Tarik til Le Mans for 30 mill?
Opprinnelig postet av Jens G Best
Hvorfor har FFK i såtilfelle ikke brukt Rune Hauge/Tore P. om de er Tariks representanter?
FFK står vel fritt til å kontakte andre som formidler kjøp/salg av spillere dersom de mener det er mulighet for å få en bedre pris for spilleren?
Dersom FFK velger å kontakte en annen agent, kanskje klubbens foretrukne, for å se om det finnes interessente som vil betale mer enn hva en annen agent har kommet med, synes jeg det høres fornuftig ut.
Klubben er tjent med at flest mulig klubber er involvert i en budrunde, mens det selvsagt er opp til spilleren selv - og sine representanter (ikke nødvendigvis faktum at en rådgiver behøver være han/hun som skaffer et bud) om han mener sitt personlige tilbud er godt nok.
Dersom FFK innser at de er i en økonomisk situasjon som tilsier at et salg vil måtte skje (at de har fått bud som er godt, men de mener de kan få et bedre) er det lurt av dem å flagge at "Tarik er til salgs, men summen må være rett".
Jeg vet ingenting om hvilken type - om noen - avtale Tarik har med Tore P/Rune Hauge-systemet, men jeg antar de er dem som vil representere Tarik i forhandlinger om personlig kontrakt i Le Mans. Hvis det blir et salg til Le Mans vil FFKs agent (Lillejord) få agenthonoraret, mens Tore P vil få et honorar for innsats i forhold til lønn (tilsv. 5%??) og annet.
Tidligere har RBK nektet å forholde seg til enkelte agenter, uansett om spillerne har hatt vedkommende som agent fordi RBK har ment agenten(e) har oppført seg dårlig.
Kan hende FFK synes Tore P/Rune H ikke gjør en god nok jobb relatert til klubbens ønske og dermed ønsker de en "second opinion".
---------------------------
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Hmmmm... men hva er det som skjer?Har FFK kontaktet Le Mans via Stig Lillejord?
Hvorfor har FFK i såtilfelle ikke brukt Rune Hauge/Tore P. om de er Tariks representanter?
Og hvorfor skal de kontakte Le Mans nå? Har klubben selv tatt initiativ for å selge Tarik denne sommeren? Har ikke FFK ønsket å forlenge kontrakten, men andre klubber har jaktet på Tarik som vi tidligere har trodd?
Er det faktisk FFK og Per Morten Haugen som har rotet det til her? Det må da vitterlig bli rot om man tar kontakt med andre agenter enn spillerens egne for å inngå avtale om salg?
Skjer a?
FFK kan jo benytte hvem som helst når -de- ønsker å forhandle frem et salg for å sikre sine interesser.
Tariks agenter skal jo først og fremst sikre Tariks interesser - ikke FFKs interesser - og de kommer hovedsaklig inn i bildet ved kontraktsforhandlinger.
Det er ikke noe unormalt dette. Ingenting som tilsier at Tariks agenter må være de som forhandler frem selve overgangen, selv om de selvsagt ønsker å være det, da de da får en større del av kaka.
Har du lest forumets retningslinjer?
Aha, selvfølgelig. Et lite øyeblikk av forvirring fra min side, nå gir situasjonen igjen god mening.
Og jeg, er tilbake til å hate Rune Hauge!
Svaberget for alltid!
Jeg tror den mest åpenlyse grunnen til at Tarik/agentene hans ikke har dratt Le Mans er at Tarik har bestemt seg for at det ikke er rett klubb. Synes også dette har blitt mer og mer klart i forskjellige intervjuer med Tarik de siste dagene.
Derimot lyste øynene hans opp som et juletre når en journalist nevnte Nederland og Herenveen. Jeg tror Tarik og agentene posisjonerer seg for en overgang til Herenveen, og at det er dit Tarik vil (før Spania...).
Spørsmålet blir da om Herenveen vil legge like mye penger på bordet som Le Mans. Hvis ikke kan utfallet bli at FFK sier nei, og at Tarik ikke forsvinner i dette overgangsvinduet.
