Voldskultur i Fredrikstad?
---------------------------
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
Ønsker du å få brukeren din slettet, kan du sende en mail til support@ffksupporter.net.
God natt.
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Holters
- Ultras, hva navnet OPPRINNELIG er ment å mene betyr lite for allminnelige mennesker. Ultrasgrupperinger HAR stått for bråk - bare se på flere av videoene som en postet i forumet her. Slagsmål med en Ultrasgrupper tilknyttet Hammarby. Ordet er ikke særlig positivt ladd for utenforstående, og derfor skrev jeg dette med doktorgrad.
Men man har på ingen måte rett til å generalisere. Om noen ultrasgrupperinger lager trøbbel, så trenger ikke ALLE gjøre det? En sånn type forhåndsdømming hører til gamle dager(les; jøder, afrikanere, arabere, eller kort og godt, alle som ikke var av ren, hvit, europeisk avstamming).
- Merkeklær, samme uniformeringen som Casuals med flere benytter.
Samme uniformering som enkelte i styret i Fredrikstad FK benytter på sin fritid.
- En knyttet neve bør være selvforklarende - hva gjør man med en knyttet neve?
Hever den i været, som en protest mot status quo, alternativt smeller den i ansiktet på noen du ikke måtte like, tolk det som du vil

- Utaggerende væremåte (ikke nødvendigvis negativt), men kombinert med "gruppering"/"uniformering", kan det virke skremmende. Legg til et par saftige uttalelser.
Om dette plager deg Holters, så tror jeg du bør la være å gå på fotballkamp, da utagerende væremåte(både positivt og negativt) med kombinert "gruppering"/"uniformering" + noen saftige uttalelser i hytt og gevær er det som utgjør PH.
- Ordet brigade er heller ikke et positivt ladd ord. ;)
Brigade, ifølge Wikipedia:
Opprinnelig postet av Wikipedia
En brigade er en større militæravdeling (forband), ofte bestående av flere bataljoner eller regimenter. Avdelingssymbolet er X. Brigadene er ikke fastsatt i størrelse. Ordet kommer ifra det italienske ordet brigata. Man skiller mellom selvstendige og uselvstendige brigader. En selvstendig brigade har underlagt de støttefunksjoner den trenger selv av logistikk, artilleri og annen støtte. En uselvstendig brigade trenger en (divisjon) overbygning som kan bidra med støtte.
Når jeg kom på navnet Brigade Rødhvit, så syns jeg brigade hørtes tøft ut. I tillegg er vi en samling gutter/menn(noen av dere velger å kalle oss fjortiser, det er deres sak
). Om noen oppfatter det som provoserende, synd, men vi akter ikke å bytte navn på så tynt grunnlag.Jeg skjønner at folk har en viss skepsis til dette, hallo, vi bor jo i Fredrikstad, men når jeg og flere andre har prøvd å forklare de uopplyste utenforstående om hva dette dreier seg om i over et år, så får jeg den dag i dag spørsmål om vi er en høyreekstrem fussball einsats. Hva som ble uttalt i F-B var en tabbe, ord bør bli valgt litt mer med omhu i fremtiden, samt at en journalist bør være mest mulig ærlig med sitt intervjuobjekt. Det er en lekse vi lærer til neste gang. Men når sant skal sies, så er BRH en frisk pust i Fredrikstads tribunekultur og noen må sette skapet på plass angående hvordan man skal oppføre seg når man kjøper billett på PH-feltet.
Angående det med merkeklær. Armani, Lacoste eller Aquascutum ødelegger ikke mitt kjæreste av alt, Fredrikstad FK, det gjør kommersialiseringen av fotball. Mulig det er kritikkverdige forhold på disse fabrikkene, men hvor foregår ikke dette? Skal jeg slutte å gå med klær fordi jeg vet at en stakkars krok tjener 40 øre dagen på å sy akkurat den buksa jeg går med? Jeg har rett og slett ikke tålmodighet til å strikke mine egne, stilige, designerklær.
Hilsen Bønna, en som aldri blir for trøtt til å kverulere
Burn in hell, por favore..
