Husk meg
Brukernavn
Passord

Ønskedrøm: Grønhagen gikk av i dag 20:05

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08

Lagt til:

Så skal du lex bestemme over våre "drømmer"? JEG personlig håper mannen får fyken veldig snart og da må jeg få gi uttrykk for det uten å bli kalt barnerumpe? Jeg føler jeg har kommet med en lang liste som forklarer hvorfor JEG ikke ønsker at han skal trene FFK. Ser ingen andre kommer med argumenter for at han bør fortsette bortsett fra at han er en god trener og at vi tok sølv ifjol...

Ifjol hadde vi flyt og flere spillere "overpresterte". Da er det ganske greit å være trener også, men det er når vi er i motgang at man virkelig ser hva som bor i både trener og spillere. Mange spillere har fått MASSE pepper, til tider veldig overdrevent, men har Grønhagen som faktisk plukker ut de samme spillerne uke etter uke fått pepper? Nei..

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til:

Grønhagen bør vel få muligheten en stund til kansje. Han har hatt et helvete med skader hele sesongen. Ikke en trener i tippeligaen hadde gjort dette no bedre. det nekter jeg og tro. Så ja, som du sier. Vi tok sølv i fjor. da er det greit og vise mannen litt respekt. Han hadde masse geniale trekk som gjorde at vi hanka til oss poeng. Han var faktisk genial i går også, de første 45. Bare så synd de hadde Karadas, måtte han snart forsvinne til Tyrkia.

---------------------------

Heia FFK

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06

Lagt til:

Hehe, ja la oss få inn en ny trener etter ti kamper. Er ikke så nøye at vi har hatt en sesongoppkjøring med masse skader, og en rekke nøkkelspillere ute av form. Nye trenere er alltid bra. Kanskje kan vi rekke et par til i løpet av sesongen? 

Og de av dere som tror Grönhagen er "for rolig", og ikke "kjefter" nok på spillerne: Jeg tviler på at dere kjenner ham særlig godt. Fyren har definitivt temperament, han bare gidder ikke vise det i media som Kjetil Rekdal. Og takk for det! 

Videre synes jeg dette argumentet om at spillerne ikke liker ham, derfor må han gå, er smått utrolig. Spillerne er, mange av dem, overbetalte - og skal gi max innsats uansett hvem som trener dem. Dersom de ikke gidder prestere fordi de ikke liker treneren, så må vi ha nye spillere. 

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04

Lagt til:

Grønhagen er en god trener, men altfor sedat når det gjelder å agere med bytter når det er nødvendig. (Dette ble også gamlefar Eggen kritisert for.....) Der MÅ han endre seg ! Når du ligger under 1-3 og stanger og stanger så må man ta grep, han er den eneste som kan gjøre det, det er hans ansvar å gjøre det!

Kviskvik ble skadet i 1.omgang, samtidig som Brann tok gode grep etter at han hadde styrt 1.omgangen, dermed ble FFK- angrepene enkelt håndtert av Brann-forsvaret. Adieyah (eller noe slikt) hadde nesten ikke en riktig pasning eller mottak gjennom sine 75 minutter, Gardar sloss som en helt slik han pleier.

Hvorfor bytter du ikke Grønhagen etter 15 minutter av 2. omgang, ingenting i verden så ut til å endre kampbildet på 1-3. Den litt enkle 2-3 scoringen endrer ikke dette forholdet, vi stanget og stanget uten å komme inn i boksen i npoen særlig grad. Du hadde vellykkede bytt på Ullevål og i går, men de kommer jo altfor sent! Hvert minutt som er igjen av kampen må tas vare på når du ligger under med to mål, og på hjemmebane spesielt er det ingen umulig oppgave å skape et sinnssykt trykk med de de rette spillerne den siste halvtimen.

Starten på sesongen 2009 har ikke vært bra, men kampen mot Trømsø var bra, 2. omgangen mot Vålerenga var bra og 1.omgangen igår var veldig bra. Enorm høy skadeprosent må ta skylden for at laget ennå ikke har satt seg 100%. Dette kan ikke Grønis ta skylden for. 

MEN Gjør endringene når tiden er inne. Ta debatten med ham Tom Freddy om dette. Dette virker uforståelig for oss som selvfølgelig ikke vet alt (som at Tegstrøm hadde lyskeproblem, Everton hadde hodepine o..s.v.) men som allikevel ser det vi ser og har litt peiling på fotball. Her er det et forbedringspotensiale.

For de fleste vet du er en fantastisk god trener, men også du burde hatt en rådgiver!

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08

Lagt til:

Vel hvilke bytter skulle han gjort mye tidligere.    Angrepspillet er det beste til nå i sesongen.

Dominic og Gardar sammarbeidet bra. Det ble skapt mye sjanser.

