Husk meg
Brukernavn
Passord

Eggen også neste sesong

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til:

Da er vi enige om at vi snakker om unggutter. Jørgen var ett stort talent. Spilte flere virkelig gode kamper på a-laget. Talenter må forvaltes på riktig måte. To dårlige kamper gjør ingen ubrukelige. Blir du fortalt ofte nok hvor dårlig du er så tror du til slutt på det selv. Tronseth ble kjøpt inn. Han er vel ikke bedre en Jørgen M. En lokal talentfull unggutt på vei opp. Blir han visst tillit? Ikke i det hele tatt. MacDonald skulle selvfølgelig ha spilt. Nå har han vært skadet. Tror ikke han hadde fått så mye spilletid uansett. FFK er i ferd med å ødelegge to talentfulle unggutter som flyttet halve kloden for å lykkes. En skam. Jørgen spiller ikke på juniorlaget.

Det er veldig langt fra A-lagstroppen til en plass på laget. Skal bli veldig spennende å se om Berg får fornyet tillit etter kampen mot VIF. Brenne med klippekortet går nok rett inn igjen. Tagisk

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06

Lagt til:

garro er rett og slett ikke bra nok.. Han holder ikke ett godt tredjedivisjons nivå en gang. Jørgen pettersen holder ikke tp nivå. Jørgen pettersen spiller fast i tredjedivisjon, men blir nok ikke satset på ettersom han spiller stopper. Der er det greit med rutine og styrke, og desverre er magnussen litt for ung enda, og litt for "vek" i kroppen... Kjenner magnussen personlig, og jeg vet at han står på som bare det.. Gutten er ett kjempe talent, men er ikke mer enn 19 år.. Gutten kommer nok helt sikkert til å få sjansen, men må ta tiden til hjelp.. McDonald har vært skadet i hele år, men er på vei tilbake, og kommer garrantert til å få sjansen når han er skadefri...

Kaster ballen over til deg "stenhard" ... Kan du kanskje utdype litt hvem ungutter han har knust, og på hvilken måte???

Mener personlig at det utspillet du kommer med er helt på trynet om du ikke kan spesifisere det....  Gleder meg til å få svar

Juniorspiller

Lagt til:
Mener Magnussen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06

Lagt til:
Endret:

Opprinnelig postet av Per Egil
Unggutter skulle det selvsagt være. Men å ikke gi spillere spilletid er vel ikke det samme som å knuse dem. Jørgen Pettersen viste tidlig at han ikke holdt Tippeliganivå. Jose Garro har vel heller ikke slått helt til, uten at jeg noen gang har sett ham spille. Jørgen Magnussen spiller så vidt jeg vet fast på juniorlaget, det er vel ikke å knuse en unggutt?

Yherland  MacDonald er så vidt jeg har forstått for full fart tilbake i A-lagstroppen.

Jørgen Magnussen er 20 år og har ikke spillet på juniorlaget på et par år eller no...

Rask på avtrekker`n er jeg ikke kjent for å være....

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av stenhard

Da er vi enige om at vi snakker om unggutter. Jørgen var ett stort talent. Spilte flere virkelig gode kamper på a-laget. Talenter må forvaltes på riktig måte. To dårlige kamper gjør ingen ubrukelige. Blir du fortalt ofte nok hvor dårlig du er så tror du til slutt på det selv. Tronseth ble kjøpt inn. Han er vel ikke bedre en Jørgen M. En lokal talentfull unggutt på vei opp. Blir han visst tillit? Ikke i det hele tatt. MacDonald skulle selvfølgelig ha spilt. Nå har han vært skadet. Tror ikke han hadde fått så mye spilletid uansett. FFK er i ferd med å ødelegge to talentfulle unggutter som flyttet halve kloden for å lykkes. En skam. Jørgen spiller ikke på juniorlaget.

Det er veldig langt fra A-lagstroppen til en plass på laget. Skal bli veldig spennende å se om Berg får fornyet tillit etter kampen mot VIF. Brenne med klippekortet går nok rett inn igjen. Tagisk

Magnussen har jeg ingen formening om, siden jeg ikke har sett han spille.. Jeg tror da heller ikke Eggen forteller hvor "dårlig" han er..