[quote=Holters]
Opprinnelig postet av Jonek
Jeg burde ha tatt trådet til en eller annen; To ting kødder man ikke med: Politikk og religion.
Kan man skrive alt vås om andre og bare sette på et smil? Når tråden handler om Voldskultur, og man trekker inn en gruppe mennesker i den sammenhengen. Kan et smil bare ta vekk alt du skrev. Det bruker man delete knappen til.
Om noe er skrevet med snert kan man bruke et smil, for å understreke at dette er morsomt ment.
Et Eksempel: Om jeg skriver: "Du er en tett Holters
. ". Er det god skikk og bruk på forumet? Nei. Jeg satt inn et smil, og brukte ikke delete knappen. Det skulle jeg ha gjort.
Du kan lage en tråd: To ting du ikke kødder med - moderatorer og folk som eier forumet FFksupporter.net
god natt,
Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----
www.holygans.com
Håper BRH gir totalt blanke f i hva "mannen i gata" tror, har viktigere oppgaver ;) de fleste vil aldri bli overbevist uansett, se her inne hver gang det er noe popper de opp en av hatt, minner meg om gamle rasister, de omvender man ikke på en dag akkurat...
Opprinnelig postet av bønna
Er det fordi vi bruker en knyttneve som logo(noe også Kvinnegruppen Ottar gjør)?
Kvinnegruppa Ottar har da *aldri* vært på plusssiden av noen som helst skala annet enn for premenstruelle, militante, rødvinsmarinerte lesbiske kommunisttanter.
(sorry, jeg bare måtte)
ps! alt jeg har sagt og mener om BRH er unnagjort i fjørten diskusjoner tidligere.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Dersom du ikke leser mine innlegg, så skjønner jeg hvorfor du ikke forstår hva jeg mener.
Ønsker du å få brukeren din slettet, kan du sende en mail til support@ffksupporter.net.
God natt.
Du kan like greit gjøre det med det samme. Trodde faktisk at du var voksen nok til , for en gangs skyld, å innrømme at du har gjort feil. Men nei da.... Hvis du/dere i løpet av dagen ikke finner ut av dette så kan du like greit slette brukeren min nå. Trenger ikke å sende mail jeg ....
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
Opprinnelig postet av denialsander
Er det fordi vi bruker en knyttneve som logo(noe også Kvinnegruppen Ottar gjør)?Kvinnegruppa Ottar har da *aldri* vært på plusssiden av noen som helst skala annet enn for premenstruelle, militante, rødvinsmarinerte lesbiske kommunisttanter.
Hehe, sant nok, men poenget mitt er at BRH og Kvinnegruppen Ottar utgjør en like stor trussel på Fredrikstad Stadion, for vi vet jo hva knyttneven symboliserer?
Det er så utrolig dumt.
Hvis man stempler noen med negativ stempel gang på gang på gang, så kan det føre til at vedkommende til slutt sier:
"Greit, hvis de mener at jeg er sånn, ja da så vil jeg bli sånn.."
..
03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1
Opprinnelig postet av stenhard
Nå må du slutte med det der, Klokan. Hvis ting ikke går din vei så skal du slutte. Skjer hver gang.
Det er ikke seg og sin vei det gjelder nå. Det er andre han tar i forsvar, mot et ryktemakeri og stempling. Det er å stå for det som er rett og riktig. Klokan tar andre i forsvar, ikke seg selv.
---HOLYGANS-----
www.holygans.com
"Hei. Jeg vil gjerne få med meg folk på en ny supportergruppe til FFK, vi har som hovedmål å synge og heie laget frem på både bortekamper og hjemmekamper. Vi skal ikke drive med noe galt men vi stiller gjerne opp i FB på et foto eller to men da med tildekket ansikt.
Vår nye supporter gruppe skal hete Nynazistene avd. Fredrikstad( Ps. Dette har ingenting med nazisme og gjøre)" Alt dette er ironisk skrevet og ment.
