Husk meg
Brukernavn
Passord

Logoforvirring i Sarpsborg

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05

Lagt til:

Skjønner godt at det er mange som ikke skjønner noe i denne saken. Meldingen her er ganske lett forståelig og er heller ikke imøtegått på noen punkter: http://www.sarpsborgavisa.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080322/AKTUELT/425762876

Er det fair at en klubb som har brukt mange millioner kroner og gitt fra seg tre lag, spillerstall og trenere, ikke skal sitte igjen med noe som helst for innsatsen?

Jeg mener at det er det selvfølgelig ikke.

Et tankeeksperiment: da FFK røret i 2. divisjon år etter år kunne dette ha skjedd hos dere, inn kommer nye folk med nye ideer, skaffer seg et flertall og stikker av med laget etter å ha brukt pengene og beskylder alle som sier imot dette at de bare er negative. Og vips Fredrikstad Toppfotball eller noe sånt. Hva hadde dere sagt hvis dette skjedde med deres klubb? Noe dere hadde ledd av det også?

Hva hvis disse folka får de samme ideene om at her må vi lage et topplag for hele Østfold som kan vinne serien og spille europacup fast? Vips overtas makten i FFK, Østfold FK dannes, og tilbake sitter FFK ribbet nedover i divisjonene - og når det ytes motstand mot dette så får dere bare dette i fleisen at dere er negative. Noe å le av?

---------------------------

- sammen for Sarpsborg

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til:
Skjult agenda ? Klubbene var jo enig i navnet SFK Sparta til Østfold idretskrets (eller hvem som nå satte foten ned) og om det nye navnet. Hvis det samarbeidet skal fungere, så kan ikke en av partene true med å trekke seg hver gang styret i den nye klubben vedtar noe breddeklubben er uenig i. Da går det rett på dunken, kan jeg bare fortelle deg. Få noe tilbake ? Jeg trodde det handla om fotball og om å få Sarpefotballen tilbake til det ypperste selskap under ett navn, noe Sparta Sarpsborg aldri hadde klart selv.... Eller SFK for den saksskyld.

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06

Lagt til:

Og Sparta-sympatisørene fortsetter å spre løgner.

Sparta skal ha ros for at de har bidratt med en anseelig sum av penger. I tillegg har helt sikkert en rekke Sparta-mennesker bidratt på forskjellige måter, først og fremst Kai Andersen selvfølgelig (for øvrig en ihuga tilhenger av fotballsamarbeidet).

Ellers blir jeg rett og slett forbannet når jeg ser hvordan Sparta prøver å ta æren for at Sarpsborg-fotballen er der den er i dag. Suksessen er et resultat av et SAMARBEIDSPROSJEKT.

Dette prosjektet startet i 2000, da med Sarpsborg Fotball (SFK) som flaggskip. På den tiden var det jo SFK som var den dominerende klubben i Sarpsborg. Sparta deltok her, men avga ikke en eneste spiller til satsningslaget. Dette året rykket Sarpsborg Fotball ned i tredje divisjon, mens Sparta spilte kvalikk til andre divisjon. Sparta trakk seg så fra samarbeidet, mer eller mindre i protest mot at SFK fikk for stor makt. De andre klubbene delte Spartas kritikk, men Brevik-klubben var helt klart toneangivende (ikke minst IL Sparta-leder Robert Nilsen). Enden på visa ble i hvert fall at også SFK og Greåker trakk seg fra samarbeidet, mens de resterende småklubbene dannet FF Sarpsborg, som senere skiftet navn til Borg Fotball. Den nystiftede klubben overtok Navestads plass i seriesystemet, og ble senere Spartas rekruttlag (det er altså ett av de tre lagene Sparta hevder at de har mistet). Hvorfor skal ikke Navestads navn være med i det nye klubbnavnet?

