Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: FFK - Brann

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av Magnum
Det har vært diskutert mye her på forumet i det siste om hva som er "ekte" tribunekultur.

Kan jeg spørre hvorfor det alltid skal blandes inn i kamptrådene..? (søren, jeg angrer allerede...)

---------------------------

Tur/retur Oslo annenhver helg

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av EFF.EFF.KÅ

Opprinnelig postet av Magnum
Det har vært diskutert mye her på forumet i det siste om hva som er "ekte" tribunekultur.

Kan jeg spørre hvorfor det alltid skal blandes inn i kamptrådene..? (søren, jeg angrer allerede...)

Svaret på det spørsmålet står vel egentlig i fortsettelsen, som du ikke siterte. :-) Men vi kan godt ta diskusjonen om det er riktig eller gærnt å gå før kampen er ferdig over i "krangletrådene".

Svensk magi!

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:
Opprinnelig postet av benksliter`n

Sånn er det på alle arenaer i landet. Ser ikke noe unaturlig i det,men de trofaste(7000 som også var på Hammarby-kampen) fortsatte å synge selv da,og det hører du ikke på mange andre arenaer i Norge

Nå, jeg så kampen på TV (bor i Trondheim) og kan ikke si jeg hørte mye sang på 0-3. Bortsett fra på borteseksjonen. Men i 1. omgang hørtes det ut til å være kanontrøkk i perioder, både fra Plankehaugen, hovedtribunen og bergenserne. Fikk nesten litt gåsehud i en periode.

Jeg skjønner de som går, selv om jeg selv ville blitt igjen til fløyta gikk. Jeg har gått før tiden én gang (Tollnes i 2. div) og angra som en hund. Det er dessverre ikke alle som er på Stadion for å støtte laget, en del er der for å la seg underholde av laget.

Hva gjelder kampen har vel det meste blitt sagt. 1. omgang var til tider tut og kjør fra begge lag og det hadde ikke vært noe å si på om FFK hadde ledet. Så får Brann et flaksemål, og så er det tilbake til gamle synder for FFKs del. Dette har vi sett før! For eksempel de tre første bortekampene mot Brann etter opprykket, eller AaFK hjemme, eller de to braktapene mot VIF. Man gir opp framfor å heve seg. Jeg trodde dette var et tilbakelagt kapittel for FFK i år, man har jo gjentatte ganger kommet tilbake etter å ha ligget under. SF borte, RBK borte, Odd hjemme, AaFK hjemme - jeg nevner i fleng.

OG når FFK begynte å gi opp, da var ikke Brann sene om å utnytte det. Dette skal de ha all mulig ros for, jeg hiver meg på dem som tipper bergenserne kan juble for seriegull for første gang på 44 år. Vi får ha et langsiktig mål om å ta gullet på 50-årsjubileet for forrige seriegull. 2011, samme år som jeg forhåpentligvis er ferdig med doktorgraden ...

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til:
Synd vi røyk på den smellen i 2 omgang. 1 omgang var gansk bra og vi burde leda med ett mål til pause. Savnet av Kvisvik og spesielt Kasey var veldig stort. Gardar og Tegstrøm kan ikke spille sammen på topp.. Gleder meg til neste hjemmekamp mot Rosenborg for da er jeg endelig hjemme igjen og får vært på stadion. Og vi taper aldri når jeg er på stadion

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:
v glemmer denne og tar 3 poeng mot vif og 3 mot RBK

http://keiko99.net

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av keiko99
v glemmer denne og tar 3 poeng mot vif og 3 mot RBK

Jeg trur det får være konklusjonen. ;-)

Svensk magi!

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07

Lagt til:
Ingen tvil om at Brann var det beste laget !! Se fremover og husk at dette er det første året vi ikke roter i nedrykksstriden !! Gleder med allerede til neste sesong jeg !!!

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Uff....

