Konstruktiv tråd: Konkrete strakstiltak for å bedre stemningen på tribunen
Som nevnt før bør det komme opp et skilt foran PH inngangen der det står "kun for syngende medlemmer".
Ellers synes jeg vi bør prøve å samle de som ønsker å synge, for slik som det er idag blir det for spredt. I gode tider er det bedre om vi er spredt for å få med den siste slanten av ikke syngende mengden. Men idag bør de store og stolte gutta (og jentene samles)..
Den beste hadde vært om vi kunne kasta ut PHledelsen fra TIFOfeltet og samla oss der. Der er det inngjerda og det er midt i feltet.. Nå anser jeg dette som urealistisk, men faen heller. Noe må skje. De som er der inne synger jo ikke..
Evt så kunne vi avtalt et sted i nærheten av TIFOfeltet. Hva om vi fikk enda en inngjerding ? TIl ting ble bedre? Sikkert uhyre politisk ukorrekt, men noenganger må man ta upopulære avgjørelser..
---------------------------
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Opprinnelig postet av Husgutt
Har du forslag, kom med de her!
Som nevnt før bør det komme opp et skilt foran PH inngangen der det står "kun for syngende medlemmer".
Ellers synes jeg vi bør prøve å samle de som ønsker å synge, for slik som det er idag blir det for spredt. I gode tider er det bedre om vi er spredt for å få med den siste slanten av ikke syngende mengden. Men idag bør de store og stolte gutta (og jentene samles)..
Den beste hadde vært om vi kunne kasta ut PHledelsen fra TIFOfeltet og samla oss der. Der er det inngjerda og det er midt i feltet.. Nå anser jeg dette som urealistisk, men faen heller. Noe må skje. De som er der inne synger jo ikke..
Evt så kunne vi avtalt et sted i nærheten av TIFOfeltet. Hva om vi fikk enda en inngjerding ? TIl ting ble bedre? Sikkert uhyre politisk ukorrekt, men noenganger må man ta upopulære avgjørelser..
Jeg er for at vi skal samles, men da midt på. Eller i overkant av TIFO. Helt foran er helt høl i hue. Men da må vi være folk som kan synge, og ikke bare være der for moro skyld. Hvis det blir like dævt, så går jeg tilbake til samme plassen.
Kan ikke nye FFK-stadion bli ferdig NÅ?!?!?!?! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn!
Opprinnelig postet av Scout
Ved neste hjemmekamp foreslår jeg at alle som er interessert i å synge samler seg på midten som Rune Haugen foreslår. Et problem er at mange her inne ikke kjenner hverandre i det virkelige liv. Mitt forslag er da at vi samles i nærheten av Zoran (hvis det er greit for deg Zoran?), hvis han da skal være på neste hjemmekamp. De fleste vet hvem han er og kan sammen med han lage mer liv.
Hvis det blir enighet om dette så vink meg ned på neste hjemmekamp, eller event. Zoran gjør det.
Dette er jeg for! :)
Jeg har vanligvis min faste plass rett ovenfor og litt til høyre for TIFOfeltet, og der pleier det vanligvis å være greit med syngende folk. Problemet er at ikke alle får med seg at "vi" skal stå der. Men samtidig kan vi være flinkere til å fortelle de som ikke synger at dette faktisk er grunnen til at du skal få stå på PH-feltet.
Syng, eller forlat plankehaugenfeltet!
hva om noen bryter seg inn på stadion og maler opp et ekstra felt for oss??
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!
