Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan Andersen sykemeldt

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:
Endret:

Hjelpe meg, det er jammen mye surr i FFK-ledelsen fortsatt. Vet ikke de forskjellige hvem som tegner avtaler og hvem som gjør hva? Forøvrig er jeg enig med MA i at dette var i utgangspunktet ikke noe å gå ut i avisene med fra TH sin side.

Jeg skulle ønske at FFK-styret nå ville pålegge seg selv, samt hele klubbens administrasjon, fullstendig munnkurv om alt som har direkte med Morgan Andersen å gjøre - unntatt hvem som blir hans stedfortreder. Mine herrer - fokus, takk. På sesongavslutningen i Tippeligaen og hvordan laget kan bli bedre neste sesong,

PS: En ferie må da være den beste medisin dersom sykmeldingen skyldes en psykisk overbelastning. Personlig spiller jeg gitar når livet går meg imot  men en utenlandsferie gjør sikkert godt det også.

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til:
Opprinnelig postet av Patrioten

Foresten har sykemeldte lov til å reise til syden?

Ja, det er bare å opplyse trygdekontoret om hvor du er.

Fred, frihet og alt gratis !

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til:
Jeg ser ikke noen problem med at syke drar til varmere strøk. Mange lever lettere med sykdommene sine når de får sol og varme på kroppen, så det blir vel feil å sette et forbud mot syden under sykdom. Jeg vet godt at det ikke psoriassis Morgan lider av. Han skal slappe av, få det hele på avstand en stund, og hvor man slapper av best er vel ganske så individuelt, er det ikke? Det er skummelt å komme med en moralsk dom i denne saken. Faktisk så mener jeg at det er en "ikke-sak", og det er derfor utspillet til Bolstad er så teit.

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:

– Morgan er sykmeldt på ubestemt tid. Vi gjør nå en grundig jobb for å finne en som kan overta hans funksjoner i klubben.
Jeg tror det valget vi kommer til å ta, vil overraske mange og i seg selv skape ro og bli oppfattet positivt. Vi må ta høyde for at Morgan ikke kommer tilbake på lang tid, kanskje ikke før rettssaken er over, svarer Kristoffersen til FB.

Hvem tror dere denne personen kan være, som skal skape ro og bli oppfattet som positivt?

Skal vi satse noen kroner på Harry?

Ellers, så kommer ikke Morgan tilbake på lang tid, kanskje før rettsaken, når var det den skulle være igjen?

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å holde meg helt unna denne diskusjonen, da det er en vanskelig sak, men det er et par-tre ting jeg har grepet meg merke i.

1) Ufattelig teit av en "besserwisser" et eller annet sted i landet å uttale seg om Morgan Andersen sin sykemelding når han ikke vet noe om de faktiske forhold. Det er det kun Andersens lege som vet, og da blir det idiotisk av Bolstad å så tvil om legens kompetanse, samt å henge ut en mann som nå er sykemeldt. Dersom han har blitt sykisk syk som følge av mediepress, er vel ikke det å utnytte sykdomsordningene.

2) Jeg reagerte veldig på at Toralf Hvidsten gikk ut med konkrete detaljer i Morgan Andersens kontrakt, og det er nok et eksempel på at Andersen er fritt villt. Forsøk å spør Andersen eller noen andre om konkrete detaljer i en spillers kontrakt, og du får "ingen kommentar" med mindre spilleren selv har kommet med detaljer i all offentlighet. Jeg finner det merkverdig at Hvidsten går ut med lønn, bonusordninger, sign-on-fee, klausuler og så videre.

3) Uansett hva Morgan Anders gjør, så blir det vinklet negativt. Hadde han søkt permisjon, ville han bli sett på som skyldig. Når han nå er sykemeldt, er han en snylter. Når han jobbet, så var det også feil. Uansett hvordan og hva han gjør, så er det galt uansett.

For øvrig synes jeg dette: - FFK kan ikke permittere, er den beste saken Fredriksstad Blad har hatt i Morgan-saken så langt. Ros til Erik A. Pedersen for denne.

Verden er faktisk ikke så sort-hvit som en del har forsøkt å fremstille den som.

Har du lest forumets retningslinjer?

