Husk meg
Brukernavn
Passord

Forsterkninger på vei... Hørt det før??

Flat Trådet Nøstet
Totalt 61 sider Alle

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 18 jul 06, 00:25
Endret: 19 nov 06, 22:44
Ja, Eggen går igjen ut og sier at forsterkninger er på vei... her er artikkelen og intervjuet det er snakk om: http://f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060718/FFK/107180026/1009 

---------------------------

God bedring Dagfinn Enerly

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 18 jul 06, 00:29
ja å det kommer

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

FFK-Supporter

Juniorspiller
Ble medlem: 07 apr 03

Lagt til: 18 jul 06, 00:30
Hørt det før men vi må smøre oss litt med tålmodighet nå da....
Kanskje de tenker litt kvalitet denne gangen!  
Personlig tror jeg vi kommer til å bli fornøyde når de forsterkningene endelig kommer. Tror de snart ikke tørr å skuffe supportere og andre med enda fler "bomkjøp".

FFK knuser ALL motstand!! :)

SirLion

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jul 06, 00:30
Opprinnelig postet av keiko99
ja å det kommer

Tror det jeg også... Og jeg tror på deg jeg Keiko... hehe husker da Myhre kom hit, som jeg ikke trodde han kom, men du sa han kom, og brått så spilte han for oss gitt

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 18 jul 06, 07:16
ja å det kommer

Hørt før fra din side før Keiko, men håper du har rett. Spørs bare hvor lenge det er til.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jul 06, 07:56
Opprinnelig postet av Patrioten
ja å det kommer

Hørt før fra din side før Keiko, men håper du har rett. Spørs bare hvor lenge det er til.
Det vet jeg ikke, men jeg vet det kommer så for du si hva F du vil

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 18 jul 06, 09:16
Håper at KTE får rett denne gangen,han snakker jo tydeligvis om kvalitet nå.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 18 jul 06, 10:02
Jeg tviler sterkt på at det kommer forsterkninger. At det kommer nye spillere tar jeg for gitt, men de kommer nok ikke til å være vesentlig bedre enn de vi har fra før.

Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03

Lagt til: 18 jul 06, 11:04
Hvis de jobber konkret med et par spillere så er jeg litt overraska av at ingen har hørt om det.
(FFK lurte jo alle med Drillo, men klarer de med spillere?)
Hvem jobber de med som kan gå rett inn i elleveren?

Gjerningsmannen

Juniorspiller

Ble medlem: 07 mai 05

Lagt til: 18 jul 06, 13:43
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg tviler sterkt på at det kommer forsterkninger. At det kommer nye spillere tar jeg for gitt, men de kommer nok ikke til å være vesentlig bedre enn de vi har fra før.

Og det vel nesten sånn at du håper at du selv får rett? Bare for å kunne si "hva var det jeg sa"? Det er jo viktigere enn styrking av stallen.

"beating, often with blunt weapons, asphyxiation with a gas mask"

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jul 06, 15:20
Rune, ja oss la tvilen komme tiltalte til gode.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jul 06, 16:25
Opprinnelig postet av Gjerningsmannen

Og det vel nesten sånn at du håper at du selv får rett? Bare for å kunne si "hva var det jeg sa"? Det er jo viktigere enn styrking av stallen.

Synes du smiletrynet ser sånn ut ?? Vi har jo for pokker ikke fått noen ordentlige forsterkninger siden 2004. Ikke kom med Jonna nå. Eneste som jeg synes har forsterka vårs er Raio. Ikke en gang West synes jeg er noen forsterkning.  Hadde Mommo fått større tillit så kunne han gjort jobben vel så bra.

Jeg håper jeg også i likhet med dere, men jeg tror det ikke før jeg får se det.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 18 jul 06, 16:29
så du syns ikke rami var en forsterkning heller??  og hvorfor nøyaktig er ikke bjørkøy en forsterkning?

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jul 06, 16:38
Opprinnelig postet av Husgutt
så du syns ikke rami var en forsterkning heller??  og hvorfor nøyaktig er ikke bjørkøy en forsterkning?

Rami har ikke imponert meg noe større. Greit at han har mer ro i spillet sitt, men hva hjelper det når det ikke smitter over på de foran. Ikke har han hatt noen matchvinnerredninger heller ( bortsett fra mot Brann ), så vi hadde nok skaffet disse poenga vi har nå med Sørlie i mål også.

Bjørkøy er dårligere enn Risholt. Risholt på sitt beste rydda i stor stil foran 4`ern. Men at Bjørkøy er en av de beste nå forteller heller sitt.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jul 06, 16:44

Rami har ikke imponert meg noe større. Greit at han har mer ro i spillet sitt, men hva hjelper det når det ikke smitter over på de foran. Ikke har han hatt noen matchvinnerredninger heller ( bortsett fra mot Brann ), så vi hadde nok skaffet disse poenga vi har nå med Sørlie i mål også.

Bjørkøy er dårligere enn Risholt. Risholt på sitt beste rydda i stor stil foran 4`ern. Men at Bjørkøy er en av de beste nå forteller heller sitt.

Enig med deg Rune, akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv.
Synes Rami har skuffet de siste kampene, var ok i begynnelsen, men akkurat nå er ikke han noen superkeeper som de fleste vil ha det til. Thomas Myhre var nok bedre.