MacDonald hadde nok fått bra med spilletid hvis ikke han hadde vært skada.. Jeg tror da at Tarik hadde vært den som hadde fått mindre spilletid hvis MacDonald ikke hadde vært skada.. Det kan vi jo kanskje være glad for nå siden Tarik virkelig har spilt seg inn i ellvern..

For min del håper jeg Brenne starter kampen mot Start selvom hele midtbanen hadde en meget god kamp sist.. Blir ikke enkelt for Eggen og sette en ut da, men det regner jeg med at han kontroll på..

Brenne er og blir den beste midtbane spillern FFK har.. BASTA!!!

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)

Juniorspiller

Lagt til:

Brenne er god på sitt beste, men når han jogger hjem etter å ha tapt en ball, blir jeg forbanna... Mener gutten har mye mer å gå på.. La gutten sitte på benken mot Start, så han våkner til liv igjen... Helt enig at han er god på sitt beste, men det er lenge siden vi har sett

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av matkri

Brenne er god på sitt beste, men når han jogger hjem etter å ha tapt en ball, blir jeg forbanna... Mener gutten har mye mer å gå på.. La gutten sitte på benken mot Start, så han våkner til liv igjen... Helt enig at han er god på sitt beste, men det er lenge siden vi har sett

Greit at han har opp og ned dager som alle andre, men mener han ikke bør settes på benken, tror ikke det hjelper til og vekkes til liv.. Det er faktiskt han som gjør mye av det offensive, hvis vi tar bort "krem" pasningene til Kvisvik..

Brenne løper da mye mere enn mange her sier.. Jeg vil heller da la f.eks bjørkøy bli holdt igjen litt lengere bakover på banen enn at alle rusher framover.. Brenne er en offensiv spiller og det skal han utnytte også..

Skulle likt og sett f.eks Koren som også har den offensive rollen løpe like mye som Brenne..

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)

Juniorspiller

Lagt til:
Greit nok det, men han har jo så mye mer i seg enn det han har vist til nå... Ett eller annet må gjøres for å få ut dette potensialet..

Landslagsspiller

Lagt til:

Greit nok det, men han har jo så mye mer i seg enn det han har vist til nå... Ett eller annet må gjøres for å få ut dette potensialet..

Jeg også håper han spiller bedre, jeg kunne ønske alle spilte bedre, men kanskje han ikke er bedre???

Ifjor hadde han en mere deffensiv rolle enn han har idag under Eggen..  Husker veldig godt alle de sugne løpa hjemmover som resulterte i gjennvinninger og overganger, men det er ikke det Brenne skal konsentrere seg i dagens spillestil!!

A-lagspiller

Lagt til:

Kunne kanskje gått opp ett par størrelser i shortsen? Mulig sviktende blodomløp i bena. Brenne i form skal selvfølgelig spille, men en ute av form skal benkes. Det burde Eggen gjort for lenge siden.

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av stenhard

Vi er åpenbart ikke enige om Jørgen Pettersen. Det får så være.

Påstandene du kommer med om Eggen synes jeg uansett er så hårreisende at jeg synes du bør begrunne dem bedre. Jeg tipper Lasse Staw, Tarik eller Trond Erik Berthelsen ei heller er enige i at Eggen ødelegger unggutter. Og når du først nevner Simen Brenne, det var vel Eggen som først ga han tillitt i Moss?

Debatten om hvorvidt det er moralsk forsvarlig å hente unggutter fra Latin-Amerika til norsk Tippeliga er interessant, men er ikke tema denne gangen. Når de først er her konkurerrer de uansett på linje med de øvrige spillerne i troppen.

Ære være Plankebyen

Juniorspiller

Lagt til:

Helt enig i at den påstanden bør spesifiseres.. Tror ikke han kan det... Det er ett ordtak som heter; stor i kjeften, rask til å springe vettu

A-lagspiller

Lagt til:

Det med Costa Rica boys er vel høyst aktuellt. Det handler om å forvalte talenter. Med disse to er det ett stort ansvar.

Som sagt var det Drillo som tok opp Tarik på a-laget. Ikke Eggen. Eggen ga forøvrig ett for stort ansvar på vårt unge talent under vårsesongen. Heldigvis løsnet det. Noe jeg mener det hadde gjort uansett om han hadde startet på benken i flere kamper for å lette presset. Vi satt jo alle mann og håpet at det skulle løsne. Når det endelig gjorde det, gikk stadion nesten av hengslene.

