Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny supporterklubb er stiftet, Aristokratene! (Låst)

Denne tråden er låst for nye innlegg. Du kan fortsatt lese postene som normalt.

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til:

Vi har Plankehaugen,  som ikke er tøff nok. Med en salig blanding av julenisser, barn og gamle tanter. Vi har BRH som står for søreuropeisk "youtube kultur". Hoppe å synge "tjolahei skjolahopp" i 90+ min. Men hva står egentlig den nye supporterklubben for? Er det noe plan? Selv ønsker jeg meg en supporterklubb som utelukkende synger Nordiske sanger. Aller helst sanger som som er komponert av Fredrikstadfolk. F.eks " Dritevisa" av Blakken. CCCowboys har endel bra melodilinjer som kan brukes. Og selvfølgelig sanger som "Sommern er herlig i Fredrikstad". Sanger som vi føler tilhørighet til. Som kan synges med stolthet!

Jeg synger med på alle sanger nå også. Men føler  ALLEZ og TJOLLAHOPP som kunstig og lattelig. LSK var først ute med "Allezallez". Klanen og Godsetunionen sverger til England. Og de gjør det bra! Så la oss skape den nordiske Fredrikstadsupporterkulturen gutter.

Navnet på supporterklubben kan f.eks være: Det glade hjørnet

---------------------------

VærsteUltras

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til:
... og hvis man er medlem av PH samtidig får man billige reisebilletter ... :)

Who is General Failure and why is he reading my disc??

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til:
Endret:

Opprinnelig postet av Møklegård

Nå fikke jeg lyst på bakevarer

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Frode
Så gjør hva dere vil og lykke til med å få en gjeng som er 100% enige av disse gutta som har debattert utrolig saklig de siste ukene.

Jeg må bare presisere at jeg er avventende til en ny supporterklubb, men at det skal være så vanskelig å få på plass en slik en tror jeg ikke noe på. Og som til og med greier å synge ut Plankehaugen.

Synge ut PH? Er det ikke bedre om man prøver å få til noen syng = svar sanger da? Utfylle hverandre?

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av KeJ
Synge ut PH? Er det ikke bedre om man prøver å få til noen syng = svar sanger da? Utfylle hverandre?

Har sett dette med mange supportergrupperinger hos PSG i Paris.  De virket mer opptatt av hverandre enn kampen.  Trommer, bannere etc var rettet mot de andre gruppene.  Helt latterlig.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07

Lagt til:
Opprinnelig postet av DeKjök

Har sett dette med mange supportergrupperinger hos PSG i Paris.  De virket mer opptatt av hverandre enn kampen.  Trommer, bannere etc var rettet mot de andre gruppene.  Helt latterlig.

også kommer folk med sin negative side igjen , går det ikke ann å ha litt positiv holdning ??  herregud bare fordi vi vil ha et felt der man faktisk synger !!  tror nok ikke at man blir "bænna" fra feltet selv om man har på seg drakt bare man synger ..

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av DeKjök

Har sett dette med mange supportergrupperinger hos PSG i Paris. De virket mer opptatt av hverandre enn kampen. Trommer, bannere etc var rettet mot de andre gruppene. Helt latterlig.

Ikke snakk om noe du ikke har peiling på ... PSG har mange supportergrupper ja (altfor mange er det mange som mener), og et par av de
har vært i rivaleri med andre supportergrupper, men hvis du en gang hadde vært i nærheten av Parc de Princes så hadde du fått sett og hørt hva ordentlig stemning er. Eksempelvis britiske klubber når ikke PSG til knæra en gang... Du hadde ikke hørt noen av sangene i PH selv om vi så var 10 000 på feltet hvis Allez Paris hadde runga på Parc de Princes. Det har skjedd at et par av supp klubbene har hatt bannere retta mot hverandre ja, men hvor ofte? Et par kamper i året. I resten har de 150 bannere mellom hvert av disse bannerene Forresten er et brilliant eksempel på hvordan to supporterklubber som kompletterer hverandre perfekt er Magic Fans og Green Angels `92 i St Etienne (i Frankrike for dem som ikke vet det). For å vise hvordan det fungerer:
Video

For å forklare hva man ser, dette er Magic Fans tribuna, og dette er Green Angels 92` tribuna (Kop Sud). (bildene er tatt fra forrige seriekamp på hjemmebane med bilder).