Risholt var nok bedre enn Bjørkøy på siste beste

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jul 06, 18:56
Risholt bedre en bjørkøy det er lett å se at dere snakker om noe  dere ikke har greie på.. At Rami er svak det er greit

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jul 06, 19:21
Risholt bedre en bjørkøy det er lett å se at dere snakker om noe  dere ikke har greie på.. At Rami er svak det er greit

Forklar keiko99, forklar ??

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 18 jul 06, 19:25
Risholt på sitt beste er en langt mer markant spiller enn Bjørkøy og kan dominere kamper på en helt annen måte, både defensivt og offensivt. Risholt hadde evnen til å være "outstanding" i noen kamper, men helt borte i andre (en humørspiller). Bjørkøy presterer mer på det jevne, ganske bra, men dominerer aldri kampene.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 18 jul 06, 19:36
Enig i det med Rami, han har mistet statusen sin som nyinnkjøpt gud i takt med at måla har trillet inn med like høy frekvens som fjoråret, da er det ikke bare forsvaret gitt, da er heller ikke keeperen på hugget. I pressen blir Rami unnskyldt for det meste som: utagbart, ikke hans feil osv. Føler meg allikevel av en eller annen grunn sikrere med han en med Sørlie.

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jul 06, 19:48
Opprinnelig postet av Costanza
Risholt på sitt beste er en langt mer markant spiller enn Bjørkøy og kan dominere kamper på en helt annen måte, både defensivt og offensivt. Risholt hadde evnen til å være "outstanding" i noen kamper, men helt borte i andre (en humørspiller). Bjørkøy presterer mer på det jevne, ganske bra, men dominerer aldri kampene.

Og hvem ville du i såfall velge ?? For meg så er det innlysende. De gangene Risholt "var borte " kunne man bare sette inn en annen spiller. Nå har vi ingen som presser de tre i midten ( Brenne, Ramberg og Bjørkøy ). For meg så er det et stort svakhetstegn.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jul 06, 20:00

Bjøkøy er på å forsvar en Roger.. Bjørkøy er bedre en Roger på flere plasser. Bjørkøy er en spiller som tar kapteinsbinnet og som tar rollen mye mye bedre en Roger og tilslutt Bjørkøy har vel ikke furta en eneste gang

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jul 06, 20:07

Bjøkøy er på å forsvar en Roger.. Bjørkøy er bedre en Roger på flere plasser. Bjørkøy er en spiller som tar kapteinsbinnet og som tar rollen mye mye bedre en Roger og tilslutt Bjørkøy har vel ikke furta en eneste gang

Det forteller meg ikke en dæv skitt keiko99. Hva hjelper det om at Bjørkøy kan brukes som potet ?? At han har kapteinsbindet gjør han ikke til en bedre spiller enn Risholt. Nå må du huske på at det var Ringberg som var kaptein da. Og hva har Risholt sin furting med dette å gjøre ?? Jeg sammenligner ikke Risholt fra sesongen 2005 i det hele tatt, for da gikk han stort sett skada. Risholt sin form fra 2004 er ikke Bjørkøy i nærheten av en gang.

Ærlig talt keiko99. Jeg synes du er dårlig til å argumentere. Kom med noe bedre.

Gjerningsmannen

Juniorspiller

Lagt til: 18 jul 06, 20:11

Det må være frustrerende å ha så sterke og mange meninger, og så lite innflytelse?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jul 06, 21:11
Endret: 18 jul 06, 21:13

Det må være frustrerende å ha så sterke og mange meninger, og så lite innflytelse?

Det er vel derfor vi er her inne. Dette er tross alt et diskusjonsforum hvis ikke du har oppdaga det.
Hvis vi hadde hatt noen som helst innflytelse så hadde vi ikke sittet her inne å skrevi. Men at det kan være frustrerende å være FFK-supporter om dagen , det er jeg enig i.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jul 06, 23:02
Jeg kan si at det vil komme inn 3 forsterkninger.. 2 av dem er dansker og den siste skal være en venn av raio.. jeg kan ikke si noe mere en det enda...

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 18 jul 06, 23:23

Apropo Risholt så er det fortsatt for meg en gåte at han ble gitt bort gratis av FFK?

Rogern var en av mine yndlinger på FFK i både 2004 og 2005 og hadde et snitt på VG børsen med 5.12 (34 plass) i 2004 sesongen og 4.63 (139 plass) i 2005 sesongen. 

Hadde jeg fått velge, hadde jeg byttet ut både Brenne, Bjørkøy og Ramberg med en Risholt i form.

......Vedr forsterkninger så har jeg hørt at man er i dialog med Petter Furuseth Olsen.

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jul 06, 23:38
la oss holde oss til forsterkninger da

Snæbbis

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 01:24
Opprinnelig postet av oleberg

......Vedr forsterkninger så har jeg hørt at man er i dialog med Petter Furuseth Olsen.

Hadde det vært så dumt?

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05

Lagt til: 19 jul 06, 01:38
Leste i papirutgaven av Fredrikstad Blad i går,og der sto det at de hadde 3 mill. til spillekjøp!
Så jeg vil vel tvile på at det blir no Furuseth Olsen på Fredrikstad stadion..