Berthelsen blir for dumt. Eggen bør ikke tillegges noen som helst ære i det tilfellet. Berti har ikke utviklet seg siden forrige sesong.

Lasse Staw mener jeg det er for tidlig å si noe som helst om, bortsett fra at han er ett stort talent. Han har forøvrig norges beste keepertrener i Jerry.

A-lagspiller

Lagt til:

Helt enig i at den påstanden bør spesifiseres.. Tror ikke han kan det... Det er ett ordtak som heter; stor i kjeften, rask til å springe vettu

Er det meg du sikter til?

Juniorspiller

Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til:
Endret:
Eggen skal ha ros for å gjort både Simen Brenne og Hans Erik Ramberg til de gode fotballspilerne de er i dag. Eggen tok aldri steget videre i Moss heller, men han har jo uttalt at ALT er bedre i Fredrikstad, så da kan vel ingen være fornøyd med 10 og 11 plasser hvert år.

Juniorspiller

Lagt til:
Jeg sikter til deg ja... har fortsatt ikke fått spesifisert hvordan han "knuser" unggutta!!!!!

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til:
Endret:

Får nesten slenge meg med på denne - høylytte diskusjoner lever jeg for.

Er langt på vei enig i stenhards påstand om at Eggens sterkeste kort ikke ligger i å utvikle spillere.

Trond Erik Bertelsen - kan på ingenmåte taes med i denne diskusjonen. Han var en ferdigutviklet og etablert U21-lags spiller som vi betalte 2-3 millioner for (drep meg gjerne om jeg bommer med noen hundretusener). Han kom til oss, gikk rett inn på venstrebackplassen og siden har den vært hans. Ja, han har utviklet seg noe, men her er det ikke snakk om å utvikle unggutter. Og utvikle unggutter mener jeg å ta juniorspillere opp slik at de klarer å etablere seg på A-laget.

Spillere som det kan snakkes om er som dere allerede har nevnt Costa Rica-gutta, Jørgen Magnussen, Staw, Tarik og nå til sist Martin Elvestad. Etter det jeg kommer på i farten er den ingen andre som har fått mulighet til å bli tatt opp i A-lagstroppen. Det er vel en liten forskjell på McDonald og Garro i denne sammenheng, McDonald har vist kvaliteter og prov på at han behersker nivået, mens Garro kun har gnistret glimtvis i tredje divisjon. Men si hva man vil, og bli kåret til turneringens beste i et G-17 eller G-18 eller hva det var, og begge to var på All Star Teamet. Da er det desverre noe feil med FFKs kompetanse på spillerutviklingsområdet. I denne tureneringen spilte en spiller som Cesc Fabregas, se hvor den gutten er i dag. Skal sies at kanskje McDonald har fått mere spilletid hvis han ikke hadde vært like mye ute med skade. Men jeg vet at jeg og flere med meg har revet seg i håret når vi ligger under 2-1 på hjemmebane, vi er tannløse offensivt. 30 min. igjen, og Eggen gjør et sitt siste spillerbytte, på benken sitter McDonald og Lars Blixt, hva gjør Eggen Ut med PAC og inn med Blixt, her er en begrunnelse nok på at han ikke er treneren som gir unggutta den optimale tilliten man trenger.(Skal sies at dette var i fjor).

Magnussen, fått en kamp av Drillo, leverte varene, spilte til en 5`er på VG børsen. I år har han en Cup-kamp mot Sprint, han svarte med å være banens beste. Hva mer må gutten vise, nå er han borte fra benken og. Nei, den gutten synes jeg rett og slett synd på.

Tarik, den som ikke klarer å utvikle det talentet der har ikke noe å gjøre som knøttetrener på Hobbel-Tomter en gang. Han fikk tillit av Drillo og fikset resten selv. Noe av æren tilskrives naturlig Eggen, men det får være med det.

Staw, utviklingen hans har skjedd pga. av utallige landslagsopphold. Eggen har absolutt ingen ære for det.

Elvestad, klart han har ikke fått muligheten ennå. Men en landslagskaptein på G-17 burte vel kanskje få sin mulighet etterhvert han og.

Du er aldri først ute på dette området Mr. Eggen, noen rakketforsker på området er det synd å si at du er 

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"

Juniorspiller

Lagt til:

Det er forskjell på å ikke utvikle og å knuse ungutter.... Men jeg er fortsatt ikke enig i at patric Gerrbrand eller Pirojia skulle blitt vraket til fordel til magnussen. Men heller Magnussen enn Han som kom fra Tromsø! Men Magnussen mangler masse rutine... De beste fra junior laget spiller nesten fast i tredjedivisjon, men steget opp til eliteserien, er knalltøff... Man må først overbevise på rekruttlaget, så på trening, deretter danke ut de som allerede er i laget! Skulle gjerne sett Michael trulsen danke ut Toth, eller Magnussen danke ut en av midtstopperne våre, eller Elvestad til å danke ut Brenne eller Bjerkøy.. Men er de bedre???? Er de bedre enn de som sitter på benken???

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av pss

Men jeg vet at jeg og flere med meg har revet seg i håret når vi ligger under 2-1 på hjemmebane, vi er tannløse offensivt. 30 min. igjen, og Eggen gjør et sitt siste spillerbytte, på benken sitter McDonald og Lars Blixt, hva gjør Eggen Ut med PAC og inn med Blixt, her er en begrunnelse nok på at han ikke er treneren som gir unggutta den optimale tilliten man trenger.(Skal sies at dette var i fjor).

skal sies at det var Drillo som gjorde dette, og det er noe Drillo til stadighet gjorde.. eggen i år har gjort det motsatte og satt inn offensive for deffensive spillere i følge av kampsituasjoner..

A-lagspiller

Lagt til:
Endret:

Og gi unggutter tillit vil ikke si at de skal starte på bekostning av noen....

Og ikke gi unggutter tillit er synonymt med å drepe deres talent. Mangel på tillit kan på en grei måte sies: "knuse unggutter" om du vil. Magnussen skulle kanskje ikke spilt på bekostning av Gerrbrandt og selvsagt ikke på bekostning av Raio selvfølgelig. Men ja, han skulle hatt tillit foran en spiller som Tronseth og ja også foran den røde mannen fra Tromsø. Og da, ville han sittet på benken, og i en kamp som mot VIF på lørdag, kunne han fått 30 viktige minutter til å kjenne på nivået. Og han kunne fått slike innhopp og etterhvert bekledd posisjonen når en av de faste gutta er skadet eller ute med karantene. Han var kaptein på juniorlaget i fjor, leverte en knallsesong og jeg mener han fortjener muligheten til å utvikle seg videre, men det er ikke noe han kan gjøre alene.

Elvestad, kanskje fortsatt for ung, men han leverer på trening, i interkretsserien, i 3 div, på landslaget, jo han fortjener noen minutter om det lar seg gjøre utover i denne sesongen eller neste. Trulsen, her er jeg enig, han er ikke godnok ennå, men jeg tar heller en halv trulsen enn en hel Hornseth.. Hvorfor sitter stallfyll på 25 - 30 på benken når vi har sprudlenes unggutter som kan gjøre en like god jobb og utvikle seg videre?

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"

A-lagspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av wergis

Opprinnelig postet av pss

Men jeg vet at jeg og flere med meg har revet seg i håret når vi ligger under 2-1 på hjemmebane, vi er tannløse offensivt. 30 min. igjen, og Eggen gjør et sitt siste spillerbytte, på benken sitter McDonald og Lars Blixt, hva gjør Eggen Ut med PAC og inn med Blixt, her er en begrunnelse nok på at han ikke er treneren som gir unggutta den optimale tilliten man trenger.(Skal sies at dette var i fjor).

skal sies at det var Drillo som gjorde dette, og det er noe Drillo til stadighet gjorde.. eggen i år har gjort det motsatte og satt inn offensive for deffensive spillere i følge av kampsituasjoner..

Skal sies at mitt eksempel er hentet fra ganske langt ut på høstsesongen og da hadde vel Drillo i bunn og grunn takket for seg? Men jeg vet dette skjedde flere ganger, så vi bør ikke henge oss opp i dette.

