Etter kampen: Lillestrøm - FFK (13. serierunde)
Lemmey? Hvis Lasse fortsetter sitt usikre spill, hvor mange kamper til vil du gi han, før han bør benkes?
Nei, det har du helt rett i Patrioten. Han har vært svakere i år. Men jeg tror ikke løsningen er å sette han på benken heller. Dette har nok trenerne (og Jerry Knutsson in particular) fullstendig oversikt over. Som Lemmy sier, Bråthen står heller ikke bra på 2.laget i 2.divisjon. Bråthen har heller ikke tatt noen steg siden i fjor. Vi har faktisk to keepere som står omtrent på stedet hvil, hva det skyldes vet jeg ikke. Jeg tror at Lasse har litt svekket selvtillit, jeg tror evnene er der.
Konklusjonen på dette må være at vi må gi Lasse tid.
Håkon Opdal har vel heller ikke alltid stått stabilt bra for Brann, men de satset på han, gav han tillit kamp etter kamp. Jeg tror ikke de angrer på det nå. Brann har også en meget god keeper i bakhånd (Udjus), og de har lånt ut en annen god keeper i Thorbjørnsen. Brann kunne gjort det lettvindt de også ved å bytte keeper så fort Opdal tabbet seg ut.
Vi var kanskje bortskjemte i fjor, når vi hadde Ørlund, han reddet en del poeng for oss.
Hva synes foresten om Ørlund, Lemmey?
Örlund er den klart beste keeperen FFK har hatt de siste 25 årene. Synd vi ikke klarte å forlenge med han, men en helt riktig avgjørelse siden han hadde blitt en dyr mann. I tillegg har vi to store talenter som vi hadde ødelagt ved å forlenge med Örlund. Så alt i alt klager jeg ikke.
Lemm(e)y mener at Staw har vært svakere i år enn i fjor, det er jeg helt enig i. Men jeg mener fortsatt han skal stå, argumentasjon har jeg skrevet i tidligere innlegg.
Skulle akkurat til å trekke frem Opdal før Plankekæll gjorde det.. Det er et godt eksempel.
Jeg tror du har forstått hele poenget med mitt innlegg når du trekker frem Örlund, Patrioten! Jeg syns Örlund var knallgod, og skulle gjerne sett ham i år også. Hadde FFK hatt en så god keeper ville det vært galskap om Staw hadde fått fortsette å stå. Men det har ikke FFK, og da syns jeg Staw skal stå.
Staw har ikke hatt altfor mange tabber, men det virker så jævlig usikkert rundt ham. Dessuten er han elendig i å sette igang spillet. Hvor mange av kasta hans traff en hvit idag? 2 av 15? Nei, han sprer ikke den sikkerheten til forsvaret som en keeper bør gjøre.
Ellers er jeg overraska over hvor stor tillit Raymond skal ha! Han var da ikke god idag? Ikke mange av innleggene som engang får karakteren godkjent, han var eldig ofte på etterskudd hjemover og holdt så å si aldri kanten sin!
Du blir vel ikke akkurat motivert ved å spille i 2.divisjon, det har flere andre spillere på a laget vist også.
Det er jo ingen som banker på døra for spill på a laget.
Tror du at Lasse hadde vært mer motivert enn de andre a lags spillerne og hvorfor?
Om ikke spillerne er motiverte for å spille på 2.laget skyter de seg selv i foten, og fortjener heller ikke spill på A-laget. De vet at det er en arena for å vise seg frem og kanskje få muligheten i TL etterhvert, og om de ikke griper den sjansen får de skylde seg selv. Da er det bedre å satse på juniorspillere på 2.laget.
Dette gjelder på ingen måte spesielt Erik Bråthen, men generelt for alle spillerne.
Jeg stopper diskusjon her, vi er og blir uenige, for bare håpe, at den som blir valgt, klarer å redde poeng for oss snarest
for det trenger vi
Det positive idag, funnet angrepsduoen. FFKs beste.
Negativ. 2 blemmer av Staw ditto av Vidar M, Raymond i luntetempo uten innlegg med adresse.
---------------------------
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Det er flaut å tape for Lillestrøm når de brukte fire 17 åringer
Hvis spillerne ikke klarer å motivere seg for spill i 2.divisjon kan de slutte å sparke fotball. Da er de uprofesjonelle. Noe jeg mistenker flere av dem for å være. Istedet for å vise at de er gode, legger de seg ned på et lavere nivå og loffer rundt.
Alle 25 spillerne kan ikke spille hele tiden på a-laget, de fleste må faktisk ta til takke med 2.divisjonsspill. Hvis de ikke takler å spille der har de ikke mye i fotballverden å gjøre. Hva skulle Tarik gjøre i Heerenveen da? Legge seg ned å grine fordi han må spille rekruttfotball? NEI! Han må jobbe ennå hardere, trene ennå mer, og da vil han også få sjansen tilslutt.
Vi trenger ikke spillere som sutrer over mangel på a-lagsfotball.
EDIT:
Jeg har faktisk ikke tjuvlest innlegget til Lemmy, jeg skrev og tenkte bare tregere. 
Opprinnelig postet av Patrioten
Det har ingenting med saken å gjøre. Laget vårt hang ikke sammen defensivt i dag, og i tillegg har vi personlige feil på 2-3 av målene. Det holder lenge til tap, uansett om LSK hadde hatt 1 eller 7 17-åringer på laget.