Og hvis Keiko har rett angående 3 nye forsterkninger,altså spillere som går rett inn i første 11`ern så vil jeg ha dem hit så fort som f...!!!
Lurer på hvem denne vennen til Raio kan være,en fra Flora??

FFK,klubben i mitt hjerte :-)

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 10:28
Endret: 19 jul 06, 10:29
Opprinnelig postet av GurrBass
Leste i papirutgaven av Fredrikstad Blad i går,og der sto det at de hadde 3 mill. til spillekjøp!

Og hvis Keiko har rett angående 3 nye forsterkninger,altså spillere som går rett inn i første 11`ern så vil jeg ha dem hit så fort som f...!!!
Det siste jeg hørte om dette var at kammeraten til raio skal være en stopper og den ene av danskene er forsvarer sikkert Høyre og han andre er spiss..
Du kan jo se igjenom her kansje du liker en av dem fra klubben til raio

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 19 jul 06, 10:36
Får vi på plass forsterkninger på de plassene så ser det lysere ut. Men da trengs det forsterkninger. Ikke stallfyll. Med de tre på plass og en midtbane som jobber hjemover så ser det bedre ut.

Fredd

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 10:49
Jeg kan si at det vil komme inn 3 forsterkninger.. 2 av dem er dansker og den siste skal være en venn av raio.. jeg kan ikke si noe mere en det enda...

Forsterkninger eller stallfyll ?? Med forsterkninger, så mener jeg folk som hever laget. Ikke noe ala f.eks. Bora, for han holdt ærlig talt ikke mål i år.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 11:03

Forsterkninger eller stallfyll ?? Med forsterkninger, så mener jeg folk som hever laget. Ikke noe ala f.eks. Bora, for han holdt ærlig talt ikke mål i år.
Vent å se.. ikke begynn å kritiser noe som ikke har kommet enda, men forsterkninger er folk som hever laget

Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06

Lagt til: 19 jul 06, 11:14
Hvordan kan du være så sikker på at de 3 du har hørt rykter om er forsterkninger? Jeg tviler sterkt på at vi nå brått skal få på plass ikke mindre en 3 forsterkninger. Det, etter å ha hatt den ene lykkejegeren etter den andre på prøvespille.

Skeptisk

Snæbbis

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 11:51
Gi oss et navn i det minste da Keiko, så vi kan spekulere litt på folka jeg er ved å daue av nyskjerrighet og frustrasjon her!

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 11:55
Opprinnelig postet av Snæbbis
Gi oss et navn i det minste da Keiko, så vi kan spekulere litt på folka jeg er ved å daue av nyskjerrighet og frustrasjon her!
skulle ønsket jeg hadde navn selv jeg, men jeg la jo ut nettsiden til flora tallin så du kan jo se igjenom den da

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 12:05
Endret: 19 jul 06, 12:06
Håper at det iallefall er en spiller på det estiske landslaget.
Ellers tror jeg nok at Raio kjenner mange i Estland fra andre klubber  også.
Dersom Keiko har rett ang ester.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 12:13
Vet ikke hvem som er midtstoppermakker til Piiroja i det estlandske landslaget, men hvis vedkommende er på samme nivå som Piiroja og er mulig å få til Fredrikstad så gjerne for meg. Da vil vi også få et supersamspilt midtstopperpar!

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 12:22
Jeg sier som Costanza sier.. Rykte  eller kilden min kom på sms så da for vi håpe da at  min sms er bedre en Costanza sin for han reiste bare til Lillestrøm

MegSelv

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jan 05

Lagt til: 19 jul 06, 12:31
Teet Allas spiller jo på landslaget og også i Flora Tallin, vet ikke om han er midtstopper eller back men..

Her kan du teste dine managerferdigheter
Det beste managerspillet på nett!!

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 13:04
Opprinnelig postet av MegSelv
Teet Allas spiller jo på landslaget og også i Flora Tallin, vet ikke om han er midtstopper eller back men..
jeg så på laget og hvordan dem spilte igjenom noen søk på nettet og der ser det ut som at den karen spiller på høyre, men om han kan brukes som en stopper vet jeg ikke

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 13:06
skulle ønsket jeg hadde navn selv jeg, men jeg la jo ut nettsiden til flora tallin så du kan jo se igjenom den da

Skulle ønsket jeg hadde navn selv ?? Da har du ingen å vise til. Du har vel gått igjennom nettsiden til Flora Tallin du vel ??

Kongerapærn

Juniorspiller

Lagt til: 19 jul 06, 13:34
Se heller på topplaget i Estland: www.fclevadia.ee
Dem har vunnet 17 av 19 kamper og har 2 uavgjort, med 58-11 i målforskjell.

Så også at toppkampen mellom Flora og Levadia hadde hele 400(!) tilskuere. Etter den kampen ble gjennomsnittstilskuertallet for Flora hjemme hele 180(!).

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 13:53
Opprinnelig postet av Kongerapærn

Så også at toppkampen mellom Flora og Levadia hadde hele 400(!) tilskuere. Etter den kampen ble gjennomsnittstilskuertallet for Flora hjemme hele 180(!).