Sesongene 2001 og 2002 hadde altså Sarpsborg tre hardtsatsende tredjedivisjonsklubber. Borg rykket opp i 2002, og da meldte Sparta seg på ny inn i samarbeidet. Selv om Borg sesongen 2003 kjempet i bunnen og etterhvert rykket ned, avga heller ikke nå Sparta en eneste spiller til satsningsklubben. I stedet kjørte de for egen maskin, og rykket opp til andre divisjon i 2003. Borg Fotball var nå i store økonomiske og sportslige problemer, og de to klubbene fusjonerte. Skjønt fusjon og fusjon; Sparta betalte ned Borgs gjeld, klubben gikk inn i Sparta-alliansen og tok Sparta-navnet. Borg-laget som rykket ned ble Spartas rekruttlag i tredje divisjon. Her viser altså Sparta en fantastisk dobbeltmoral. Man kritiserer først SFK for å dominere samarbeidet for sterkt, før man selv går inn og blir selve satsningsklubben. Fra Borg fikk også Sparta med seg en rekke nøkkelpersoner, både på spiller- og ledersiden, i tillegg til mange sponsorkroner. Dette var helt klart avgjørende for at Sparta i debutsesongen i andre divisjon i 2004 endte på andre plass, før man rykket opp til Adeccoligaen etter sesongen 2005.

Samtalene med SFK, som i 2004 rykket opp til andre divisjon, begynte våren 2006. Sensommeren 2007 presenterte styret i FK Sparta Sarpsborg Elite og SFK en intensjonsavtale, som ledelsen i allianseidrettslaget Sparta, nok en gang med Robert Nilsen i spissen, kritiserte sterkt. Situasjonen roet seg imidlertid, og 17. oktober 2007 vedtok begge klubbenes generalforsamlinger å legge ned sine egne seniorsatsninger, og i stedet danne den nye klubben SFK Sparta, som skulle overta Spartas plass i divisjonssystemet. ØIK kunne imidlertid ikke godkjenne navnet fordi det ikke gikk tydelig nok fram hvilken idrettsgren klubben drev med. I stedet for å legge FK til SFK Sparta (noe som ville gitt det latterlige navnet SFK Sparta FK) valgte styret i stedet å foreslå navnet Sarpsborg Sparta FK. Dette fikk det nødvendige 2/3-flertallet på årsmøtet. Av en eller annen merkelig grunn kunne ikke Robert Nilsen og Sparta godta dette navnet, og de har nå sendt en klage til ØIK, hvor de nekter at Sparta-navnet skal brukes. I kortene ligger det vel også at Sparta trekker seg fra samarbeidet. Forstå det den som kan. Sparta-navnt er med i det nye navnet, men det nekter altså Sparta (de kan kun godta SFK Sparta). Trekker de seg ut vil de være den eneste av byens 16 lag (riktignok i tillegg til Greåker, men Borgars deltakelse utlikner jo det) som står utenfor samarbeidet. Sikkert ikke et godt kort i møte med sponsorene. 

Med eller uten Sparta, det ordner seg nok for Sarpsborg-fotballen. Det som er interessant å bemerke er hvordan sympatien fra Sparta i løpet av noen dager har forvitret fullstendig. Fortsetter denne utviklingen tror jeg ikke det er lenge til Sarpsborg FK igjen er byens dominerende lag.

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til:
Endret:
Catfight!

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.

Landslagsspiller

Lagt til:
 Tror nok vi må belage på at Moss  rykker opp til tippeligaen for å få lokalderby i tippeligaen, for Sarp får aldri et lag opp....

----
------
FFK - Østfolds stolthet

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06

Lagt til:
Er det veldig problematisk at klubben heter Sarpsborg Sparta FK? eller Sarpsborg SFK?
Hva taper event. Sparta på at klubben heter Sarpsborg og ikke SFK Sparta?
Er Sparta et merkenavn som selger, eller er det snakk om at Sparta er bedre enn Sarpsborg?
Er ikke byen Sarpsborg det som er viktig å representere?

FFK for alltid!

Juniorspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Sarpingen

Du anklager meg for å spre løgn og det er ganske drøyt. Slike sterke hersketeknikker har for så vidt "korstogfarerne" brukt hele tiden.

Jeg tar kortversjonen, som likevel er vanskelig å fatte for mange: hvorfor gikk SFK og Sparta med på å gi fra seg elitesatsingene sine? Jo, fordi det skulle være en felles satsing med navnet SFK Sparta. Forståelig så langt? Men det var selvsagt ikke det man egentlig ønsket - men et helt uavhengig navn (fra klubbene). det kunne man først få til etter at klubbene hadde gitt fra seg elitesatsingene sine. Forståelig at klubbene reagerer nå? Det de har gitt fra seg er plutselig ikke lenger deres fellessatsing, men noe aldeles helt nytt som IKKE skal profileres som i utgangspunktet; nemlig en fellessatsing fra SFK og Sparta. (Navnet Sarpsborg Sparta FK er en spøk. Det ble gjort klart på møtet at det var kun bynavnet som skulle brukes - mens stemmene ble talt opp! Løgn og bedrag hele navneprosessen - men får man viljen sin så godtas alt!)

Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå at klubbene her føler seg lurt og reagerer.

Sparta har våget å si fra offentlig. SFK tar oppgjøret internt ettersom mediene og folk på nettet ikke har brydd seg om å snappe det opp. Akkurat samme reaksjon i SFK: lurt til å gi opp elitesatsingen. Regner med at Sparta OG SFK nå melder seg ut av samarbeidet på grunn av denne frekkisen.

- sammen for Sarpsborg

A-lagspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av spartasupporter

Sparta har våget å si fra offentlig. SFK tar oppgjøret internt ettersom mediene og folk på nettet ikke har brydd seg om å snappe det opp. Akkurat samme reaksjon i SFK: lurt til å gi opp elitesatsingen. Regner med at Sparta OG SFK nå melder seg ut av samarbeidet på grunn av denne frekkisen.

Hvis Sparta og Sarpsborg skal trekke seg fra Sarpsborg Sparta FK, hva blir igjen da? FK?
Hvem spiller da i FK? Og i hvilken divisjon skal Sparta og Sarpsborg starte i? 6. divisjon?

Jaja.. alt for å holde byen splittet i minst 2 deler. Kan ikke ta sånt seriøst.

Sarpsborg Sparta FK kan bli noe stort, bare stoltheten legges død og samarbeidsviljen tar over! Da kommer en ny stolthet til syne skal dere se.. Fredrikstad er uansett den største klubben i Østfold, og det kommer den til å være i mange år fremover.

FFK for alltid!

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av RuneT

Fredrikstad er uansett den største klubben i Østfold, og det kommer den til å være i mange år fremover.

I evig tid mener du vel?

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.

Juniorspiller

Lagt til:

Har du lest avtalen eller?

Den har et eget punkt som eksplisitt åpner for navneendring. Betingelsen er at SFK og Sparta skal komme med høringsuttalelser, noe de jo gjorde. Hvordan i all verden kan dette da betraktes som avtalebrudd?

A-lagspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Scout

Fredrikstad er uansett den største klubben i Østfold, og det kommer den til å være i mange år fremover.

I evig tid mener du vel?

Oj! Skrev jeg ikke det?? Uff.. jeg mente selvfølgelig at FFK kommer til å forbli den største og ubestritte kjempen i Østfold for evig og alltid!

FFK for alltid!

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06

Lagt til:

I evig tid mener du vel?

Oj! Skrev jeg ikke det?? Uff.. jeg mente selvfølgelig at FFK kommer til å forbli den største og ubestritte kjempen i Østfold for evig og alltid!

Vel eplekjekke karer.. vi har nå ikke slått Moss siden... 2003??

Er nok de som er ØStfolds beste lag sånn kampsett, mens vi er Østfolds beste sånn tabbelsett

A-lagspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Thor Gunnar

I evig tid mener du vel?

Vel eplekjekke karer.. vi har nå ikke slått Moss siden... 2003??

Er nok de som er ØStfolds beste lag sånn kampsett, mens vi er Østfolds beste sånn tabbelsett

Moss suger, bare ikke i treningskamper mot FFK. Men da er det heller FFK som underpresterer enn at Moss er bedre.

FFK for alltid!

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06

Lagt til:

Greit nok at vi kanskje underpresterer.. Men FRedrikstad har ett mossekompleks, og sånn er det.

Når moss neste år kommer i Tippeligaen tror jeg neppe det blir 6 poeng på oss, men på moss.

A-lagspiller

Lagt til:
Endret:

Greit nok at vi kanskje underpresterer.. Men FRedrikstad har ett mossekompleks, og sånn er det.

Når moss neste år kommer i Tippeligaen tror jeg neppe det blir 6 poeng på oss, men på moss.

Du tror Moss rykker opp i år? hehe, det tviler JEG på.
Hvis du så kampen mot Moss og sammenlikner den med kampen mot Brann på søndag, så ser du veldig stor forskjell på tempo, agressivitet og vilje i forhold til Moss kampen. FFK har kanskje et Mosse-kompleks, men det tror jeg har med vilje og innsats å gjøre, ikke kvalitet.

