Husk meg
Brukernavn
Passord

Lars Kilevold med FFK-sang

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til:
Elendig

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av FFK Forever
Tja, celtic fansen mener jo at de var først med den. Mest fengende ffk sangen er jo denne:www.youtube.com/watch

slik skal en fotballsang være, pompøs og mektig. Ellers så syns jeg Godset sin gamle gress er blant de bedre.

Nå er det jo tåpelig å diskutere musikk, men den sangen der er jo grusom! "For Fredrikstad" er jo en mye bedre sang på komposisjon, melodi, teknikk, fremføring og ikke minst tekst.

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07

Lagt til:
Du trenger nok ikke være pool fan for å synes YNWA er en fin fotball sang
den bygges perfekt opp og sangen var jo ganske populær i flere lag for en del år siden.

men denne til kilevold, aiai, under pari

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til:
Kilevold, ta deg et stev! Hva i Kjell Christians land og Riike er dette for noe?  Ei salig sørpe av en låt - som ikke hverken er fugl eller fisk. Fyyyyyyyysj!

Jeg var skeptisk, men allikevel klarer jeg å bli skuffet. For dette var ekstremt slappe saker.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Juniorspiller
Ble medlem: 01 jun 07

Lagt til:
Endret:
Fotballsang bør inneholde følgende:

http://www.youtube.com/watch?v=eD2ZwiFHZwM

http://www.youtube.com/watch?v=xfIyTqmxXZE
http://www.youtube.com/watch?v=GJnMSrbMJPc

det er en fotballsang for min del... fart, tempo og god tekst....

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Opprinnelig postet av FFK Forever
Tja, celtic fansen mener jo at de var først med den. Mest fengende ffk sangen er jo denne:www.youtube.com/watch

slik skal en fotballsang være, pompøs og mektig. Ellers så syns jeg Godset sin gamle gress er blant de bedre.

Nå er det jo tåpelig å diskutere musikk, men den sangen der er jo grusom! "For Fredrikstad" er jo en mye bedre sang på komposisjon, melodi, teknikk, fremføring og ikke minst tekst.

Grusom? Det var det svært så sterke ord fra den kanten
Nå satt jeg nesten søndagsfyrstekaken i halsen her !

Syns personlig den er en liten sjarmrøver, men hver sin smak tydeligvis

"For Fredrikstad" er helt klart blant det bedre vi har, men savner virkelig  en rysare av en godlåt som vi alle kan være stolte av.
Hvem tar utfordringen?

RHE Ultrasmentalitet

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Endret:

Sangen er jo litt catchy da... I alle fall etter å ha blitt hjernevasket et titalls ganger på rad...

Har du lest forumets retningslinjer?

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:
å milde måne for en sang... kan han ikke bedre da skjønner ikke jeg hvorfor han skulle lage sang...

http://keiko99.net

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til:

Syns ærlig talt ikke den er så gæli, jeg! Ikke ordinært min musikkstil, men den er da jaggu bedre enn de fleste FFK-låtene de siste åra (jeg husker med gru én for et par år sida som var så crappy at jeg ikke trur den ble spilt på Stadion mer enn én gang). Denne tåler jeg faktisk å høre på musikalsk sett, og teksten og budskapet trekker selvølgelig opp.

Allsangfaktoren driter jeg en lang marsj i.

Svensk magi!

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 06

Lagt til:
Er som mange andre sanger av Kilevold, du må høre de en del ganger for å bli vant med dem. Har hært sangen ca. 10 ganger nå og synes den er bra. Savner allsangfaktoren, men det spiller ingen stor rolle.

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til:

Ikke ille, nei. Kommer neppe til å bli husket som Lars Kilevolds største hit, men heller ikke som den dårligste fotballåta heller. Helt grei å høre på, småfengende og antagelig ikke så aller verst langlivet heller.

Det er vanskelig å se for seg den store allsangen på stadion med dette, men spill det her så burde det bli trivelig stemning åkke som.

Har man sagt a,
har man sagt a.

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til:
Sangen er helt ok den, og den blir litt bedre hver gang. Det eneste problemet er at jeg hele tiden blir overrasket over at de sier "For Fredriktstad!" istedenfor "Full pakke!"

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen

Landslagsspiller

Lagt til:

Sangen er faktisk ganske fengende. Spill den en 4-5 ganger så begynner man å nikke med

Kanskje ikke den store allsangfaktoren, men sangen er blant de bedre vi har.

RHE Ultrasmentalitet

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

Opprinnelig postet av keiko99
å milde måne for en sang... kan han ikke bedre da skjønner ikke jeg hvorfor han skulle lage sang...

