Husk meg
Brukernavn
Passord

Kasey Wehrman (31) tilbys ikke ny FFK-kontrakt

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07

Lagt til:
Endret:
Endret av: Ramp

http://f-b.no/article/20090514/FFK/272109619/1220/NYHET

---------------------------

-FFK
-Manchester United
-Stjernen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Ramp

Her er jeg som fiksa linken

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08

Lagt til:

Opprinnelig postet av Holters

Forsvinner ved første mulighet?
...
FFKs tvilstilfeller?
...
Så å si i boks?
...

Forsåvidt enig i det meste.

Tvil:
- Ikke sett noe av Lala, men om det er noe talent der, burde det kanskje være mulig å forlenge låneavtalen eller noe?
- Barsom, ikke akkurat noe fremtid, men sammen med Kvisvik synes jeg ikke et år til er for mye å koste på seg. Om de så ikke får den oppgangen/må gå ned litt i lønn, så er de nok inneforstått med det og de har vel ikke allverdens alternativer?
- Czwartek, så lenge kroppen holder og lønnskravet ikke er for høyt synes jeg absolutt han bør være med videre. Har vi noen alternativer på høyrebeck? Ikke akkurat drømmeposisjonen til Askar, litt tvilsomt om Opphaug holder nivå etter skadeavbrekket.

Uansett er det spillere som forsvinner ut av klubben til sommern, Wehrmann, Gerrbrand, Gardar, ... spillere som har bidratt mye til at FFK er der de er i dag. Synd det har gått som det har gått, men sånn er fotballen, synes på tide for plankehaugen å vise at vi er takknemlige for den jobben de har gjort!!!

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til:

Holters:

Czwartek - Gammel. Får muligens et kontraktstilbud, men også han må ned i lønn? Lenger og lenger unna startelleveren når alle er skadefrie.

Uenig her. PAC er førstevalget på backplassen, og vår beste spiller der sett bort fra Askar som FFK oftest vil benytte seg av offensivt på høyrekant. Shabani er backup på stopperplass og backen. Ophaug er gammel og har garantert ikke blitt noe raskere etter et halvt års skadefravær, generelt usikkert om han kommer opp på fjorårsnivået. PAC har fremdeles god fart og tar godt vare på kroppen og helsa. Kan sikkert bidra i et par år til. Er uansett laaaangt ifra best lønnet i klubben.

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:

Siden vi mister så mange rutinerte spillere, har vi ikke noe å gjøre i europacupen til høsten.

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til:

Type du, Patrioten.

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Patrioten

Siden vi mister så mange rutinerte spillere, har vi ikke noe å gjøre i europacupen til høsten.

godt vi er optimisterCool

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til:

Da synes jeg Henriksen skal ringe Blatter å si at vi trekker oss, pga at vi kanskje mister Wehrman og Gerrbrand som jo har bidratt veldig mye iår...

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:

Det er ikke bare de som forsvinner, dette er bare en begynnelse. Skjønner ikke hvorfor dere så superopptimistike ver gang det skjer noe negativt om FFK, hvorfor kan dere ikke være realitiske og si at det blir tøft?

Slik enkelte skriver her, blir det som å være dum snille

Landslagsspiller

Lagt til:

Det er ikke bare de som forsvinner, dette er bare en begynnelse. Skjønner ikke hvorfor dere så superopptimistike ver gang det skjer noe negativt om FFK, hvorfor kan dere ikke være realitiske og si at det blir tøft?

Fordi vi ikke blir svekket selvom Gerrbrand, Wehrman, Levon, Lala forsvinner. Og uansett ingen har forsvunnet ennå, og alle har kontrakt langt ut i UEFA spillet. Ja, tøft blir det. Hadde du regnet med noe annet, uansett?

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til:

Hva vet du om vi har vært optimister? Kanskje vi har vært pessimister hele veien.. Tror ikke vi kommer så langt i e-cupen akkurat, men tror ikke bortgangen av wehrman og gerrbrandt har så mye med den saken å gjøre...

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!

Landslagsspiller

Lagt til:

Dessuten handler det om å forstå hvilken tid vi er inne i. Jeg har ett annet favorittlag, ja Leeds United. Dem ville ikke forstå hva som skjedde. I dag er det play off kamp mot Millwall. Ja jeg hadde veldig gjerne ofret ett par sølvmedaljer og semifinale i CL, mot fortsatt og vært en middelhavfarer i Premier League. Klubben gjør det dem må og som er det eneste riktige. Da gidder ikke jeg å være både negativ og pessimist..... Og klubben er langt nær alene om å gjøre tiltak, verken i Norge eller resten av Europa........

Og når det gjelder Gerrbrand og Wehrman tror jeg ikke bare økonomien blir bedre, men også laget, hvis dem forsvinner. Positiv energi, lagmoral osv er stikkord her...

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07

Lagt til:

Alle viste at det måtte komme en opprydning i stallen og at den skulle slankes.

Jeg har alsdri trodd at vi skal komme langt i e-cupen. (Men vi skal kjempe for å komme videre). Hensikten trodde jeg først og fremst var å skaffe seg erfaringer.
Da er det okke som viktig at det er de som skal ta lage videre som får den erfaringen. Det er ingen poeng at det blir alle de "gamle" som får den erfaringen før de forsvinner ut av porten på FFK.

Skal laget slankes bør en i hovedsak se på lønn og alder (dette henger kanskje nøye sammen) og prestasjon. Samtidig er det viktig å ha erfaring inn i laget også, men de som blir igjen må ikke bare bidra på det sportslige plan, men også være en viktig faktor med å gjøre de yngre gode. Da først får vi full nytte av de elstes erfaring.