Men det står ingenting der heller noe som indikerer at vi jakter spillere derfra.

Kongerapærn

Juniorspiller

Lagt til: 19 jul 06, 14:05
Opprinnelig postet av Kongerapærn

Men det står ingenting der heller noe som indikerer at vi jakter spillere derfra.

Det var ikke det jeg prøvde å komme fram til. 
Jeg mente bare at det var et lag som var interesant, mer interesant enn Flora. 
Og at de har lave tilskuertall tilsier kanskje også at lønnigene ikke er av de høyeste.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 15:13

Jeg har tipset om flere dansker, så det er ikke usannylig at noen er på vei. De jeg har tipset om er forsvars spillere.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 15:19
Jeg har tipset om flere dansker, så det er ikke usannylig at noen er på vei. De jeg har tipset om er forsvars spillere.

Hvilke?

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 15:34
Endret: 19 jul 06, 15:34
Her svirrer rykter om dansker og estere  og til tider andre , men de fleste navnløse som andre UFO`s.
Noen har hørt rykter og andre har sett på nettsider og tipset, ja ja.
Godt at vi har noe å gjøre i disse deilige varme agurktider, la bare ikke varmen gå oss helt til hodet slik at vi får både solstikk og hetetokter.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 16:59

Har hørt tipset om flere, men tenker på uttalsene til Harry:
Vi har vurdert dine innspil fra Danmark på forsvarere. Ikke kommet videre med dem enda.

Kanskje det har løsnet nå, siden de har fått midler.

Snæbbis

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 17:07
Hva hendte egentlig med han Kebe? fullstendig glemt allerede?

Snæbbis

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 17:47
Kansje  administrasjonen  også følger med på fxt, og har fått opp øya for denne  mannen: Janes Zavrl.

Han kunne vel vært en klar forsterkning?

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article688920.ece

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 17:51
Endret: 19 jul 06, 17:53
Janes Zavrl kan absolutt være en interessant mann. Kan spille både midtstopper og defensiv midtbane. Har 3 a-landskamper for Slovenia og håper vel å få flere kamper, men får neppe det om han skal fortsette å slite benken i Bergen. Sikkert en god spiller, selv om han ikke får spille, for det er ikke akkurat enkelt å danke ut de to stopperne som for tiden storspiller for Brann.

Det er bare å sende mail til ledelsen. Er på ingen måte overbevist om at de har full kontroll på dette...

Snæbbis

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 17:55
hehe, da vil jeg ha det svart på hvit i f-b, om at lokal supporter  tipset ledelsen  om at man kan titte på fxt, hvis han kommer til oss

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 22:23
slik jeg skjønner er det lagt inn bud på Alioune Kebe

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 22:25
Kansje  administrasjonen  også følger med på fxt, og har fått opp øya for denne  mannen: Janes Zavrl.

håper du sender mail om han for denne spilleren virket bra

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 19 jul 06, 22:28
Endret: 19 jul 06, 22:29

Håper du har rett keiko, i det at det kommer en ny h.back. Pac var rett og slett elendig i dag! Utrolig dårlig i posisjonering og markering.

Fredd

pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til: 19 jul 06, 22:38
Fattern har hørt at FFK er på vei til å signere en 193 cm høy kæll som løper fra alt som er.. Kilden er pålitelig. Noen som har hørt det samme?

We play with 2 stoppers and 3 spisses...
Nils Arne Eggen

Snæbbis

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 22:41

håper du sender mail om han for denne spilleren virket bra

Sendte mail, hehe. Ba dem lette på ræva og se på fxt en gang i blant pluss ta kontakt med denne spilleren.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jul 06, 22:59
slik jeg skjønner er det lagt inn bud på Alioune Kebe

Ikke etter den linken du la fram keiko99.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 20 jul 06, 00:24
Opprinnelig postet av pølse
Fattern har hørt at FFK er på vei til å signere en 193 cm høy kæll som løper fra alt som er.. Kilden er pålitelig. Noen som har hørt det samme?
han er ikke fra estland vel for sist jeg hørte mere så er den estlenderen en makker til raio på landslaget og ville koste FFK rundt 1,5 mill..

95922304

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 jul 06

Lagt til: 20 jul 06, 15:08
Tror Dette er spilleren FFk ser på...
Vjatšeslav Zahovaiko
sünd: 29.12.1981 Lelle
positsioon: ründaja
pikkus: 187,5 cm
kaal: 82,5 kg
KLUBID
2006 FC Flora Tallinn 6/9
2005 FC Flora Tallinn 15/19
2004 FC Flora Tallinn 20/26
2003 FC Flora Tallinn 28/14
2002 JK Viljandi Tulevik
2001 JK Viljandi Tulevik 21/6
2000 FC Valga
1999 FC Flora Tallinn 2/2
1998 Kehtna FC Flora

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 20 jul 06, 15:33
Hvor har du det fra?

Ser at denne spilleren er offensiv midtbane eller spiss og er bl.a. toppscorer for Flora Tallin denne sesongen. Personlig er jeg langt mer skeptisk til å kjøpe angrepsspillere fra Estland enn forsvarsspillere.

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 20 jul 06, 15:59
Hvor har du det fra?