Hadde vi spilt med Piroja på banen eller mot et Brannlag som ikke scoret 4mål på 4 angrep i 2.omgang, så hadde det blitt 2/4-0/1

De som var på banen skapte mye sjanser og farligheter. FFK hadde mest sjanser og 90% av spillet hadde det ikke vært for meget dårlig forsvarspill ville dette blitt regnet som årsbeste.

Skal vi begynne å diskutere det litt. så kunne det med litt annerledes dømming stått 4-3 

Branns 1-2: var den inne-    Veldig vanskelig å se ut i fra TV bildene. 

Annulert 2-2: var det offside-    Var hårfin    Ifølge reglene skal man gi fordel til angriperen hvis det er tvil om en offside. Han fikk ikke noe fordel der

Straffesituasjon Gardar Johannson: Han sklir inn på lengste stolpe men en Brannforsvarer har et meget godt tak på han og han når ikke ballen   STRAFFE uten noen som helst tvil

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

Dominic mot tegan var ikke det bytte jeg drømte om værfall... hvorfor ikke Dominic og everton om vi trenkte ett spiss bytte

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Landslagsspiller

Lagt til:

Fordi at Everton ikke scorer. Hvor har du vært hen da?

Heia FFK

A-lagspiller

Lagt til:

Er det så mange andre av spissene som scorer da? Everton skaper hvertfall drøssevis med sjanser fordi han jobber bra og er teknisk glimrende. I tillegg er Everton flink til å holde på ballen for å få flyttet laget oppover.

Se på Mota i Molde, han har vel ikke puttet på eveigheter, får sjanse på sjanse og satte målet igår. Trur du Everton bommer med vilje? Han kommer garantert til å begynne å score! Dominic hadde vel 3 sjanser igår som han absolutt burde satt hvertfall 1-2 av han også...

Landslagsspiller

Lagt til:

Det er jeg helt enig i, men da tok for Faen meg Grønhagen grep og prøvde no nytt som du etterlyser.

Og ja. Gardar scora 2.  Om ikke jeg tar feil er han Toppscorer med 2 på første kamp fra start sammen med Ramberg.

Heia FFK

A-lagspiller

Lagt til:

Jepp, og jeg var helt enig i at Dominic burde få sjansen igår. Men Everton burde også fått sjansen kanskje etter 60 min når vi virkelig trengte det. Kunne kanskje tenkt meg å sett Everton på en av kantene også, trur han har mye av det som skal til for å bli en god kantspiller. Mye bedre enn f.eks Ramberg som bør være sentral.

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til:

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Bedreviteren
men vil absolutt si at det skjer ting også i FFK på den fronten

Det er jeg enig i. Klubben tar stadig steg i riktig retning. Og de har også fått på plass en hospiteringsordning.

Helt enig, og i fjor var vi det laget med nest flest spillerminutter under 21 år hvis jeg ikke husker feil.
Men både klubben og vi vil først og fremst ha resultater i år, ingen har råd til å ta sjangsen på ett uår fordi det skal invisteres i fremtiden. Man må klare begge deler samtidig. Når Lyn har fått mye skryt er min påstand den at de ikke har hatt råd til annet, noe som kan være en befrielse. I motsetning til VIF og andre som kan kjøpe det de tror går rett inn og leverer.
Derfor kan det slå heldig ut for oss også, selv om vi vil miste noen typiske første 11'er spillere.

La oss ikke glemme at vi skal spille Europa cup i år, vi har vel ikke gitt opp før vi har gitt det ett ærlig forsøk?

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Vel hvilke bytter skulle han gjort mye tidligere.    Angrepspillet er det beste til nå i sesongen.

Dominic og Gardar sammarbeidet bra. Det ble skapt mye sjanser.tvil

Trodde du forsto det av innlegget mitt. Dominic var kanskje indirekte en trussel mot  Brann i 1. omgang med sin fart, men han lyktes rett og slett nesten ikke et eneste mottak eller pasning i tiden han spilte! Og når hans fart ikke lenger er en trussel da Brann tar noen grep, ja da må andre ting prøves ut. Eller synes du at FFK spilte en grei 2. omgang ?

Jeg og de fleste med meg synes at 1. omgang var fantastisk bra, men at  2. omgang spillemessig ble en kjempenedtur, ikke bare p.g.a. 4 mål mot oss.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Lex

ja, men det tegan da ?

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til:

Grønhagen skal ha pepper for egen innvolvering i går. Men målene er jo forsvar- og keepertabber! To mål på to minutter tar nok lufta ut av hvilket som helst lag.

Who is General Failure and why is he reading my disc??

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av Lemmy

Feilen ligger heller i hva han må ha sagt til spillerne sine i pausa. For de var jo forferdelig nonchalante når de kom ut fra garderoben...

