Etter kampen FFK - RBK
Opprinnelig postet av FFKgutt1
j a hvem var det igjen?? han er vist skadet nå og står på flopplista til en avis i sverige
![]()
Så det.. Humret bra da ja!!!!
---------------------------
"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!
Selvfølgelig enig med dem fleste som har svensken i mål og Gashi som våre beste spillere. Men synes også Barsom skal ha mer kreditt for en fantastisk 2 omg. Går foran og er voldsomt mye involvert og vil også hele tiden ha ballen. Gull verdt, spesielt når vi er 10 mann....
først vil jeg gjøre en ting klart: det har var bare pinlig kvisvik!
men mitt poeng:
alle snakker om at jarstein burde hatt sitt andre gule, og det kan vel diskuteres. det som uansett må være mer sikkert ar at det skulle vært dømt straffespark (forutsatt at friskparket kunne bli tatt når halve rbk var på 3 meters avstand til ballen). jarstein sklir jo inn i kvisvik og tar bena på'n uten å være i nærheten av ballen.
det kunne vært mer avgjørende for sluttresultatet enn om jarstein også hadde blitt utvist.
med ffk til champions league!
Faen!
Fortjent kort til Kvisvik. Jarstein er ikke helt god i toppen (ingen hemmelighet det) og så ble han skadet i den samme situasjonen , derfor alt røret i 2de omgang.
Takk til Kjetil Sælen for at han skaper litt temperatur i kampen, på tide med en aldri så liten pause i vikarbyråligaen. Faen så dårlig han er, begge veier.
Jaja, ses til neste år!
Trofast kvit og svart te døden tar mæ...
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/fredrikstad/article2215341.ece
se situasjonen der.. Jarstein takler Kvisvik (har stoppa den på pause et par ganger) og holder Raymond sine bein, Raymond blir forbanna og sender avgårde et skikkelig spark (UNØDVENDIG RAYMOND!!!!) og det røde kortet er korrekt.. det som jeg er uenig i er at dommern ikke gjør noe med Jarstein..
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
Opprinnelig postet av svartoghvit
Faen!
Fortjent kort til Kvisvik. Jarstein er ikke helt god i toppen (ingen hemmelighet det) og så ble han skadet i den samme situasjonen , derfor alt røret i 2de omgang.
Takk til Kjetil Sælen for at han skaper litt temperatur i kampen, på tide med en aldri så liten pause i vikarbyråligaen. Faen så dårlig han er, begge veier.
Jaja, ses til neste år!
Enig med deg angående Kjetil Sælen.. håper han får 1 er på samtlige børser imorra!
Fornøyd med 1-1 idag, etter en bedrøvelig 1.omgang.
En omgamg som RBK dominerte, men takket være Ørlund og Raio så det lenge ut til at det skulle bli målløst.
Dette tiltross for at Ophaug serverte RBK den ene gavepakken etter den andre.
Så begynte moroá Dommer Sælen som ikke hadde noen stor, mista grepet totalt. Greit at Raymond får rødt kort etter en reaksjon som jeg trodde Raymond varf for rutinert til. Kanskje forresten ikke, det var jo noe Cantonask over sparket.
Hvordan Sælen kunne unngå å gi Rune "Galmanningen" Jarstein sitt andre gule, er det vel bare Sælen som kan svare på. Så etter at Sælen hadde forært RBK fordelen å spille 11 mot 10 resten av kampen, klarer RBK å score helt på tampen av 1.omgang.
Hva "Grønis" klarte å putte inne i hodene på FFK spillerne i pause er ikke godt å vite, men plutselig var "arbeidslaget hass Anders" der igjen. FFK var best i 2.omgang og vant den omgangen fortjent etter ei perle av Wallace.
Litt om spillerne, slik jeg så de.
Ørlund leverte en nærmest prikkfri match og er virkelig blitt en match vinnende faktor.
Raio ikke bare temmet han TV2 Sem sin yngling "Litj Iversen", men hadde redda også 2 ganger nærmest på målstreken. Meget sterkt av Raio.
Adijah leverte også en god kamp og vil sikkert bli en meget farlig spiss neste sesong om ikke før.
Gashi jobba og slet, spesielt i 2.omgang.
Wallace gjorde en brukbar gjennomført kamp, med et frispark av høy klasse.
I den andre enden, var Ophaug begredelig i 1.omgang sammen med Gardar som forhåpentlig enda er halvskadet.
Slik Gardar var i dag, kan godt han og Everton spille 1.omgang hver, til Everton eventuelt klarer å tilpasse seg TL-nivå.
Resten leverte en grei innsats, og Thommasen viste vel at savnet etter Kvisvik ikke blir så stort.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Hadde ikke Kvisvik reagert slik han gjorde hadde det kunnet blitt straffespark for Jarstein feller klart Kvisvik ???