Ikke akkurat Ole Ivars kvalitet på dette nei... 

Eller hva keiko?

RHE Ultrasmentalitet

A-lagspiller

Ble medlem: 18 aug 03

Lagt til:

Faktisk ikke det dårligste jeg har hørt av FFK-låter, og den blir bedre etter noen ganger.

Og ja, fort gjort å tenke "full pakke". Nå ble jeg sulten også ..... - ute til lunsj..

Marching on together!

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07

Lagt til:
Har hørt på låten tre -fire ganger og dette er fengende. ikke den klassiske "Vi gjør alt, alt for Norge" strukturen som preger omtrent alt som blir laget av fotballsanger i Norge, men en meget iørefallende låt. Bra levert Lars !!

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til:

Bra "Balkan-pop MGP" låt.

Lett, ørefallende melodi, typisk sommer-slager.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Juniorspiller

Ble medlem: 22 aug 07

Lagt til:

Urgh....

Jeg blir så jævli flau ! Nå har Bjørnar spytteslikkvold, OddRenè og Wiggwamm plaga meg med dritten sin i noen år... Så kommer dette ? Blir nødt til å gjøre noe sjøl igjen snart nå !

Rude, stewed and tattooed

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03

Lagt til:

hehe... førsteinntrykket var... "hva i all verden er dette for noe møl?"

... men etter og ha hørt den 5-6 ganger.... så rister det faktisk i "rockefoten" og jeg hummer melodien i hue.....

Skremmende igrunn.... Men jeg liker den ikke alikevel :P

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av jarleb
Er som mange andre sanger av Kilevold, du må høre de en del ganger for å bli vant med dem. Har hært sangen ca. 10 ganger nå og synes den er bra.

Grunnen til det er at man etter ti ganger har glemt alt av sammenligningsgrunnlag. Hør på Tor Hammerø som kommentator i ti kamper på rad og du får samme resultat.

Monofont, tamt og kjedelig var det første som slo meg, skulle nesten tro han sparte sitt beste materiale i tilfelle Stabburet vifter med sjekkheftet igjen. Det hørtes litt ut som en bil som kjørte på første og andre gir igjennom hele sangen. Hva blir det neste? Raymond Kvisvik synger "My boobs are OK"?

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til:

Sangen er vel ikke den råeste, men blir faktisk ganske fengende etter noen gjennomhøringer.. Grenser nesten til bra etter 6 ganger på rad!! .

Greit jobba av Hr. Kilevold dette.

"Seriemester 1961, døm har både høyere og venstre ben"... hehe

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til:
Hvis man må høre låta ti ganger før man begynner å like`n kan man vel borge for at den egentlig suger balle. Uansett, funka ikke på meg med flere gjennomhøringer, blir fortsatt flau.

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04

Lagt til:
Syns den var mer enn grei jeg, men en sang man fort kan gå lei.

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06

Lagt til:
Dette var jo et morsomt tilskudd til "floraen" av FFK-låter. "Fotball er rock&roll"-nivå kan man ikke alltid vente;) FFK har jo allerede "for freedrikstad" som den klassiske allsang-låta. Dette er en annen type låt, kan man si. Men jeg tror helt sikkert den kommer til å slå bra an på fester hos meg, eller på brygga en varm sommerdag. Så vi bør vel heller takke Lars Kilevold for at han har gjort dette gratis, enn å kjefte ham huden full;)

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03

Lagt til:
Kilevold-låta er kanskje ikke stor musikk, men den fenger og har slagerpreg (og trolig etterhvert lettere irritasjonspreg). Mannen lagde ikke Grandis-låta som hele Norge fikk på hjernen for ingenting. Enig med det folket sier her om at man har "For Fredrikstad" som allsanglåta og "Fredrikstadgutter" om nostalgilåta. Når det gjelder fotball-låter i rockestil er det faktisk ikke riktig at det ruler gata, desverre. De beste fotball-låtene er ikke rockelåter. Se på "You´ll never walk alone", "Fotball´s coming home", "12. mann", "Vålerenga kjerke". Kunne nevnt en haug til, men det får holde. Sangen til Klokkeswingers er artig nok den, som noe man hører igjenomm en gang, men heller ikke mer. Til det har den for dårlig kvalitet, i alle ledd. Av rockelåter som funker i fotball vil jeg faktisk trekke fram "Bønda fra nord" og "Thumbhumping" (som Leeds har brukt). Muligens kan Håvard Lilleheies "Bare Godset vinner" nevnes i så måte også.

math

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25