Husk meg
Brukernavn
Passord

«Wehrman slakter FFK-ledelsen»

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:
Endret:
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Holters

FFK er en fattig klubb som sliter enormt økonomisk. Hvor mange ganger må man skrive det her inne før folk begynner å få opp øya? Inntektene er for lave, driftskostnadene for øye, og i tillegg har/hadde FFK problemer med mye kortsiktig gjeld.

Veldig enig. Alle klubbene i TL sliter veldig med høye driftskostnader om dagen. RBK er bedre stilt pga høy egenkapital. Spillerlønninger er den desidert største kostnaden, og mange klubber står med et ben i grøfta. TIL f. eks vil nok beholde spillere som Moldskred og Reginiussen om man spør treneren og supporterene. Konsekvensen vil sannsyligvis bli at de ikke får profflisens neste sesong. Er det slik vi vil ha det her også? Kortsiktige resultater for enhver pris?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Endret:
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av paco
hehe ja driftkostnadene er høye ja spesielt med tanke på den nye stadion som i følge et utvalg ble konkludert med var et bra avtale noe som er en ren løgn der sannheten ikke kom frem.Kansje Bryna og co burde gi litt tilbake hehe.når det gjelder werhman så er lønnen hans veldig middels til og være lagets kansje viktigste spiller

FFK har også enorme utgifter i forbindelse med Morgans innkjøp av Vuorinen, Stadheim, Gardar, Gashi, osv, som de fortsatt betaler ned den dag i dag. Mye dyr moro. Morgan betalte ut sinnssykt høye summer i rene agenthonorarer i motsetning til hva klubben gjør per i dag. Han reddet ikke bare klubben da han kom, men sørget for å svi av 15 millioner kroner i løpet av den sommeren, så noen utelukkende rosenrød redningsaksjon var det ikke.

Det nye stadionet ble konkludert med å være en bra avtale med tanke på at FFK ikke hadde nåla i veggen. Null kapital. Ingen evne til å bygge et nytt stadion uten hjelp. Derfor ble det en god avtale, selv om det er en dyr avtale i drift.

Har du lest forumets retningslinjer?

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av kanogvetalt

FFK er en fattig klubb som sliter enormt økonomisk. Hvor mange ganger må man skrive det her inne før folk begynner å få opp øya? Inntektene er for lave, driftskostnadene for øye, og i tillegg har/hadde FFK problemer med mye kortsiktig gjeld.

Veldig enig. Alle klubbene i TL sliter veldig med høye driftskostnader om dagen. RBK er bedre stilt pga høy egenkapital. Spillerlønninger er den desidert største kostnaden, og mange klubber står med et ben i grøfta. TIL f. eks vil nok beholde spillere som Moldskred og Reginiussen om man spør treneren og supporterene. Konsekvensen vil sannsyligvis bli at de ikke får profflisens neste sesong. Er det slik vi vil ha det her også? Kortsiktige resultater for enhver pris?

De samme som mener at vi ikke har penger her inne skriker jo samtidig etter nye spillerkjøp???

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 aug 08

Lagt til:

Pengene fra Tariksalget gikk trolig med til nåværende drift og nedbetaling av gjeld.

Da er det jo noe som er veldig feil her. Noen gjør ikke jobben sin.. og det må jo være styre. eller..

Lave innekter og høye kostnader = dårlig styring av klubben = styrets ansvar.

Da må vi senke ambisjonene og slutte å prøve å få Hoff og andre til klubben, og heller satse på at FFK 2 skal klare å holde oss i toppen?

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05

Lagt til:
Det er kanskje en grunn til at Morten Huth og Per Morten Haugen skal byttes ut???

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av paco]

De samme som mener at vi ikke har penger her inne skriker jo samtidig etter nye spillerkjøp???

Hvis du sikter til meg så har jeg flere ganger tatt til orde for at klubben bør satse på å utvikle spillere fremfår å kjøpe. Jeg har også uttrykt skepsis, for å si det mildt, til et evt kjøp av Espen Hoff. Og bare for å fjerne all tvil: Jeg driter i om det blir medalje i år eller ikke. Hvis vi havner midt på tabellen og går ut av sesongen med god økonomi så vil jeg foretrekke det. Det vil komme et ras i TL.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Ansvarlig redaktør

Lagt til:

Opprinnelig postet av becks723
Det er kanskje en grunn til at Morten Huth og Per Morten Haugen skal byttes ut???

Disse probleme startet lenge før begge disse ble innsatt i sine nåværende posisjoner.

