Sangforslag
Opprinnelig postet av Martin_
Men jeg veit ikke om dere har sett noen kamper på TV der f.eks. Sandefjord eller Fugla bruker tromme? For det eneste du hører, bl.a. fra cupfinalen, er bom bom bom bom bom. Du hører ei annet enn den tromma. Og som ikke PH har problemer nok med indianere fra før, tror jeg neppe vi klarer å overdøve den, når ikke fugla greier det.
Nei, men det finnes forskjellige typer trommer. Tromma skal bare ligge i bakgrunnen for å hjelpe folk å holde takten, samt sørge for at sangene synges i det tempoet som gir mest trøkk. Dessuten gir TV sjeldent et riktig lydbilde av hvor mye trøkk det faktisk er på stadion.
Dere må forstå at grunnen til at folk ikke synger, ligger i mentaliteten til folk! Tromma kommer ikke bare inn å endrer den, sånn uten videre!
Tromma er ikke hovedsaklig for å få folk til å synge, men brukes av de grunnene jeg nevnte ovenfor. Slik det er nå, så starter sangene på midten og det tar tid før resten hører hvilke sanger man forsøker å starte. Når alle endelig er med, så stopper man å synge. I tillegg har man en tendens til å synge "fortere og fortere" etter hvert som tiden går og man blir oppildet.
Skal man først adoptere alt som er av sang- og tribunekultur fra utlandet, så burde man jo ta med tromma også. Det virker som at det er veldig vanlig å bruke trommer rundt om i verden. I alle fall hos dem som har store supportermasser å kontrollere.
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 24 des 06, 15:06
Endret: 24 des 06, 15:07
Opprinnelig postet av Holters
Men jeg veit ikke om dere har sett noen kamper på TV der f.eks. Sandefjord eller Fugla bruker tromme? For det eneste du hører, bl.a. fra cupfinalen, er bom bom bom bom bom. Du hører ei annet enn den tromma. Og som ikke PH har problemer nok med indianere fra før, tror jeg neppe vi klarer å overdøve den, når ikke fugla greier det.
Nei, men det finnes forskjellige typer trommer. Tromma skal bare ligge i bakgrunnen for å hjelpe folk å holde takten, samt sørge for at sangene synges i det tempoet som gir mest trøkk. Dessuten gir TV sjeldent et riktig lydbilde av hvor mye trøkk det faktisk er på stadion.
Dere må forstå at grunnen til at folk ikke synger, ligger i mentaliteten til folk! Tromma kommer ikke bare inn å endrer den, sånn uten videre!
Tromma er ikke hovedsaklig for å få folk til å synge, men brukes av de grunnene jeg nevnte ovenfor. Slik det er nå, så starter sangene på midten og det tar tid før resten hører hvilke sanger man forsøker å starte. Når alle endelig er med, så stopper man å synge. I tillegg har man en tendens til å synge "fortere og fortere" etter hvert som tiden går og man blir oppildet.
Skal man først adoptere alt som er av sang- og tribunekultur fra utlandet, så burde man jo ta med tromma også. Det virker som at det er veldig vanlig å bruke trommer rundt om i verden. I alle fall hos dem som har store supportermasser å kontrollere.
Det er merkelig så enige vi har blitt om alt mulig, Holters. Jeg trenger jo nesten ikke å svare selv lenger.
---------------------------
FFK på toppen i 2006
Enig med deg Holters. Det samme gjelder ropert vel. Se bare hvor mange var imot bruken av ropert på finalen da... Hadde vi ikke hatt den så vet ikke jeg... Det hjalp meg i hvertfall. Slet noe veldig mot Lyn da vi var mange og de fleste sang. Følte meg helt mørbanket etter denne kampen og stemmen var borte i flere uker. Merket det t.o.m. på finalen da...
Så alle disse tinga er hjelpemidler og bør kunne tæs i bruk. Forsiktig selvfølgelig...
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
Opprinnelig postet av Husgutt
jævlig bra! men uten tromme tror jeg dette ikke blir en suksess..
Vi klarer den fint uten tromme, så hvorfor skulle ikke dere klare den uten trommer?
We`re the boys who cause the trouble, and make the noise.
Melodi: Fields Of Athenry
Ved en ensom stadionmur, der hørte jeg de syyyyyyyyyngeeeeee!
Guttæne skal kjempe nok en gang
For Hævven stiller opp, nåååår guttæneee skal sloss
I dag så skal seiern henters hjeeeeem
Viiiiiiiiii bløøøøør for Frekstad Fotballklubb
Mitt hjerte slår i dag kun for deeeeeeeg
MIn kjærlighet er stor, jeg vil syyyyyngeeee høyt for deg,
duuuuuuu mitt Frekstad Fotballklubb!
Tekst ble litt rævva, men det er det beste jeg gadd å lage akkurat nå.
Dropkick Murphys versjon:
http://www.youtube.com/watch?v=nlkMv6e-7wY
Celtic Park(dårlig kvalitet):
http://www.youtube.com/watch?v=h1YBCrb3Rh8
Burn in hell, por favore..
Opprinnelig postet av bønna
Sliter litt med første og siste linje i det andre verset. (I tillegg til at jeg ikke er noe glad i å kalle Fredrikstad for Frekstad ;) ) Syns avslutninga ble bedre hvis du endrer fra "duuuuuuu mitt Frekstad Fotballklubb" til "duuuuuuuu mitt kjære Fredrikstad
Ellers er det en kongemelodi. Syns første verset er bra og jeg fikk teksten til å passe til melodien med en gang
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Opprinnelig postet av Rey
Opprinnelig postet av bønna
Sliter litt med første og siste linje i det andre verset. (I tillegg til at jeg ikke er noe glad i å kalle Fredrikstad for Frekstad ;) ) Syns avslutninga ble bedre hvis du endrer fra "duuuuuuu mitt Frekstad Fotballklubb" til "duuuuuuuu mitt kjære Fredrikstad
Ellers er det en kongemelodi. Syns første verset er bra og jeg fikk teksten til å passe til melodien med en gang
Er ikke så rart du sliter litt med teksta, la ikke så mye i det Men melodien har helt klart potensiale! Om noen har no forslag på tekst så hadde det vært veldig fint!
Prøver med et par justeringer som jeg syns gjorde at teksten passet bedre til melodien ihvertfall
-------
I dag så hentes seiern hjem igjeeeeeeen
Viiiiiiiiii bløøøøør for kjære Fredrikstad
duuuuuuu mitt kjære Fredrikstad!
---------
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Til ikke å ha lagt mye ned i det, så ble det veldig bra :-)
Prøver med et par justeringer som jeg syns gjorde at teksten passet bedre til melodien ihvertfall
-------
I dag så hentes seiern hjem igjeeeeeeen
Viiiiiiiiii bløøøøør for kjære Fredrikstad
duuuuuuu mitt kjære Fredrikstad!
---------
Nice work! Tror denne kan funke! Vi tar den med på sangmøte den 5 januar
Opprinnelig postet av vedkasse
Opprinnelig postet av Husgutt
jævlig bra! men uten tromme tror jeg dette ikke blir en suksess..
Vi klarer den fint uten tromme, så hvorfor skulle ikke dere klare den uten trommer?
Portsmouthfansen klarer den også helt fint uten tromme. http://www.youtube.com/watch?v=PQGobZKfbSI&mode=related&search=
9. april gjenforenes vi!
Let`s go fucking mental!
Hva om noen kreative folk kan lage en sang etter melodien av " nå kommer jeg og tar deg " Ole Paus, CC Cowboys.
Eks. Slem versjon. I steden for RUUNE nå kommer vi. Hør noen roper det er oss og vi roper til deg osv???. Nå kommer vi og tar deg.
Eks. Snill versjon. Hør noen synger det er oss og vi synger til deg osv??? Nå scora Gardar målet.
Dæven, her er jeg jaggu sent ute! Men det nye innlegget fikk meg til å bla litt tilbake i tråden, så...
Skulle denne noen gang bli forsøkt i praksis, så håper jeg da innerlig en vil synge "dem" istedenfor "de". Eller aller helst "døm", ettersom resten av sangen tross alt er skrevet på dialekt.
Nuvel... det var desember 2006, og jeg kan ikke huske å ha hørt'n ennå, så det er vel ingen fare.
Hater hat!
Hørte en sang mot godset nå sist som jeg ikke har hørt før, begynnte med "Fredrikstad og slutta med "motstandern sjelver vi scorer mål" elns. Var ganske fengene men har glemt den. Noen som kan legge ut melodi og tekst ?
Husgutt
Ble medlem: 08 aug 04
Lagt til: 01 okt 08, 15:25
Endret: 01 okt 08, 15:26
Endret av: Husgutt
Opprinnelig postet av Tyggis
Hørte en sang mot godset nå sist som jeg ikke har hørt før, begynnte med "Fredrikstad og slutta med "motstandern sjelver vi scorer mål" elns. Var ganske fengene men har glemt den. Noen som kan legge ut melodi og tekst ?
http://www.youtube.com/watch?v=hlcvAu_HYB8&feature=related
Kom igjen Fredrikstad!
Nå tar vi dem med ryggen rak
Motstanderen skjelver, vi scorer
Ingen kan stoppe oss nå
Rødhvitelite-ultrasmentalitet
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
02/12/2024 15:21 | 60f95d23