En eventuell ny trener
Henning Berg er en av de absolutt beste trenerne i Tippeligaen per dags dato(muligens den beste etter Hamrèn).
Jeg syns han har fått et noe ufortjent rykte som en temperamentfull drittsekk. Han har vel hatt et par episoder med et par litt uheldige uttalelser, men syns det begynner å bli en stund siden nå. Han har vel lært, han er tross alt nokså ny i gamet som trener..
Fotballfilosofien hans syns jeg er flott. Lyn var i fjor et av de lagene som spilte best fotball(sammen med FFK og Stabæk). Det var spilleglede i hele laget, og med masse flott pasningsspill. De var egentlig ganske artige å se på til tider.
Det jeg har sett av LSK i år har også vært positivt. Det er vel det mest spillende Lillestrøm-laget jeg har sett på lenge. En kamp med "Fugla" involvert er ikke lenger synonymt med tusen lange pasninger og nedslaktning av motstanderne.
Og til sist må han jo roses for sitt talentarbeid. Både i Lyn og i LSK har han latt unggutter få massevis av tillit. Det er rett og slett helt fantastisk! Spillere som Ruben Gabrielsen og Stian Ringstad hadde vært milevis unna spilletid om de hadde vært i FFK..
Må også her rose LSK. Det virker som om de har gitt Berg full tillit, noe som gjør at han har turt å satse på unge spillere. Jeg personlig syns trenerpolitikken til mange klubber er helt horribel, med kun kortsiktig tenkning. Jeg tror at LSK vil dra nytte av den jobben de gjør i dag i mange år fremover!
Vi får være enige om å være uenige. Jeg misliker hans trenerstil og fotballfilosofi, selv om det er beundringsverdig at han tør å satse ungt.
Nå slo vel den fullstendige økonomiske krisen til i Lyn, samme året som han forlot klubben. Så jobben etter at han forsvant har vært langt tøffere. Med talenter som Mikel i klubben er det rart at han ikke klarte å vinne noe som helst, syns nå jeg
---------------------------
Rød hvit til jeg dør:)
Må si meg fullstendig enig med FFK1903 og Lemmy.
I mine øyne er Henning Berg en av de 2-3 beste trenerne i Tippeligaen. Noen begrunnelse er egentlig ikke noen vits i å gi her, fordi det blir bare oppramsing av FFK1903 og Lemmy. Fornuftig, reflektert, profesjonell og fin type. En slik trener ville jeg aller helst sett i FFK ja. Kan vi klone han? Henrik Borg?
Opprinnelig postet av schpa84
Nå slo vel den fullstendige økonomiske krisen til i Lyn, samme året som han forlot klubben. Så jobben etter at han forsvant har vært langt tøffere. Med talenter som Mikel i klubben er det rart at han ikke klarte å vinne noe som helst, syns nå jeg
Tja, spillermaterialet er vel nesten det samme (noen har dog forlatt klubben som jeg skrev) og det er vel der grunnlaget for sportslige resultater i hovedsak ligger - ikke i økonomien. Du nevner Mikel, han hadde vel kun en håndfull (seks kamper?) for Lyn, så kanskje ikke så rart at Henning Berg ikke fikk utrettet så mye med den korte tiden han var der.
Det er heller ikke bare å fylle opp en startellever med talenter og tro at dette blir trofeér. Det handler mye om balansegang mellom erfarne spillere og sultne talenter. Henning Berg klarte i hvert fall å få de afrikanske talentene til å blomstre i klubben. Det er mer enn hva man kan si om de afrikanske perlene som har kommet til FFK de siste årene.
Hmmm, det har vel en nøye sammenheng med at de afrikanske talentene som er hentet til Lyn er mye større talenter. Tror neppe Lyn skal ta på seg så mye av æren for at Mikel blomstret. Og Lyn har ikke den samme spillerstallen per dags dato som under Berg. Selvfølgelig henger det økonomiske sammen med det sportslige. Både i form av lønninger og den sikkerheten en god økonomi gir for klubben. Med den usikkerheten i økonomien som er tilfelle i Lyn i dag, er det ikke rart at spillerne påvirkes
Rød hvit til jeg dør:)
Mulig Henning Berg er den beste treneren i Tippeligaen, men så langt gjenstår det å bevise. Berg har nærmest blitt tvunget til å bruke unge spillere pga skadeproblemer og da han brukte dem fikk LSK knapt ett poeng.
Men egentlig skjønner jeg ikke at dere gidder å diskutere Henning Berg som hovedtrener i FFK, da det er totalt usannsynelig...
Blir nok Aune. Greit nok det, har trua på han jeg. Får bare håpe han tør å ta tøffe beslutninger.
Han er hvertfall veldig godt likt i spillergruppa.
Opprinnelig postet av schpa84
Hmmm, det har vel en nøye sammenheng med at de afrikanske talentene som er hentet til Lyn er mye større talenter. Tror neppe Lyn skal ta på seg så mye av æren for at Mikel blomstret. Og Lyn har ikke den samme spillerstallen per dags dato som under Berg. Selvfølgelig henger det økonomiske sammen med det sportslige. Både i form av lønninger og den sikkerheten en god økonomi gir for klubben. Med den usikkerheten i økonomien som er tilfelle i Lyn i dag, er det ikke rart at spillerne påvirkes
Større talenter? Ja, sikkert. Men så var det det å få spillerne til å trives og få de til å blomstre (du trekker frem Mikel, jeg kan trekke frem Edu som virkelig slo igjennom i Lyn). Syns du i overkant bortforklarer Lyns manglende prestasjoner med alt annet enn trenerbyttet, selv med det faktum at Lyns sportslige prestasjoner sank som en stein omtrent på dagen Henning Berg sluttet.
