Husk meg
Brukernavn
Passord

Spiller ut og inn?

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 18 6

Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 07 nov 06, 18:33
Endret: 07 nov 06, 18:38

Jeg tør ikke tenke på hva som skjer hvis Piiroja blir skadd!!!

Vi MÅ ha en midtstopper av hans kaliber(vaffal close) og en høyreback..helst en venstre og...som kan være reserve for Berti.....vet ikke...men hvorddan er det i de yngre klassene?

En spiss kunne jeg tenkt meg ja...spent på hva de 2 afrikanerne klarer få til etter cupfinalen...hvis de nå kommer da..

 

 

Der fikk jeg svar nr.100 og hehe...tror jammen jeg skal tippe lotto te helga *flirer*

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 07 nov 06, 19:02
Endret: 07 nov 06, 19:04

Er enig i at backrekka trenger forsterkninger pga faren for skader o.l. Men med Berthelsen tilbake frisk og rask ser jeg likevel ikke at det er her skoen trykker mest. Heller ikke i angrep, det mangler ikke på folk som kan score. Det laget primært mangler er en klassespiller på midtbanen. En som har et virkelig godt blikk for spillet, hurtighet og teknikk, og ikke minst en skikkelig skuddfot. Det finnes ikke mange slike i Norge, men jeg vet i alle fall om én. Og han er visst på jakt etter en ny klubb for tiden.

 

Men det er ingen interesse for ham, eller hva?


fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 07 nov 06, 19:25
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Er enig i at backrekka trenger forsterkninger pga faren for skader o.l. Men med Berthelsen tilbake frisk og rask ser jeg likevel ikke at det er her skoen trykker mest. Heller ikke i angrep, det mangler ikke på folk som kan score. Det laget primært mangler er en klassespiller på midtbanen. En som har et virkelig godt blikk for spillet, hurtighet og teknikk, og ikke minst en skikkelig skuddfot. Det finnes ikke mange slike i Norge, men jeg vet i alle fall om én. Og han er visst på jakt etter en ny klubb for tiden.

 

Men det er ingen interesse for ham, eller hva?

 

Jeg mener at vi har en slik spiller. Hvor mange midtbanespillere i Tippeligaen har laget flere mål enn Simen i år? Han er både rask, god teknikk, blikk for spillet og en god skuddfot. Sats heller på å beholde de beste lokal spillerne enn å prøve å tiltrekke seg andre lignende spillere. Min påstand er at Simen er bedre enn Koren på sitt beste.

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 nov 06, 19:38
Opprinnelig postet av sklitakling

Spillerne er ikke brikker som kan programmeres, slik det kan virke i innlegget ditt. Vi trenger EN sjef i forsvaret. Raijo er en sinnsykt god duellspiller, men han egner seg svært dårlig til å styre medspillerne. Gerrbrand virker resignert i fht å dirigere, og det samme gjelder Szekeres og PAC. Ergo har vi 4 spillere som virrer rundt uten koordinasjon. Eggen kan ikke dirigere dem i kampens hete. Vi trenger en makker til Raijo. En som kan dirigere, og holde Raijo i kort lenke mens han tar seg av alt som finnes av dueller :)



Joda, for så vidt enig i at vi trenger en sjef bak der, men Eggen kan likevel gjøre mye med forsvaret som det er i dag også. Vi har da også Shaaban i målet som dirigerer forsvaret også. Bora var vel mer typen du savnet i forsvaret, men selv om han spilte mesteparten av kampene på våren så slapp vi likevel inn en god del mål. Eggen har definitvt en jobb å gjøre her!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 07 nov 06, 19:41
Endret: 07 nov 06, 19:41

Brenne bedre enn Korén?

 

Brenne kan på en god dag matche Koren på hurtighet og gjennombruddsstyrke. Han kan overhodet ikke måle seg mot Koréns blikk og spilleforståelse, plasseringsevne og pasningsdyktighet. Og der Brenne har en ok skuddfot har Korén en av tippeligaens beste.

 

Min påstand er at hvis Brenne hadde spilt for LSK og Korén for FFK denne sesongen, ville de to lagene ha byttet plass på tabellen. Korén løfter laget sitt til medaljekamp, mens Brenne hjelper laget sitt å overleve. Og dette er ikke for å si noe stygt om Brenne, som er en meget god spiller etter norsk standard. Men Korén er et annet kaliber, en langt mer komplett spiller. Jeg ville ha priset Brenne til 10 millioner, og Korén til det dobbelte.


fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 07 nov 06, 19:59

Jeg skrev ikke at Brenne er bedre enn Koren, men at han er bedre på sitt beste.  Brennes handicap er stabiliteten.

