Husk meg
Brukernavn
Passord

Skammelig oppførsel fra deres "pent kledde" (Låst)

Denne tråden er låst for nye innlegg. Du kan fortsatt lese postene som normalt.

Bedriftsspiller
Ble medlem: 21 sep 05

Lagt til:

Martin:

Dem har nokk en del kjenskap til ultras, for vi bor ikke så langt fra sverige. og der har det jo vert et problem lenge. Det jeg ikke helt forstår Martin, det er hvorfor må en starte slike grupper, når vi allerede har en supporter gruppe . Vi er jo alle like glade i FFK. Hvorfor skal vi da være flere grupperinger???

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til:
Plankehaugen er jo en SFO i supportergruperinger og regne. Helt klart kejmpepositivt med PH, men det må være lov for folk med skikkelig trøkk og som ikke gir seg nå ting butter imot. Er hverken med i BRH eller PH, men jo flere grupperinger jo bedre er det.. Vil FFK ha kontroll på hvordan supporterne oppfører seg burde de heller sett retningslinjer på hvordfan man skal oppføre seg som er likt for alle grupperinger. Gruppering, fy faen for ett negativt lada ord.. 

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av Elling

Martin:

Dem har nokk en del kjenskap til ultras, for vi bor ikke så langt fra sverige. og der har det jo vert et problem lenge. Det jeg ikke helt forstår Martin, det er hvorfor må en starte slike grupper, når vi allerede har en supporter gruppe . Vi er jo alle like glade i FFK. Hvorfor skal vi da være flere grupperinger???

Jeg skjønner godt at de vil ha denne grupperingen. For nettopp å være en hard kjerne som synger mesteparten av tiden. Hadde ikke de sunget slik i går så hadde vi kunnet høre knappenåla falle. Som sagt vi var 1400 stk. der inne, og det er vel knapt 50 som synger. Råtent de luxe. Jeg var virkelig oppgitt over Plankehaugen i går. Vi kunne fint tatt luven av kanarifansen med det antallet. Vi bør jo greie å holde trøkket oppe så lenge stillingen er 0-0. Men ikke en gang da er det noe trøkk.

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07

Lagt til:
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Martin:

Jeg skjønner godt at de vil ha denne grupperingen. For nettopp å være en hard kjerne som synger mesteparten av tiden. Hadde ikke de sunget slik i går så hadde vi kunnet høre knappenåla falle. Som sagt vi var 1400 stk. der inne, og det er vel knapt 50 som synger. Råtent de luxe. Jeg var virkelig oppgitt over Plankehaugen i går. Vi kunne fint tatt luven av kanarifansen med det antallet. Vi bør jo greie å holde trøkket oppe så lenge stillingen er 0-0. Men ikke en gang da er det noe trøkk.

syns det var litt trøkk jeg da.. men dæbba jo av etter hver... men ganske bra syns jeg...

---------------------------

OM VI TAPÆR ELLER VINNER
REGNET HØLJÆR SOLA SKINNER
ALT FOR FREDRIKSTAD!
ALT FOR FREDRIKSTAD!

Bedriftsspiller
Ble medlem: 21 sep 05

Lagt til:

Dem bør vell ikke kalle seg ultras, for å lage mere liv ??? Jeg sto bak deg Rune, og dem jeg sto med sang hele tiden.

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til:
Lurer på om politiet vet at ultras sang "du skal få en dag i mårrå..." og "kom mai du skjønne milde.." på hjemveien. Kan nok bli trøbbel av sånt

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av herregudamann

Gidder ikke å starte noe ramaskrik. Men jeg håper dere ikke venter like lenge som klanen og Bergensidiotene med å ta tak i den ukulturen som brer seg om på norske tribuner. I går hadde jeg og de rullestolbrukerne jeg var på tur med fra jobben en liten hyggelig opplevelse med noen av deres "pent kledde"..Dvs thor steinar jakker og burberry capser osv..

Håper ikke dere lar disse elementene formere seg og forpeste norsk suportermiljø ytligere..

takk for meg

Ok, nå må du gi oss en oppklaring på hva som tilstøtte deg før kampen i går. Var det noen som slo mot deg eller rullestolbrukerne? Bannet og skrek de til dere? Var det fordi de kun snek litt i køen? Eller var det rett og slett fordi noen har valgt å kle seg i merkeklær på kamp og at dette plager deg? Skal vedde på at eneste grunnen du går på kamp med rullestolbrukere er at de er de eneste som ikke kan stikke fra deg så lett

Burn in hell, por favore..

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til:
Frikort for og være følge..?