Ok... Da er vi igang. Om det er forslag eller ikke ta det som dere vil men slik skal vi gjøre så Dere for klage etterpå. Det er helt forventet at vi daler nedover med synging og trøkket for vi har trossalt hoppet over "noen " divisjoner og holdt oss bra i rimelig lang tid. At slikt skjer er ikke bare PH som er "ræva" men også resultater av laaaang kamp om å overleve i tippeligaen. Nå skal jeg ikke filosofere mer men bestemme en del ting. Den som liker det vær så god dem som liker det ikke hold deg unna i hvertfall Vålerenga kampen så kan vi snakke om dette senere. På ullevlå kommer jeg til å stå på samme plass som alltid. D.v.s. litt utenfor venstre stolpen sett fra tribunen eller litt utenfor høyre stolpe sett fra banen. Dere som vil synge fordeler dere bak fra målet og mot inngangen der vi kommer inn. Ser dere "indianere" som setter seg der ber dem å flytte seg mot vestbredden. Når jeg sier synge da mener jeg folk som er villig til å stå på ut kampen uansett resultatet og folk som ikke blir grinete hvis jeg peker på dem og ber dem synge. Er vi en gjeng som skal stå på da skal vi jammen gjøre dette uansett resulatet og ting som skjer på banen. Nå er dere her og leser dette spør deg selv om du har lyst å gi jernet til lørdag eller ikke. Bestem deg nå om det er viktigere for deg å fortsette å synge eller brått slutte og strekke hodet for å se om dommeren har blåst frispark eller ikke. Jeg ber dere ikke om å blåse å se kampen men heller be dere om å lære dere å være supportere som klarer å se skylle situasjoner hvor en skal synge og hvor en skal stoppe å synge. Dette her kan bli lang skriving men i.o.m. at jeg er veldig gira nå så skal dere få litt undervisning og opplysning på hvordan vi kan vise oss i best lys på Ullevål til lørdag. Alle dere har ører og klare¨å føle på trykket. Kjører vi skikkelig trykk på en sang da er det j.... irriterendes at vi slutter å synge den etter at vi har tatt den to ganger. Jeg mener det er jo låv å fortsette å synge den så lenge trykket er bra. HUSK DET TIL LØRDAG. Syng den så lenge trykket er bra og så lenge jeg vinker at vi skal fortsette. Det er også sikkert mange som lurer på hvorfor jeg ikke synger hele sanger. Hvis du lurer på det så kan du gjerne stelle deg opp på stanga og prøve å brøle i gang oar sanger slik at hele feltett hører deg. Det har rett og slet neo med stemmen å gjøre og skal jeg brøle slikt i 90 minutter da blir det behov for både hjertestartere og oxygen flasker. Det samme gjelder sanger da. Det er mange ganger i løpet av kampen at jeg får blackout og kommer ikke på hva som skal synges. Mange klager på at vi synger kun få sanger og innimellom har jeg samme følelse men da er det bare skrike i gang og jeg skal sørge på at vi fortsetter på den.
Altså lørdag ... fra bak målet og mot venstre sett fra tribunesiden. Og vær så snill forbered deg på å synge. Vi er ikke mange som snakker her så fint hvis dere forbereder deres kjente til dette også. Snakk med dem å forklar dem hva er oppleget. Vi går mot veldig viktige kamper og kommer til Ullevål minst to ganger til og da er det fint å få det til å stemme fra førtse forsøk. Sitter det noe folk rund oss som ikke er villig til å synge vennligst be dem å enten bli med eller flytte seg videre . Og støtt meg da for en gang skyld. Ikke se på meg som en apekat når jeg ber dere om å stå på men syng da.....
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
Dinamo Zagreb
Det aller viktigste for å få opp stemningen på tribunene er å få fylt opp stadion hver gang! Om det kommer 6000 eller 9000 på Stadion er mye viktigere enn om det er 100 eller 120 som synger. La oss starte med å få fylt opp VG-svingen på Ullevål på lørdag!
jeg vet du vil vente med to-stangsflagga, men sånn som det er nå, klarer vi ikke få 400 to-stangsflagg opp før seriekampen uansett.
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Dinamo Zagreb
jeg skal faktisk ta med dama som aldri har vært på kamp før på lørdag.. håper hu kan være med, for jeg har tenkt til å synge.. hu har tross alt laget to-stangsflagg til meg og ffkforever da... hehe.
jeg vet du vil vente med to-stangsflagga, men sånn som det er nå, klarer vi ikke få 400 to-stangsflagg opp før seriekampen uansett.
Altså nå skal jeg ikke gå etter hver og en person som ikke synger. Klart det er lov å stå der men bare vi ikke har 2-3 rader med folk som ikke synger da.. I tillegg så har du jo 3 dager til å lære dama di minst 3-4 sanger da....
He he he
Dinamo Zagreb
Opprinnelig postet av Klokan
Rune som sagt for 10 minutter siden... vi tar en kamp om gangen. Start kampen tar vi til uka.
En annen ting Zoran. I et tidligere innlegg så nevnte du at hvis det var noen som ville bidra på Vålerengakampen så kunne man bare komme bort til deg. Er det ikke nødvendig lenger ??
Det er jo bare komme og snakke med meg...
Dinamo Zagreb
Det er jo bare komme og snakke med meg...
Da tar jeg en tur.
Nå begynner det å ligne noe, Zoran! Hadde et ufrivillig fravær i perioden fra i fjor høst til i våres (fikk ikke med meg fjorårets serieinnspurt engang, bortsett fra på TV ), og jeg bet meg raskt merke i noe. Jeg syntes det virket som en atmosfære, og på de kampene jeg har hatt mulighet til å se har det virket som om det stadig blir dårligere og dårligere - med kampen på Åråsen som foreløpig bunnivå.. Det var direkte pinlig!