Hehe, nå kan det virke som om jeg har noe personlig i mot deg siden det er andre gangen jeg diskuterer med deg. Vil bare påpeke at jeg ikke har det. :-)
Men jeg syns heller det er flaut at vi ikke har en eneste spiller under 20 år som får spilletid... Ros til LSK for at de tør å satse ungt!
Jeg syns det er så ufattelig kjipt at vi ikke klarer å spille mer enn én bra omgang om gangen.
Syns Ramberg var veldig frisk idag, sammen med de 3 andre nevnte, Celso, Everton og Thomassen. Kvisvik gjør det han kan best en leken ball i ny og ne.
Det flaueste idag var vel "showet" til maskotten idag, fantasiløst og kjedelig... Og spesielt når du ripper dansen til en av verden mest kjente youtubevideo.
Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
Vi var kanskje bortskjemte i fjor, når vi hadde Ørlund, han reddet en del poeng for oss.
Joda reddet nok noen poeng, men etter det jeg kan huske var vi på sølvplass når han tok over og sølvplass etter sesongen.
Kan være enig i at Lasse skulle sikkret unna det første målet med å bokse i stedenfor og bruke flat hånd, men kanskje usikkerheten han hadde i dag kan settes i forbindelse med resten av forsvaret??
Nå skal ikke jeg legge meg opp i hvem som skal stå, dette da de har treninger flere ganger i uken og går ut fra at det er der avgjørelsene blir tatt.
Men kan ikke helt skjønne hetsen du har mot Lasse for uansett hvordan han spiller og hvor mye ros han får av andre skal du bytte han ut. Greit ta han på feil han gjør på grunn av alder, det er det også andre som gjør, men det du har er jo en persoenlig vendeta du har hatt i 5 år:-)
fy faen og skuffende...
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Opprinnelig postet av Lemmy
Men jeg syns heller det er flaut at vi ikke har en eneste spiller under 20 år som får spilletid... Ros til LSK for at de tør å satse ungt!
Det en ser hos lillestrøm kunne vært mulig i Fredrikstad også, men tror ikke de får tilit til å prøve seg. Men det en ser i dag er at 17-18 åringer faktisk kan heve seg til nivå med tillit.
Mod(Lemmy): Fikset siteringen.
Jepp, det er utrolig hva litt tillit kan gjøre. Jeg mener flere unggutter bør få sjansen i FFK fremover. Mitt første tips: Martin Elvestad.
Angående Staw igjen mener jeg det er forsvaret som blir usikre på grunn av Staws usikkerhet. Av litt personlig erfaring veit jeg at det er ikke noe som gjør et forsvar mer usikkert enn en keeper som utstråler usikkerhet. Jeg syns Staw var dårlig i dag.
Veldig enig med både Anne og Lemmy.
Det er ikke farlig å bruke yngre spillere. Jeg som supporter synes også det er mye artigere å se en Rafn, Standerholen, Trulsen, Krathe eller Elvestad istedet for Barsom og Levon. Jeg er sikker på at disse spillerne ville vært mye mer stolt av å spille for FFK, de andre har gjort sitt og bør ikke satses videre på.
Veldig gledelig at LSK og Berg kjører på med alle "guttungene" sine. 
Lasse Staw spiller i år slik jeg forventet at han skulle spille i fjor. Det merkelige er at han nesten var prikkfri hele vårsesongen i fjor, og først i år har begynt å opptre så ujevnt og usikkert som man kunne forvente av en ung keeper i sin første sesong. Likevel mener jeg som Lemmy at Lasse Staw fortsatt skal få tid på seg til å bygge seg opp når han er vurdert som en bedre keeper enn Erik Bråthen. Potensialet er der.
For øvrig husker jeg jo at det var Patrioten som ledet an i korstoget av de som ønsket å benke Tarik da han bommet på sjanse etter sjanse før det store gjennombruddet. Og det er samme person som kjører på med samme taktikk mot et annet lokalt stortalent denne sesongen. Jeg tror FFK får uttelling for å vise ekstra stor tålmodighet med Lasse Staw, slik Brann gjorde med Håkon Opdal (som hadde mye høyere tabbefrekvens som ung keeper i Brann) og utviklet seg til å bli a-landslagskeeper. Etter min mening har Staw et større potensial enn Opdal.
Opprinnelig postet av Costanza
For øvrig husker jeg jo at det var Patrioten som ledet an i korstoget av de som ønsket å benke Tarik da han bommet på sjanse etter sjanse før det store gjennombruddet. Og det er samme person som kjører på med samme taktikk mot et annet lokalt stortalent denne sesongen.
Det har du helt rett i. Hvem blir nestemann som må benkes? Et par dårlige kamper av feks Borges så blir det vel hyling igjen. Han har vel også vært rimelig krass mot Éverton også.
Det jeg lurer på er om man føler seg bedre av å hele tiden måtte hakke og klage på sine egne spillere? Slike heksejaker har jeg liten sans for. Joda, helt greit å være ærlig etter enkeltkamper, men å konsekvent klage på samme spilleren hele tiden synes jeg blir for dumt. Fokuset er kun på det negative, alle de gode redningene blir ikke nevnt engang.
Fy faen,, dette blir kamp mot nedrykk
Deilig at Everton scora!! Borges, Everton og Thomassen var gode. Resten stod til stryk!
Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!
Hva har vi å tape på å sette inn Elvestad på midtbanen?
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Unge spillere som Elvestad og Trulsen trenger tillit for å utvikle seg, synes grønhagen viser stor feighet ved å aldri bruke de.
Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25