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

Enig med Holters. Også i at den FB-saken var av de mer opplysende og interessante som har kommet i saken, da den faktisk handler om sak og ikke person.

Når jeg har ment at løsningen burde vært perm så lenge saken pågår, så har jeg hele tiden ment en frivillig permisjon etter enighet mellom Morgan og styret. Jeg kjente ikke til reglene for permisjon, men mener uansett at det ville vært feil å tvangspermittere (eller suspendere) selv om det hadde vært slik at styret hadde anledning til det.

Et (sikkert urealistisk) håp er at når nå MA har gått ut i sykemelding kan både vi og mediene prøve å fokusere på sak, slik som den nevnte artikkelen i FB, og ikke på MA som person. Morgans person har allerede blitt opp- og neddiskutert i aviskommentarer, mer eller mindre spekulative artikler og forhåndsdømming på bakrgrunn av hva journalister og andre mener om ham som person. Selve saken er visst for komplisert til at VG, Dagbla` og FXT er interesserte i å skrive ordentlig om den. Morsommere med personfokus og spekulasjon. Gir flere treff på nettsidene og flere aviser solgt.

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av Holters

2) Jeg reagerte veldig på at Toralf Hvidsten gikk ut med konkrete detaljer i Morgan Andersens kontrakt, og det er nok et eksempel på at Andersen er fritt villt. Forsøk å spør Andersen eller noen andre om konkrete detaljer i en spillers kontrakt, og du får "ingen kommentar" med mindre spilleren selv har kommet med detaljer i all offentlighet. Jeg finner det merkverdig at Hvidsten går ut med lønn, bonusordninger, sign-on-fee, klausuler og så videre.

.

Man kan mene mye om Morgan, men generelt så framstår han som profesjonell, faktabasert og at han har greie på det han prater om. Fra utsiden virker øvrige involverte som de er ganske langt på bærtur i forhold til hva som kreves av dagens fotball-ledere og da er jo dette over ganske beskrivende.

Kanskje Høili får bla opp noen kroner for noen innkjøpte direktører også. For FFK tror jeg det er en bedre investering enn en svensk høyreback til.

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

Virker som de har sett seg ut en person og at han skal ha svart ja.

Synes dere at han bør komme fra Fredrikstad, eller er det kanskje best han kommer utenbys fra?

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til:
Harry Hansen kommer utenbys fra.

Jeg driter i hvor vedkommende måtte komme fra, så lenge han/hun gjør en god jobb. Men det kan bli tungt å hoppe etter Wirkola.

Svensk magi!

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

I følge www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.3729466skal FFK ha stedfortrederen til Morgan på plass tidlig neste uke.

.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av Brukernavn

Foresten har sykemeldte lov til å reise til syden?

Ja, det er bare å opplyse trygdekontoret om hvor du er.

Man må vel ha et skriv fra fastlegen å vise fram, og så fylle ut et skriv på trygdekontoret at man skal utenkjærs ?? Når jeg har reist til syden mens jeg har vært sykemeldt så har jeg ikke behøvd å si hvor jeg reiser hen. Så hvor du har fått dette fra skjønner ikke jeg.

Landslagsspiller

Lagt til:
Bare lurte, ikke noe annet.

Landslagsspiller

Lagt til:

Det Brukernavn skriver er ikke noe jeg har opplevd. Har ikke du vært borte i sånne reiser mens du har vært sykemeldt da Patrioten ??

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av Tøfflus

Selve saken vil jeg ikke mene for mye om før vi får mer fakta på bordet, men uansett om Morgan har gjort feil så er det litt rart at han er tiltatt mens enkelte andre bare såvidt må avlegge vitneforklaring. Dette at både Mikel, Chelsea, Lyn, Manchester United og Shittu gikk med på et stort forlik (kanskje spesielt Chelsea da de måtte betale en pen slump penger) tyder i alle fall på at den omstridte kontrakten var akseptert av Mikel/Shittu,

I følge tiltalen har det aldri eksistert noen kontrakt mellom Lyn og Mikel, verken muntlig eller skriftelig. 

Shittu og Mikel har nemlig på et tidspunkt påstått at de ikke kjente til noen slik kontrakt, og det er denne påstanden (som kort etter ble trukket tilbake) hele tiltalen er basert på.

