Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: Tromsø- FFK (10. serierunde)

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:
FFK vant fotjent. Tromsø hadde ball men skapte ikke stort. God borteseier og til ferie med 2. plass er langt over min forventning. Synes forøvrik Tarik var blant mange gode, siden han gjorde jobben og tilrettela for målet. Hva mer skal han gjøre enn å sørge for at laget scorer?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til:
Endret:
Syns da at TIL hadde mange kjempesjangser.... Vi scora på den første (og kanskje den eneste) vi fikk.. Men slik er det nå i fotball, for å sitere Eggen jr etter hjemmetapet mot Lyn i `06 : "Man får ikke poeng for god fotball"

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av Martin
Og dette var den første seieren på plastikk også så der brøt vi også en barriere :)

For å være litt pirkete så har vi vel hatt et par seiere i Østfoldhallen.

For å være enda mer pirkete, hvilken tippeligakamp gikk i Østfoldhallen ?

-------

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til:
Å kalle Tromsøs fotball for god eller vakker er vel en overdrivelse. Desverre er vi ganske langt unna den beskrivelsen også, men når vi er på bortebane er det ingen som skal forvente seg sambafotball og alle mann i angrep. Vi fikk det vi ville ha, hadde litt flaks, men den var da bare rettferdig hvis man ser de to seneste kampene mot Godset og Stabæk.

Landslagsspiller

Lagt til:

Var ment generelt, ikke spesfik til denne kampen...

-------

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av kanogvetalt
FFK vant fotjent.

Lurer litt på hva som ligger i ordet fortjent.

Hvis du mener som i at FFK scoret og TIL ikke - da er jeg enig. Men hvis du legger noe av "rettferdighet" inn i ordet fortjent er det mange som er uenig med deg i dag...

FFK hadde 1 sjanse og scorte ett mål. TIL hadde en del kjempesjanser og scorte ingen. Fortjent? Rettferdig? Et ran var det noen som sa på radio...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07

Lagt til:
Endret:

Opprinnelig postet av Bob Page

Martin nevnte vel aldri at det kun var tippeligakamper, gjorde han?

Mod: Fjernet en drøss siteringer. Er det virkelig så vanskelig å sitere skikkelig?

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til:

På tide å selge Tarik!!! Neida, litt drastisk selvsagt, men på tide at han får seg en tur på benken, for det han har prestert de siste kampene er langt fra godt nok!

Og denne Abgar, mulig jeg høres fryktelig negativ ut nå, men den mannen holder ikke TL klasse, han får en 2`er på supporter.net etter tromsø kampen, helt enig!

............... mot stabæk klarte publikum på stadion å kåre han til banens beste, det er skammelig! Den mannen må ut av start ellveren fort som pokker! (nå tok han jo et grep selv da, og skaffet seg ett par gule idag, slik at han ikke får spilt neste kamp ihvertfall!)

Ellers har vi tur og flyt idag! Herlig scoring av Gashi og herlig spillt av Lasse! Avslutter til ferien med 19 poeng og 2. plass i serien, det er da virkelig godkjent

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av Bob Page

Hehe jeg glemte nok og skrive i tippeligasammenheng,
 men regna med at folket her inne skjønte den

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

Da er jeg spent på hva du legger i kjempesjanser. Jeg har mao sett TIL flere kamper denne våren. For å si det sånn så har de hatt mye større og flere sjanser enn i dag uten å score eller vinne. ... Der for er det en stor prestasjon av FFK å påføre TIL ett av 5 baklengsmål så langt, og det på Alfheim.

Mod (denialsander): Beklager, rotet til når jeg skulle svare...

Landslagsspiller

Lagt til:
4-2 i målsjanser melder VG.

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 mar 08

Lagt til:
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

På tide å selge Tarik!!! Neida, litt drastisk selvsagt, men på tide at han får seg en tur på benken, for det han har prestert de siste kampene er langt fra godt nok!

Helt enig i dette...

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til:
Denne tabellen er vel så hyggelig som den vanlige syns jeg. Grönhagen har sakte, men sikkert, gjort oss tryggere bakover, som igjen gjør at vi slipper til mer fremover. Det er ikke ofte vi holder nullen borte, om vi ser bort fra Lyn-kampene, men under Grönhagen tror jeg vi får oppleve flere og flere av dem!

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til:

Magefølelsen min var visst riktig denne gangen også, som den var det mot Stabæk. Hyggeligere å ha rett denne gangen.

LSK, RBK og Kamma slått ut av cupen, FFK videre i cupen, tre poeng BORTE mot Tromsø og sommerferie på 2. plass på tabellen. Det eneste som mangler for å være dritfornøyd er vel litt finspill. Jeg føler meg alltid LITT ubekvem ved å vinne ufortjent, men det er tross alt bedre enn å TAPE ufortjent.

Svensk magi!

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Da er jeg spent på hva du legger i kjempesjanser. Jeg har mao sett TIL flere kamper denne våren. For å si det sånn så har de hatt mye større og flere sjanser enn i dag uten å score eller vinne. ... Der for er det en stor prestasjon av FFK å påføre TIL ett av 5 baklengsmål så langt, og det på Alfheim.

Jeg har da ikke sagt at det ikke er en stor prestasjon å vinne på alfheim? Jeg mener derimot at det ikke er et resultat som gjenspeiler kampens målsjanser.

Uttellingen i andre kamper tidligere i sesongen er da forøvrig helt irrelevant for denne kampen?

Når det gjelder hva jeg mener med kjempesjanser holder det å se sammendraget av kampen på TV2 Nettavisen. Heading rett over mål (brukbar sjanse), skuddforsøk rett utenfor (brukbar sjanse), volleyskudd fra Molskred (kjempesjanse!), annullert mål (20 cm offside? Helt på grensa). Dette bare i førsteomgang.

