskjemte drittunger som ikke verdsetter all den tilliten FFK faktisk har gitt dem, og gir opp ved den første og minste motbør. I stedet bør tiden være inne for å brette opp ermene og ta opp kampen med Kenny. De får bevise at de tåler konkurranse, og det er en konkurranse det er mulig for både Staw og Bråthen å komme seirende ut av.
Applauderer de 2 første avsnitt i Holters innlegg.
Mod(Lemmy): Da holder det også å sitere kun de to første avsnittene i innlegget hans. :-) Prøv å sitere det som er relevant, og ta vekk det andre(på generell basis, ikke kun til deg).
Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
Opprinnelig postet av Anne
Opprinnelig postet av ffkmufc
Åssen skal de komme seg bort, når de har langtidskontrakt her?
Så du mener klubben vil fortsette og satse på de om en av de eller begge går og sier de ønsker seg vekk???
Ingen av disse to vil utvikle seg i FFK etter det som her har skjedd tror jeg, og derfor vil det på en eller annen måte gjøre utslag.
Og du har vel kanskje sett andre spillere både her og i andre klubber som blir borte om de ikke ønsker og hvere, diste gangen det skjadde i FFK så ble det vel sagt at det ikke var inntresangt med en spiller som bare ville vekk. det kan vel skje fort her også, tror du ikke det med den tilliten de nå er vist, og klubbens utalelser både i presse og tv..
Skjønner ikke hvorfor keepere er så forbanna mer verdt for deg enn de lokale utespillerene som er store talenter. Har ikke hørt deg syte så mye over alle de utespillerene som ikke får sjansen pga at det hentes inn forsterkninger. Dette tenderer til å bli patetisk. Og det er svært lite subjektive meninger du kommer med, mer "stakkars små keepere" kommer noen store gutter og tar plassen min.
Og at Frode Olsen hverken burde vært "fotball-ekspert" eller operasanger trenger man ikke akkurat være speisielt opplyst for å skjønne.
Og hvis de to blir knekt psykisk av dette, og vil stagnere. Ja så er de ganske så svake i psyken og ville uansett knekt av presset i tippeligaen.
Ville to talenter innen salg/ledelse blitt knekt av at ledelsen hentet inn noen nye erfarne i ledelsen? Nei, så hvorfor skal fotballspillere bli så "knekt" av dette. De er unge begge to, og skulle egentlig aldri fått så store sjanse så tidlig som de har fått. OG det tror jeg de vet.
De er selvsagt skuffet, men er det noe tæl og intelligens i de så bør de ta opp sjansen og jobbe for plassen sin slik som alle de andre juniorspillerene/rekruttene gjør. Igjen så har unge spillere mye å lære av godeste Solskjær.
FFK har gitt dem langt større tillit og mer spilletid enn de trolig kunne ha regnet med i noen annen eliteserieklubb.
Aalesund er jo på desperat jakt etter en keeper, så de ikke sitter igjen med Andreas Lie mellom stengene. Viking solgte villig vekk Iven Austbø til Stabæk, hvor han også sliter benken. Fikk ikke engang nok spilletid i fjor til å sikre seg gullmedaljen. Mulig jeg har glemt av noen nå, men det må være et aldershav mellom Bråthen/Staw (edit: og Dahlin) og nest yngste tippeligakeeper.
FFK kommer ikke til å leie ut verken Lasse og Erik denne sesongen, hvis noen skulle lure på det.
Opprinnelig postet av Patrioten
FFK kommer ikke til å leie ut verken Lasse og Erik denne sesongen, hvis noen skulle lure på det.
Nei det ville vel også vært passe teit. Det har vel aldri vært for mye å ha tre keepere i stallen i TL.
Det er desverre heller ikke slik at to talenter utgjør én fullvoksen spiller. Har ikke også både Lasse og Erik hatt sine skadeproblemer det siste året? Som jeg ser det var dette absolutt riktig trekk av FFK i nåværende situasjon.
Lunna på klubbjakt
Adressa.http://fotball.adressa.no/eliteserien/article146141.ece
FFK hadde han som første valg når det gjaldt leie av keepere og man skal vel ikke utelukke at han ville hit til oss, siden han vil vekk fra Rosenborg? Kanskje han blir FFKspiller til neste år?
Opprinnelig postet av Patrioten
Lunna på klubbjakt
Adressa.http://fotball.adressa.no/eliteserien/article146141.ece
FFK hadde han som første valg når det gjaldt leie av keepere og man skal vel ikke utelukke at han ville hit til oss, siden han vil vekk fra Rosenborg? Kanskje han blir FFKspiller til neste år?
Blir han ikke litt for lik de keeperne vi har med tanke på erfaring?
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Kenny er på plass.
Fredrikstadfk.http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2228/372/
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25