Ser at denne spilleren er offensiv midtbane eller spiss og er bl.a. toppscorer for Flora Tallin denne sesongen. Personlig er jeg langt mer skeptisk til å kjøpe angrepsspillere fra Estland enn forsvarsspillere.

Hvorfor er du skeptisk til å kjøpe angrep fra Estland?

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".

Husgutt

Landslagsspiller

Lagt til: 20 jul 06, 16:13
blir nok enkelt å synge sanger om ham. hehe.. ellers må jeg si at hans pikkus var noget lang

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 20 jul 06, 16:14
Tor Henning Hamre, nå Mandalskameratene var toppscorer i Estland.
Han har ikke på noe plab utover 2.div vist noe igjen i Norge ( var også en liten bomtur innom VIF)

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 20 jul 06, 16:24
Opprinnelig postet av 95922304
Tror Dette er spilleren FFk ser på...

Er nicket ditt tilfeldig valgt?

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til: 20 jul 06, 17:08
Endret: 20 jul 06, 17:10
blir nok enkelt å synge sanger om ham. hehe.. ellers må jeg si at hans pikkus var noget lang

Biggus pikkus?

2006: CL, RL, "the double"...

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til: 20 jul 06, 23:00
.. ellers må jeg si at hans pikkus var noget lang

og hans posisjon på banen er rundingsbøye?  hmm...lover ikke godt...  (eller så er mitt baltiske språkøre en smule rusten...)

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jul 06, 00:32
Det som er skummelt er at det er stille  ingen nyheter om noe.. jeg liker ikke sånt .. Blir så nærvøs jeg 

GurrBass

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jul 06, 01:00
Når stenger overgangsvinduet??  slutten av august??
Håper hvertfall ikke at de venter til slutten med å skaffe forsterkninger...Vi må ha dem så fort som mulig!!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jul 06, 01:16
Overgangsvinduet stenger 31. august.

Men jeg håpet ærlig talt dette var noe man hadde jobbet med en stund på klubbhuset og mer eller mindre var klare til å foreta seg noe de første dagene i juli, men isteden ser det altså ut til å drøye ut i tid. Jeg håpet å ha minst én forsterkning klar til Rosenborg-kampen, men erkjente etter hvert at det toget gikk. Da regnet jeg hvert fall med at det ville dukke opp en forsterkning i løpet av denne uka som kunne spille mot Viking, helst en midtstopper, men den gang ei...

Ledelsen har kanskje tatt ferie?

Superboy

Juniorspiller

Ble medlem: 21 aug 05

Lagt til: 21 jul 06, 03:17
Endret: 21 jul 06, 03:19
Ledelsen har nok ikke tatt ferie, men de er rett og slett inkompetente... FFKs hovedproblem er etter mitt syn ervervelse av forsterkninger, og dette bør ledelsen ta konsekvenser av, og direkte si opp sine stillinger. KTE bør også vurdere sin stilling nøye. Ikke pga manglende sportslige resultater, ettersom de har vært som forventet, men snarere fordi han hele tiden skrur forventningene i været helt uten grunn... Laget som vi har per dags dato er rett og slett ikke bedre enn det tabellplasseringen tilsier. Vi har en feit angriper/midtbane (Kvisvik), en ubrukelig spiss (Hoås, selv om han scoret mot Bryne), og en backrekke, som det kan stilles store spørsmålstegn ved... Raio og Trond Erik er kanskje unntakene, selv om sistnevnte har vært "rusten" til tider..

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much more important than that!"
-Bill Shankley

GurrBass

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jul 06, 03:18
Endret: 21 jul 06, 03:50
Jeg syntes det også er merkelig at de drøyer og drøyer!!
Det skal spilles en del kamper fram til 31 august,og med den formen laget viser nå så er det mange tapte poeng!
Viking,Brann,Vålerenga,Lillestrøm osv. står for tur,og her tviler jeg desverre på at det blir så mange poeng som vi så sårt trenger!
Og med en ledelse på ferie som Costanza sier,så kan dette være avgjørende med tanke på nedrykk..

Og en annen ting,så har de sagt en stund nå at en forsterkning vil "forhåpentligvis være klar i løpet av uka"......... javel!!
Eneste de har brukt ressurser og tid på,er å hente inn diverse spillere på prøve,noe som ikke har vært vellykket.

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jul 06, 08:25
Opprinnelig postet av Superboy
Ledelsen har nok ikke tatt ferie, men de er rett og slett inkompetente... FFKs hovedproblem er etter mitt syn ervervelse av forsterkninger, og dette bør ledelsen ta konsekvenser av, og direkte si opp sine stillinger. 

KTE bør også vurdere sin stilling nøye. Ikke pga manglende sportslige resultater, ettersom de har vært som forventet, men snarere fordi han hele tiden skrur forventningene i været helt uten grunn... 

Laget som vi har per dags dato er rett og slett ikke bedre enn det tabellplasseringen tilsier. Vi har en feit angriper/midtbane (Kvisvik), en ubrukelig spiss (Hoås, selv om han scoret mot Bryne), og en backrekke, som det kan stilles store spørsmålstegn ved... Raio og Trond Erik er kanskje unntakene, selv om sistnevnte har vært "rusten" til tider..