Det vil i så fall være en litt kinkig situasjon både for klubb og spiller. På den ene siden vil sjansen til å ta et gull bli større både for Tarik og FFK (hvem vet når Tariks neste klubb evt. kjemper om et gull??).
På den annen side vil Tarik, forståelig nok, kunne surmule over at klubben nektet ham å dra til Herenveen på grunn av noen millioner. Videre vil FFK trolig få mindre penger for Tarik den dagen han faktisk selges (trolig i vinter), fordi han da vil nærme seg slutten på kontrakten.
Men mitt tips er: Herenveen kommer til å høyne budet sitt en del, men likevel ikke tilby like mye som Le Mans. (Dette fordi det er så tydelig at Tarik ikke vil dit).
Klubben vil likevel si ja til Herenveen, og en svært fornøyd Tarik stikker i august.
Vi får se om jeg får rett!
Opprinnelig postet av Espen
Men mitt tips er: Herenveen kommer til å høyne budet sitt en del, men likevel ikke tilby like mye som Le Mans. (Dette fordi det er så tydelig at Tarik ikke vil dit).
Klubben vil likevel si ja til Herenveen, og en svært fornøyd Tarik stikker i august.
... etter å ha senket Stabæk, Brann, Vålerenga og Tromsø 
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
- Benjamin Franklin
Hmmmm... men hva er det som skjer?
Har FFK kontaktet Le Mans via Stig Lillejord?
Og hvorfor skal de kontakte Le Mans nå? Har klubben selv tatt initiativ for å selge Tarik denne sommeren? Har ikke FFK ønsket å forlenge kontrakten, men andre klubber har jaktet på Tarik som vi tidligere har trodd?
Er det faktisk FFK og Per Morten Haugen som har rotet det til her? Det må da vitterlig bli rot om man tar kontakt med andre agenter enn spillerens egne for å inngå avtale om salg?
Skjer a?
Lillejord har antageligvis gjort en avtale med Hauge om at han kan sondere klubber for Tarik, mot at han og Hauge deler agentprovisjonen. Dette fordi Lillejord har kontakt med klubber "han kjenner" som kan være interressert.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Heerenveen vinner/vant kampen om Tarik, he he. Sann mine ord.
Se denne Espen 
Tarik vil ikke til Le Mans. Heller ikke til Parma. Vil nok helst til Heerenveen foreløpig.
Det har kommet inn flere bud på nivå med Le Mans sitt bud nå..
Heerenveen vinner/vant kampen om Tarik, he he. Sann mine ord.
Se denne Espen
Er det meningen at dette skal være en gladmelding? Hvis så er fallet, så bør det være så at Heerenveen har det høyeste budet/beste avtale med FFK.
Er ikke dette tilfellet, Haugen. Så er det bare å klappe igjen de smiletegnene! 
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
For å gjøre det helt klart! Jeg ser helst at Tarik ble overpriset av FFK.
30 mill. er ikke en overprising av Tarik. 40-50 mill burde en klubb betalt for Tarik nå når FFK kjemper om gjeve medaljer, gull, glitter og europaeventyr.
Hva er ikke et seriegull verdt for FFK og oss supportere?
Opprinnelig postet av ffkmufc
Tarik vil ikke til Le Mans. Heller ikke til Parma. Vil nok helst til Heerenveen foreløpig.
Flere bud og greier? Fortell, noe mer konkret?
Hvis feks. Parma har kommet på banen kan jeg ikke helt fatte hva som er så fantastisk med heerenveen, men det viktigste er faktisk at FFK får den prisen og de penga vi vil ha, for tarik har med overhengende sannsynlighet en internasjonal fremtid uansett. derfor bør man drite i et eventuellt lavere bud fra Heerenveen, med mindre det er kritisk å få inn friske likvide midler til klubben.
Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....
"si vis pacem para bellum"
tidligere toppscorere i heerenveen: jon dal tomasson, ruud van nistelrooy, markus allback og klaas-jan huntelaar. for å si det med tarikgloser: noe må dem gjøre riktig i hvert fall.
med ffk til champions league!