Juniorspiller

Lagt til:

Jeg kan si meg ienig i at guttene burde fått sjansen når vi leder stort, og er sikre på seier, men mener det er feil å dytte inn urutinerte spillere i 30 eller 20 min når det er jevne kamper... Tipper at i hvertfall magnussen får sjansen i løpet av vinteren... Hvis ikke får han jo uansett sjansen i romjulscupen ( det siste var en spøk )

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til:
Oi, her var det temperatur, dette forumet er tydeligvis aldri dødt for diskusjoner, og jeg føler at vi har diskutert Eggen i minst fem andre lange tråder også.

Til de av dere som hevder det er så få poeng oppover på tabellen. Da jeg så en rød varsellampe etter rundt ti serierunder fikk jeg samme svar som enkelte andre her får nå. "Det er bare x antall poeng opp til tredjeplassen", den gangen fikk jeg også "Det er bare spilt ti serierunder, det er mange poeng å spille om fortsatt". Vel, nå er vi faktisk langt over halvveis i sesongen. Fortsatt er det x antall poeng opp til respektabel tabellposisjon, noen ennå ikke har skjønt det? Vi er akkurat der vi var for et halvt år siden og ingenting har bedret seg! Høres ut som enkelte er så naive og tror på mirakler hver eneste høst og at det fortsatt er mange poeng å spille om selv det gjenstår en runde. Dere kommer til å få en skikkelig nedtur om vi faktisk skulle rykke ned og realiteten treffer dere som en murvegg.

FFK har blitt et bedre lag enn i fjor, og definitivt et bedre lag enn i 2004. Men det er ikke FFK-versjonene 2004 og 2005 vi skal sammenligne oss med, vi skal sammenligne oss med hvor styrket vi er i forhold til de andre lagene som spiller Tippeligaen 2006. Det hjelper lite at vi er tre ganger så gode som vi var i 2004, hvis de andre lagene rundt oss har hevet oss til det bedre.

Og det skal ikke være så vanskelig å hevde seg i Tippeligaen med den stallen vi har nå. Stabæk rykket opp i fjor og ligger på en fjerdeplass. Sandefjord rykket opp i fjor, mistet noen av sine mest sentrale spillere, men har likevel lykkes med å hente inn riktige forsterkninger og ligger nå fire poeng over oss, på en åttendeplass. For tredje året på rad ligger Hamkam over oss på tabellen. Og Odd Grenland kjemper i toppen også. Hva er det de gjør som FFK/Eggen gjør feil? Selvsagt kunne det vært verre, vi kunne ha vært Viking, laget som skulle kjempe i toppen, men som ligger skadeskutt på nedrykksplass, men slik går det når de kjøper inn en helt ny førsteellever og ny trener. Forsterkningene må komme steg for steg. Jeg ser ikke helt at det skjer i FFK. Da må de i hvert fall være museskritt. Vi har fått en positiv overraskelse i Tarik, og Shaaban er mye bedre enn Sørlie. Men så har det også kommet en jevn strøm av middelmodigheter til klubben, samtidig som det har gått noen ut.

Noen trekker frem cupen som et bevis på at Eggen gjør fremskritt. Vi måtte faktisk ut i straffesparkkonkurranse mot et førstedivisjonslag på hjemmebane for å ta oss videre til kvartfinalen. Det er ikke mange marginene fra at vi hadde røket ut der. At vi rundspilte VIF etter alle kunstens regler, tror jeg vi skal gi mesteparten av æren til VIF for. Vi hanglet også videre med 2-1-seier over Sprint/Jeløy. Også i 3. runde kom vi så vidt videre med 3-2-seier borte mot Kongsvinger. Er dette egentlig så fryktelig imponerende? Du skal ha litt flyt og litt flaks i slike turneringer, og selvsagt også være dyktig. Men det eneste skikkelig gode resultatet er egentlig borte mot Enga, de andre er kamper der vi like godt kunne flydd på huet og rævva ut av cupen.