Nok et gjennomtenkt innlegg fra en ekte FFK-supporter!  Hurra!

1. FFK uten administrasjon høres ut som en garanti for nedrykk - ikke nye spillere og bedre tabellplassering. 

2. Kanskje KTE forsøker å bruke psykologi på spillerne for å få dem til å yte? Jeg tror de fleste arbeidstakere foretrekker å høre at de er kompetente og dyktige fremfor stadig å høre "Jeg ansetter snart en flinkere enn deg i stillingen din". 

3. Mener du virkelig at Kvisvik har vært elendig i år? Greit at han mangler litt på kondisjona, men...

4. Hva galt har Hoås gjort i år, da?

5. Backrekka vår har skranta, men som du kanskje vet er fotball et lagspill... En backrekke må ha støtte fra midtbanen for å fungere.

aavdst

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jul 06, 09:54
Dagbladet skriver i forbindelse med at de jakter på slovaken Marek Sapara og vil by 10 millioner NOK for ham: " Rosenborgs talentspeider Stig Marius Thorbjørnsen har fulgt Sapara i ett år."  

Talentspeider? Dette er vel noe som ikke finnes i FFK systemet? Finnes nok mange som kunne gjort en bra jobb her. Og det behøver vel ikke være en fulltids stilling?  Tore Pedersen kunne vel hatt dette som bi-jobb i tillegg til å jobbe for Rune Hauge og TV2. Han har vel kontaktnettet som skal til.

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jul 06, 09:58

Hei Denialsander.
Dersom dette svaret ditt var gjennomtenkt, da lever vi i forskjellige verdener.
Iallefall ser vi ikke samme kamper.
Enig i pkt.1
pkt2. Joda psykologi kan være mangt, men bør ha rot i virkeligheten, ellers blir det hele bare en amatørlek.
pkt.3. Dersom ikke Kvisvik har mer å fare med enn det han har vist på banen i år, er han i sterk retur som fotballspiller.
pkt.4. Du spør hva galt har Hoås gjort. Svaret er enkelt , ingenting, absolutt ingenting har han gjort på banen bortsett fra å stå io veien for en ball som endte i mål.  ( Litt ironisk)

Pkt.5 Her er vi faktisk enige, du peker her på noe som få vil se. MIdtbanen som så mange forguder, funker rett og slett ikke defensivt.

Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04

Lagt til: 21 jul 06, 15:10

Stort sett bare krangling, om spillere er gode nok eller ikke på forumet her, og masse annet tull vi diskuterer.

Av så mange personer som er innom forumet her, er det virkelig ingen som vet noe av som skjer innenfor veggene borte på klubbhuset? 

Kommer det forsterkninger?
Kommer det stallfyll?
Når kommer de?
hva skjer med Alioune Kébé, 
- får han kontrakt, og når er han klar i tilfelle?
- er det noen som har sett han på trening, er han bra?

Jeg og sikkert mange andre ønsker noen svar, kan vi få noe ut av Eggen og co ved å spørre tro? det er vel flere inne på forumet her som driver å sender SMS til gutta der om tips på spillere, da går det vel muligens ann å få noe info tilbake. Selv om det ikke er navn på spillere som kommer, så kan vi vel i værstefall få et tidsperspektiv på spillerforsterkninger og hvor mange det er snakk om, og om det er spisser, midtbane forsvars spillere etc...

GurrBass

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jul 06, 15:23
Med tanke på diverse spillere som har blitt hentet inn i klubben de siste åra,så er det fullt forstålig at det er diskusjoner om kvalitetene til spillere!!
En ting jeg lurer på,er Christan Berg skadet??

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jul 06, 16:48
Opprinnelig postet av dracula

Hei Denialsander.
Dersom dette svaret ditt var gjennomtenkt, da lever vi i forskjellige verdener.
Iallefall ser vi ikke samme kamper.
Enig i pkt.1
pkt2. Joda psykologi kan være mangt, men bør ha rot i virkeligheten, ellers blir det hele bare en amatørlek.
pkt.3. Dersom ikke Kvisvik har mer å fare med enn det han har vist på banen i år, er han i sterk retur som fotballspiller.
pkt.4. Du spør hva galt har Hoås gjort. Svaret er enkelt , ingenting, absolutt ingenting har han gjort på banen bortsett fra å stå io veien for en ball som endte i mål.  ( Litt ironisk)

Pkt.5 Her er vi faktisk enige, du peker her på noe som få vil se. MIdtbanen som så mange forguder, funker rett og slett ikke defensivt.

Godt at andre enn meg begynner å få opp øya for at midtbanen ikke holder mål. Det gjorde den heller ikke i fjor. Men det er jo knapt noen som gidder å høre på meg når jeg forteller dette. Jeg har nevnt det i lang tid. Rart at ingen legger merke til det som skjer ut på banen. Og jo da folk er så fornøyde med Rami så. Kiss my ass sier jeg , hittil i år så har han ikke vært mer enn litt bedre enn Sørlie. Men jeg får sikkert pepper for den uttalelsen også. Men meningene står jeg på til krampa tar meg. Se bare på sist cupkamp, begge disse måla vi fikk i mot hadde en god keeper hatt mulighet til å ta. Men Rami tar ikke frem sine ekstraredninger i det hele tatt nå for tiden ( jeg lurer i det hele tatt om de kommer ).