Det dere leser over er jo bare sprøyt fra ende til annen, men jeg er så enig i Holters sitt innlegg her tidligere som får folket til å gå av skaftet,hmmm...Det har en stoor betydning hva en kaller seg for også for hva man blir oppfattet som. Hvorfor ikke finne et annet navn og unngå tull som dette.
det fører _ingen_ ting godt med seg og det blir i bunn og grunn den samme diskusjonen hver gang.
så se å bli venner igjen nå

Opprinnelig postet av ffk-4ever
"Hei. Jeg vil gjerne få med meg folk på en ny supportergruppe til FFK, vi har som hovedmål å synge og heie laget frem på både bortekamper og hjemmekamper. Vi skal ikke drive med noe galt men vi stiller gjerne opp i FB på et foto eller to men da med tildekket ansikt.
Vår nye supporter gruppe skal hete Nynazistene avd. Fredrikstad( Ps. Dette har ingenting med nazisme og gjøre)" Alt dette er ironisk skrevet og ment.
Det dere leser over er jo bare sprøyt fra ende til annen, men jeg er så enig i Holters sitt innlegg her tidligere som får folket til å gå av skaftet,hmmm...Det har en stoor betydning hva en kaller seg for også for hva man blir oppfattet som. Hvorfor ikke finne et annet navn og unngå tull som dette.
Nasisme og Nazi partier eller organisasjoner er ulovlig i Norge, så sammenlikningen er ikke god. Det å kalle seg Ultras er ikke ulovlig i Norge. Det som er ulovlig er å bryte norsk lov. Det kan man bli staffet for om man er med i BHR, PH eller Holygans, eller ikke med i noen organisert gruppe.
Forbrytelser skal straffes, når ikke lovbrudd har skjedd skal det ikke straffes.
Det å straffe noen pga at man tror at de vil gjøre noe, eller at de er kledd på en spesiel lovlig måte, er ikke noe annet en forhåndsdømming.
Slikt kan ikke hverken samfunnet eller tirbune justsen fungere.
---HOLYGANS-----
www.holygans.com
Nasisme og Nazi partier eller organisasjoner er ulovlig i Norge, så sammenlikningen er ikke god. Det å kalle seg Ultras er ikke ulovlig i Norge. Det som er ulovlig er å bryte norsk lov. Det kan man bli staffet for om man er med i BHR, PH eller Holygans, eller ikke med i noen organisert gruppe.
Forbrytelser skal straffes, når ikke lovbrudd har skjedd skal det ikke straffes.
Det å straffe noen pga at man tror at de vil gjøre noe, eller at de er kledd på en spesiel lovlig måte, er ikke noe annet en forhåndsdømming.
Slikt kan ikke hverken samfunnet eller tirbune justsen fungere.
Jaja, noen vil ikke forstå samme hva en prøver å snakke inn i hodene deres???
Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .
[/quote]
Jaja, noen vil ikke forstå samme hva en prøver å snakke inn i hodene deres???
[/quote]
Det er ikke snakk om å prente noe inn i hodene til hverandre her inne vel? Det er meningsutveksling. Er det slik at du tror alle blir enige med deg, fordi du skriver et feiende flott innlegg, tror du feil.
Derfor blir slike uttalelser som du kommer med som jeg har klippet ut litt lite konstruktivt.
Vi mener forskjellig, men det er interessant å høre på hva du har å si ellers.
---HOLYGANS-----
www.holygans.com
Forhåndsdømming er nettopp det som er greia. Om det er riktig eller galt er desverre irrelevant. "Folk flest" (idiotisk uttrykk, forøvrig) HAR gjort seg opp en mening om hva en knytteneve står for, hva ordet "Ultras" står for og hva ordet "Brigade" står for.
Derfor blir det i overkant naivt å si "Slikt kan ikke hverken samfunnet eller tirbune justsen fungere.". For samfunnet fungerer slik. Mennesker setter andre i bås basert på hudfarge, klesvalg, navn på gruppering, osv. Slik har det vært, slik kommer det til å fortsette å være - desverre.
I Oslo vil majoriteten befolkningen som ser en fyr med hanekam, skinnjakke, palestinaskjerf og nagler omtale ham som en blitzer og punker. Kanskje han er en kristen, avholdsfyr som bare er straight edge?