Dette gikk veldig galt. Må si skuffelsen sitter godt i enda. Synes ikke det var overoptimistisk å tro på seier før kamen. 1. omgang hviste at det var realistisk. Tydelig at spillerene også hadde troen. Man så nesten at Brann spillerene fikk høyere skuldre da de hørte resultatet fra Åråsen under oppvarmingen.

Det så ganske bra ut i 1. omgang, men. Bjørkøy og Gashi fant aldri ut av arbeidsfordelingen og posisjoneringen dem imellom på midtbanen selv om begge jobbet bra. Brann kom lett rundt på kantene mye pga at Tarik og Kuoadio er angrepsspillere. Tegstrøm og Gardar var for lite bevegelige på topp når man kom rundt på kantene. Like fullt kom man til en del meget store sjanser(Tegstrøm X2, Tarik og Piroja). Jeg kan forstå at Grönhagen valgte Gardar på topp sammen med Tegstrøm. Med 2 små og lette kantspillere så var FFK svekket på defensiv dødball. Brann stilte med stor robuste spisser, og de har også 2 midtstoppere som scorer på dødball.

Da Brann scoret sitt første, ut av ingenting, var det tydelig at FFK ønsket å svare så raskt som mulig. Det gjorde at det ble strekk i laget og det utnyttet Brann effektivt. Et Brann lag med stor selvtillit etter scoringen utnytter to feil av Piroja ( Opphever offside på 0-2 og heading til Helstad på 0-3). Da er det kjørt.

Vi får glemme dette og se fremover.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04

Lagt til:
Jeg må si at jeg hverken skjønner noe av hverken kritikken her inne eller det dårlige børspoenget Gardar får på FB. Jeg synes han er gull verdt jeg. Har sjelden sett en spiss som jobber så mye, ofrer seg så mye for laget og gjør livet så surt for motstandernes backer og spesielt stoppere som ham. Det må være et h.... å spille mot ham! Han er sterk i lufta og i kroppen, god feilvendt og han presser hele tiden ballfører. Jeg ble overasket og skuffet når han ble bytta ut i går. Det virka også som om mange av de som satt rundt meg mente det samme. Synes han var en av de få med skikkelig innsats i går. Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Vi mister første forsvarsledd hver gang Grönhagen bytter ut Gardar, og motstandernes midtstoppere får endelig den roen de trenger til å sette i gang spillet bakfra via midtbanen. Har sett det flere ganger i år, spesielt mot Tromsø og Hammarby. Tidligere har det vært en stillestående/ikke-pressende/svak Hoås vi har fått inn i stedet for Gardar, mens i går var det Fofana som kom inn og bidro lite. I går hadde vi tapt uansett, men hvorfor "belønne" den som gir alt og jobber livet av seg med å bli bytta ut, når få andre ikke viser noe i nærheten av den samme innsatsviljen? Jeg hadde blitt fly forbanna hvis jeg var Gardar! Var det tilfeldig at han løp rett i garderoben? Jeg bare spør..

http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=21088

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til:

Fofana bidro lite???

Der forstår jeg ikke hva du mener. Jeg syntes angrepsspillet omsider tok seg opp med Fofanas hurtighet, kreativitet og gode skudd. Er enig i at Gardar jobbet bra (som vanlig) men han skuffer med sin manglende målteft. Han virker ikke determinert på å score, og det må en spiss være. Dessuten er det nok riktig som kommentatorene påpekte, at Branns forsvarere trivdes langt bedre mot store, trege spisser enn mot små kjappe.

Det hadde også vært bra å hatt Fofana til å gå på løp når Kouadio inviterte til offensive gjennomspill. Verken Gardar eller Tegstrøm var lettbente og kvikke nok til å henge med der.

Grønhagen så seg antagelig nødt til å bytte ut enten Gardar eller Tegstrøm, og der forstår jeg ham godt. Med all respekt for Gardar så har han ikke overbevist meg om at han er så målfarlig som han virket umiddelbart. Men det er klart at det er lettere å vite best fra sidelinjen og i ettertid. Hadde Tegstrøm puttet 1-0 og Fofana gitt oss 2-1 ville vi hatt andre meninger. De var da nær nok begge to.