Hvem eller hva som fikk Mikel til å reise til Oslo på de tider er et uforklart mysterium. Han ante jo ikke at det eksisterte en forfalsket kontrakt mellom ham og Lyn, så det kan ikke ha vært derfor. Kanskje han ville se statuene i Frognerparken, og så oppdaget han tifeldigvis at det lå en fotballstadion like i nærheten? Og så snek han seg bare inn og gled umerkelig inn i miljøet, omtrent som tegseriefiguren Viggo (av Franquin)?

Ett og annet i denne saken er litt rart, ja. Liten tvil om det.

Det er helt vanvittig det som skjer rundt Morgan Andersen

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Det Brukernavn skriver er ikke noe jeg har opplevd. Har ikke du vært borte i sånne reiser mens du har vært sykemeldt da Patrioten ??

På sykemeldings-lappen må du krysse av på om du skal være bortreist i utlandet i sykemeldingsperioden. og da må du skrive hvor, så de kan få tak i deg...det var det på min (i fjor).

Landslagsspiller

Lagt til:

På sykemeldings-lappen må du krysse av på om du skal være bortreist i utlandet i sykemeldingsperioden. og da må du skrive hvor, så de kan få tak i deg...det var det på min (i fjor).

Dette har ikke jeg vært bort i. Når jeg har reist til syden i sykemeldingsperioden har jeg/legen ikke nevnt et ord om det på sykemeldinga. Men fastlegen har gitt meg et skriv som viser til at det er til hjelp og ta en ferie for å bli bedre. Da har jeg tatt med det skrivet ned på trygekontoret og levert det sammen med det skrivet som man må fylle ut der nede. Og på det skrivet har jeg ikke fylt ut hvor jeg oppholder meg. Jeg har da ikke tatt med meg hele reisebeskrivelsen ned ditt for å vise hvor jeg skal hen.

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

I følge tiltalen har det aldri eksistert noen kontrakt mellom Lyn og Mikel, verken muntlig eller skriftelig. 

Shittu og Mikel har nemlig på et tidspunkt påstått at de ikke kjente til noen slik kontrakt, og det er denne påstanden (som kort etter ble trukket tilbake) hele tiltalen er basert på.

Om det stemmer så ligger jo Lyn rimelig tynt ann da som ikke hadde kontrakt med en spiller de brukte....og spilleren selv ikke visste at han hadde kontrakt...?

Det høres ut som det jeg har av erfaring fra Nigeria etter utallige besøk i landet. Landet er gjennomsyret av korrupsjon og løgner på de fleste nivåer, alt for å tjene penger... Slik også i denne saken tro?

Landslagsspiller

Lagt til:

Nå har ikke jeg den lappen her på jobben, men jeg mener det holder med feks "Zagreb" og så oppgir du hvilken tlf.nr du kan nås på. Og dette var på feltet jeg selv måtte fylle ut å levere trygdekontoret (ca1gang i 14dan)

Tror ikke JEG hadde blitt bedre i syden med prolaps foresten.

Kan jo hende det er forskjell på -sykemelding, og -sykemelding selfølgelig he..he..(mente ikke å si du var Rune)

Landslagsspiller

Lagt til:

Kan miste 50 Mikelmillioner

Rettsaken mot Morgan Andersen kan også få konsekvenser for klubbkassen til Lyn. Dømmes deres tidligere direktør kan fortsettelsen bli en jakt  på klubbens rundt 50 Mikkel-millioner.

VG vet Chelsea juridiske eksperter følger begivenhetene med argusøyne gjennom norske stråmenn. De krever tett oppfølging og hyppig orientering om hva som foregår.

For å få John Obi Mikel i stallen inngikk Chelsea en forliksavtale med Lyn og Manchester U 1. juni 2006. En fellende dom for dokumentfalsk kan føre til at Chelsea juridisk vil prøve om avtalens grunnlag har bortfalt.

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Om det stemmer så ligger jo Lyn rimelig tynt ann da som ikke hadde kontrakt med en spiller de brukte....og spilleren selv ikke visste at han hadde kontrakt...?

Det høres ut som det jeg har av erfaring fra Nigeria etter utallige besøk i landet. Landet er gjennomsyret av korrupsjon og løgner på de fleste nivåer, alt for å tjene penger... Slik også i denne saken tro?