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til:
Synes egentlig at denne "BRH saken" er ganske så latterlig.

BRH gutta burde skjønt at pga at de kaller seg ultras så vil dette bli omdiskutert, på akkurat samme måte som "oss" andre burde kunne legge bort fordommene og heller se at de bare vil gjøre en innsats for klubben. De har jo ikke gjort noe annet "feil" enn å kalle seg ultras, har de?  Hadde de som en tidligere nevnte her kalt seg for koseklubben isteden hadde det nok ikke vært halvparten så mye oppstyr. Det er sånn jeg ser det iallefall.

Vel, blir iallefall spennende å høre hva som skjer utover uken da, om det er noe tull som har skjedd eller ikke. Utifra kun det som er beskrevet i denne tråden så skjer det vel ikke så mye. Time vill sjovv :)

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av bønna

Skal vedde på at eneste grunnen du går på kamp med rullestolbrukere er at de er de eneste som ikke kan stikke fra deg så lett

Det er vel uttalelser som det som gjør at noen kanskje oppfatter Ultras-folk som litt...hva skal man si...enkle?

Ære være Plankebyen

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av bønna

Skal vedde på at eneste grunnen du går på kamp med rullestolbrukere er at de er de eneste som ikke kan stikke fra deg så lett

Det er vel uttalelser som det som gjør at noen kanskje oppfatter Ultras-folk som litt...hva skal man si...enkle?

Jeg burde nok spart meg for den siste. Var for sent å redigere innlegget.

Burn in hell, por favore..

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av varheim
Lurer på om politiet vet at ultras sang "du skal få en dag i mårrå..." og "kom mai du skjønne milde.." på hjemveien. Kan nok bli trøbbel av sånt

Hvis jeg skal vri på det:

du skal få en dag i mårrå: du skal få juling og du overlever så vidt

Kom mai du skjønne milde: hva kommer i mai ? blåveis så klart. Hvor får vi blåveis? rundt øye etter slag.

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
En liten flis i en stor haug.

Landslagsspiller

Lagt til:

Dem bør vell ikke kalle seg ultras, for å lage mere liv ??? Jeg sto bak deg Rune, og dem jeg sto med sang hele tiden.

Kaller de seg ikke BRH da ?? Jeg synes ikke det er rart at de markerer seg slik. Jeg selv kunne ikke tenke meg det selv om jeg synger som F. Men jeg forstår de j....g godt. Du kan umulig ha stått rett bak meg i så fall, for når jeg snudde meg så var det kun folk med kjeften lukket. Men Stig og kompani som sto litt lenger oppe holder i gang, men dessverre så er vi fortsatt i fåtall som synger.

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03

Lagt til:

Jes synes at plankehaugen kan komme med en redgjørelse ang. hva de synes om BRH, Er BRH godtatt i plankehaugen?

Jeg personlig synes dette med BRH er no tull. Bare navnet Brigade RødHvitt gir meg en negativ følelse.

Kom med en redgjørelse plankehaugen. Ta et standpunkt i denne saken. Er BRH noe plankehaugen kan identifisere seg med. Mange som venter et svar her plankehaugen! 

ffk
arsenal
evig aristokrat
Glommen Rugby Klubb

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til:
Opprinnelig postet av HBL

Jes synes at plankehaugen kan komme med en redgjørelse ang. hva de synes om BRH, Er BRH godtatt i plankehaugen?

Jeg personlig synes dette med BRH er no tull. Bare navnet Brigade RødHvitt gir meg en negativ følelse.

Kom med en redgjørelse plankehaugen. Ta et standpunkt i denne saken. Er BRH noe plankehaugen kan identifisere seg med. Mange som venter et svar her plankehaugen! 

Plankehaugen er jo "egentli" en ultras gruppe, så di er av samme ulla.

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
En liten flis i en stor haug.

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til:
Endret:
Hva mener du med det? Så om vi ikke er det, noe jeg oppfattet det som etter som vi  får slik dekning som vi gjør, skal de bare kaste oss ut? Utestenge oss uten at vi har gjort noe? Det holder ikke. Det handler ikke om at PH kan identifisere seg med BRH, da BRH er en undergruppering i Plankehaugen, og endel av Plankehaugen akkurat som deg HBL. Noe jeg ser som helt normalt når vi er så mange medlemmer.

Grunnen til at Brigade Rødhvit gir deg en negativ følelse er at du tror på alt  det negative du leser i Demokraten og her på dette forumet angående oss.

Ultras mentalita - Brigade RødHvit

Juniorspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Brukernavn

Plankehaugen er jo "egentli" en ultras gruppe, så di er av samme ulla.