Kall det gjerne "voksesmerter" fra å gå fra en amatørklubb til en toppklubb på kort tid, der det har blitt foretatt noen feilvalg underveis, og dyrekjøpte investering som har feilet.

Landslagsspiller

Lagt til:

hehe ja driftkostnadene er høye ja spesielt med tanke på den nye stadion som i følge et utvalg ble konkludert med var et bra avtale noe som er en ren løgn der sannheten ikke kom frem.Kansje Bryna og co burde gi litt tilbake hehe.når det gjelder werhman så er lønnen hans veldig middels til og være lagets kansje viktigste spiller

FFK har også enorme utgifter i forbindelse med Morgans innkjøp av Vuorinen, Stadheim, Gardar, Gashi, osv, som de fortsatt betaler ned den dag i dag. Mye dyr moro. Morgan betalte ut sinnssykt høye summer i rene agenthonorarer i motsetning til hva klubben gjør per i dag. Han reddet ikke bare klubben da han kom, men sørget for å svi av 15 millioner kroner i løpet av den sommeren, så noen utelukkende rosenrød redningsaksjon var det ikke.

Det nye stadionet ble konkludert med å være en bra avtale med tanke på at FFK ikke hadde nåla i veggen. Null kapital. Ingen evne til å bygge et nytt stadion uten hjelp. Derfor ble det en god avtale, selv om det er en dyr avtale i drift.

Gashi og Gardar 2 viktige spillere for klubben som som var langt ifra "enorme"utgifter.Vourinen ville Eggen ha men bestemte seg for og ikke gi han muligheten.Stadheim ble en flopp men som du selv har sagt så er det vanskelig og spå fremtiden til en spiller i en ny klubb.Når det gjelder Werhman så har vel han bevist hvor viktig han er for laget.Når det gjelder stadion avtalen så er det ting som ikke har kommet frem i media.Høili som er en flink foretningsmann slakter fortsatt den avtalen og vet at FFK vil måtte betale dyrt i mange år fremmover.Du er en av de som skriker etter nye spillere og det er litt merkelig når du samtidig sier at FFK er en "fattig" klubb.Da er det jo bare og begynne og selge unna spillere da så er vi snart tilbake der vi er vant til og være

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av kanogvetalt]

Hvis du sikter til meg så har jeg flere ganger tatt til orde for at klubben bør satse på å utvikle spillere fremfår å kjøpe. Jeg har også uttrykt skepsis, for å si det mildt, til et evt kjøp av Espen Hoff. Og bare for å fjerne all tvil: Jeg driter i om det blir medalje i år eller ikke. Hvis vi havner midt på tabellen og går ut av sesongen med god økonomi så vil jeg foretrekke det. Det vil komme et ras i TL.

Nei sikter ikke til deg,er fornøyd hvis vi gjør det bedre en i fjor jeg

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til:

Kan de ikke tilby spillerne en eller annen form for bonus som gjør at de blir rikelig belønnet dersom det blir gull, litt mindre for sølv osv. Og deretter starte på runden med nye kontraktsforhandlinger for de som står for tur. Det vil jo være en forskjell i grunnlaget for neste års inntekter om man går ut av denne sesongen som seriemester eller ikke.

Ansvarlig redaktør

Lagt til:
Endret:

Gashi og Gardar 2 viktige spillere for klubben som som var langt ifra "enorme"utgifter.Vourinen ville Eggen ha men bestemte seg for og ikke gi han muligheten.Stadheim ble en flopp men som du selv har sagt så er det vanskelig og spå fremtiden til en spiller i en ny klubb.Når det gjelder Werhman så har vel han bevist hvor viktig han er for laget.Når det gjelder stadion avtalen så er det ting som ikke har kommet frem i media.Høili som er en flink foretningsmann slakter fortsatt den avtalen og vet at FFK vil måtte betale dyrt i mange år fremmover.Du er en av de som skriker etter nye spillere og det er litt merkelig når du samtidig sier at FFK er en "fattig" klubb.Da er det jo bare og begynne og selge unna spillere da så er vi snart tilbake der vi er vant til og være

Skriker etter spillere?

Man ønsker da alltid spillere som forsterker laget som supporter! Finn noe annet å hakke på!

Men klubbøkonomien er et problem i jakten på nye spillere. Vi har gått glipp av en god del alternativer grunnet at klubben ikke har penger, og det faktum fortsetter å gjøre jakten på forsterkninger vanskeligere for klubben. Jeg tror vi fortsatt får se noen forsterkninger, men det blir langt billigere alternativer enn Espen Hoff, og lignende. Kennedy er bare aktuell som lån.