Red.: For det ikke til å fungere med linkene... Bare klipper inn linkene
link 1: http://www.youtube.com/watch?v=_HCNMjtHU3w
link 2: http://furaniaphotos.free.fr/img/caen08/b.JPG
link 3: http://furaniaphotos.free.fr/img/caen08/f.JPG

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til:
Opprinnelig postet av Møklegård

Vi har Plankehaugen,  som ikke er tøff nok. Med en salig blanding av julenisser, barn og gamle tanter. Vi har BRH som står for søreuropeisk "youtube kultur". Hoppe å synge "tjolahei skjolahopp" i 90+ min. Men hva står egentlig den nye supporterklubben for? Er det noe plan? Selv ønsker jeg meg en supporterklubb som utelukkende synger Nordiske sanger. Aller helst sanger som som er komponert av Fredrikstadfolk. F.eks " Dritevisa" av Blakken. CCCowboys har endel bra melodilinjer som kan brukes. Og selvfølgelig sanger som "Sommern er herlig i Fredrikstad". Sanger som vi føler tilhørighet til. Som kan synges med stolthet!

Jeg synger med på alle sanger nå også. Men føler  ALLEZ og TJOLLAHOPP som kunstig og lattelig. LSK var først ute med "Allezallez". Klanen og Godsetunionen sverger til England. Og de gjør det bra! Så la oss skape den nordiske Fredrikstadsupporterkulturen gutter.

Håper du er ironisk

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Og som til og med greier å synge ut Plankehaugen.

Er det det store målet Rune?

Det aller beste hadde vært om de som engasjerer seg voldsomt på disse sidene, enkelte med saklige innlegg, andre med innlegg de neppe ville stått for i en øye til øye diskusjon, møtte opp på generalforsamlingen og sa sin mening.

Still dere åpne for en debatt i samarbeid med PH. Dersom misnøyen mot det sittende styret er stor så er det ikke verre en å komme med forslag til nye medlemmer til styret. Vi har en lovlig valgt valgkomite som tar imot forslag med glede.

Rart å høre på enkelte som snakker kun negativt om PH, da PH favner over 4000 medlemmer er det naturlig med meningsforskjeller, og det bør det være rom for. En endring av styrets sammensetning, slik at styret favner et bredere spekter av supporterne er kanskje på sin plass, og er fullt mulig å få til gjennom en demokratisk prosess.

Dypere og langt tøffere konflikter har latt seg løse i samarbeid, gjennom meningsutvekslinger og tøffe forhandlinger. Alle er nå mer, eller mindre opptatt av å sverte og prate nedsettende om motparter og det fører ikke supporterne noen vei, og støtter iallefall ikke klubben, og det er vel først og fremst det vi er der for å gjøre?

Rød.... hvit... og patriot!

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til:
Opprinnelig postet av Brukernavn

Hvis dere får et eget felt, tror jeg det vil komme på samme kort-side som PH sitt...kan ikke tenke meg at de ribber et sitte-felt, på lang-siden, for stoler lissom.

Blir vanskelig siden PH vokser så veldig å....

Hva med Aristokrabatene eller Aristorabiatene ? he..he.. ikke ta det ille opp, ..bare kødda.

Det blir ingen ståplassfelt neste år uansett, så bør være "ett fett"..

Navnet kan jo være "Rød/hvit elite"  (elite som i engelsk eliiiiit)

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03

Lagt til:
Eksempelvis britiske klubber når ikke PSG til knæra en gang...

For noe rør, tull, fanteri og historieløst forbannet dikt!

math

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04

Lagt til:
Opprinnelig postet av math
Eksempelvis britiske klubber når ikke PSG til knæra en gang...

For noe rør, tull, fanteri og historieløst forbannet dikt!

Ehhh, vennligst utdyp

Hiv styret!!!!

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07

Lagt til:
må si meg litt enig med math, du overdirver nok en `smule` med kne uttalelsen din..