Vi snakker om profesjonelle fotballspillere her. Det er greit at de lar seg påvirke, og at det har følelser de også, men om man ikke gidder å fokusere på kampen om treneren har sagt "Hey, gutter, jeg driter i om det blir seier idag, bare ha det morro, jeg spanderer en konjakk på alle etter kampen!" så skal man uansett klare å prestere.

Guttene spilte bra mot Brann.  De som sier noe annet så ikke kampen - og ser kun 2-4-resultatet. Marginene var ikke på FFK's side, og det er verken Staw, Grönhagens, Martinsen/Gerrbrand, Adiyah eller Barsoms feil.

Det er riktig at Staw og Grönhagens prestasjoner kan diskuteres, men til syvende og sist blir det så oppheta og meningsløst og kappe huene på disse menneskene. Om FFK hade fått som fortjent,nemlig en seier, hadde dere som kritiserer nå, applaudert.

Og til dere få som vil ha Grönhagen vekk: Påstanden går ikke engang å ta seriøst. Greit, han er ikke feilfri. Men vi snakker om Tippeligaen her, vi får ikke Mourinho, Ferguson eller Benitéz til Norge. Selv ikke disse er feilfrie!

FFK, Stjernen og Wolves ;)

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av keiko99

Opprinnelig postet av Lex

ja, men det tegan da ?

Keiko, tenkt litt nå, hvor mange kamper har Everton spilt i forhold til Tegstrøm og han har faktisk scoret fler enn Everton.

På de få kampene har han spilt.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Patrioten

Keiko, tenkt litt nå, hvor mange kamper har Everton spilt i forhold til Tegstrøm og han har faktisk scoret fler enn Everton.

På de få kampene har han spilt.

ja jeg tenker litt så everton er mye farligere spiller en Tegan..  bare se alle bevegelsene everton gjør og skaper.

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:

Det hjelper vel ikke med bevegelser, når det verken medfører mål, eller målgivende?

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: keiko99

Opprinnelig postet av Patrioten

Det hjelper vel ikke med bevegelser, når det verken medfører mål, eller målgivende?

hjelper ikke med en som tegan heller....everton viser bedre takter en tegan.. husk hvor lenge tegan har spilt i tippeligaen forhold til everton

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av morradi

Hehe, ja la oss få inn en ny trener etter ti kamper. Er ikke så nøye at vi har hatt en sesongoppkjøring med masse skader, og en rekke nøkkelspillere ute av form. Nye trenere er alltid bra. Kanskje kan vi rekke et par til i løpet av sesongen? 

Og de av dere som tror Grönhagen er "for rolig", og ikke "kjefter" nok på spillerne: Jeg tviler på at dere kjenner ham særlig godt. Fyren har definitivt temperament, han bare gidder ikke vise det i media som Kjetil Rekdal. Og takk for det! 

Videre synes jeg dette argumentet om at spillerne ikke liker ham, derfor må han gå, er smått utrolig. Spillerne er, mange av dem, overbetalte - og skal gi max innsats uansett hvem som trener dem. Dersom de ikke gidder prestere fordi de ikke liker treneren, så må vi ha nye spillere. 

Beste innlegget i tråden her hvertfall!

Merkelig hvor lite som skal til før medgangssupporterne begynner å syte og klage. Sjekk hvordan arbeidsforhold Grønnis har hatt i vår/vinter. Masse skader på sentrale spillere. Se på Lillestrøm også. De har hatt samme problemer i back-rekka. Kan ikke forvente at en nykomponert forsvarsfirer til hver kamp er noen gulloppskrift. Vi må vente med å konkludere med noe som helst før godt over halvspilt serie.

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Husgutt

Send grønis tilbake til sverige!!

hehe, noe imot svensker eller?

Rød hvit til jeg dør:)

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til:

http://www.demokraten.no/lokalsport/article4357890.ece les dette.. enig med noe av det der ja..

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04

Lagt til:

Ja, en del jeg var enig i også. Blir spennende å se hva som skjer...

Rød hvit til jeg dør:)

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av FFKgutt1

http://www.demokraten.no/lokalsport/article4357890.ece les dette.. enig med noe av det der ja..

Dette var da mye tull. Hvem er denne Johanessen som har skrevet det?

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

A-lagspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Gardarson

Som alltid masse pissprek fra den mannen! Noenting har han rett i, men det er da ikke mye.... Sende hjem Lalawele? Jeg tipper han ikke har sett fyren i aksjon engang!
Hvorfor skal minst 5 spillere forsvinne? Disse vil jo gå gratis og vi har ikke penger til å hente nye!

Det er stort sett en del dyrere å hente en ny spiller enn å fornye en kontrakt, så man bør ha nye spillere klare før de andre frigis...

Enda verre er det at når han først skriver en kritisk artikkel, så nevner han ikke Grønhagen. Et slikt innlegg burde stilt flere kritiske spørsmål til treneren, men i Fredrikstad er jo han fredet.. Demokraten har som alltid sine syndebukker og enkelte som er fredet!

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25