Tror folk bør stålsette seg over at dette overgangsvinduet kan ende opp med mindre kjente navn som forsterkninger.

Men de kan være gode spillere for det!

PS! Aner ikke hva du klassifiserer som "enorme utgifter". Gashi kostet over 7 mill. De "5 millionene" Morgan referte til er uten agenthonorarer og sign-on-fee. Gardar kostet 2 mill, men gikk for 100.000 mellom to klubber internt på Island like før. I tillegg tok det år og dag før han faktisk kom til klubben og holdt nivået: Altså han var lenge en løpende utgiftspost uten at FFK fikk benyttet seg av ham. Vuorinen kostet klubben sinnssyke 5,5 (!!!) mill, Stadheim 3-4 mill (minst). osv, og det er uten lønn. Floppkjøp uten like. Wehrman derimot et godt kjøp, rundt 2 mill (?), men det er ikke tvil i havet om at noen av disse innkjøpene er totalt mislykket, og har medført problemer for klubben i ettertid. De er tross alt noen av de største i hele klubbhistorien til FFK!

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: denialsander

Skriker etter spillere?

Man ønsker da alltid spillere som forsterker laget som supporter! Finn noe annet å hakke på!

Men klubbøkonomien er et problem i jakten på nye spillere. Vi har gått glipp av en god del alternativer grunnet at klubben ikke har penger, og det faktum fortsetter å gjøre jakten på forsterkninger vanskeligere for klubben. Jeg tror vi fortsatt får se noen forsterkninger, men det blir langt billigere alternativer enn Espen Hoff, og lignende. Kennedy er bare aktuell som lån.

PS! Aner ikke hva du klassifiserer som "enrome utgifter". Gashi kostet over 7 mill. De "5 millionene" Morgan referte til er uten agenthonorarer og sign-on-fee. Gardar kostet 2 mill, men gikk for 100.000 mellom to klubber internt på Island like før. I tillegg tok det år og dag før han faktisk kom til klubben og holdt nivået: Altså han var en løpende utgiftspost helt uten at FFK fikk benyttet seg av ham. Vuorinen kostet sinnssyke 5,5 (!!!) mill, Stadheim 3-4 mill (minst). osv. Floppkjøp uten like. Wehrman derimot et godt kjøp, rundt 2 mill (?), men det er ikke tvil i havet om at noen av disse innkjøpene er totalt mislykket, og har medført problemer for klubben i ettertid.

Som sagt enig i Stadheim en spiller flere hadde troen på men som floppet,Vourinen fikk aldrig muligheten som flere er enig i. Gardar,Gashi og Werhman kom på rundt 11 mill,altså en tredel av Tarik noe jeg synes er en bra sum for 3 av de viktigste spillere på et lag som kjemper om Gull i serien

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til:

Greit at økonomien er rævkjørt, men da får klubben heller justere ambisjonsnivået.  Hjelper ikke med ny spisser, hvis midtbanen faller gjennom. For meg så er det viktigere å beholde grunnstammen i laget, og da særlig vår viktigste spiller, enn å få inn nye spillere.

Rødhvitelite-ultrasmentalitet

Ansvarlig redaktør

Lagt til:
Endret:

Joa, det går an å forsvare at dette er viktige spillere, osv. Er heller ikke ute etter å kaste skylden over på én bestemt part oppe i alt dette, men faktum er at klubben sliter med økonomien per i dag, og har ikke allverdens med midler tilgjengelig til innkjøp og avlønning av spillere.

Men at Wehrman er en viktig spiller: Det tror jeg alle er enige i!

Landslagsspiller

Lagt til:

La oss satse på det laget vi har idag da og ikke bruke masse millioner på en spiller som kansje trenger resten av kampene i år på og spille seg inn.

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til:

La oss satse på det laget vi har idag da og ikke bruke masse millioner på en spiller som kansje trenger resten av kampene i år på og spille seg inn.

Vi kan nok fort ende opp med det, ja. Jeg håper dog at det grundige arbeidet FFK har gjort når det gjelder "ubeskrevne" spillere vil medføre at vi signerer et ungt spisstalent som kan vokse i klubben og som ikke koster allverden - som Wallace.