Ikke enig i at LSK og FFK hadde byttet plass hvis Brenne hadde blitt byttet med Koren, men det er egentlig uvesentlig. Poenget mitt er egentlig at FFK`s midtbane er ganske bra og ikke trengs å forsterkes i første omgang. Det er først og fremst forsvaret som trenger to nye spillere. Vi er alt for sårbare i forhold til skader og karantener i forsvaret. Dårlig backup på samtlige plasser.

Når det gjelder spisser med målteft er det vel feil å si at vi har det. Denne sesongen har Toth laget flest mål av spissene våre, men vi har to midtbanespillere som har laget flere mål enn han. Kanskje kan Toth eller Heavy bli en goalgetter for FFK, men p.t. er de ikke det.  

 

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 07 nov 06, 20:32

Poenget mitt er at det er nettopp midtbanen som må stabiliseres. Ta kampen mot Lyn som eksempel. Defensivt ble spillere som Edu og Espen Hoff nærmest nøytralisert av backfireren. Fremover scoret begge spissene i tur og orden. Men midtbanen slet, og hver gang de mistet ballen på midten skapte Lyn muligheter.

 

Brenne er for ustabil, spesielt defensivt. Bjørkøy likeså, han er veldig god, men slår litt for mye farlige feilpasninger til å være et solid anker på midten. De er gode å ha, men ikke så gode til å stabilisere midtbanen at de gjør FFK til en toppklubb.

 

Skal FFK bli en klubb som kjemper om seriegull må man ha en skikkelig klassespiller på midten. Vi kan glemme Gerrard, han er ikke interessert. Korén er noe av det aller beste vi kan drømme om å få til FFK. Så for meg er det fullstendig uforståelig om ikke FFK legger seg i selen for å forsøke å sikre seg landslagsspillerens underskrift når muligheten er der. Forhåpentligvis gjør man det også, man holder bare kortene tett ti brystet frem til det eventuelt kommer noe ut av det.


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 07 nov 06, 22:23
Opprinnelig postet av Kent

Rambekk får gå fra LSK om han vil. Hadde vært perfekt for FFK. Landslagsklasse, kjempefin type og holder i noen år til (3 års kontrakt).Ellers hadde Olivier Ocean vært kanon på topp. En klassespiller som sannsynligvis ikke trives i LSK. Men de vil vel prøve han en halv sesong til minst. Presterer han ikke da kan det være muligheter for at han settes på transfer lista. Tror Eggen kunne bygget han opp til den klassespilleren han en gang var igjen.

 

Olivier Occean? Nei takk!!

Syns han er en veldig "stygg" spiller, med albuer og stygge knep hele tiden. Har hatt en elendig sesong i LSK, og var ikke all verden i Odd heller. Scora ikke så veldig mange fler mål enn Ringberg i TL, og med tanke på prisen LSK betalte for han, vil det koste mer enn det smaker. Vil gjerne ha en klassespiss, men Occean er ikke mannen for FFK.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 08 nov 06, 09:13
Endret: 08 nov 06, 09:15

Mener Rambækk er spilleren som ville gjort det bakre leddet i FFK komplett. Han kunne gitt PAC konkurranse på høyre back og Gerbrandt konkurranse på midtstopperplass. Og sannsynligvis tatt en av plassene. I tillegg hadde vi hatt en erstatter om Piroja blir skadet.

 

På venstreback mener jeg vi bør kjøre med Bertelsen fast og Bjørkøy som backup. Er nå 5 spillere som kjemper om de 3 plassene på midten så tror det ville være uproblematisk å bruke Bjørkøy som backup på venstre back.

 

5 på midten:

Bjørkøy

Berg

Brenne

Stadheim

Ramberg

 

I tillegg til Rambækk trenger vi en spiss som putter 15 mål. FFK skaper absolutt nok målsjanser til at det skulle være mulig. Får håpe Heavy er den mannen!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 08 nov 06, 09:25
Det kommer vel 1 eller 2 nigerianere eller no som skal putte mål...det fikser Morgan iløpet av vinteren...