Tror også det hadde fungert bedre å hatt Berg i Wehrmans rolle fra start. Men hvem kan vite.

Når Brann scorer slike mål som det første, hvor skuddet går via foten til Bjørkøy opg styrer seg elegant inn i feil hjørne for Shaaban da er det ikke godt å stå i mot. Når Brann har såpass mye flaks og vi ditto uflaks sier det seg selv at det blir i tøffeste laget når to av de mest sentrale spillerne våre både offensivt (Kvisvik) og defensivt (Wehrman) mangler i tillegg. Kvisvik har lagt all diskusjon død omkring hvor viktig han er for FFKs offensive spill. På tunge dager er en god Kvisvik avgjørende for resultatet (på gode dager går det fort bra uansett). Wehrman på sin side har bitt en nøkkelfigur i laget på no-time. Uten ham blir det som om noen dro ut proppen i laget. Men jeg tror Berg kan fungere godt som erstatter for Wehrman om han bare får sjansen fra start en annen gang.

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04

Lagt til:
Endret:

Er ikke helt enig med deg jeg altså Flight, og det må jo være lov?!

Bortsett fra da Fofana(for en gangs skyld!) rappa til venstra fra distanse, så synes jeg han virket utilpass. Ofte feilplassert, dribler seg fast/fører da han bør la ballen gå kjapt og direkte elendig til å gå i press. Det er min oppsummering da..

Tegström var da VELDIG med da Koadio spilte ham gjennom alene i første omgang? Ja han er stor, men er ganske hurtig!

http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=21088

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Gardar jobbet hardt, som vanlig, og er god å ha på defensiv dødball. Han var også bedre som første forsvarer i gå enn Tegstrøm. Men han truer ikke bakrommet på samme måte som Fofana, Tarik eller West.. Siden ingen av  spissene var spesielt raske kunne Brann stå høyt med forsvarsfireren og dermed være kompakte mens de presset høyt. Med en raskere spiss ville Brann hatt større strekk i laget og da ville Bjørkøy og Gashi fått mer spillerom.

Veldig lett å være etterpåklok. Trenger egentlig ikke være så klok.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til:

F-B gir både Jonna og Gashi 5, Demokraten gir Jonna 4 og Gashi 3. Fra mitt ståsted ville jeg gitt 3 til begge. Grunnen til at vi ikke gjorde det bedre enn dette i denne kampen kan vi takke mye disse 2 for, eller Grønis for den sakens skyld. Fra 2004 har vi slitt på grunn av at vi ikke har hatt en sentral midtbanespiller som kan ta tak. I denne kampen var det samme leksa. Både Jonna og Gashi er offensivt anlagt, og det fungerer særdeles dårlig i FFK. Tidligere har det vært Ramberg og Jonna, fungerer like dårlig det også.

Lagets beste i denne kampen: Klart, Rami. Forhindret en fullstendig kollaps, som kunne endt med langt styggere sifre. Ingen andre spillere får over 4 fra mi side. Rami får 5.

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 sep 07

Lagt til:
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Brann4null
samt det faktum at FFK supportere rømmer tribunene når 15-20 minutter gjennstår forteller vel det meste om dere!!!! Ble faktisk j... skuffet over stemningen på deres hjemmebane, trodde den ville være flere hakk bedre.

Tuller du? Hånda på hjertet, hvordan er stemningen i på Brann stadion når dere ligger under tre null mot slutten av kampen og det høljer ned og bortepublikummet gauler av full hals?

Tror ikke det er så mye bedre.

Det er forresten Vålerenga som har har Norges klart beste supportere, men selv de lager lite liv sådane stunder.

Landslagsspiller

Lagt til:
Eh... var det en måte å si "ingen kommentar"?