Siden økonomi faktisk er et tema i klubben har jeg veldig vanskelig for å se Hoff komme hit. Jeg har vondt for å tro at FFK vil være i nærheten av å tilby de samme betingelsene som en del av de andre klubbene som ønsker Hoff kan tilby...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07

Lagt til:

Hva med og prøve og la Thomassen spille.??

Han var jo veldig god den kampen han fikk spille..

Han kan jo bli god og så kan vi selge han og tjene litt penger..

Meritter
Seriemester: 1937-38, 1938-39, 1948-49, 1950-51, 1951-52, 1953-54, 1956-57, 1959-60 og 1960-61.
Cupmester 1932, 1935, 1936, 1938, 1940, 1950, 1957 1961, 1966, 1984 og 2006.

ILLE BRA ;)

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06

Lagt til:

haugen blir vel ikke mer populær nå tenker jeg..

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06

Lagt til:
Endret:

Ingen tvil om at Wehrman pr dags dato er FFK,s viktigste spiller, og at FFK bør gjøre det de kan for å signere en ny langtidskontrakt med han.

Men det må ikke bli slik at enkeltspillere dikterer hvordan en klubb og et styre skal opptre. Kasey har allerede en kontrakt som gjør at klubben kan vente til etter sesongen med å skrive en ny.

Ser at folk her inne som ikke har en anelse om realitetene i klubben, kaller Haugen og andre for inkompetente og amatører. For å kunne tilby en ny kontrakt, så man man faktisk ha penger til å gjøre det. FFK er en bedrift som andre bedrifter. Man kan ikke tilby kontrakter med Kvisvik eller andre, med sign on fee, og en lønn klubben ikke kan betjene, for så å be onkel Terje å dekke underskuddet man får hvert år. Det fungerer ikke lenger slik i FFK

Den eneste grunnen til at Wehrman ikke får en ny kontrakt nå, er den alvorlige økonomiske situasjonen klubben befinner seg i. Hvis man legger i potten det klubben fikk for Tarik, så går dette kun med til å dekke kortsiktig gjeld. FFK som klubb er helt avhengig av ekstern hjelp for å kunne tilby det Kasey forlanger.

At Kasey som vår kaptein går ut i media på denne måten, synes jeg er lite heldig, og skaper ingenting annet en uro. Dette burde ha vært håndert internt. Å true med at Odd kampen kan være hans siste, er kun for å legge press på klubben, noe jeg regner med fører til et nytt møte med klubben idag.

Støtter FFK i medgang og i motgang!

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til:
Endret:
Endret av: FFK1903

Jeg tror alle i FFK, Haugen inkludert, vet hvor viktig Wehrman har vært for laget, så jeg nekter å tro at det er viljen det står på. Hva vil skje om Wehrman får viljen sin og får lønnen han vil ha? Vil da andre spillere i klubben ty til samme metode? Og hva gjør Wehrman om et år? Samme greiene om igjen? Han har tross alt vært her et snaut år og vil allerede ha høyere lønn og lengre kontrakt, hva stopper han fra å ønske det samme om et år? FFK kan ikke skrive treårskontrakter og fornye disse hvert år heller.

Jeg vil heller ha et FFK uten Wehrman, enn et FFK uten lisens neste sesong, for å sette det på spissen. Jeg tror og håper likevel at dette ordner seg, det var jo ikke lenge siden Wehrman uttalte at uthalingen var litt hans egen feil også. Jeg tror også Høili & Co ordner opp, Høili selv var vel en av pådriverne for å få han til klubben i fjor? Grönhagen visste knapt om spilleren før han ble høyaktuell.

Egentlig unødvendig av Wehrman å dra dette opp nå, vi trenger ikke noe slikt hengende over klubben nå som tilsynelatende alt går på skinner sportslig. Gi nå mannen det han fortjener innenfor de rette økonomiske rammene til klubben, det betyr ikke nødvendigvis å gi han det han krever.

Det er selvsagt veldig lett å velge side og se på hva Wehrman har betydd for klubben på den ene siden, og en ledelse som ikke vil gi han kontrakt på den andre. Hadde alle detaljene blitt lagt på bordet tror jeg likevel det ville vært vanskelig å velge side i denne saken. Wehrman kan heller ikke sette seg over klubben ved å forlange at siden han er så viktig, så skal FFK risikere økonomien for å beholde han. Har ikke klubbene pengene, så er det uprofesjonelt av australieren å utgi FFK for å være gnine for å ikke gi han det han fortjener.