Moss har ikke de kvaliteter som trengs for å rykke opp. Kanskje de spiller kvalik, men de rykker ikke direkte opp.
Det gjør Odd Grenland, Sandefjord, Start - med hard konkurranse fra Bryne og Sandnes Ulf! Sistnevnte kommer nok til å overraske i Adecco!

Sarpsborg Sparta FK SFK whatever kommer til å rykke ned. Med alt det surret som er i klubben nå, kommer ikke spillerene til å klare å konsentrere seg nok til å prestere bra. De kommer bare til å lure på hvilken klubb de skal spille for neste uke!

FFK for alltid!

Juniorspiller

Lagt til:

Har du lest avtalen eller?

Den har et eget punkt som eksplisitt åpner for navneendring. Betingelsen er at SFK og Sparta skal komme med høringsuttalelser, noe de jo gjorde. Hvordan i all verden kan dette da betraktes som avtalebrudd?

Selvsagt har jeg lest den avtalen. Ettersom det var brudd på to bestemmelser i NIF angående navnesaken (innkalling og saksdokumenter) kan det punktet du viser til avvises. Tror vel ikke at en så stor ekspert som Gunnar-Martin Kjenner begir seg inn på en sak i full offentlighet hvis han ikke er sikker på å ha rett, med tanke på sin klient og sitt eget renome. Juristene liker vel ikke å tape saker? Sier han har sendt brev til kretsen om redegjørelse derfra.

Navnet Sarpsborg Sparta FK kan da ikke godkjennes når det er en klubb som heter FK Sparta Sarpsborg. Ren komikk og navnelikhet avvises av forbund, olympiske komite osv, men ikke av kretsen. For ei røre! Skjønner godt at IL Sparta sier klart fra at andre ikke får trikse og mikse med deres klubbnavn som de selv vil. Det første "Sarpsborg Sparta FK" gjorde var å ta bort "Sparta" på årets sesongkort. Folk lurer fortsatt på hvorfor Sparta protesterer og sier fra?

- sammen for Sarpsborg

Juniorspiller

Lagt til:

Hvorvidt NIFs lover ble fulgt i forhold til innkalling og saksdokumenter er det ulike oppfatninger om.  Sparta mener nei. Sarpsborg Sparta, ordføreren, Idrettskretsen og SAMs mener ja. Argumentet om at Kjenner må ha rett FORDI han er Kjenner, er noe av det mest latterlige jeg har hørt. Du sier rett ut at Kjenner ikke kan tape en sak. Har det noen gang falt deg inn at Kjenner har et økonomisk motiv her?

Når det gjelder navnet må dere gjerne kreve det fjernet, det hadde vel kanskje vært det beste. Om dere loven på deres side er en annen sak. Sarpsborg Sparta er nemlig ingen nystiftet klubb, den har beholdt FK Sparta Sarpsborgs gamle organisasjonsnummer. Det er vel derfor SFK Sparta FK er et lovlig navn. 

Uansett er det ikke annet enn smålig å kreve et demokratisk vedtak underkjent på grunn av formalia. Det er altså ikke navnet som sådan, men formaliteter som irriterer Sparta. Du sier jo rett ut at IKKE er et brudd på avtalen å skifte navn.

Sparta må snart ha Guiness-rekord i hurtig sympatitap. Det som var byens flaggskip er nå en bitter sjettedivisjonsklubb. Et unisont fotball-Sarpsborg kritiserer Sparta. Meld dere ut, og la oss andre konsentrere oss om toppfotball. En klubb som setter advokater på formalia vil aldri bli kunne oppfattet seriøst når den hevder at den setter Sarpsborg-fotballens beste i høysetet. Hadde dere snakket sant, hadde dere latt denne saken ligge!

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03

Lagt til:

Du tror Moss rykker opp i år? hehe, det tviler JEG på.
Hvis du så kampen mot Moss og sammenlikner den med kampen mot Brann på søndag, så ser du veldig stor forskjell på tempo, agressivitet og vilje i forhold til Moss kampen. FFK har kanskje et Mosse-kompleks, men det tror jeg har med vilje og innsats å gjøre, ikke kvalitet.