I andre omgang hadde Tromsø en god del sjanser, men mye fra distanse. Etter at Barsom dummet seg ut og fikk de enda mer trøkk. Da skapte de enda flere sjanser; Wallace gjorde en hockeyblokk etter fullstendig kaos i FFKs felt, og hvordan de ikke klarer å score på den påfølgende sjansen er helt utrolig.

Ut fra det som blir vist av sjanser mener jeg det bør være ganske innlysende at vi hadde gullhår i dag og marginene på vår side. En stor, resultatmessig, prestasjon - spillemessig tror jeg vi har en god del å forbedre...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av denialsander

Ut fra det som blir vist av sjanser mener jeg det bør være ganske innlysende at vi hadde gullhår i dag og marginene på vår side. En stor, resultatmessig, prestasjon - spillemessig tror jeg vi har en god del å forbedre...

Dette var en bortekamp med følgende forutsetninger:

TIL har kun scoret 6 mål, men bare sluppet inn 4.  TIL har scoret 4 av 6 mål hjemme, og bare sluppet inn 1 av 4 hjemme(!).

TIL har skapt 4,4 målsjanser i snitt, hvorav et snitt på 5,25 hjemme. Det vil si 4 kamper 21 målsjanser og 4 mål.

TIL slipper til rekordlave 2,7 målsjanser i mot, og hjemme bare 2,25. Dette har ført til totalt 9 målsjanser imot og kun 1 baklengsmål  på Alfheim.

Derfor er det ikke veldig farlig at Tromsø skaper 4 målsjanser. Derimot en sterk prestasjon av FFK defensivt, og ikke minst offensivt da TIL fikk sesongens andre baklengsmål hjemme. Dette er etter min mening en kamp laget bør være stolte av. Det lå mye hard jobbing fra samtlige bak denne seieren.

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07

Lagt til:
Ja, fortjent var det ikke... TIL har uflaks, FFK har flaks - ting har vært omvendt tidligere.
Regner med at Grønis jobber hardt gjennom sommeren, alle de personlige feilene må få konsekvenser. Som noen poengterte er det for øvrig kjekt å se at Ophaug gjør en vel så god jobb på stopperplassen som Raio, og at PAC igjen bidrar meget godt offensivt. Hva Barsom driver med er mindre klart... og Ramberg svinger veldig, noe som kan blir skummelt sammen med feilpassningene til Kasey når de to trolig må danne midtbanen mot VIF. Forundrer meg forøvrig over byttene også i denne kampen. 19 poeng og andreplass er likevel 19 poeng og andreplass.

Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten

Landslagsspiller

Lagt til:
Hvordan blir det med utestengelse av Barsom? Ettersom han fikk rødt kort, og fra før med sitt første gule hadde nådd suspensjonsgrensa. Blir det to kampers karantene?

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til:
Hvordan blir det med utestengelse av Barsom? Ettersom han fikk rødt kort, og fra før med sitt første gule hadde nådd suspensjonsgrensa.

Barsom hadde bare et gult fra før av og suspensjonsgrensa er tre. Blir nok bare en kamp på han

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Hvordan blir det med utestengelse av Barsom? Ettersom han fikk rødt kort, og fra før med sitt første gule hadde nådd suspensjonsgrensa. Blir det to kampers karantene?

Det første gule kortet han fikk i kampen har ingenting å si lenger. Det teller nå som rødt.

Har du lest forumets retningslinjer?

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til:
ehhh..... så på sporten på nrk1 nå og en ffk spiller som jeg mener var Tarek sang for full hals, sa sa sa, bra bra bra fredrikstad....hmmm er ikke dette skeid sitt kamprop da? Flause av hvem nå det var...

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til:
FFK har vel brukt denne i garderoben i mange år tror jeg.

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av ffk-4ever
ehhh..... så på sporten på nrk1 nå og en ffk spiller som jeg mener var Tarek sang for full hals, sa sa sa, bra bra bra fredrikstad....hmmm er ikke dette skeid sitt kamprop da? Flause av hvem nå det var...

Flause? Han var jo den eneste som viste glede da de gikk inn i garderoben! De andre gikk jo med bøyde nakker (hvis jeg så riktig)....

Kan vi ikke være glade for seieren istedenfor å prøve å finne negative sider ved FFK seier? Virker som om det er om å gjøre å finne feil eller mangler for enhver pris. Vi ligger tross alt på 2.plass

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til:

Synes også denne kampen klart viser hva som FFK ikke er gode nok på for øyeblikket, å ta vare på overgangsmuligheter og kjøre raske kontringer. De få gangene FFK prøver seg på overganger blir det veldig upresist og ufarlig. Håper dette blir lagt vekt på på treningene ettere ferien.

I mellomtiden kan jo Grønis se noen videoer av Bodø Glimt og Stabæk for å se hvordan det skal gjøres.

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av Kent

Synes også denne kampen klart viser hva som FFK ikke er gode nok på for øyeblikket, å ta vare på overgangsmuligheter og kjøre raske kontringer. De få gangene FFK prøver seg på overganger blir det veldig upresist og ufarlig. Håper dette blir lagt vekt på på treningene ettere ferien.

I mellomtiden kan jo Grønis se noen videoer av Bodø Glimt og Stabæk for å se hvordan det skal gjøres.

Det skal bli interessant å se Stabæk og Bodø Glimt kjøre over Tromsø med overganger og kontringer på AlfheimUndecided...... Har ikke noe tro på at videoene etter de kampene kommer til å ha så mye å lære Grønhagen.
Jeg syns FFK var dyktige, og viste den kynismen som kreves i vanskelige bortekamper, tok vare på muligheten og vant kampen.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25