Landslagsspiller

Lagt til:
Brittiske klubber har vel ikke akkurat verdens beste tribuneliv eller mener du de har det?

Hiv styret!!!!

A-lagspiller

Lagt til:
Celtic og Pool har i hvert fall ingen grunn til å skamme seg.. Kan ta av på old trafford og men mancsa er nok best på bortebane.

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:
Det er konservativt i England, bra lydnivå, men det spørs jo hva man selv mener er "bra tribuneliv".

Landslagsspiller

Lagt til:
Sier ikke de skal skamme seg, men er ikke på langt nær så gode som PSG. Alt er ikke svart-hvitt. Har ikke sagt de er dårlige, men er ikke store på verdensbasis hva gjelder tribuneliv i forhold til størrelsen på klubbene

Hiv styret!!!!

A-lagspiller

Lagt til:
ecsactly, jeg heller mer mot den britiske enn den sydlandske..

Mere spontan humor, chants, sanger (med meninger, ikke bare olé olé olé ) nå skal det også sies at engelsk er et mye bedre språk å `dikte` på enn norsk, syns jeg da i hvert fall..

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av FFK Forever
I dag ble en ny supporterklubb stiftet. Supporterklubben heter Aristokratene. Hovedmålet til Aristokratene er å få et eget felt på stadion med de samme betingelsene som Plankehaugen i dag får av FFK. Aristokratene er kun for syngende og folk som vil delta aktivt til tribunelivet på stadion.Aristokratene er for alle alternative grupperinger. Som vår egen ultras gruppe: Aristo Boys,Brigade Rødhvit,++

Aristokratene er en uavhengig supporterklubb, og forhåpentligvis til neste år så kan vi ha vårt eget felt på stadion.

Skriv deg opp hvis du vil være med!

Hei FFK forever. Siden det er du som startet tråden så regner jeg med at du er med i den nye gruppa. Jeg har nå spurt to ganger på denne tråden om hvordan dere har tenkt å forholde dere til virkeligheten som eksisterer på Fredrikstad stadion. Nemlig den at det allerede er en etablert supportergruppe der, PH. Skal dere samarbeide om sanger? Skal dere være fiender? Skal dere prøve å synge ut PH samtidig med bortesupporterne? Hva er den nye gruppas mål og hvillke metoder har dere tenkt å oppnå dem? Skal dere jobbe for å få lov til å bruke røykbomber og bluss på stadion?Dere har blitt spurt om lignende saker av andre også, men hittil har jeg ikke sett noe svar. Statutter, vedtekter osv.

Hvis dere ikke er i stand å svare på dette slik at jeg (vi) som har tenkt å fortsette å være medlemmer i PH vet hva vi har å forholde oss til, anser jeg dette bare for å være keiserens nye klær. Mye prat om kule navn og drømmer om hvor fantastisk der skal synge. Men totalt uten substans og innhold.

Er det mulig å få et svar? HVis du gidder kan du sikkert finne de andre innleggene jeg har hatt for å se spørsmålene der også.

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.

A-lagspiller

Lagt til:
kommer ( som nevnt ) på hva du mener med tribuneliv, men det scorter ikke på volum og følelser i hvert fall..

http://www.youtube.com/watch?v=A8cffEaZGh0

min favoritt: http://www.youtube.com/watch?v=VPtzt0D2OF0  

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til:
I alle dager da, er du så utålmodig Morgaine så får du heller sende en PM til ham. For alt du vet kan det hende disse gutta akkurat nå sitter med henda fulle med å organisere styre, vedtekter, statutter, mål osv. Denne tråden ble startet for to dager siden, og det tar faktisk litt mer tid enn to dager å få en organisasjon opp å stå samt utrede rammene for organisasjonen. Hverken PH eller Roma ble bygd på en dag.

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07

Lagt til:
Opprinnelig postet av Morgaine

Opprinnelig postet av FFK Forever
I dag ble en ny supporterklubb stiftet. Supporterklubben heter Aristokratene. Hovedmålet til Aristokratene er å få et eget felt på stadion med de samme betingelsene som Plankehaugen i dag får av FFK. Aristokratene er kun for syngende og folk som vil delta aktivt til tribunelivet på stadion.Aristokratene er for alle alternative grupperinger. Som vår egen ultras gruppe: Aristo Boys,Brigade Rødhvit,++

Aristokratene er en uavhengig supporterklubb, og forhåpentligvis til neste år så kan vi ha vårt eget felt på stadion.