For meg er det et stor gap mellom en supportergruppe og en ultrasgruppe.

Uansett skjønner jeg ikke ikke hvorfor BRH gutta skal kunne lage mer liv i plankehaugen bare ved å kalle seg BRH.

Klarer de ikke å lage liv uten å kalle seg BRH??.

De er de samme gutta, de står i plankehaugen. Kan de ikke skjønne at BRH navnet er noe menigmann forbiner med ultras og noe negativt.

ffk
arsenal
evig aristokrat
Glommen Rugby Klubb

Juniorspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Martin_
Hva mener du med det? Så om vi ikke er det, noe jeg oppfattet det som etter som vi  får slik dekning som vi gjør, skal de bare kaste oss ut? Utestenge oss uten at vi har gjort noe? Det holder ikke. Det handler ikke om at PH kan identifisere seg med BRH, da BRH er en undergruppering i Plankehaugen, og endel av Plankehaugen akkurat som deg HBL. Noe jeg ser som helt normalt når vi er så mange medlemmer.

Grunnen til at Brigade Rødhvit gir deg en negativ følelse er at du tror på alt  det negative du leser i Demokraten og her på dette forumet angående oss.

Jeg sier ikke at plankehaugen skal kaste ut noen, jeg synes dere gjør en god jobb med syngingen.

Men dere klarer vel å synge selv om dere ikke heter BRH, eller??

ffk
arsenal
evig aristokrat
Glommen Rugby Klubb

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av Brukernavn

Opprinnelig postet av varheim

Hvis jeg skal vri på det:

du skal få en dag i mårrå: du skal få juling og du overlever så vidt

Kom mai du skjønne milde: hva kommer i mai ? blåveis så klart. Hvor får vi blåveis? rundt øye etter slag.

Og ikke snakk om den grusomme kjede sangen : Tøffe tøffe toget.  Skal se åssen sakal du vri den da.

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 mai 06

Lagt til:
Ganske latterlig aa kalle seg ultrasgruppe naar vi alle vet hva slike grupper staar for utenfor bobla BGH har i Freksta, men er jo et godt initiativ aa samle en gruppe som har som eneste maal aa vaere en voksen gruppe som synger og lager liv HELE kampen, ikke bare naar ting gaar riktig vei. :)

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til:
å så latterlig å lage så mye fuzz pga noen bokstaver.. hadde det vært helt ok om de kalte seg Øssia husmorsklubb ?  herregud, eneste de gjør er å synge og lage liv.. altså ordentlig liv. ikke sånne nisser som står i feltet og aldri åpner kjeften...

jeg stod ved siden av jonek i går og hos oss var det pinlig stille.. flaut.. håper å finne plassen i brhgjengen til lørdan..

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av SF-Lars
Ganske latterlig aa kalle seg ultrasgruppe naar vi alle vet hva slike grupper staar for utenfor bobla BGH har i Freksta, men er jo et godt initiativ aa samle en gruppe som har som eneste maal aa vaere en voksen gruppe som synger og lager liv HELE kampen, ikke bare naar ting gaar riktig vei. :)

Det sier jo med engang hvor mye dere Sandefjordfolk veit om tribunekultur. Så jo bare det på cupfinalen. Dere er jo like trangsynte som politiet og sikkerhetsvaktene. Det dere har sett av ultras har vært på nyhetene på Tv2. Sjekk tribunekulturtråden side 17 og utover, så skjønner dere hva jeg mener med ultras i Norge.

Ultras mentalita - Brigade RødHvit

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06

Lagt til:
Endret:

Hvis formålet bare er å synge og lage liv, hva er da vitsen med å bruke navn og symboler som folk assosierer med causals ->vold og bråk?

Landslagsspiller

Lagt til:

De har kommet med en redegjørelse for lenge siden. Det er bare det at du har kommet til litt for sent. Søker du på BRH eller Brigade Rød Hvit så kanskje du finner den.

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av herregudamann

Gidder ikke å starte noe ramaskrik. Men jeg håper dere ikke venter like lenge som klanen og Bergensidiotene med å ta tak i den ukulturen som brer seg om på norske tribuner. I går hadde jeg og de rullestolbrukerne jeg var på tur med fra jobben en liten hyggelig opplevelse med noen av deres "pent kledde"..Dvs thor steinar jakker og burberry capser osv..

Håper ikke dere lar disse elementene formere seg og forpeste norsk suportermiljø ytligere..

takk for meg

Nå synes jeg at du skal komme med mer info ang. saken du viser til eller tekke alt tilbake.

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25