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 sep 07

Lagt til:

Til dokkar andre Brannsupportere her inne: Oppfør dokkar! Drit i de barnslige kommentarene. E like kjedelig for oss når pakk kommer på vårt eget forum etter stortap og skal harslerere!

Og så kampen:

Jevn førsteomgang som kunne vippet begge veier. To gode keepere og et par dårlige avslutninger gjorde sitt til at omgangen endte målløst. I andreomgang e eg helt enig i dokkar med at det første målet vårt var et realt flaksemål, men satan så deilig å få et av de og!! Etter dette styrer vi kampen, og det var deilig å se laget mitt for en gangs skyld ikkje legge seg bakpå med en gang vi tar ledelsen. Stemningen var i førsteomgang slik det pleier å være. Hjemmelagets supportere domminerer(les: antall) men tror no folk hørte oss og. I andreomgang tar vi over lydmessig, for tilogmed dokkar må være enig i at mål ikkje bare preger spillet på banen, men også lyden på tribunen?

Syns dokkar i det store og det hele (på tross av resultatet) gjorde en bra innsats på tribuen, selv om eg ikkje liker stilen dokkars(tromme, capo med megafon, shalalala, olé osv) Men det e vel strengt tatt en annen diskusjon;)

Takk for meg!

Azar! Azar! Azar Karadas!

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av aavdst
Opprinnelig postet av SirLion

.. da var det helt klin umulig å komme ut fra ph feltet fordi folk sto midt i trappa.. Hva hvis det da blir brann?? Det må det gjøres noe med til neste gang..

Nå var det vel slik at Brann var ute på gressmatta, - ikke på tribunen

Ja, Brann var på gressmatta. Ikke brann. Egennavn, stor bokstav.... Ok?

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av benksliter`n

....men Brann-supporterene er tragisk dårlig.Der ligger de på nedrykksplass. Ikke mye lyd fra den kanten før laget deres scorer ,og det går opp for dem at de vinner kampen. Tribunekultur finner du bare på østlandet. Det er helt sikkert.

Da vil jeg tippe at du stod i Plankehaugen eller deromkring... jeg satt på hovedtribunen ganske nær Brannsupporterne, og kan da si meg fullstendig uenig i deg. Fra min plass kunne ikke Plankehaugen høres, mens Brannsupporterne faktisk gav endel lyd fra seg. Vind og dårlig vær kan også ha endel med hvordan du oppfatter lyden fra supporterne.

Så til kampen:

Den største forskjellen på Brann og FFK må jo være kantspillet, på Brann dobler de på hver side. På venstre har både Vaagan Moen og Hanstveit fantastiske innleggføtter, og på høyre side er ikke Guntveit og Solli stort dårligere. I FFK er vingspill med innlegg totalt fraværende. Nei, foran neste sesong ønsker jeg meg en god offensiv venstrebeint venstreback som Stefanutto. Vil også ha en god høyre kantspiller, da gjerne Joakim Austnes. Da begynner det å ligne noe.

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av poker

E like kjedelig for oss når pakk kommer på vårt eget forum etter stortap og skal harslerere!

Som jeg kunne ønske at bare noen flere mennesker her i verden eide såpass mye refleksjonsevne og selvinnsikt. Det kunne jeg gitt mye for å få oppleve.

Apropos Karadas, det er ikke lnge siden jeg letse et innlegg her hvor en eller annen (jeg har bevisst glemt hvem) mente at " å nei, ikke Karadas, han vil jeg IKKE ha til klubben". Samme hvem det var, jeg undrer på hva som rører seg i hodet på folk som på fjern avstand klarer å være så negative til så gode spillere.

Det er rent så vi ikke fortjener bedre.

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Plankekæll

Den største forskjellen på Brann og FFK må jo være kantspillet, på Brann dobler de på hver side. På venstre har både Vaagan Moen og Hanstveit fantastiske innleggføtter, og på høyre side er ikke Guntveit og Solli stort dårligere. I FFK er vingspill med innlegg totalt fraværende. Nei, foran neste sesong ønsker jeg meg en god offensiv venstrebeint venstreback som Stefanutto. Vil også ha en god høyre kantspiller, da gjerne Joakim Austnes. Da begynner det å ligne noe.

