Husk meg
Brukernavn
Passord

Grönhagen sykemeldes på ubestemt tid

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av Snæbbis

Conny Karlson (er det det han heter?) er vel kjent for å være litt som KTE, god til å få lag opp i systemet, men klarer ikke å utvikle dem videre når man først er i toppligaen, slik at man blir slepende i bunnen.

En liten digresjon, hvis man ser på Sarp 08 etter at Conny forsvant, så har de faktisk 2 strake seire mot adeccoens topplag....

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av Freddy G-Paulsen

Opprinnelig postet av Snæbbis

Conny Karlson (er det det han heter?) er vel kjent for å være litt som KTE, god til å få lag opp i systemet, men klarer ikke å utvikle dem videre når man først er i toppligaen, slik at man blir slepende i bunnen.

En liten digresjon, hvis man ser på Sarp 08 etter at Conny forsvant, så har de faktisk 2 strake seire mot adeccoens topplag....

Hvem har tatt over Sarp nå?

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til:

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til:

Jeg begynner virkelig å bli utålmodig i forhold til en avklaring rundt Grönhagen. Vet at det er spurt om mange ganger før, men er det ingen som har noe info å komme med?

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av Pk

Jeg begynner virkelig å bli utålmodig i forhold til en avklaring rundt Grönhagen. Vet at det er spurt om mange ganger før, men er det ingen som har noe info å komme med?

Han er sykemeldt og det blir han helt til legen sier han er friskmeldt.
Hva og hvordan det jobbes i kulissene bør helst bli i kulissene siden dette til de grader er en personal sak

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av rød og hvit

Hva og hvordan det jobbes i kulissene bør helst bli i kulissene siden dette til de grader er en personal sak

Forstår selvfølgelig at Grönis ønsker at dette er en privatsak, men føler samtidig at det begynner å bli litt vel dumt. Han som alle andre vet at når man tar over en rolle som hovedtrener er man en "offentlig" person, derfor blir ikke dette en vanlig personalsak for Ola Nordmann på kontoret.

Er man hovedtrener for en klubb av FFK's størrelse, tar man på seg et stort ansvar. Ett av dem er å være en offentlig person, og en person som har en åpen dialog med supporterne.

Det som også er relativt (egentlig veldig) merkelig med denne saken er at da Grönis ble sykemeldt forrige gang gikk de ut med største selvfølgelighet om hans situasjon, og la ut om hvor viktig det er å være åpne om dette.

Dette går jo rett inn i diskusjonen om hvor stengt FFK har blitt for almennheten. Hvis man behandler en fotballklubb som en vanlig bedrift, er jo dette vanlig praksis. Men FFK er ikke en vanlig bedrift, det er faktisk byens, altså folkets, fotballklubb. Vi fortjener mer innsyn i klubben enn de mikrospokiske og overfladiske opplysningene Demo'n og FB jobber hardt med å grave frem, som også ofte viser seg å være ren løgn.

Når en klubb oppfører seg som de er større enn folket, har det dukket opp et alvorlig problem.

FFK, Stjernen og Wolves ;)

A-lagspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Truger

Forstår selvfølgelig at Grönis ønsker at dette er en privatsak, men føler samtidig at det begynner å bli litt vel dumt. Han som alle andre vet at når man tar over en rolle som hovedtrener er man en "offentlig" person, derfor blir ikke dette en vanlig personalsak for Ola Nordmann på kontoret.

Er man hovedtrener for en klubb av FFK's størrelse, tar man på seg et stort ansvar. Ett av dem er å være en offentlig person, og en person som har en åpen dialog med supporterne.

Det som også er relativt (egentlig veldig) merkelig med denne saken er at da Grönis ble sykemeldt forrige gang gikk de ut med største selvfølgelighet om hans situasjon, og la ut om hvor viktig det er å være åpne om dette.

Dette går jo rett inn i diskusjonen om hvor stengt FFK har blitt for almennheten. Hvis man behandler en fotballklubb som en vanlig bedrift, er jo dette vanlig praksis. Men FFK er ikke en vanlig bedrift, det er faktisk byens, altså folkets, fotballklubb. Vi fortjener mer innsyn i klubben enn de mikrospokiske og overfladiske opplysningene Demo'n og FB jobber hardt med å grave frem, som også ofte viser seg å være ren løgn.

Når en klubb oppfører seg som de er større enn folket, har det dukket opp et alvorlig problem.

Dette er en privatsak og den eneste som kan si noe om dette er Grønhagen selv. FFK verken kan - skal eller bør si noe. De bør faktisk ikke engang vite hvorfor han er sykeleldt (jeg vet at de gjør).

Selv om vi andre er opptatt av FFK så er det bare dumt å bruke så mange kalorier på noe som det ikke er verdt å bruke energi på.
Grønhagen er sykemeldt og kommer nok ikke tilbake.

Når det gjelder åpenhet i FFK - så bør PH få til en god dialog med administrasjon slik at vi kan få et par kanaler - utfordringen er herved gitt. Cool

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av Pk

Jeg kan si så mye at det kan ta lang tid å få bukt med sykdommen til Grønnis, så jeg regner ikke med at han kommer tilbake før sesongslutt...

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:

Man kan nok hvertfall regne med at det hverken er tilbakefall av kreften eller en ryggoperasjon som er årsaken. De fleste skjønner at det er noe helt spesielt som er grunnen.

