Må si det kribla ekstra å lese det svart på hvitt: Lillestrøm, Rosenborg, Molde, Enga og Oddrane i tur og orden. Store greier dette. Hvor mange poeng har vi etter 5 spilte? Ganske tøff åpning for et nyopprykka lag....
Tar vi 6-8 pinner mot disse 5 tror jeg vi skal være fornøyd med åpningen...
Jepp. Hadde vel håpet på en "enklere" start slik at vi kom igang med noen poeng, fikk kjenne nivået, og fikk de vanskeligste kampene litt senere. Noe slik vi fikk med oppsettet i 1. divisjon.
Men når alt kommer til alt så er egentlig samtlige kamper i Tippeligaen vanskelige.
Fortsatt litt uvirkelig å se FFK opp mot alle disse lagene ja...
Syns det er helt greit at vi fikk litt tøff motstand til å begynne med. Verre om vi fikk hjemmekamp mot HamKam og alle nesten forventet seier i første kamp. Nå kan vi være litt underdogs i de første kampene, og jeg tviler på at vi taper samtlige.
Dessuten, tror det er en fordel å få RBK tidlig, som regel er de litt rustne i starten, dog de heller ikke er dumme å møte når de allerede har vunnet serien.
Men i dag gleder jeg meg bare over at NFF gikk litt i mot sine egne utsagn og ga oss 16. mai kampen, takk NFF...
Hvor mange personer klarte man å få inn på lange stå ifjor da? Er vel meningen at det skal gå i overkant av 2000 på "nye" lange sitte! Mister vel også noen plasser på ærverdige sitta.
Gresvik og svingen blir vel som idag?
Enig. Blir garantert fulle hus både mot Rbk, Enga og Sogndal, det blir jo rått med 30 000 på de 3 første kampene. Dette innebærer vel også da ca 5-6 millioner i inntekter, kanskje enda litt mer hvis man tar med salg osv.
Rått å være med i eliten igjen!
Deilig med tur til Åråsen i første (borte)kamp. Garantert 3-5 tusen Fredrikstadfolk som drar innover, litt avhengig av været. Der blir det trøkk fra hjemmesupporterne, men selvsagt må døm alle gå skuffa hjem, etter 1-3 tap i sesongpremieren.
:ffk: