Husk meg
Brukernavn
Passord

Serieåpning uten brenne?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 20 feb 07, 15:02
Endret: 20 feb 07, 22:37
Simen brenne ble nettopp sendt av banen med direkte rødt kort i en treningskamp mot RBK.

Er ikke vanlig praksis at direkte rødt kort i treningskamp medfører en kamps karantene som må sones i serien?

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 20 feb 07, 15:04
Når det gjelder LSK så har de obligatoriske kamper i Royal Leage før seriestart så jeg tror nok ikke han må stå over serieåpninga.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 20 feb 07, 15:07
Opprinnelig postet av Fjedjik
Når det gjelder LSK så har de obligatoriske kamper i Royal Leage før seriestart så jeg tror nok ikke han må stå over serieåpninga.


Gjelder internasjonale turneringer på tvers av nasjonale kamper?
Jeg trodde ikke man for eksempel måtte stå over europacup om man fikk rødt kort i tippeligaen?
(Men jeg har forsåvidt ikke tenkt så mye over det heller, så det er godt mulig det er vanlig praksis)

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 20 feb 07, 15:11

Får man direkte rødt må man sone obligatoriske kamper. Dette var direkte rødt, så Brenne for nok utsatt seriestarten litt.

RL er jo en internasjonal turnering. Man må vel ikke sone UEFA-cup om man får røde kort i norske kamper heller?


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 20 feb 07, 15:31
Er LaManga Cup å regne som en turnering?

Isåfall gjelder det kanskje litt andre regler.
___________
§ 3-5 Utvisning i turneringskamp

(1) Dersom spiller blir utvist på grunn av en overtredelse som etter Forbundsstyrets retningslinjer medfører én kamps karantene i turnering som spilles sammenhengende, skal spilleren sone i neste kamp i samme turnering. Hvis utvisningen gis i siste kamp i turneringen, slipper spilleren karantene.

(2) Dersom spiller blir utvist på grunn av en overtredelse som etter Forbundsstyrets retningslinjer medfører mer enn én kamps karantene i turnering som spilles sammenhengende, skal de kamper som ikke kan sones i turneringen overføres til førstkommende obligatoriske kamper. Turneringsjuryen skal informere den krets klubben tilhører om karantene som ikke er sonet i turneringen umiddelbart etter at laget er ute av turneringen.
___________

Om La Manga-Cup er å regne som en turnering, så kanskje det holder å stå over resten av denne turneringen..?

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 20 feb 07, 17:41

Får han en kamps utestengelse ryker kampen mot Enga, får han to, så ryker serieåpningen mot fredrikstad.

Får håpe det blir to da, opp til nff å bestemme

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 20 feb 07, 17:46
Endret: 20 feb 07, 17:46
Treffende signatur i forhold til emnet som diskuteres forøvrig A9$h

---------------------------

Norgesmester


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 20 feb 07, 15:09
Endret: 20 feb 07, 15:09

Fra NFF

§ 3-4    Utvisning i privatkamp

(1) Spiller som blir utvist i en privatkamp på grunn av en overtredelse som etter Forbundsstyrets retningslinjer medfører kun én kamps karantene, slipper å sone.

(2) Dersom spiller blir utvist i en privatkamp på grunn av en overtredelse som etter Forbundsstyrets retningslinjer medfører mer enn én kamps karantene, skal hele karantenen sones i de førstkommende obligatoriske kamper for det lag spilleren ble utvist for. Karantenen trer først i kraft når forholdet har kommet til klubbens kunnskap eller skriftlig underretning har kommet frem til klubben på en slik måte at den ikke har rimelig grunn for ikke å ha gjort seg kjent med underretningen.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 20 feb 07, 15:20
Endret: 20 feb 07, 15:21
Slik jeg ser det er det ingen stygg takling. Han går etter ballen men kommer forsent. Dette må han nok ikke sone for jmfr regelverket som ble gjengitt av Per Egil

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 feb 07, 08:28
Opprinnelig postet av Fjedjik
Slik jeg ser det er det ingen stygg takling. Han går etter ballen men kommer forsent. Dette må han nok ikke sone for jmfr regelverket som ble gjengitt av Per Egil


Jeg mener dette er en krystallklar stygg takling; Brenne har stor fart og kommer inn med knotter i legg/kne-høyde. Bein brekker i taklinger som dette.

Men Brenne går nok etter ballen (bare litt seint),  så det er nok ikke noen bevisst stygg takling. Jeg regner med at det er det du mener...

Om det blir en eller to kamper får tiden vise - men jeg er av den oppfatning at taklinger som dette, bevisste eller ikke, må straffes skikkelig.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 27 feb 07, 21:08
Ikke no bombe at det var Edvardsen som var dommer i den kampen. Altfor ofte huskes kampene han dømmer for tvilsomme avgjørelser ...

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1207

Lagt til: 27 feb 07, 21:50
Stygg takling ja. 2 kamper karantene? Nei. Men nå vet jeg ikke hva forbundet tar med i vurderingen når de skal vurdere straff. Hvis de tar med kommentarene til Simen etter kampen, noe som jeg synes er helt greit at de tar med, så kan det forsvares.

---------------------------

Fredd


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 feb 07, 22:00
Skjønner ikke helt Nordlie som mener at dette kan være døden for turnering på La Manga, og sier at han tviler på at islandske lag tar med seg sine kort tilbake til sin serie. Nå er det vel slik at røde kort i vanlige treningskamper også teller i serien, er det døden for treningskampene også da Nordlie?

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 28 feb 07, 13:48
Endret: 28 feb 07, 13:48

Har sett taklingen, og det burde aldri vært to kampers karantene for denne taklingen. Var et soleklart gult kort. Kanskje i grenseland til rødt, men syntes også det ville vært strengt.

At dette er døden for La Manga føyer seg riktignok bare inn i rekken av tullete utsagn fra tullingen Tom Nordli og hans medieklovn Jan Åge Fjørtoft. At det går ann å trekke linjene så langt som å si at de ikke lenger gidder å delta i denne ubetydelige turneringa, og at de vil boikotte landslaget sier mer om luringene fra romerike, enn om noe annet.

Garantert ikke det siste vi hører fra den fronten.

---------------------------

Alt for Svein!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 feb 07, 14:00
Opprinnelig postet av Kristian B

Har sett taklingen, og det burde aldri vært to kampers karantene for denne taklingen. Var et soleklart gult kort. Kanskje i grenseland til rødt, men syntes også det ville vært strengt.

At dette er døden for La Manga føyer seg riktignok bare inn i rekken av tullete utsagn fra tullingen Tom Nordli og hans medieklovn Jan Åge Fjørtoft. At det går ann å trekke linjene så langt som å si at de ikke lenger gidder å delta i denne ubetydelige turneringa, og at de vil boikotte landslaget sier mer om luringene fra romerike, enn om noe annet.

Garantert ikke det siste vi hører fra den fronten.

 

 

HEhehehe, må le. Kan tenke meg Simen blir skikkeli haapy når han får beskjed av Fjøra at han ikke får dra på landslags samling.. Hehehehe.. fryder meg over dette. hehe


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 28 feb 07, 14:03

Jepp... ironisk at han (kanskje) misser første landslagssamling nettopp fordi han har meldt overgang til LSK... :)


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 28 feb 07, 14:29
Nei, ikke bra for deg den klubben der Brenne,...rødt kort og bar-slagsmål å greier. (he..he)

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 feb 07, 14:51
Det er så latterlig, Brenne vil til en klubb som sattser og greier, en seriøs klubb.. hehe også griner dem for ett rødtkort, også ikke nok med det, dem  går på fylla, lyver og er generelt sure..

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 28 feb 07, 15:34

Brenne`s straff er redusert. 

Simen Brenne må kun stå over serieåpningen mot Fredrikstad, har NFF bestemt.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340