Grönhagen er muligens den klokeste treneren i Norge hva mediehåndtering angår, så han vet så altfor godt at hemmelighetshold av en småting ikke er gunstig.

Hverken for ham selv eller klubben.

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til:

Det viktigste nå er at klubben gjør en grundig jobb med å kartlegge erstattere.

A-lagspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Eller vurdere TFA i forhold til evt. erstattere.

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08

Lagt til:

Alle vet hva det dreier seg om, hvorfor skal det hemmeligholdes..????????

You`ll never walk alone...

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06

Lagt til:

Vel jeg vet ikke hvorfor. Og jeg er lei av å høre av at alle vet hva det er. Kreft er ikke borte på 1 2 3 og spesielt den der er vanskelig å behandle. det vet jeg alt om jeg som har har hatt det. jeg var sykemeldt over et år fra jobben min mens han var tilbake i løpet av en måned, alt for tidlig. Nå er jeg lei av rykter om drikking, møtt veggen o.s.v la mannen få fred

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av Thor Gunnar

Vel jeg vet ikke hvorfor. Og jeg er lei av å høre av at alle vet hva det er. Kreft er ikke borte på 1 2 3 og spesielt den der er vanskelig å behandle. det vet jeg alt om jeg som har har hatt det. jeg var sykemeldt over et år fra jobben min mens han var tilbake i løpet av en måned, alt for tidlig. Nå er jeg lei av rykter om drikking, møtt veggen o.s.v la mannen få fred

Men hvorfor skulle man velge å holde kreften hemmelig hvis det er det som er problemet, når man var så åpne om det sist. Alle her vet at 2+2 er 4 og ikke 5.

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av Thor Gunnar

Tommel opp!

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til:

Grönhagen har min støtte!

Knøttespiller
Ble medlem: 25 nov 04

Lagt til:

Han har for så vidt min støtte også, men nå er jeg lei! Aune har ikke rutine nok, om ikke Grønhagen er frisk nok til å komme tilbake må det er ny trener på plass, ellers er det nedrykk..

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til:

Grønhagen har fortsatt min støtte, men nå ønsker jeg virkelig at han gir lyd fra seg.

Mener fortsatt at TFA ikke holder mål.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Landslagsspiller

Lagt til:

Eller vurdere TFA i forhold til evt. erstattere.

TFA er ikke ett alternativ for å si det mildt!
Det er de færreste forunt å gå fra å være assistent i ett par år til å bli en suksessfull trener for ett tippeligalag. Og de resultatene han har levert i år sier vel mer enn nok om den saken.

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04

Lagt til:

Nå bør det vel også nevnes at Grønhagens resultater før han ble sykmeldt heller ikke var videre imponerende. Tror derfor ikke at ALT er TFA sin feil, men når det er sagt er jeg heller ikke imponert over hans resultater hittil.

If I want your opinion I'll remove the duct tape!

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av stampede

Nå bør det vel også nevnes at Grønhagens resultater før han ble sykmeldt heller ikke var videre imponerende. Tror derfor ikke at ALT er TFA sin feil, men når det er sagt er jeg heller ikke imponert over hans resultater hittil.

Til dels enig men det var en viss forskjell på hvilke spillere som var tilgjengelige, og hvilke som var i form.
Nå er ikke den unnskyldningen gyldig lenger.

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av stampede

Til dels enig men det var en viss forskjell på hvilke spillere som var tilgjengelige, og hvilke som var i form.
Nå er ikke den unnskyldningen gyldig lenger.

Grönhagen utrettet vel ikke en dritt med samme mannskap tidligere i sesongn han heller, og TFA har da stort sett det samme antallet skader og spillere ute av form. Jeg tror er en langt bedre langsiktig løsning enn det Grönis er, og TFA går det forhåpentligvis an å samarbeide med.

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/pages/ffksupporternet

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: FFK pra sempre

TFA har hatt nøkellspillere fra i fjor som Wehrmann, Gardar og Barsom tilbake fra skader i en god stund nå. I tilegg til Celso.
Og han har mistet Wallace, vil si det er en viss forskjell.

Langsiktig løsninger tror jeg ikke vi har råd til lenger, det holder med langsiktig satdning på keeperplass for å si det sånn.

Ta en titt på formkurven vår, synes den sier mer en nok om begge to. Vi faller lenger og lenger ned til tross for ett sterkere og sterkere lag på papiret.

http://www.fredrikstadfk.no/component/option,com_joomleague/func,showCurve/Itemid,97/p,19/

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Endret:
Endret av: Holters

Vi var i fritt fall med Grönis også, runde 10, 11 og 12 f.eks. var under hans ledelse.

Med langsiktig løsning, så mente jeg det beste for klubben.

Grönis har aldri vært og vil aldri bli den beste løsning for FFK på lang sikt.

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/pages/ffksupporternet

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Holters

Vi var i fritt fall med Grönis også, runde 10, 11 og 12 f.eks. var under hans ledelse.

Med langsiktig løsning, så mente jeg det beste for klubben.

Grönis har aldri vært og vil aldri bli den beste løsning for FFK på lang sikt.

Der er vi enige, håper noen i styret ser det samme og jobber med saken.
Men en så stor ufordring det er å være hovedtrener tippeligaen mener jeg det er gambling å satste på en som kun har litt assistenterfaring. Det finnes sikkert flere gode kandidater som har gått gradene i Adeccoligaen eller andre land, med lengre og bedre meritter enn TFA.
Om treneren er lokalgutt er i alle fall  ingen kvalifikasjon.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25