Men nå når jeg er tilbake til normalt (til og med på nett med data igjen også, he he), er jeg gjerne med i et forsøk på å snu den negative trenden - håper på bedring allerede på Ullevål lørdag
Det som synes soleklart, er som nevnt av mange andre at "indianere" ikke må få "infiltrere" den syngende gruppen supportere for dermed å legge en demper på stemningen. Så håper jeg vi klarer å samle en gruppe som virkelig gir lyd fra seg og skaper stemning på lørdag, Zoran - og at vi klarer å synge guttane til semifinale
Reading FC - pride of Berkshire!!!
kan jeg å gjøre detDet er jo bare komme og snakke med meg...
Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da
http://keiko99.net
Greit nok å be folk som ikke synger om å synge, men det blir litt for drøyt å be dem flytte seg da, spesielt pga at vi kommer til å stå på en tribunedel som er åpen for alle supportere og ikke bare PH-medlemer....
Og der tror jeg største delen av problemet på bortekamper ligger....
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Gmail ? Send meg en e-post...
Opprinnelig postet av Bob Page
Greit nok å be folk som ikke synger om å synge, men det blir litt for drøyt å be dem flytte seg da, spesielt pga at vi kommer til å stå på en tribunedel som er åpen for alle supportere og ikke bare PH-medlemer....
Og der tror jeg største delen av problemet på bortekamper ligger....
Men man kan vel respektere at mange vil stå samlet og støtte FFK høylydt? Er ikke no værre enn å bare flytte seg litt?
Burn in hell, por favore..
Jeg håper du ikke skal flytte dem som ikke synger vekk, for slik jeg mener det. Synger noen litt er det bedre en ingen ting. det blir like bare trøkk om en står slik en står i dag. problemer er at vi har bare en forsanger og om han ikke er der så er det meget få som kan det samme som Zoran
Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da
Dinamo Zagreb
Hvis ikke vi skal kle oss som det da :) Blir affal stemning av det.... :p
Opprinnelig postet av A9$h
Man kan sitte å diskutere dette her i øst og vest, men problemet er at man ikke får gjort noen ting siden de som sitter i "styret"eller "ledelsen" til plankehaugen ikke gidder å løfte en finger når det kommer til tribunen. Er så utrolig mye mer man kunne ha forbedra for å få mer liv på tribunen, men hjelper så utrolig lite når de verken er inntresert i å høre på eller gjøre noe med dette
Litt enkel innstilling å ha vel? Ta en tlf til Lars og gi beskjed om at du vil bidra med egne ideer og løsninger på div ting, så er jeg ganske sikker på at du vil bli møtt med åpne armer. Synes at litt for mange har en tilbakelent og enkel innstilling her inne: " fy faen styret er ræva de gjør ingenting, og det hjelper ikke å si noe til dem".
Når jeg skulle sy banneret til hoved for noen år siden så tok jeg en tlf til Lars, og dermed så var noen tusen av utgiftene dekket inn. Det jeg mener er at dersom man virkelig brenner for noe, så får man det til bare man vil.
Engasjer dere like sterk i arbeidet med å forbedre Plankehaugen, som dere engasjerer dere i å snakke negativt om styret, ja se da hadde vi hatt norges suverent beste supportergruppe, veien er ikke lenger opp dit.
Rød.... hvit... og patriot!
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
----
----
Opprinnelig postet av djpete
Man kan sitte å diskutere dette her i øst og vest, men problemet er at man ikke får gjort noen ting siden de som sitter i "styret"eller "ledelsen" til plankehaugen ikke gidder å løfte en finger når det kommer til tribunen. Er så utrolig mye mer man kunne ha forbedra for å få mer liv på tribunen, men hjelper så utrolig lite når de verken er inntresert i å høre på eller gjøre noe med dette
Litt enkel innstilling å ha vel? Ta en tlf til Lars og gi beskjed om at du vil bidra med egne ideer og løsninger på div ting, så er jeg ganske sikker på at du vil bli møtt med åpne armer. Synes at litt for mange har en tilbakelent og enkel innstilling her inne: " fy faen styret er ræva de gjør ingenting, og det hjelper ikke å si noe til dem".Når jeg skulle sy banneret til hoved for noen år siden så tok jeg en tlf til Lars, og dermed så var noen tusen av utgiftene dekket inn. Det jeg mener er at dersom man virkelig brenner for noe, så får man det til bare man vil.