Merkelig hvor glad han var da han holdt i ManU trøya, og like etterpå ble det sirkus...mener han sa at dette var drømmen.

Men klart kommer det et bedre tilbud på kvelden går det jo ann å prøve seg...synd bare at du her signert for en annen klubb.

Shittu og Mikel...njaa skeptisk

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

Tror ikke JEG hadde blitt bedre i syden med prolaps foresten.

Det hjelper å være i varmen når man har prolaps, det har jeg selv erfart.

Eneste jeg har fylt ut på skjemaet på trygdekontoret er tidsperiode jeg skal være borte + legge ved skrivet fra legen. Tlf. nr. har jeg ikke gitt fra meg i forbindelse med dette, men de har sikkert nr. mitt fra før.

Jeg har hverken gitt fra meg opplysninger om land eller by jeg skulle til.

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til:
Bare lurte på en ting. Hvis Morgan blir funnet skyldig og Lyn må legge 50 mill på bordet, blir da Mikelavtalen kansellert? Kan han spille for Chelsea da?

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av Snæbbis
Bare lurte på en ting. Hvis Morgan blir funnet skyldig og Lyn må legge 50 mill på bordet, blir da Mikelavtalen kansellert? Kan han spille for Chelsea da?

Det har jeg også tenkt på. En klubb kan jo ikke selge en spiller de ikke eier. Men hvordan blir det med kampene han spilte for lyn da. Er man ikke nødt for å ha kontrakt for å spille i tippeligaen? Hva vil skje med Mikel hvis Morgan blir dømt?

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:
Endret:

Slik jeg har forstått det hadde Mikel en "lærlingkontrakt "med Lyn. Da han ble 18 år skrev han under en proffkontrakt(kontrakt 1). Det er denne kontrakten det er dissens om. Mikel mener denne kontrakten aldri ble inngått. Shittu hevder også dette, og at han hadde en slags "intensjonsavtale"(avtale 2) med Chelsea. Dette til tross for at Shittu kom til Oslo på Mikel`s 18 års dag. Senere på sommeren solgte Lyn Mikel til Man U. Mikel signerte på TV og tok på seg drakt(kontrakt 3). I ettertid hevdet Shittu og Mikel at kontrakt 3 var ugyldig fordi Mikel aldri hadde skrevet under kontrakt 1, og henviste til avtale 2. Er alle med fortsatt? Chelsea kom på banen og bekreftet avtale 2 og at de ønsket Mikel. Man U, som hadde kontrakt med Mikel(kontrakt 3) forstod at Mikel ønsket å gå til Chelsea, og det kom til et forlik(forlik 4) der Chelsea betalte ut Man U og Lyn(ca 50mill).

HVis det viser seg at Mikel ikke hadde proffkontrakt(kontrakt 3) med Lyn så er forliket ingått på sviktende grunnlag og kan antageligvis omstøtes. Dette er i så fall et krav Chelsea må gjøre mot Lyn og Man U. Man U handlet i god tro og kan ikke bli "bad guys" i dette men kan muligens måtte betale tilbake.

Spørsmålet er om kontrakt 1 ble undertegnet av begge parter. Ble den det er Morgan uskyldig og Lyn/Man U går klar. Er kontrakten falsk vil Lyn og Man U betale, om Chelsea gjør krav på dette, og Morgan blir dømt skyldig.

Det som taler for at kontrakt 1 er gyldig av indisier er at Shittu kom til Oslo da kontrakten skal ha vært undertegnet ,og at Mikel signerte for United med et smil som varte helt til Shittu dukket opp med avtale 2.

Hvis Mikel ikke hadde en proffkontrakt med Lyn så er det uansett helt legitimt at Mikel er Chelsea spiller.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hvis Mikel ikke hadde en proffkontrakt med Lyn så er det uansett helt legitimt at Mikel er Chelsea spiller.

Da må Lyn i tillegg straffes for å ha brukt en ulovlig spiller. Det vil i de fleste tilfelle medføre poengavdrag satt i forhold til hvor mange kamper Mikel spillte. Da er jeg "redd" for at Lyn (og S.Stefanutto ) får seg en tur ned i Adeccoligaen....

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25