Jeg bor en kilometer fra Lerkendal og går rett forbi Brakka på vei til jobb. Lurer på om jeg skal stikke innom i morra tidlig og lese Jarstein en lekse, makan til kødd. Og Annan. Håper ikke Barsom blir utsatt for det samme som Tor Trondsen, for hans del var det jo hjernerystelsene i 2004 som endte Tippeliga-karrieren. En ny smell så kort tid etter den mot Ham-Kam kan være alvorlig.
Forøvrig må prisen for rundens surrehue gå til dommer Sælen. Lot RBK-erne slippe unna med mye sutring i første omgang, før han avsluttet den med å først gi et feil frispark, og deretter vise ut Kvisvik og la Jarstein slippe unna. I 2. omgang ble han heldigvis strengere med gulkortene for klaging.
Pepper til Raymond. Skal du tilte på JArstein så reis deg opp og gi ham en rett venstre. Det sparket så bare dumt ut. (Jeg kødder selvsagt, han burde ha såpass selvkontroll at han ikke tyr til vold der).
Pepper til hele laget for den første halvtimen. Rævva, rævva, rævva, RBK eide den første halvtimen totalt og vi skal prise oss lykkelige over at de stinker på avslutninger.
Blomster til hele laget for arbeidsmoralen etter pause. Forbilledlig. Og en ekstra blomme (eller kanskje en pils?) til FWP for det framifrå frisparket. Mer av den sorten, takk!
Jeg tror vi tar andreplassen. Stabæk er det ikke noe å gjøre med.
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
- Benjamin Franklin
Lurer på hva som hadde skjedd hvis vi hadde bytta ut Kvisvik med Wehrman i dette tilfelle jeg!?!?
Enten så hadde Wehrman eksplodert til de grader,eller så hadde det kanskje ikke blitt så mye styr rundt dette...
FFK,klubben i mitt hjerte :-)
Han hadde tatt tak i armen til Jarstein og svingt han over stadion!
Etter å ha sett reprisen et par ganger så ser det nesten ut som en far vil bytte bleie på sønnen som febrilsk spreller med beina for å komme seg unna ;)
Opprinnelig postet av FFK1903
Etter å ha sett reprisen et par ganger så ser det nesten ut som en far vil bytte bleie på sønnen som febrilsk spreller med beina for å komme seg unna ;)
Hehehe.. Been there,done that!! 
FFK,klubben i mitt hjerte :-)
1-1 var greit nok. syns også vi kan slå fra oss gullet og kjempe om nr 2 eller 3. medalje har jeg tro på
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Opprinnelig postet av keiko99
1-1 var greit nok. syns også vi kan slå fra oss gullet og kjempe om nr 2 eller 3. medalje har jeg tro på
japp, enig med deg her :) tror vi kommer til å ta enten andre eller tredje plassen og jeg
Opprinnelig postet av hasse33
Hadde ikke Kvisvik reagert slik han gjorde hadde det kunnet blitt straffespark for Jarstein feller klart Kvisvik ???
Dommeren sier han ikke så hva som skjedde mellom de to før sparket til Kvisvik.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av FFKgutt1
Opprinnelig postet av keiko99
japp, enig med deg her :) tror vi kommer til å ta enten andre eller tredje plassen og jeg
Tar vi poeng også mot Glimt føler jeg meg nokså sikker på 'daljer, om det blir andre eller tredje kommer til å avgjøres av tilfeldigheter. Når vi er helt likt med TIL etter 20 kamper og har vært det mer eller mindre i uker nå, viser vel det at kvalitetsforskjellen på lagene er minimal. Hjemmekampene vi har igjen skal vinnes (mot Viking, som er formsvake, Godset, som er formsvake, og mot Lyn som neppe vil ha noe å spille for i siste runde), men ingen av bortekampene er slike jeg vil forvente seier i. Molde og LSK har presset på seg for å holde Ham-Kam og AaFK bak, og Glimt har vært solide hjemme. Jeg tipper at vi ender med 3-2-1 på de siste seks.
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
- Benjamin Franklin
All ære til den som kom på "Rune, nå kommer vi". Det er pokker meg noe av det morsomste jeg har opplevd på Stadion på lang tid. 11.000 i unison utpsyking, det var nesten til å få tårer i øya av.
"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk
Var sent hjemme og så ikke Raymonds "spark" før nå på TV2 nett. Må si jeg forventet noe annet etter å bare lest om dette. Ut fra det jeg kan se var det ikke mye til spark, det var et "skyv" med beina og Jarstein kaster seg bakover. Håpløst beregnende skuespill. Nei her skjønner jeg Kvisvik. Om Kvisvik fikk rødt skulle Jarstein hatt det samme. Her bør noen forsvare Kvisvik. Jarstein holder jo armer og kropp inntill beina til Raymond. Da er det jo umulig å "sparke" han skyver ham vel mere fra seg. I slow motion kan det sikkert se annerledes ut.