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til:

Dersom kasey forvinner, hvem bør da ta straffene ...?

Who is General Failure and why is he reading my disc??

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av Svein

Dersom kasey forvinner, hvem bør da ta straffene ...?

Éverton Santos da Costa.

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til:
Endret:
Endret av: Svein

Opprinnelig postet av Plankekæll

Éverton Santos da Costa.

Får håpe han er bedre enn Gustavinho...

Who is General Failure and why is he reading my disc??

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03

Lagt til:

[/quote]

Fordi vi ikke blir svekket selvom Gerrbrand, Wehrman, Levon, Lala forsvinner. [/quote]

I forhold til det som har skjedd denne sesongen har det ingen betydning. Wehrman har spilt laaangt under pari, og Gerrbrandt har ikke spilt. Men i fohold til dere kapasistet, trygghet og rutine, noe som er avgjørende i e-cup, blir vi svekket. Det kan det vel ikke være noen tvil om. Men klubben kan ikke la de få e-cupkampene være avgjørende for hvordan den fremtidige spillerstallen skal bygges.

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til:

Heia FFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til:

Å si at det ikke betyr noe at Gerrbrand forsvinner fordi han så langt ikke har spilt, er vel smått ulogisk.
Det betyr jo ikke at han ikke kan bidra i resten av sesongen, det at vi ikke har to stoppere til neste kamp sier vel sitt.

Landslagsspiller

Lagt til:

Å si at vi ikke har noe i UEFA cupen å gjøre fordi Gerrbrand og Wehrman forsvinner er ulogisk. Vidar har erstatter Gerrbrand på en utmerket måte. Det5 er ihvertfall ikke forsvaret sin skyld at vi har tatt mindre poeng enn håpet. Troppen blir svekket for hver spiller som forsvinner, men kanskje ikke laget. Mede Ophaug og Shabani etter hvert har vi 4 midtstoppere, ikke unormalt og etthvert lag vil få problemer med 3-4 stoppere ute.

Alex Ferguson kunne sikkert forklart deg litt om at ett lag/gruppe kan bli bedre, selv med å kvitte seg med såkalte stjerner også...

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til:

Tror du har helt rett i at det vi ser av økonomiske nedganstider og medfølgende vansker bare er i begynnelsen. Men samtidig ser jeg ikke hvorfor dette skal ramme FFK spesielt. Med rom for enkelte spesielle unntak tror jeg alle fotballklubber i hele verden vil merke hardt de nye økonomiske tidene vi er på vei inn i.

Dette vil spillerne merke også. Kan være enkelte spillere mumler om å ville bort fordi de senest i fjor hadde veldig interessante kontraktstilbud fra andre klubber. Om det ikke har skjedd ennå så skjer det snart at de fleste slike spillere må innse at disse lukrative kontraktstilbudene stort sett ikke er der lenger. 

Nå skal jeg prøve å ikke hive meg på bølgen med å rakke ned på fotballspilleres intelligens etc, men jeg mistenker nok at enkelte spillere er relativt sene med å oppfatte at den lønnsfesten som de mest attraktive blant dem har opplevd de senere årene nå faktisk er over. Man kan ikke kreve lønn ut fra hvordan marked og tilbud var i fjor. Det tar nok litt tid før det poenget synker inn hos alle.

Så poenget er at dette blir tøft for alle klubber, og for alle spillere som har forventninger om å kunne leve godt av fotballen i årene framover. Jeg ser ingen grunn til at dette skal ble tøffere for FFK enn for andre klubber, eller at særlig mange av dagens FFK spillere vil få mer interessante tilbud andre steder.

Jeg tror det er realistisk å si at FFK har vel så gode muligheter til å klare seg godt framover som noen annen klubb i Norge i alle fall.

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Alex Ferguson kunne sikkert forklart deg litt om at ett lag/gruppe kan bli bedre, selv med å kvitte seg med såkalte stjerner også...

Sikkert sant, men har FFK noen såkalte stjerner som kunne styrke laget ved å forsvinne? Bare nysgjerrig på hvem du måtte ha i tankene...

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Bedreviteren

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Sikkert sant, men har FFK noen såkalte stjerner som kunne styrke laget ved å forsvinne? Bare nysgjerrig på hvem du måtte ha i tankene...

Wehrman helt klart....Tror heller ikke Gardar og Gerrbrand er verd prisen, sånn som det har blitt. Når vi vet at dem er våpendragere, sterke personligheter og har usikre plasser på laget, og sikkert ikke sprudlende om dagen. Kan det også ha noe å si på moralen i laget om dem forsvinner. Altså moralen og samholdet i laget oppveier, det vi taper på å miste to tre spillere som tidligere var viktige, men ikke like viktige nå....

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Hvilken rolle skal man ta som supporter?

Noen vil bare ha resultater for enhver pris. Som gammel Leeds supporter vet jeg hva det kan koste(av smerte).

Noen er mer supporter av enkeltspillere eller laget enn klubben.

Personlig velger jeg å støtte klubben, som jeg også er medlem i. Kan selvfølgelig være kritisk, men støtter likevel opp i medgang og motgang.

De klubbene som FFK eventuelt møter i E-Cup kvalik er sannsyneligvis i samme økonomiske situasjon som FFK. Det vil alltid være klubber som kjøper seg resultater de ikke har råd til. Håper inderlig ikke FFK er en av dem.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til:

Jeg tror det bare er sundt for klubben og trenere at vi nå for første gang etter opprykket ikke jager etter forsterkninger.
Nå kan vi fokusere på de vi har, og selv etter la oss si tre avganger, har vi en relativt stor stall.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25