Godt poeng, men jeg vet én ting til som var forskjell på FFK og Brann denne kvelden. Når FFK fyrte av skudd gikk de centimetre utenfor, eller ble styrt til side av en god keeper som såvidt nådde ballen med fingertuppene. Når Brann fyrte av gikk ballen via hælen på en FFK-spiller, fintet keeper totalt ut og snek seg frekt inn ved motsatt stolpe.

Jo da Brann var best. Men på ingen måte var de fire mål bedre. Brann hadde rett og slett kvelden, de har knapt nok vært så gode i år. FFK på sin side hadde en kveld som tilsvarer Branns hysteriske 0-6 tap tidligere i år. Alle har en sånn kveld i blant. Ser ingen grunn til å analysere den slags i senk, det er bare å riste det av seg og gå videre.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av danieltr
Jeg må si at jeg hverken skjønner noe av hverken kritikken her inne eller det dårlige børspoenget Gardar får på FB. Jeg synes han er gull verdt jeg. Har sjelden sett en spiss som jobber så mye, ofrer seg så mye for laget og gjør livet så surt for motstandernes backer og spesielt stoppere som ham. Det må være et h.... å spille mot ham! Han er sterk i lufta og i kroppen, god feilvendt og han presser hele tiden ballfører. Jeg ble overasket og skuffet når han ble bytta ut i går. Det virka også som om mange av de som satt rundt meg mente det samme. Synes han var en av de få med skikkelig innsats i går. Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Vi mister første forsvarsledd hver gang Grönhagen bytter ut Gardar, og motstandernes midtstoppere får endelig den roen de trenger til å sette i gang spillet bakfra via midtbanen. Har sett det flere ganger i år, spesielt mot Tromsø og Hammarby. Tidligere har det vært en stillestående/ikke-pressende/svak Hoås vi har fått inn i stedet for Gardar, mens i går var det Fofana som kom inn og bidro lite. I går hadde vi tapt uansett, men hvorfor "belønne" den som gir alt og jobber livet av seg med å bli bytta ut, når få andre ikke viser noe i nærheten av den samme innsatsviljen? Jeg hadde blitt fly forbanna hvis jeg var Gardar! Var det tilfeldig at han løp rett i garderoben? Jeg bare spør..

Enig med deg Daniel. Virker som om 90% av folk ikke skjønner at en spiss kan spille bra selvom han ikke scorer mye mål. Gardar legger ned en voldsom innsats som gjør jobben enklere for de rundt seg. Man må ikke score mål for å spille bra, men det er det mange som tydeligvis ikke helt skjønner noe av.

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:
Enig med Rotteflukten, vi tapte for et bedre lag og må se videre!

Pisse i trynet er tøft å si. Kule BRH ruler. Yeah!

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til:
Opprinnelig postet av Plankekæll
Opprinnelig postet av aavdst
Opprinnelig postet av SirLion

.. da var det helt klin umulig å komme ut fra ph feltet fordi folk sto midt i trappa.. Hva hvis det da blir brann?? Det må det gjøres noe med til neste gang..

Nå var det vel slik at Brann var ute på gressmatta, - ikke på tribunen

Ja, Brann var på gressmatta. Ikke brann. Egennavn, stor bokstav.... Ok?

Og litt ordspill / humor har man vel lov til? ... Ok?

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:
Ordspill er moro, som en kjenning av meg sa: Når jeg kjeder meg, tøyser jeg med ord! Synes forøvrig humor er et diskriminerende ord, hvorfor heter det ikke hufar? Er mødre mer verdt?

Pisse i trynet er tøft å si. Kule BRH ruler. Yeah!

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Synes forøvrig humor er et diskriminerende ord, hvorfor heter det ikke hufar? Er mødre mer verdt?

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

20/02/2026 20:30 | 392cfb88