Ord og uttrykk er fulladet av positive eller negative tolkninger. Det jeg, og en god del andre ikke forstår, er hvorfor en gruppe mennesker, som jeg kan se det utelukkende ønsker å tilføre noe positivt til omgivelsene, velger å bruke ord og symboler som er så provoserende...
PS! Hypotetisk og satt veldig på spissen: Ville du sendt din sønn på hyttetur med speiderens gruppe "Bjørnene"? Sannsynligvis. Ville du sendt din sønn med på den samme hytteturen hvis foreningen hadde hett "Rævpulernes gutteklubb"? Spørs nok det. ;)
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Det her er jo bare samme diskusjon opp igjen. Ingen vits i å sparke til en snøball som er i ferd med å stoppe. Bønna virker til å forstå deler av hva Holters mener, selv om de selvsagt er uenig i en del ting. Kan ellers ikke forstå de sterke reaksjonene mot Holters . Han er vel i sin fulle rett til å hevde egne meninger, likssom alle andre her inne. Greit nok at "timingen" ikke er all verden, og at bålet blusser opp igejn, men man trenger vel ikke true med å melde seg ut og det ene med det andre, dersom han ikke ber om unnskyld? Han har ingen grunn til å be om unnskyldning for, iallfall ikke apropo meninger i denne saken.
Rød.... hvit... og patriot!
Jeg vil derfor utbringe en takk til alle som fikk oss til å innse at en alternativ tribunekultur i Fredrikstad ikke er mulig. Vil spesielt takke ffk-4ever for sine skarpe observasjoner og meget intelligente innlegg i disse debattene
(...)Alle som vil kan være med, kaffe og kake blir servert, Martin_ vil gi oss en turnoppvisning mens jeg, bønna, vil ta noen gamle Grand Prix-klassikere på piano. Vel møtt.Glimrende humor og ironi! :D :D
Joda, det måtte komme. Brigade Rødhvit bytter navn til Fredrikstad Kameratklubb(FKK) fra og med 31. august. Vi har allerede kjøpt inn 15 tøffe Umbro-jakker med påsydd FFK-logo og "1903" på brystet akkompagnert av den moteriktige FFK-jeansen. Istedenfor å stille oss rett foran Zoran som vi har gjort tidligere i sesongen, så vil vi plassere oss strategisk ut på kantene, hvor vi kan nyte pølsa og brusen i fred uten at en slitsom forsanger skal mase på oss for å synge. På borteturer vil vi arrangere gøyale drikkeleker hvor trivsel og grøftefylla står i sentrum + at "Visa pattarna!" skal runge igjennom bussen minimum 10 ganger på vei til kamp. Workshops for å lage dusker ut av søppelposer vil også bli arrangert, men her er dato enda ikke fastsatt. Alle som vil kan være med, kaffe og kake blir servert, Martin_ vil gi oss en turnoppvisning mens jeg, bønna, vil ta noen gamle Grand Prix-klassikere på piano. Vel møtt.
Jeg vil derfor utbringe en takk til alle som fikk oss til å innse at en alternativ tribunekultur i Fredrikstad ikke er mulig. Vil spesielt takke ffk-4ever for sine skarpe observasjoner og meget intelligente innlegg i disse debattene
Bønna. Er du virkelig så hårsår og så lett å fyre opp som dette. Ja det er du jo virkelig. Tåler du ikke høre min eller andres menig eller fremstilling så ja da kan du holde deg vekk mener jeg også. Her inne skal vi diskutere og alle må få ha sitt syn og vinkling på saken uten at noen skal si opp medlemskap , slutte, melde seg ut eller danne ny forening. Tyder jo bare på en ting det. At de som kristisere eller er negative til dette ultras greiene treffer dere rett på hodet.
Synes du skal sitte og lage duskene dine hjemme og ikke komme på kamp slik du oppfører deg for du er faktisk en risiko på tribunen(HAHA nå, skjønte du at dette var en spøk,hehehe)
Bønna. Er du virkelig så hårsår og så lett å fyre opp som dette.
Ja, jeg sitter her hjemme i fyr og flammer mens jeg hytter neven mot himmelen.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
20/02/2026 20:30 | 392cfb88