Det beste poenget i debatten har dog likevel Bedreviteren, i og med at Henning Berg i FFK er utopi på dette tidspunktet og rimelig dødfødt å diskutere. Og det er kanskje det eneste vi blir enige om også? :p
Jeg gidder ikke lese alle innleggene her, men jeg møtte Eggen og Per Morten Haugen på stadion i går. Men de skulle vel "Bare se kamp"
Heia FFK
tenkte den ville komme.. venta på det..
FFK hoved side og bilder fra kamp
![]()
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Opprinnelig postet av Topscorer
Bare vi slipper Tor Todesen så er jeg fornøyd. Jeg orker ikke selvgode trenere med kjempeego. De har vi hatt før med dårlig resultat.
Bjaaaarrrrne Rønning?
Rød/Hvit til jeg dør
Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...
"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...
Halvseriøst: Dan Eggen. Har utrettet et lite mirakel med Kolbotns damelag i år, flink til å bygge opp unge spillere.
Vil vel neppe visne bort i 'toppserien' altfor lenge; bør derfor være forholdsvis billig.
Har bred internasjonal erfaring.
Men som sagt: halvseriøst.
- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På nest øverste rad, rett ovenfor 16-meter'n.
vil ønske deg velkommen som bruker og si: vel godt det ikke var seriøst 
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Opprinnelig postet av keiko99
vil ønske deg velkommen som bruker og si: vel godt det ikke var seriøst
Hvorfor det?
Opprinnelig postet av Anders Strand
Halvseriøst: Dan Eggen. Har utrettet et lite mirakel med Kolbotns damelag i år, flink til å bygge opp unge spillere.
Egentlig et småartig forslag. Kul, avslappet fyr, men som likevel ser ut til å få ei spillergruppe til å prestere. Har jo god internasjonal erfaring og kanskje litt undervurdert i Norge. Kunne gjerne hatt litt mer tyngde som trener, men har vel drevet med noe innen fotball siden han la opp? Eller har han bare vært i musikkmiljøet? Mulig jeg tar feil, men tror faktisk han har vært tilknyttet Toppidrettssenteret blant annet?
STURE FLADMARK....!!!!
You`ll never walk alone...
neeeeeeeeeeeeeiiiiiiii vær snill ikke han da 
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Det beste forslaget jeg har sett hittil er faktisk Dan Eggen. Men jeg håper ikke han blir ny trener.
Sture Fladmark, Ivar Morten Normark og Bjarne Rønning tror jeg vi skroter omgående. 
Ole Gunnar Solskjær. Nils Arne Eggen men aller helst ANDERS GRÖNHAGEN
Men hvis han nå skulle forsvinne hva med en trener i fra f.eks Spania. Det hadde væt morsomt med litt videreutvikling av pasningspillet. FFK har en viss tradisjon for å prøve å spille litt fin fotball i stedet for bare å spille møkkafotball.
Men men det skjer jo ikke .........
There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson
Kent Bergersen som hovedtrener og Dagfinn inn i trenerapparatet?
Skremmende mange dårlige forslag her inne. Folk mener at TFA mangler erfaring, og ikke har noe å vise til, likevel foreslår man navn som Dan Eggen, Kent Bergersen, Dagfinn inn i trenerapparatet, Bengt Eriksen som sportssjef osv. Så har vi totalt urealistiske Henning Berg.
Tom Freddy er gitt en mulighet nå, klubben vil evt se etter en assistent til Tom Freddy, mest sannsynlig en billig sådan. DERSOM det viser seg at klubben av en, eller annen grunn velger å hente en ny hovedtrener, ja se da kan vi ha en høyaktuell kandidat i vår naboklubb. Conny Carlsson har bare dette året igjen av sin kontrakt, og Sarpsborg sliter med midler til å fornye kontrakten. Han har en høy stjerne som trener blandt spillerne, og er meget godt likt av personer rundt klubben. En sympatisk og fin fyr virker det til, som dessuten har fått mye ut av små ressurser i tidligere klubber,
Rød.... hvit... og patriot!
[quote=djpete]
Skremmende mange dårlige forslag her inne. Folk mener at TFA mangler erfaring, og ikke har noe å vise til, likevel foreslår man navn som Dan Eggen, Kent Bergersen, Dagfinn inn i trenerapparatet, Bengt Eriksen som sportssjef osv. Så har vi totalt urealistiske Henning Berg.
Dan Eggen var nå mest et rødvinsinnfall på fredagskvelden, men likevel: Han har da en type erfaring som de øvrige her mangler. 25 landskamper,spill på høyeste nivå i Danmark, Spania og Frankrike. Litt bør han jo ha fått med seg.
I tillegg kan man vel si at han fikk det optimale ut av et i utgangspunktet ganske beskjedent talent
.
- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På nest øverste rad, rett ovenfor 16-meter'n.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25