Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: UEFA Cup Hammarby - FFK

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av oleberg

Aik, Hammarby eller Djurgården. Søppel hele møkka. Hver jævla gang hører du om dritt fra disse oppgjørene. Skam er det. SKAM!!!!

Hadde ikke gledet meg til å spille bortekamp mot Hammarby, hadda jeg vært FFK spiller. Les bare hva som hendte med Jon Inge Høiland sist:

http://www.nrksport.no/fotball/1.3094179

Det viser bare at det ikke er bare i lokaloppgjørene slikt skjer med Hammarby fansen.

Høiland får noen få dråper øl på seg av noen supportere som ikke klarte å oppføre seg, og ser ut som han skulle begynne å grine? Herregud, det blir tåpelig.

Og hva i all verden mener han med "jeg kunne fått den i hodet"? Tror han virkelig gjennomsiktige plastkrus gjør vondt å få i hodet?

Storm i vannglass.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Skjerp deg, Martin, det er da ikke TVIL om hvilket ryktet en den av Hammarby-fansen har på seg, og hvor stort problem tribunebråk har blitt i Sverige og Danmark de siste årene.

Og på ett av filmklippene til bjoken som viser iherdig slossing, står det faktisk ultras klistret i hjørnet. Likevel synes du/dere det er rart at det blant mange anses som et negativt ladd ord.

Det er faktisk ikke slik at det "bare" er 2 ølglass på "en" spiller som har skjedd. Det er gjentatte tilfeller med ukontrollerbart tribunebråk - både mot politi og andre tilskuere.

Har du lest forumets retningslinjer?

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til:
Samme hva det er vel, det er en gjeng idioter som kaster ting på banen og da er de truenes til å hive mye rart. Duster kaller vi slike

Ansvarlig redaktør

Lagt til:
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Samme hva det er vel, det er en gjeng idioter som kaster ting på banen og da er de truenes til å hive mye rart. Duster kaller vi slike

Idioter ja, men selv om det er idioter, så er det ikke akkurat noe som skal feies under teppet og fremstilles som bagateller, slik martin gjør.

Ansvarlig redaktør

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av djpete
Tannløse moderatorer her inne? Få vekk den tullingen og la oss som elsker laga våre få diskutere på normalt vis.

... og tannløse brukere. Vi har ikke mottatt ett eneste tips på oppførselen til bjoken, og jeg leste det først nå. Bjoken er følgelig utestengt.

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av Holters
Skjerp deg, Martin, det er da ikke TVIL om hvilket ryktet en den av Hammarby-fansen har på seg, og hvor stort problem tribunebråk har blitt i Sverige og Danmark de siste årene.

Og på ett av filmklippene til bjoken som viser iherdig slossing, står det faktisk ultras klistret i hjørnet. Likevel synes du/dere det er rart at det blant mange anses som et negativt ladd ord.

Det er faktisk ikke slik at det "bare" er 2 ølglass på "en" spiller som har skjedd. Det er gjentatte tilfeller med ukontrollerbart tribunebråk - både mot politi og andre tilskuere.

Jeg moderer meg, og er enig også.

Likevel syntes jeg artikkelen om stakkars Høiland som kunne fått et pappkrus i hodet blir for dum.

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .

Ansvarlig redaktør

Lagt til:
Opprinnelig postet av Martin_
Likevel syntes jeg artikkelen om stakkars Høiland som kunne fått et pappkrus i hodet blir for dum.

Ja, og nei. Det er en viktig symboleffekt dommeren utøver gjennom å stoppe kampen. Det skal ikke forekomme at gjenstander blir kastet inn på banen for å treffe spillerne. Når dommeren går til det skrittet å stoppe kampen, så har synderne ødelagt kampen for seg selv og flere andre. Neste gang vil de kanskje få noen sure kommentarer fra de som står rundt og synes de er idioter, slik at de frastår fra å hive ting inn på banen.

Det handler om å ta ting med roten før det utvikler seg til en stort problem, slik det har gjort i Sverige og Danmark de siste årene.

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til:
Hva med å flytte denne tråden til plankehaugen og fortsette med tribunelivdiskusjonen der, og heller ha en kamptråd på Fredrikstad Fotballklubb hvor laguttak o.l. kan diskuteres?

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til:
Husker når det "hagla" med tomflasker fra hovedtribunen mot stabæk 2-spilleren som skada stian johsen på gamle stadion jeg. Det var tider det :-)

Frihet for Ultras!

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til:
Opprinnelig postet av DrDRE

Shaaban

PAC               "Totte"          Raio          Sjöberg

Bjørkøy          Kasey          Gashi          Kvisvik/Multa

West           Garðar

Gashi kan fremdeles ikke spille uefa cup for FFK.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av Husgutt

Shaaban

West           Garðar

Jonna inn, og Tarik på kant.

Knøttespiller
Ble medlem: 04 aug 07

Lagt til:
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av djpete
Tannløse moderatorer her inne? Få vekk den tullingen og la oss som elsker laga våre få diskutere på normalt vis.