Hadde klubben allerede før sesongen gått ut og sagt at det ikke var all verden med penger til forsterkninger og at vi kom til å få en sesong på linje med i fjor, så hadde kanskje ikke så mange blitt skuffet. Men når Eggen & Co slår på stortromma at i år, ja i år skal vi på øvre halvdel av tabellen. Da blir fallhøyden rimelig stor, er det rart flere oss føler at sesongen er under pari da? Vi kan selvsagt være vitne til nok en stor høstsesong og at vi faktisk klarer målsetningen, men vi kan også oppleve at Viking og resten av bunnlagene får en skikkelig vitnamininnsprøytning og gjør en stor høstsesong. I 2004 reddet vi plassen i nest siste serierunde, i fjor klarte vi det i siste serierunde, i år... ?

Og jeg begynner å bli lei alle som snakker om all uflaksen vi har hatt i år og at ting ikke har gått vår vei. Slike ting utjevner seg alltid, enten over en sesong eller flere. Se bare på Start, i fjor vant de en del kamper ved å avgjøre de på slutten, i år har de derimot fått noen i fleisen i sluttminuttene. I fjor hadde vi i overkant flaks i enkelte av kampene. Hadde Rosenborg fått sin velfortjente seier på Lerkendal i fjor hadde vi møtt Tromsdalen til kamp til søndag. Når vi ligger helt i bunnen på bortetabellen for i år vitner det mye mer om udyktighet enn uflaks. Det er mulig vi har spilt bra og har produsert mange sjanser, men da må vi også score på dem.

Eggen bør virkelig bevise at det faktisk bor mer potensialet i FFK enn i Moss, som han hevdet, for foreløpig har ikke dette skjedd. Vi er akkurat der Moss var for en del år tilbake, liggende litt over streken over flere år. Kanskje, kanskje vil den nye stadion hjelpe oss et steg videre, men det drøsser vel ikke akkurat på med penger da heller. Da har jeg mer tiltro til at Morgan og hans nettverk kan gjøre at vi henter inn noen skikkelig scoop av noen spillere, fremfor Eggen & Co der det ser mer tilfeldig ut hvor spillerne kommer i fra.

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til:
Fy faen hvor mye rart en skal lese før øya blør......... Tarek har fortsatt utviklet seg og tatt sjumilsteg det siste året som fotballspiller. Han hadde sikkert blitt god uansett, men Eggen har vel ikke knust han???? Brenne har Eggen utviklet, Ramberg har mye å takke Eggen, det samme gjør Kvisvik, Staw er på vei til å bli en toppkeeper, Berthelsen har tatt steget inn på A landslaget osvosv........ Nei, det ble ikke noe av  Jørgen Pettersen, han klarte seg ikke i Stabæk heller og det er en grunn til at han er i Sparta. Noen spillere blir ikke gode nok og det hadde Jørgen aldri blitt uansett trener...... Ifølge mange idiotiske tråder her, så har Eggen skylden for dem som ikke utviklet seg, men andre skal ha kreditten for dem som gjorde det............

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 apr 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av FFK1903
Oi, her var det temperatur, dette forumet er tydeligvis aldri dødt for diskusjoner, og jeg føler at vi har diskutert Eggen i minst fem andre lange tråder også.

Til de av dere som hevder det er så få poeng oppover på tabellen. Da jeg så en rød varsellampe etter rundt ti serierunder fikk jeg samme svar som enkelte andre her får nå. "Det er bare x antall poeng opp til tredjeplassen", den gangen fikk jeg også "Det er bare spilt ti serierunder, det er mange poeng å spille om fortsatt". Vel, nå er vi faktisk langt over halvveis i sesongen. Fortsatt er det x antall poeng opp til respektabel tabellposisjon, noen ennå ikke har skjønt det? Vi er akkurat der vi var for et halvt år siden og ingenting har bedret seg! Høres ut som enkelte er så naive og tror på mirakler hver eneste høst og at det fortsatt er mange poeng å spille om selv det gjenstår en runde. Dere kommer til å få en skikkelig nedtur om vi faktisk skulle rykke ned og realiteten treffer dere som en murvegg.

FFK har blitt et bedre lag enn i fjor, og definitivt et bedre lag enn i 2004. Men det er ikke FFK-versjonene 2004 og 2005 vi skal sammenligne oss med, vi skal sammenligne oss med hvor styrket vi er i forhold til de andre lagene som spiller Tippeligaen 2006. Det hjelper lite at vi er tre ganger så gode som vi var i 2004, hvis de andre lagene rundt oss har hevet oss til det bedre.

