Entusiastiske disse svenske kommentatorene på TV4 må jeg si. "Aiaiai, va snygt" er vel det sterkeste uttrykket jeg har hørt tror jeg fra dem, har kun sett litt av andreomgang, men fått med to mål. Det var jo ikke en anstrengelse i stemmen engang ved målene. "Och den samme höga musiken när Ryssland scorar", he he.
Hadde Thor Eggen blitt ansett i TV4 så hadde han vel blitt tvangsinnlagt etter en omgang.
Oi! Der hevet de faktisk stemmer etter en stor russisk sjanse!
4-1 nå, veldig sterkt av spanjolene som ikke akkurat innfrir i hvert mesterskap. Kult med saktere reprise enn vanlig på enkelte situasjoner også. Skaden til Casillas var en "fryd" å se i sakte film, fikk med seg litt mer!
det er stikkordet - sverige prøver i det minste. Hellas spiller så feigt at det faktisk overgår spillet demmes i 2004. slike nasjoner ødelegger fotballen og alt vi fotballsupportere liker, intensitet, situasjoner, mål, dribleraid, tempo, spenning!!!!har sjeldent sett en mer pinlig omgang av et lag i et mesterskap. kampene til nå har vært todelt -endel kjedelige og endel tidvis fyrverkerier av noen kamper. hellas, tsjekkia, romania og frankrike spiller som england i VM 2006...stillestående søpppelfotball!!!og et lite håp om mål på set pieces. jeg vil heller at landet mitt prøver å spille fotball og taper enn at de skjemmer seg ut for en hel verden med tåpelig defensivt spill. Hellas hadde pasningsspill frem og tilbake i egen 4er!!sjeldent man blir forbannet på spillestilen til lag men dette provoserer, nasjonutgaven av kamma...dog mye,mye,mye værre!
FOR et mål av Zlatan! Fantastisk! Også kom det jammen enda et! Er så deilig å se at Hellas ikke lykkes med det elendige og ødeleggende forsøket på å spille fotball..
Moro å se Russland selv om de taper kampen. De spiller fin fotball.
Gode individualister med god fart og fysikk, men taktisk suicidale. Spesielt etter ett baklengsmål eller to. Litt som hockeylandslaget i sin storhetstid. Tror det ligger litt i kulturen. I øst Europa skal det først og fremst se pent ut, litt kunstneraktig, og det er ikke så viktig at det fungere optimalt og effektivt. I vest Europa er det ikke så viktig hvordan det tar seg ut bare det funker og er effektivt. I England driter de om det funker eller hvordan det ser ut bare alla gir alt.
---------------------------
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Glad for at Sverige dro i land seieren mot den forbanna spilestilen til Hellas..!!! 5 mann i forsvar og trilling av ball,bare for å få ned tempoet i kampen..!! Har ikke mye til overs for slik spillestil..!!
En ting jeg reagerer på er de norske kommentatorene. TV2 er ett tabloid medie, og de skal selvfølgelig selge disse sendingene som tidenes beste osv. Men, det virker som om de har bestemt seg for hva de skal si på forhånd. Det stemmer ikke alltid like bra med kampbildet. Spania leder 4-1 over Russland og kommentatoren sier noe slik som: "Det er herlig å se tekniske spanske spillerene som kan spille balen lenge i midtbaneleddet på før de avslutter i motsetning til her hjemme hvor vi har lært at ballen skal fortest mulig fremover." Alle de spanske målene kom vel på kontringer? Og to av dem var offside? Lot meg imponere av Spania, og Russland.
Blir spennende med Tsjekkia - Portugal ikveld. Ble ikke voldsomt imponert over Tsjekkia mot Sveits...ble heller ikke voldsomt imponert over Portugal heller...i sin kamp mot Tyrkia.
Håper på uavgjort, og at Sveits gruser Tyrkia, så får vi en skikkelig spennende avslutning i Gruppe A
FCK
FFK
brigaderodhvit.com
95min med ekte kjærlighet.
En fortjent seier av Sverige:) Morsomt at de slet iland den seieren med den møkkafotballen Hellas spiller. Tror nok det blir Spania og Sverige som går videre av den gruppa:) Heia Sverige!!
Stor variasjon i kampene i hvert fall. Sveits - Tyrkia virker noe kjedelig, men kan jo håpe på action a la play off-kampene dem i mellom. I denne kampen er jeg faktisk nøytral, så jeg heier på Sveits!
Røyk på en mine på første forsøk der gitt. Riktignok før jeg hadde sett gruppeoppsettet så hadde jeg tippet Tsjekkia og Sveits til kavrtfinale, og ikke Portugal. Må inrømme at jeg trodde Deco, som kanskje er den som har imponert mest av alle så langt, var ferdig!
Sterkt av Kroatia ja.. Men de jeg virkelig vil rose er TV 4. Makan til fotball dekning har jeg ikke vært borti før, kjempe bra! Og jeg takker gud for at jeg får inn TV 4, sitter og ser på svensk tv nå istedenfor TV 2 faktisk.. :)
-Dette fra en som er anti-Sverige så det holder, men det å dekke mesterskap, det kan de tydeligvis, selv om de kanskje overanalyserer seg ihjel litt i blandt men det får vi da tåle :)
østerrike presterte mesterskapets beste angrepsspill de første 15min ikveld - sett bort fra at artur boruc reddet 4stk alene med keeper...fikk fort følelsen at dette ikke var kvelden for østerrike som har overrasket i likhet med sveits, men som sine gode venner ikke vært effektive nok. uansett godt at de fikk straffen på overtid som dog virket som sympatidømming fra dommeren som via linjedommern overså en klar offside på 0-1. nå kan faktisk alle lagene fra den puljen gå videre før siste kamp i gruppespillet!håper på sjokkseier deluxe av østerrike over tyskland, samt kroatisk poeng mot polen.kroatia og østerrike videre!