---------------------------

Heia FFK


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 08 nov 06, 11:40
Bytte brenne, få wehrman igjen?

www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article796392.ece

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


l.g.

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 11

Lagt til: 08 nov 06, 11:54

Nei, og atter nei! Brenne er mye mer kvalitet, men jeg ser gjerne Wehrman i rollen som muskelspilleren på FFK`s midtbane, det hadde vi saktens trengt. Som nevnt i en annen tråd; betal Simen godt, vil ikke se den gutten i et annet norskt lag!!


Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 08 nov 06, 12:14
Jeg skulle gjerne sett Wehrmann bak Brenne og Bjørkøy på midten. Her synes jeg virkelig FFK skal slå til! Det er jo akkurat det vi trenger. En skikkelig fighter sentralt defensivt. Greit nok at vi har Berg men Wehrman er flere hakk bedre. Det mener iallefall jeg. Gå for mr. Wehrman, Morgan! 

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 08 nov 06, 12:24
gromløsningen er seff å beholde Brenne pluss få wehrman, men hvis han bare vil videre, ha mye bedre kontrakt osv. så kan man kansje gjøre en god handel her.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 09 nov 06, 20:44

Hva med Michael Mifsud?

11 mål for LSK er da ikke helt håpløst. Er han en interessant kandidat for FFK?


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 10 nov 06, 18:21
Da er overgangen med Rambukk til Godset kansellert. En annen klubb skal være interessert, kanskje det er oss ettersom klubben forsøker å satse seriøst, og fordi Ppål kanskje gir seg. Se Her

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 11 nov 06, 11:04

Andreas Tegstrøm hadde vært gull!!!!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158517

 

Garantert 10-15 mål fra han.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 nov 06, 11:07
Endret: 11 nov 06, 11:08
Opprinnelig postet av oleberg

Andreas Tegstrøm hadde vært gull!!!!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158517

 

Garantert 10-15 mål fra han.


Jeg tror ikke Tegström er noen garantist for 10-15 mål i Tippeligaen. Han har vist god teknikk og avslutningsegenskaper nå i sin første sesong på dette nivået, men jeg tror ikke han nødvendigvis er noen klar forsterkning for oss som midtspiss i 4-3-3 de kommende sesongene. For alt vi vet var årets sesong et blaff fra hans side.

Angående Rambekk, så ser jeg nå at det er Odd som er ute og forhandler... De ønsker han tilbake til klubben som eventuell erstatter for Pelle Nilsson som er på vei ut av landet - igjen.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 11 nov 06, 11:25

Seriøst????

Tegstrøm har laget 10 mål og har 5 assists i Tippeligaen 2006.

Tegstrøm laget 14 mål i Adecco ligaan i 2005.

Ser du på noen av de målene han har laget så tror jeg du skifter mening fort.

2-1 mot Ham-Kam

1-0 mot Lyn

2-0 mot Lyn (Spesielt)

2-0 mot Lillestrøm (Spesielt)

3-1 mot Stabæk

3-2 mot Viking (Spesielt)

 


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 nov 06, 12:23
Opprinnelig postet av oleberg

Seriøst????

Tegstrøm har laget 10 mål og har 5 assists i Tippeligaen 2006.

Tegstrøm laget 14 mål i Adecco ligaan i 2005.

Ser du på noen av de målene han har laget så tror jeg du skifter mening fort.

2-1 mot Ham-Kam

1-0 mot Lyn

2-0 mot Lyn (Spesielt)

2-0 mot Lillestrøm (Spesielt)

3-1 mot Stabæk

3-2 mot Viking (Spesielt)


Jeg er fullstendig klar over statistikke hans, oleberg. Og ja, jeg mener seriøst at jeg ikke tror han nødvendigvis forsterker oss eller er noen garantist for 10-15 mål pr. sesong i Tippeligaen (men hvem er egentlig det?) Markus Ringberg scoret jo 11 mål for oss i Tippeligaen sin første sesong (2004) og var toppscorer i 1. divisjon året i forveien, men har på ingen måte klart å følge opp statistikken. Tegström er ingen dårlig spiller, og jeg har veldig sansen for spillertypen (ikke minst hvordan han bruker sin teknikk på små flater til å komme til socringssjanse og skyter så fort han har muligheten, omtrent som Solskjær), men jeg er altså likevel ikke overbevist om at han er mannen som kan skyte oss oppover øvre del av tabellen.


Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 18 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340