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05

Lagt til:

Når det gjelder Espen Hoff har det vel vært snakk om at spillerinvest skal dekke både overgang og lønn. Om dette er sant vet jeg ikke. Dette er noe jeg har fått greie på igjennom en kar som jobber i Fredrikstad Blad.

Så han skal bi heleid av spillerinvest. På samme måte som hardball gjorde for Brann.

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av FFK1903

Jeg tror alle i FFK, Haugen inkludert, vet hvor viktig Wehrman har vært for laget, så jeg nekter å tro at det er viljen det står på. Hva vil skje om Wehrman får viljen sin og får lønnen han vil ha? Vil da andre spillere i klubben ty til samme metode? Og hva gjør Wehrman om et år? Samme greiene om igjen? Han har tross alt vært her et snaut år og vil allerede ha høyere lønn og lengre kontrakt, hva stopper han fra å ønske det samme om et år? FFK kan ikke skrive treårskontrakter og fornye disse hvert år heller.

Jeg vil heller ha et FFK uten Wehrman, enn et FFK uten lisens neste sesong, for å sette det på spissen. Jeg tror og håper likevel at dette ordner seg, det var jo ikke lenge siden Wehrman uttalte at uthalingen var litt hans egen feil også. Jeg tror også Høili & Co ordner opp, Høili selv var vel en av pådriverne for å få han til klubben i fjor? Grönhagen visste knapt om spilleren før han ble høyaktuell.

Egentlig unødvendig av Wehrman å dra dette opp nå, vi trenger ikke noe slikt hengende over klubben nå som tilsynelatende alt går på skinner sportslig. Gi nå mannen det han fortjener innenfor de rette økonomiske rammene til klubben, det betyr ikke nødvendigvis å gi han det han krever.

Det er selvsagt veldig lett å velge side og se på hva Wehrman har betydd for klubben på den ene siden, og en ledelse som ikke vil gi han kontrakt på den andre. Hadde alle detaljene blitt lagt på bordet tror jeg likevel det ville vært vanskelig å velge side i denne saken. Wehrman kan heller ikke sette seg over klubben ved å forlange at siden han er så viktig, så skal FFK risikere økonomien for å beholde han. Har ikke klubbene pengene, så er det uprofesjonelt av australieren å utgi FFK for å være gnine for å ikke gi han det han fortjener.

Svært enig i alt du skriver her. Ja Whernan er meget viktig, men han har allerede en kontrakt ut denne sesongen og neste. Den har han selv skrevet under på. Det får da være måte på til melking av den sportslige suksessen. Har vi gull eller medalje ved sesongslutt, er tiden inne for å reforhandle kontrakter som nærmer seg slutten ikke sant?

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:

Å få med Wehrman videre vil jeg anse som viktigere enn å signere Hoff. Wehrman er kaptein og har etter min mening vært den soleklart beste og viktigste spilleren vår i år- det blir bare tull å ikke signere ny kontrakt. De pengene må man klare å skrape sammen et sted!

For meg virker det som om steget fra liten, anonym klubb til hardtsatsende toppklubb har gått litt vel fort. Fra å leve på gamle Stadion og prøve å unngå nedrykk, er vi nå en klubb med en flunkende ny stadion som kjemper om medaljer i Tippeligaen. Og i tillegg til dette har vi begynt med en mye større markedsføring, nå får du det meste i FFKprodukter: mobil, ringetoner, trekk til data og iPod osv. Men var klubben egentlig klar for dette? Og har vi nok kompetente folk til å klare det?

Kasey uttaler jo i intervjuet at det er for få folk med fotballkompetanse i klubben, kanskje dette stemmer? Uansett, mister vi Kasey vil jeg si at det er det dummeste FFK har gjort. Dummere enn kjøp av Vuorinen og Stadheim. Man må klare å komme til enighet med Kasey og nedprioritere noe annet, så han får de pengene han vil! Med mindre han stiller helt urimelige krav..

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:

Syns det beklagelig at de samme spillerne går igjen når det kommer til syting som skader klubben i media, de aller fleste spillerne i FFK hører man aldri et ord fra, kanskje ikke tilfeldig det er gamlingene som driver kampanjer i media.

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til:

Jeg forstår ikke at spillerne får lov til å uttale seg i media om kontrakter. Hender jo at spillere får munnkurv til pressen (f.eks Hæstad i beg. i VIF).  Skader jo klubben, burde vært mulig for klubben å nekte spillere å snakke om kontrakter til pressen. I verste fall ved kontratksinngåelse av nye spillere..

Rødhvitelite-ultrasmentalitet

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25