Moss har ikke de kvaliteter som trengs for å rykke opp. Kanskje de spiller kvalik, men de rykker ikke direkte opp.
Det gjør Odd Grenland, Sandefjord, Start - med hard konkurranse fra Bryne og Sandnes Ulf! Sistnevnte kommer nok til å overraske i Adecco!

Sarpsborg Sparta FK SFK whatever kommer til å rykke ned. Med alt det surret som er i klubben nå, kommer ikke spillerene til å klare å konsentrere seg nok til å prestere bra. De kommer bare til å lure på hvilken klubb de skal spille for neste uke!

Gleder meg til å se den gjennomarbeidete analysen du har gjort av Moss FK.

MFK - Østfolds stolthet!

Juniorspiller

Lagt til:
Endret:
Sarpingens lange innlegg

Det som sjokkerer meg er at folk synes å godta alt så lenge det går i ens favør. NIFs lover er definitivt IKKE fulgt hva gjelder innkallingsfrist og mangel på dokumenter. Eller kan du finne at det var riktig tidsfrist og alle saksdokumenter til møtet? Det er da uomtvilstelig! Ordføreren sa "synes som om" - han er da politiker! De andre tre du nevner plukkes nå fra hverandre. Bare vent og se.

Skrev jeg at Kjenner har rett fordi han er Kjenner? Nei. Lær deg å lese! Jeg skrev at Kjenner tok saken, og da er han vel tydelig på at saken er god. Det sa han selv på radioen i dag. Jeg sier heller ikke rett ut at Kjenner ikke kan tape en sak, jeg mener at dersom han ikke så at klienten hadde en sak så ville han vel ha avvist den!

Det beste er absolutt at Sparta-navnet ikke forbindes med hemmelige møter, møter hvor ikke alle innkalles og hvor formalia ikke følges. Helt klart!

Jeg forbløffes ikke av at du mener det er smålig at det påpekes brudd på formalia. For noen av oss er spilleregler viktige. Eller er det greit at du blåser på i 90 i 60 sone så lenge du ikke tas? Eller at en spiss kan filme til seg straffespark så lenge du får vinnermålet? Vedtaket er jo ikke demokratisk når forutsetningene for vedtaket ikke er riktige! Det er hele prinsippet!

Hva gjelder sympatitap så er det mindre enn hva samarbeidsklubben har prestert i selvmål av bot og poengtap på grunn av kontraktsrot, feilansettelser administrativt, logo-plagiat, navnerot og hele prosessen som har ført til dette. Gratulerer så mye!

Noen av oss kan ikke la unfair play ligge. Der er forskjellen på ærlige og redelige folk, og de som er happy med å gjøre hva de vil for å nå målene sine. En dag vil du forstå det du også.

- sammen for Sarpsborg

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03

Lagt til:
Endret:
spartasupporters lange innlegg

..ser ut til at MFK og FFK får konkurrere i fred om hegemoniet i Østfold i mange, mange år til.

Er det mulig!

MFK - Østfolds stolthet!

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Bjørnen
spartasupporters lange innlegg

..ser ut til at MFK og FFK får konkurrere i fred om hegemoniet i Østfold i mange, mange år til.

Er det mulig!

For en gangs skyld er jeg enig med Bjørnen... , desuten håper jeg at Moss kommer seg opp slik at vi får et av de største derbyene i tippeligaen..og da tenker jeg større en VIF-LSK

----
------
FFK - Østfolds stolthet

Juniorspiller

Lagt til:

NIFs lover når det gjelder innkalling og saksdokumenter kjenner jeg ikke godt nok til. Jeg regner allikevel med at en også her forholder seg til vanlig organisatorisk praksis, altså at innkallingen skal være ute to uker i forveien. Det ble i alle fall fulgt. Ellers forholder jeg meg til at ØIK har godkjent vedtaket som ble fattet på møtet. Skulle vedtaket mot formodning være fattet ulovlig, er det en selvfølge at en innkaller til nytt årsmøte. Da er spørsmålet om Sparta vil akseptere navnet Sarpsborg Sparta, dersom alle formaliteter er fulgt?

Jeg lurer bare på hva Sparta vil oppnå med dette? Skal de tvinge samarbeidsklubben til å benytte et navn de ikke ønsker?