Skriv deg opp hvis du vil være med!

Hei FFK forever. Siden det er du som startet tråden så regner jeg med at du er med i den nye gruppa. Jeg har nå spurt to ganger på denne tråden om hvordan dere har tenkt å forholde dere til virkeligheten som eksisterer på Fredrikstad stadion. Nemlig den at det allerede er en etablert supportergruppe der, PH. Skal dere samarbeide om sanger? Skal dere være fiender? Skal dere prøve å synge ut PH samtidig med bortesupporterne? Hva er den nye gruppas mål og hvillke metoder har dere tenkt å oppnå dem? Skal dere jobbe for å få lov til å bruke røykbomber og bluss på stadion?Dere har blitt spurt om lignende saker av andre også, men hittil har jeg ikke sett noe svar. Statutter, vedtekter osv.

Hvis dere ikke er i stand å svare på dette slik at jeg (vi) som har tenkt å fortsette å være medlemmer i PH vet hva vi har å forholde oss til, anser jeg dette bare for å være keiserens nye klær. Mye prat om kule navn og drømmer om hvor fantastisk der skal synge. Men totalt uten substans og innhold.

Er det mulig å få et svar? HVis du gidder kan du sikkert finne de andre innleggene jeg har hatt for å se spørsmålene der også.

men i herrens navn  - ta det på PM da vell hvis du lurer så fælt på det

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Sier ikke det, men se på kule tifos her

http://www.youtube.com/watch?v=7V-Ki8m82GA
 og dette kaller jeg volum, hehe, litt dårlig lyd , men
http://www.youtube.com/watch?v=MLdHQAcjbQU

Hiv styret!!!!

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07

Lagt til:

Statuter og sånn er det ikke jeg som har gitt råd om. Men hvordan de/dere har tenkt å forholde seg til PH og hva slags samarbeid de eventuelt ser for seg mener jeg er av allmenn interesse. Dette er saker de må ha en ide eller mening om allerede nå siden de har bestemt seg for å lage en egen organisasjon istedet for å være en gruppe under PH - paraplyen.

Og jeg tror fler enn meg er interessert i det svaret. Greitt at ikke alle detaljer er på plass, men en grovskisse finnes nok allrede.

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av Solheim
ecsactly, jeg heller mer mot den britiske enn den sydlandske..

Mere spontan humor, chants, sanger (med meninger, ikke bare olé olé olé ) nå skal det også sies at engelsk er et mye bedre språk å `dikte` på enn norsk, syns jeg da i hvert fall..

Helt enig, jeg ser helst vi har en stor skare syngende supportere, alt annet er uvesentlig for min del
Ett skikkelig trøkk overgår all tifo og blussing, men hver sin smak.

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av Morgaine

Statuter og sånn er det ikke jeg som har gitt råd om. Men hvordan de/dere har tenkt å forholde seg til PH og hva slags samarbeid de eventuelt ser for seg mener jeg er av allmenn interesse. Dette er saker de må ha en ide eller mening om allerede nå siden de har bestemt seg for å lage en egen organisasjon istedet for å være en gruppe under PH - paraplyen.

Og jeg tror fler enn meg er interessert i det svaret. Greitt at ikke alle detaljer er på plass, men en grovskisse finnes nok allrede.

Jeg skjønner ikke hvorfor du er interessert i dette, når du alikevel ikke har lyst til å være med. Du vil vite hva du kan være negativ til, noe du og dine kan rakke ned på før det hele har startet.

Jeg har ingen planer om å bli med, og er mest opptatt av at guttene lager noe som kan heve stemningen på tribunen, for det er der vi kan gjøre noe, om vi ikke er så gode at vi tar en plass på laget.

Et godt rå, om du er glad i FFK og tribuneliv - Kutt ut! Vær positiv i utgangspunktet!!! smil

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

20/02/2026 20:30 | 392cfb88