Hvis Fredrik Stoor går for 18-20 mill. fra RBK (slik som det spekuleres i), så er Tarik i hvert fall verdt det dobbelte av det 
Opprinnelig postet av ffkmufc
Hvis FFK har fått inn flere bud lik det de godtok av Le Mans, så har vel FFK bommet litt på markedsverien til Tarik? Jeg tror de kunne solgt han for 40-50 mill. hvis de hadde hadt litt is i magen.
Opprinnelig postet av benksliter`n
Hvis FFK har fått inn flere bud lik det de godtok av Le Mans, så har vel FFK bommet litt på markedsverien til Tarik? Jeg tror de kunne solgt han for 40-50 mill. hvis de hadde hadt litt is i magen.
hvor lenge varer en aksept da? når kan ffk si at de har fått inn høyere bud og vil derfor kansellere sin aksept på budet fra frankrike?
Det der har jeg også lurt på, hvordan fungerer det når FFK sier "OK, budet er godtatt", hvis en annen klubb byr f.eks 35mill mens Tarik tenker seg om, kan FFK da akseptere det budet? Kan ikke se for meg FFK har skrevet under på noe? Det er vel bare muntlig vil jeg tro?
Har da skjedd mange ganger at en klubb har godtatt bud fra 2-3-4-5-10 klubber.
Så lenge klubben godtar et bud, så er det jo opp til spilleren å bli enig med den av klubbene han finner mest interessant.
ja, men si at chelsea legger inn et bud på 60 millioner. hva skal til for at ffk kan komme unna andre bud som ffk allerede har akseptert?
Uten at jeg vet dette, så er det sikkert en viss tidsfrist for klubben (Le Mans) å bli enig med spilleren (Tarik). Et akseptert bud gjelder jo ikke i 5 år fremover. Vil tro det ofte er slik at man har frist til overgangsvinduet stenger, men i dette tilfellet, så aner jeg ikke. Kanskje er det også er mulig å akseptere et bud med forbehold om at andre skulle finne på å overgå budet, osv.
I prinsippet er det jo slik at dersom Le Mans byr 30 mill (og får sitt bud akseptert) og Chelsea senere byr 60 mill (og også får sitt bud akseptert), så er det opp til spilleren å bli enig med den klubben han ønsker å spille for. Man kan ta altså tape 30 mill dersom spilleren likevel velger Le Mans.
At en klubb godtar et bud betyr vel ikke annet enn at de gir sin velsingelse til at spiller og den nye klubben snakker sammen og eventuelt innleder forhandlinger. Det er jo slik det virker når det gjelder Tarik og Le Mans.
Det er derfor jeg stusser litt på at Le Mans' sportsdirektør er sint for at Tarik ikke kommer til klubben. Om gullklumpen vår ikke er hypp på å dra til Frankrike, kan hverken agenter, klubber eller noen andre tvinge ham til noe som helst.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.
Det vanlige er som du sier til overgangsvinduet stenger.
Opprinnelig postet av Per Egil
At en klubb godtar et bud betyr vel ikke annet enn at de gir sin velsingelse til at spiller og den nye klubben snakker sammen og eventuelt innleder forhandlinger. Det er jo slik det virker når det gjelder Tarik og Le Mans.
Det er derfor jeg stusser litt på at Le Mans' sportsdirektør er sint for at Tarik ikke kommer til klubben. Om gullklumpen vår ikke er hypp på å dra til Frankrike, kan hverken agenter, klubber eller noen andre tvinge ham til noe som helst.
Er han ikke "hypp" på å dra til Frankrike så bør han jo si det klart og tydelig da. Nå er det jo ingen som vet en dritt, hverken kjøper(e) eller FFK. Blir jo for dumt å bare gjøre seg utilgjengelig....
Opprinnelig postet av Per Egil
Det er derfor jeg stusser litt på at Le Mans' sportsdirektør er sint for at Tarik ikke kommer til klubben.
Han er sint fordi han føler agenter forhindrer Tarik fra å komme å møte dem - han er altså ikke sint på Tarik. Det var iallefall slik jeg opplevde intervjuet med sportsdirektøren på TV2 igår.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Ja, det stemmer sikkert det du sier, denialsander. Jeg så bare reportasjen med et halvt øye.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25