Opprinnelig postet av Per Egil
All ære til den som kom på "Rune, nå kommer vi". Det er pokker meg noe av det morsomste jeg har opplevd på Stadion på lang tid. 11.000 i unison utpsyking, det var nesten til å få tårer i øya av.
Helt enig, dette var vanvittig morsomt. I går påvirket PH virkelig kampen virket det som. Spillerne tente til etter 15 min også. (Dessverre dabbet det av igjen). Men det var synlig i går hva publikumstøtten betyr. Jarstein er vel også lett påvirkelig. Husker godt 2. omg borte mot Odd for et par år siden. Da slapp Jarstein inn 3 mål foran PH etter å ha blitt psyket ut.
En litt annen del av situasjonen mellom Kvisvik og Jarstein (pluss 18 andre spillere): er det flere enn meg som ble imponert over hvordan dommeren taklet tumultene? Spinkle Espen Berntsen i Bergen trakk seg unna, mens Kjetil Sælen brøyta seg inn i midten av spillerne og dro(!) Raymond av banen! Litt morsomt å se de bildene i VG og Dagbladet, Sælen ser ut som en dørvakt som kaster ut en hissig og sveiseblind gjest.
Bare en liten bemerkning
Opprinnelig postet av GoFFK
Var sent hjemme og så ikke Raymonds "spark" før nå på TV2 nett. Må si jeg forventet noe annet etter å bare lest om dette. Ut fra det jeg kan se var det ikke mye til spark, det var et "skyv" med beina og Jarstein kaster seg bakover. Håpløst beregnende skuespill. Nei her skjønner jeg Kvisvik. Om Kvisvik fikk rødt skulle Jarstein hatt det samme. Her bør noen forsvare Kvisvik. Jarstein holder jo armer og kropp inntill beina til Raymond. Da er det jo umulig å "sparke" han skyver ham vel mere fra seg. I slow motion kan det sikkert se annerledes ut.
Se igjen. Kvisvik sparker to ganger. Den ene gangen treffer han godt i brystet, den andre gangen er det ren skjær flaks at det ikke går bedre. Jarstein kunne fått en haug knotter plantet i ansiktet. Stygt av Kvisvik.
Og ja, Jarstein skulle ha hatt GULT KORT i den situasjonen (ergo sitt andre gule og rødt), men det Jarstein gjør er ikke spesielt stygt og ikke grunnlag for noe direkte rødt kort. Det Kvisvik gjør er derimot svært stygt.
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av dracula
I den andre enden, var Ophaug begredelig i 1.omgang sammen med Gardar som forhåpentlig enda er halvskadet.
Jeg syns faktisk Gardar viste bra vilje, men han har jo vært ute ei stund (les: altfor lenge), og trenger nok litt matchtrening for å komme skikkelig tilbake igjen. Jeg har trua!
Hater hat!
Opprinnelig postet av Tøfflus
Forøvrig må prisen for rundens surrehue gå til dommer Sælen. Lot RBK-erne slippe unna med mye sutring i første omgang, før han avsluttet den med å først gi et feil frispark, og deretter vise ut Kvisvik og la Jarstein slippe unna. I 2. omgang ble han heldigvis strengere med gulkortene for klaging.
Jeg velger å sitere min antatt bedre halvdel, og dette ble selvsagt uttalt under ett av mine utbrudd hvor pulsen hadde nådd 205, " ja men du vet jo at de aldri dømmer mot RBK". Jo takk for oppklaringa, hadde Sælen dukket opp utenfor min ringe bolig i går ville han med stor sannsynelighet løpt som Frank Strandli resten av livet, med en FFK-vimpel hengende ut av shortsen...
Rød/Hvit til jeg dør
Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...
"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...
Gardar var rusten og tung, kunne egentlig ikke forvente noe særlig av han.
Første omgang er noe av det verste jeg har sett, ingenting fungerte, midtbanen var helt forferdelig å se på, RBK løp/jogget lett gjennom når det passet. Utrolig heldig de ikke straffer oss med mange mål. Raio skal ha endel av æren for det.
Kvisvik stod for den eneste underholdningen fra vår side.
Annen omgang er bedre og et flott frispark av Pereira, men RBK sank flere hakk ned og jeg syns på ingen måte FFK er friskmeldt, mange er vel kanskje uenige i at det er sykdomstegn i utgangspunktet siden vi ikke taper, uenig der sett over flere kamper.
På Lørdag er det en tøff bortekamp mot et annet lag som ligger kunstig høyt.
For å oppsummere kampformen til gardar bruker jeg den ene overgangen vår som eksempel. Det var egentlig så tragisk at jeg måtte humre litt. Gardar har VANVITTIGE sjangser til å servere Dominic på blank kasse. Men det ender med at han holder på ballen helt til han kommer til dødlinja, hvor han så kan spille en støttepasning, men heller velger en rar finte og mister ballen. Helt klart at han var usikker på hvordan han skulle løse situasjonen. Hadde det vært fra Tarik- perioden hadde ballen blitt spilt inn i midten for lengst.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25