Og det skal ikke være så vanskelig å hevde seg i Tippeligaen med den stallen vi har nå. Stabæk rykket opp i fjor og ligger på en fjerdeplass. Sandefjord rykket opp i fjor, mistet noen av sine mest sentrale spillere, men har likevel lykkes med å hente inn riktige forsterkninger og ligger nå fire poeng over oss, på en åttendeplass. For tredje året på rad ligger Hamkam over oss på tabellen. Og Odd Grenland kjemper i toppen også. Hva er det de gjør som FFK/Eggen gjør feil? Selvsagt kunne det vært verre, vi kunne ha vært Viking, laget som skulle kjempe i toppen, men som ligger skadeskutt på nedrykksplass, men slik går det når de kjøper inn en helt ny førsteellever og ny trener. Forsterkningene må komme steg for steg. Jeg ser ikke helt at det skjer i FFK. Da må de i hvert fall være museskritt. Vi har fått en positiv overraskelse i Tarik, og Shaaban er mye bedre enn Sørlie. Men så har det også kommet en jevn strøm av middelmodigheter til klubben, samtidig som det har gått noen ut.

Noen trekker frem cupen som et bevis på at Eggen gjør fremskritt. Vi måtte faktisk ut i straffesparkkonkurranse mot et førstedivisjonslag på hjemmebane for å ta oss videre til kvartfinalen. Det er ikke mange marginene fra at vi hadde røket ut der. At vi rundspilte VIF etter alle kunstens regler, tror jeg vi skal gi mesteparten av æren til VIF for. Vi hanglet også videre med 2-1-seier over Sprint/Jeløy. Også i 3. runde kom vi så vidt videre med 3-2-seier borte mot Kongsvinger. Er dette egentlig så fryktelig imponerende? Du skal ha litt flyt og litt flaks i slike turneringer, og selvsagt også være dyktig. Men det eneste skikkelig gode resultatet er egentlig borte mot Enga, de andre er kamper der vi like godt kunne flydd på huet og rævva ut av cupen.

Hadde klubben allerede før sesongen gått ut og sagt at det ikke var all verden med penger til forsterkninger og at vi kom til å få en sesong på linje med i fjor, så hadde kanskje ikke så mange blitt skuffet. Men når Eggen & Co slår på stortromma at i år, ja i år skal vi på øvre halvdel av tabellen. Da blir fallhøyden rimelig stor, er det rart flere oss føler at sesongen er under pari da? Vi kan selvsagt være vitne til nok en stor høstsesong og at vi faktisk klarer målsetningen, men vi kan også oppleve at Viking og resten av bunnlagene får en skikkelig vitnamininnsprøytning og gjør en stor høstsesong. I 2004 reddet vi plassen i nest siste serierunde, i fjor klarte vi det i siste serierunde, i år... ?

Og jeg begynner å bli lei alle som snakker om all uflaksen vi har hatt i år og at ting ikke har gått vår vei. Slike ting utjevner seg alltid, enten over en sesong eller flere. Se bare på Start, i fjor vant de en del kamper ved å avgjøre de på slutten, i år har de derimot fått noen i fleisen i sluttminuttene. I fjor hadde vi i overkant flaks i enkelte av kampene. Hadde Rosenborg fått sin velfortjente seier på Lerkendal i fjor hadde vi møtt Tromsdalen til kamp til søndag. Når vi ligger helt i bunnen på bortetabellen for i år vitner det mye mer om udyktighet enn uflaks. Det er mulig vi har spilt bra og har produsert mange sjanser, men da må vi også score på dem.

Eggen bør virkelig bevise at det faktisk bor mer potensialet i FFK enn i Moss, som han hevdet, for foreløpig har ikke dette skjedd. Vi er akkurat der Moss var for en del år tilbake, liggende litt over streken over flere år. Kanskje, kanskje vil den nye stadion hjelpe oss et steg videre, men det drøsser vel ikke akkurat på med penger da heller. Da har jeg mer tiltro til at Morgan og hans nettverk kan gjøre at vi henter inn noen skikkelig scoop av noen spillere, fremfor Eggen & Co der det ser mer tilfeldig ut hvor spillerne kommer i fra.

Meget meget meget godt oppsumert og skrevet..Støtter deg 120% på denne

FFK for Life......

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25