Engasjer dere like sterk i arbeidet med å forbedre Plankehaugen, som dere engasjerer dere i å snakke negativt om styret, ja se da hadde vi hatt norges suverent beste supportergruppe, veien er ikke lenger opp dit.
*** APPLAUS ***
Veldig enig.
Rune som sagt for 10 minutter siden... vi tar en kamp om gangen. Start kampen tar vi til uka.
Ja, ja, Zoran, nå begynner vi å nærme oss Start-kampen. Blir det til at vi skulle få bruke TIFO-feltet, eller koka det bort ??
Apropop Start-kampen blir det jo en "mini"-semifinale, så jeg syns at vi skal prøve å få til å synge denne :
---
----
----
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Ja, ja, Zoran, nå begynner vi å nærme oss Start-kampen. Blir det til at vi skulle få bruke TIFO-feltet, eller koka det bort ??
Nei det koka ikke bort. Tifo gjengen hadde møte i går og jeg var jo i London. Kom hjemm for 1 time siden. Ja tifo feltet blir flyttet mot den andre "forsanger" plassen og alle som har lyst å synge og stå på kan stå der hvor tifofeltet sto siste hjemmekamp.
Dinamo Zagreb
Hva vil det si ? mot høyre eller venstre ?
---
----
----
Hva vil det si ? mot høyre eller venstre ?
Du husker vel hvor den andre forsangerplassen er. Det sier seg selv at den er på motsatt side av der Zoran står. Og du har vel fått med deg at TIFO- feltet er midt på. Unnskyld at jeg er litt krass nå, men jeg synes du kom med et unødvendig spørsmål. Du er vel ikke ny på feltet ?? Så dette burde du ha fått med deg for lenge siden.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Nei det koka ikke bort. Tifo gjengen hadde møte i går og jeg var jo i London. Kom hjemm for 1 time siden. Ja tifo feltet blir flyttet mot den andre "forsanger" plassen og alle som har lyst å synge og stå på kan stå der hvor tifofeltet sto siste hjemmekamp.
Herlig, da får vi tromme sammen de som vil synge hele tiden. Da forventer jeg at bønna og de kjenner sin besøkelsestid også.
Hadde vært konge med trommer på kamp... Det lager stemning i seg sjøl... Håper det blir noe av!!! Hvis ikke får vi bare stjæle av korpset som spiller før kamp
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
noen som vet om trestengene mine er lov på stadion?hva har du på dem trestengene da ? er det FFK flagg er det mulig lov er det ikke noen ting på dem tviler jeg
Apropop Start-kampen blir det jo en "mini"-semifinale, så jeg syns at vi skal prøve å få til å synge denne :
For vi skal på tur med Fredrikstad,Ut i Europa, for å vinne gull.Og så skal vi reise hjem igjen,
for å få et hærlig *piiiip*Syns liksom det passer segEn annen sang er kanskje å bruke orginal teksten til "Vi skal vinne finalen" (Vi synger for Fredrikstadlaget).....
Helt enig. Men kutt ut det "piiip" greiene. Det gjør hele sangen piiinlig.
Her er orginalteksten, som jeg mener er mye bedre:
For vi skal på tur med Fredrikstad
Ut i europa for å vinne gull
Og så skal vi reise hjem igjen
For å banke"Vålenga" .....(eller andre lag selvfølgelig:)
Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Opprinnelig postet av djpete
Litt enkel innstilling å ha vel? Ta en tlf til Lars og gi beskjed om at du vil bidra med egne ideer og løsninger på div ting, så er jeg ganske sikker på at du vil bli møtt med åpne armer. Synes at litt for mange har en tilbakelent og enkel innstilling her inne: " fy faen styret er ræva de gjør ingenting, og det hjelper ikke å si noe til dem".
Når jeg skulle sy banneret til hoved for noen år siden så tok jeg en tlf til Lars, og dermed så var noen tusen av utgiftene dekket inn. Det jeg mener er at dersom man virkelig brenner for noe, så får man det til bare man vil.
100 prosent enig... Virker som det er viktigere for noen å kritisere styret, fremfor å virkelig gjøre noe. Tar man virkelig tak i ting, så får man det også gjort!!
I år skal vi slå klart ned på holding for å få bort problemet en gang for alle!! HAHA!!! TIDENES APRILSPØK!!! UT med norske dommere!! For FAEN!!!
Ansvarlig redaktør
---
----
----
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Opprinnelig postet av keiko99
vi var bra, men har mere og gå på...
Er faktisk enig med deg. Vi har vært enda bedre enn dette. Vi er skikkelig bra innimellom, men så dabber det av. Hele feltet bør følge på når "harde kjernen " trykker på.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
02/12/2024 15:21 | 60f95d23