Snæbbis

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jul 06, 18:15
Nå trenger vi sårt å høre noen navn og rykter her, før vi blir gærne alle sammen. Jeg merker at temperaturen på debatter og innlegg har skrudd seg opp drastisk de to siste dagene, og til uka så har vi hvis dette fortsetter sikkert høygafler og fakler i hendene mens vi marsjerer til KTE for å lynsje ham.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 21 jul 06, 18:30
Endret: 21 jul 06, 18:31
Med tanke på diverse spillere som har blitt hentet inn i klubben de siste åra,så er det fullt forstålig at det er diskusjoner om kvalitetene til spillere!!
En ting jeg lurer på,er Christan Berg skadet??

Det lurer jeg også på. Hva har skjedd med han senegaleseren som kom fra Le Mans, som var her for litt siden? Var han ikke aktuell likevel?

Kan ikke nye FFK-stadion bli ferdig NÅ?!?!?!?! =)

Fortsatt god bedring Dagfinn!

Snæbbis

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jul 06, 19:16
Endret: 21 jul 06, 19:17
Har spurt om det selv et par ganger, og ingen kan svare virker det som, så jeg begynner å tro at han har reist tilbake til Frankrike gett.

RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04

Lagt til: 21 jul 06, 19:58
Han er blitt sendt hjem, ja. Står på f-b.no. Han hadde visst potensiale, men ville ikke gått inn og styrket førsteelveren umiddelbart. 

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -

www.holygans.com / www.nettpuben.blogspot.com

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 21 jul 06, 20:07
Opprinnelig postet av RC2
Han er blitt sendt hjem, ja. Står på f-b.no. Han hadde visst potensiale, men ville ikke gått inn og styrket førsteelveren umiddelbart. 
Bombe.... :-|

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 22 jul 06, 06:10

Hvor er de Keiko, kan ikke se noen?

Ønsket du deg kanskje litt oppmerksomhet?

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 22 jul 06, 08:15

Å du prater høyere en du er.. tror du skal være litt stille jeg

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 22 jul 06, 10:28
Forsterkninger tja, håper selvsagt på kvalitets forsterkninger.
Men................ja nå kan faktisk KTE sine siste uttalelser tolkes dit at han  (for en gangs skyld) innser at han har tatt munnen for full. 
Hva jeg mener, jo hans uttalelser i går til TV Østfold om at klubben ikke har penger nok til kvalitets innkjøp.
Ser dette som et forsøk på å slenge ut ei "livline" til seg sjøl.
Dersom dette er hans mening i dag, og ikke har innsett dette tildligere, ja da må han være treig i topplokket.
Noe jeg tror han ikke er.

Hei Rune.
Vi har vel begge sammen med Carlsberg og noen til, vært de som er blitt stempla som "negative, pessimister osv" over lang tid.

Som sagt bedre å være uspiselig enn "Seikæll"

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 22 jul 06, 16:28

Å du prater høyere en du er.. tror du skal være litt stille jeg

Hvor har du detta fra Keiko?? Når kommer døm da?

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 22 jul 06, 16:51
Til ffkmufc.  svar 1: Det er ikke noe jeg svarer på...   2: sånn som det ser ut i FFK pr dags dato så tror jeg aldri... ser jo ut som det ikke kommer noen.. Å angående rykter for jeg høre på etter tid at det er jo ikke sikkert det kommer noe...

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06

Lagt til: 22 jul 06, 17:58
Hvorfor legger du ut rykter keiko når du ikke har peiling på hva du skriver om....

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 22 jul 06, 18:02
Opprinnelig postet av Tiger
Hvorfor legger du ut rykter keiko når du ikke har peiling på hva du skriver om....

Vil vel gjøre seg mer interessant enn han er, kanskje?  Han har jo 50% av innlegga i ALLE trådene, så noe må han jo finne på...

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 22 jul 06, 18:56
jeg har peiling på hva jeg snakker om.. du plager deg bare over at jeg ikker sier hvor jeg har dette fra

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 22 jul 06, 18:58
Opprinnelig postet av denialsander

Vil vel gjøre seg mer interessant enn han er, kanskje?  Han har jo 50% av innlegga i ALLE trådene, så noe må han jo finne på...
jeg er ikke ute etter det og det vet du innerst inne vel

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 22 jul 06, 21:09
jeg har peiling på hva jeg snakker om.. du plager deg bare over at jeg ikker sier hvor jeg har dette fra

Hadde du hatt peil hadde det du skrev vist seg rett... Og det hjelper fint lite å vise til at du har kilder - så lenge kildene tydeligvis er på viddene de óg!

Hele Fredrikstad er et eneste stort sammensurium av rykter, ønsker, prat og forventninger. Det hjelper ingen å komme med slike utsagn som bare fyrer oppunder ryktesumminga i byen...

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 22 jul 06, 21:13

Hadde du hatt peil hadde det du skrev vist seg rett... Og det hjelper fint lite å vise til at du har kilder - så lenge kildene tydeligvis er på viddene de óg!

Hele Fredrikstad er et eneste stort sammensurium av rykter, ønsker, prat og forventninger. Det hjelper ingen å komme med slike utsagn som bare fyrer oppunder ryktesumminga i byen...