... og tannløse brukere. Vi har ikke mottatt ett eneste tips på oppførselen til bjoken, og jeg leste det først nå. Bjoken er følgelig utestengt.

Haha, läser du trådarna på forumet du modererar?
Jag har flera gånger uppmanat er att banna killen.
Herregud.

http://www.youtube.com/watch?v=Tc1B77tbn7w

Ansvarlig redaktør

Lagt til:
Endret:

Opprinnelig postet av Shoplifter
Haha, läser du trådarna på forumet du modererar?
Jag har flera gånger uppmanat er att banna killen.
Herregud.

Som jeg skrev... Vi har ikke mottatt noen tips, og da mener jeg tips via "Private meldinger" eller "E-post", og jeg leste tråden først nå... Altså da jeg skrev forrige innlegg. Å moderere er ingen heltidsjobb, så vi kan ikke sitte og nilese alle trådene hele døgnet, selv om det til tider kan føles slik...

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til:
gjør det enklere for dere selv, og lag knapper ved hvert innlegg "anmeld innlegget for regelbrudd" eller lignende

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av Klokan
Oppfordrer en gang til folket til å ikke provosere. Vi bryr oss om oss og stemningen vi skal lage vel ?

Bra!

Hammarby er et lag vi ikke har noe anstrengt forhold til på noen som helst måte og det bør ikke begynne nå.  Det er kommet noen svensker hit til forumet for å provosere og noen som er her for å ønske oss velkommen og prate fotball mm.  Ignorer de som er ute etter bråk med en gang og det å slenge dritt om svensker generellt er tøvete og barnslig og slikt blir det bråk av.  Jeg jobber sammen med flere svensker og svensker er som nordmenn, ulike.

La oss heller anta at den jevne Hammarbysupporter er like hyggelig som Stig Helmer i Selskapsresan og hans "Hammarby very good football too". 

I samme slengen tar jeg med et sitat fra Packat och klart mht å reise utenlands:
"Och om ni nu ska resa utomlands och inte klarar av att vara er själva, så forsök åtminstone att vara nån annan."

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

Ansvarlig redaktør

Lagt til:

Opprinnelig postet av JipJap
gjør det enklere for dere selv, og lag knapper ved hvert innlegg "anmeld innlegget for regelbrudd" eller lignende

Det kommer. Har vært planlagt i 3 år dog.

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til:
Tosker finnes overalt, også i egne rekker.

Har forøvrig booket meg inn på Zinkendamms Vandrarhem (like ved der Bajen spiller bandy), fler som skal overnatte der?

-exit body, exit mind-

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 aug 07

Lagt til:

Hei oleberg, idiotisk oppførsel fra 2 av hammarbyfansen får deg til å uttale at de 3 store laga i Stockholm er en skam for fotballen? Har selv kompiser i Stockolm som er AIK-, Djurgården- og Hammarbysupportere, hyggelige folk som følger sine lag i tykt og tynt.

At det er en hardere supporterkultur i Sverige enn i Norge skal jeg ikke benekte, men de som står for bråket er i 99% av tilfellene medlemer av klubbenes "firmor". Dette er supportere som slåss med likesinnede fra andre klubber, ikke den alminnelige supporter. AIK har "Firman Boys", Hammarby har KGB (kompisgänget bajen) og Djurgården har DFG(djurgårdens fina grabbar). Mesteparten av de siste års skandaler i svensk fotball har skjedd i møter mellom disse klubbene. De største bataljene har funnet sted flere mil unna stadion der kampene har blitt spilt. Det er kun medlemmer av "firmorna" som har deltatt i slåsskampene som har funnet sted på avtalt plass.

Jeg har selv vært til stede på to derbyer i stockholm (AIK-Djurgården).  Sinnsyk stemning begge gangene . Har selv sett at en djurgården supporter løp med 100 aiksupportere i hælane, men han hadde kastet en glassflaske inn på supporterpuben til AIK, så det var vel bare fortjent. Kommer garantert å dra tilbake for å oppleve et nytt stockholmsderby.. 

Poenget mitt med dette inlegget er at jeg er sikker på at ingen FFK-Supporter kommer til å havne i bråk med Hammarbyfansen, hvis vi ikke provoserer dem. Det hender at hammarbyfansen slåss, men det mot motstandere som har vært deres verste fiende i 100 år. "Lille" FFK fra Norge vet flesteparten ingenting om, så vi står nok ikke på deres hatliste. 

Til sist et lite tips: 50 meter fra inngangen til Norra stå på råsunda (vi kommer til å stå på Norra) ligger det et par fine uteservinger (EAST og Dick Turpin), her kan vi svinge glassa og synge uten innblanding fra hammarbyfansen (de lader opp i sentrum, eller i parkene bak Sødra Stå).. Alternativet er nærliggende parker bak Norra stå der du kan drikke medbrakt (blir du tatt for drikking på offentlig plass der, er du den første i historien..).