Kjøreregler er selvfølgelig viktige, men dersom Sparta virkelig hadde satt Sarpsborg-fotball i høysetet ville de latt denne saken ligge (det er noe som heter skjønn også). Dere kunne i hvert fall ventet til etter sesongslutt, og heller latt styret fått ro til å konsentrere seg om det sporslige akkurat nå. Å sammelikne dette med å bryte fartsgrenser er hinsides all fornuft. At Kjenner mener saken er god er dessuten en selvfølge.

Når det gjelder hemmelige møter og skjulte agendaer klarer Sparta fint på egenhånd å skaffe seg det stempelet. I stedet for å møte opp til et innkalt møte hvor det skal orienteres om navnesaken, møter man opp på en pressekonferanse og går i åpen konfrontasjon med samarbeidsklubbens ledelse. Og det er jo også et paradoks at en klubb som har åpenhet som kjerneverdi (og som anklager andre for skjulte agendaer) ikke tør å åpne medlemsmøtet sitt for pressen (i motsetning til samarbeidsklubben).

Jeg håper dette er det siste jeg trenger å skrive i sakens anledning. Denne navnesaken er bare forferdelig tullete, og nå gjør styret helt rett i å fokusere på det sportslige. Jeg skal i hvert fall på stadion i år og heie på SARPSBORG!

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til:
Legg ned Sparta og samle dere om Sarpsborg FK... Sparta er  hockey

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com

Juniorspiller

Lagt til:
I likhet med mange sarpinger var jeg helt uenig med deg inntil for kort siden, Husgutt. Spartas opptreden i denne saken har imidlertid skapt så mye irritasjon at Sarpsborg FK nå igjen er den sterkeste enkeltklubben i kommunen, også hva angår sympati.

Juniorspiller

Lagt til:

Sarpingen:`

Jo, en skulle tro at en forholdt seg til vanlig organisatorisk praksis. Det ble IKKE gjort. 14 dagers frist ved innkalling og samtlige saksdokumenter FØR og under møtet. Ikke noe av dette var korrekt. Disse formalia sikrer at alle kan forberede seg til møtet.

Navnet Sarpsborg Sparta FK kan ikke godkjennes fordi det er navnelikhet til FK Sparta Sarpsborg! Det er ubegripelig at ikke styret i klubben og kretsen har skjønt dette, men nå er det jo påklaget så da vil det nok bli en stans for dette navnet. Sarpsborg Fotballklubb fikk stopper for Sarpsborg Fotball (eller var det FF Sarpsborg?).

Ja, hva ønsker IL Sparta med dette? Ifølge pressemeldingen er det råderett over egen merkevare. Forståelig! Lett å tro at Sarpsborg Sparta FK tilhører Sparta, ikke sant?

Det ble ikke lagt vekt på å få konsentrere seg om det sportslige da denne såpeoperaen dukket opp sommeren 2006, siden da har det viktigste vært å få med SFK i en ny satsing og ikke overleve sportslig (direkte sitat fra tidligere leder i FKSS). Kanskje en skulle ha ventet til etter sesongslutt likevel, men da hadde det vel vært kritikk for at reaksjonen kom for sent? Hehe.

Organisatorisk kan ett eller flere medlemmer be om et lukket møte. Ikke alle medlemmer er kanskje like komfortable med å prate mens kameraer ruller og blitzlamper lyner? Jeg ser poenget, men se også de medlemmenes poeng! Pressekonferansen du viser er rent teater - gresk tragedie! Det opplyses at navnet SFK Sparta ikke er godtkjent, men det sies ikke at navnet er godkjent med en tilføyelse av FK. Det er godt kjent i fotballmiljøet at to parter deltok i et formøte før denne pressekonferansen - og at to parter ikke gjorde det. Du kan jo selv gjette hvem som er hvem. Hvorfor opplyste ikke samarbeidsklubben om at navnet ville bli godkjent med denne tilføyelsen? Hvorfor fremmet de et eget forslag på årsmøtet som ble holdt hemmelig helt til møtet? Hvorfor ble det ikke stemt fritt mellom de fire forslagene, men at "vinneren" av tre forslag ble stemt opp mot styrets innstilling hvor ansatte hadde klar beskjed om hva de skulle stemme på. Demokratisk er det neppe.

Helt enig i at alt nå må avsluttes.

- sammen for Sarpsborg

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

20/02/2026 20:30 | 392cfb88