PS: Gleder meg som en unge til å se FFK løpe ut på Råsunda

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Husgutt

Shaaban

West           Garðar

Aah, stemmer. Bedritne Brann.

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Jonna inn, og Tarik på kant.

Rune Haugens korreksjon av oppstillingen jeg foreslo ser bra ut.

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av Ole-Richard Pedersen

Hei oleberg, idiotisk oppførsel fra 2 av hammarbyfansen får deg til å uttale at de 3 store laga i Stockholm er en skam for fotballen? Har selv kompiser i Stockolm som er AIK-, Djurgården- og Hammarbysupportere, hyggelige folk som følger sine lag i tykt og tynt.

At det er en hardere supporterkultur i Sverige enn i Norge skal jeg ikke benekte, men de som står for bråket er i 99% av tilfellene medlemer av klubbenes "firmor". Dette er supportere som slåss med likesinnede fra andre klubber, ikke den alminnelige supporter. AIK har "Firman Boys", Hammarby har KGB (kompisgänget bajen) og Djurgården har DFG(djurgårdens fina grabbar). Mesteparten av de siste års skandaler i svensk fotball har skjedd i møter mellom disse klubbene. De største bataljene har funnet sted flere mil unna stadion der kampene har blitt spilt. Det er kun medlemmer av "firmorna" som har deltatt i slåsskampene som har funnet sted på avtalt plass.

Jeg har selv vært til stede på to derbyer i stockholm (AIK-Djurgården).  Sinnsyk stemning begge gangene . Har selv sett at en djurgården supporter løp med 100 aiksupportere i hælane, men han hadde kastet en glassflaske inn på supporterpuben til AIK, så det var vel bare fortjent. Kommer garantert å dra tilbake for å oppleve et nytt stockholmsderby.. 

Poenget mitt med dette inlegget er at jeg er sikker på at ingen FFK-Supporter kommer til å havne i bråk med Hammarbyfansen, hvis vi ikke provoserer dem. Det hender at hammarbyfansen slåss, men det mot motstandere som har vært deres verste fiende i 100 år. "Lille" FFK fra Norge vet flesteparten ingenting om, så vi står nok ikke på deres hatliste. 

Til sist et lite tips: 50 meter fra inngangen til Norra stå på råsunda (vi kommer til å stå på Norra) ligger det et par fine uteservinger (EAST og Dick Turpin), her kan vi svinge glassa og synge uten innblanding fra hammarbyfansen (de lader opp i sentrum, eller i parkene bak Sødra Stå).. Alternativet er nærliggende parker bak Norra stå der du kan drikke medbrakt (blir du tatt for drikking på offentlig plass der, er du den første i historien..).

PS: Gleder meg som en unge til å se FFK løpe ut på Råsunda

Hei.

Jeg sa ikke at de laga er skam!!! Om det blir oppfattet slik, så ber jeg om unnskyldning for det. Har selv vært å sett et par kamper i Sverige, og de supporterne overgår klanen X3 mener nå jeg.

Uansett, det jeg mente er at det er en skam at det finnes slike som ødelegger for fotballen gang på gang, og du ser det mye i disse oppgjørene (les AIK VS Djurgården VS Hammarby). Men søppel finnes også i Norge, og han var ikke akkuratt en luring han som kastet bokser i oppgjøret LYN-FFK heller. Han stod i Plankehaugen, men det betyr ikke at hele plankehaugen er søppel!!!

Bedriftsspiller
Ble medlem: 03 aug 07

Lagt til:
Opprinnelig postet av Ole-Richard Pedersen

Vi bajare hatar Råsunda och dess omgivningar (Solna). Tror inte att en enda grönvit kommer att ladda upp i närheten där så ni har det helt för er själva. Jag skulle dock rekomendera att ni söker er till någon trevligare del av staden. 

Vi håller till på ön som heter Södermalm och söder därom så där kan ni ju undvika att vara om ni inte vill riskera att möta "livsfarliga fotbollsmördarbajare. Strax innan match tar vi infernotåget från Sthlm södra pendeltågstation alternativt tunnelbanans blå från T-centralen. På dessa tåg kan det bli ganska trångt och livat.

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til:

Er det noen som vet om det er spillere i troppen, som IKKE kan spille i Uefa-cupen for FFK???

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til:
Endret:
Gashi kan ikke spille E-cup fordi brann brukte han i 16 minutter mot sin forige motstander.

Tror laget vil bli Bjørkøy sentralt og Multe på kant, Tarik og Gardar på topp.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til:
Ulf Berg sa på kampen i går at både buss og kampbillett ble lagt ut i dag. Kun bussbillett er blitt lagt ut.

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 aug 07

Lagt til:
För er FFK-fans som ska till Stockholm är ett tips för boende Skanstulls Vandrarhem. Billigt och väldigt centralt. http://www.skanstullsvandrarhem.se/

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25