Jeg vet at den jeg hørte dette fra ikke farer med usannhet, men alle vet hva som skjer i klubben i dag..Eggen går i strupen på styre og raymond på eggen.. da kan jo ikke mine kilder bare trylle frem dem bare for at jeg skal ha rett i at det er spillere på vei inn.. jeg håper du skjønner det

supporter

Bedriftsspiller
Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 22 jul 06, 22:21
Minner dere om at det snur fort i fotball. Med seier i morgen så er FFK med igjen for musikk. Hvert lag har en dårlig periode i løpet av en sesong. FFK kan ha hatt sin dårlige periode nå de siste 4 kampene. Det er små marginer som skiller topp og bunn. Viktig at vi nå ikke er usakelige og negative bare for å være det. Ikke alt er som det skal være i FFK, men med Morgan inn og en spiller eller to i løpet av 14 dager så er vi i rutei igjen. Dette her går veien, folkens!!

supporter

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 08:43
Jeg vet at den jeg hørte dette fra ikke farer med usannhet, men alle vet hva som skjer i klubben i dag..Eggen går i strupen på styre og raymond på eggen.. da kan jo ikke mine kilder bare trylle frem dem bare for at jeg skal ha rett i at det er spillere på vei inn.. jeg håper du skjønner det

Mener du FFK har latt være å signere nye spillere fordi det er litt uro i klubben? Seriøst, keiko - det henger ikke på grep. Hvis det derimot skulle vise seg å stemme har FFKs ledelse og trenerapparat et problem på størrelse med Mount F__king Everest... 

Men nå er det EOL på denne debatten for min del.

I kveld skal vi sende nok en gjeng hengehuer tilbake til Jæren .

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 10:31
Endret: 23 jul 06, 10:32

Mener du FFK har latt være å signere nye spillere fordi det er litt uro i klubben? Seriøst, keiko - det henger ikke på grep. Hvis det derimot skulle vise seg å stemme har FFKs ledelse og trenerapparat et problem på størrelse med Mount F__king Everest... 

Nei, men jeg kan vel ikke tvinge dem til å hente spillere vel.. 

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 10:48

Nei, men jeg kan vel ikke tvinge dem til å hente spillere vel.. 

Du er ikke sann Keiko

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 10:53

Det siste jeg hørte om dette var at kammeraten til raio skal være en stopper og den ene av danskene er forsvarer sikkert Høyre og han andre er spiss..
Du kan jo se igjenom her kansje du liker en av dem fra klubben til raio

Var det ønsketenking Keiko

FFK-Supporter

Juniorspiller

Lagt til: 23 jul 06, 11:19
Opprinnelig postet av supporter
Minner dere om at det snur fort i fotball. Med seier i morgen så er FFK med igjen for musikk. Hvert lag har en dårlig periode i løpet av en sesong. FFK kan ha hatt sin dårlige periode nå de siste 4 kampene. Det er små marginer som skiller topp og bunn. Viktig at vi nå ikke er usakelige og negative bare for å være det. Ikke alt er som det skal være i FFK, men med Morgan inn og en spiller eller to i løpet av 14 dager så er vi i rutei igjen. Dette her går veien, folkens!!

Enig! Må ikke henge oss helt opp på alt det negative nå da! 
Idag blir det seier over Viking!!

FFK i Cupfinale 2006 !!!

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 11:46
Keiko,
jeg hørte fra en kamerat som hadde hørt det av en bekjent som hadde vært i England på ferie, at R.V Nistelroy var lei av toppfotball, hadde lyst til å slappe av f.eks i norsk TL. 
Kameraten ( som jeg stoler) til kameraten ( som kameraten stoler på) var ikke helt sikker på om det hele var en fleip eller seriøs ment. Han hadde hørt det på en PUB.

FFK-Supporter

Juniorspiller

Lagt til: 23 jul 06, 11:51
Endret: 23 jul 06, 11:51
Keiko,
jeg hørte fra en kamerat som hadde hørt det av en bekjent som hadde vært i England på ferie, at R.V Nistelroy var lei av toppfotball, hadde lyst til å slappe av f.eks i norsk TL. 
Kameraten ( som jeg stoler) til kameraten ( som kameraten stoler på) var ikke helt sikker på om det hele var en fleip eller seriøs ment. Han hadde hørt det på en PUB.

haha!
Keiko du må skjønne at folk blir lei av at du sprer masse rykter om diverse, når ikke noe av det du sier stemmer...

FFK i Cupfinale 2006 !!!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 11:59
Opprinnelig postet av supporter

Dårlig periode de siste 4 kampene ?? Jeg synes de har hatt dårlig periode siden etter de 2 første kampene jeg. De var ikke bra i hjemmeseirene vi fikk heller. De ble heller båret fram av publikum. Så det må nok skje noe radikalt her.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 12:29
Opprinnelig postet av FFK-Supporter
Keiko,

haha!
Keiko du må skjønne at folk blir lei av at du sprer masse rykter om diverse, når ikke noe av det du sier stemmer...
jeg vet som har fortalt meg dette om spillere, men skjønner du ikke det at det er ikke bare å trylle frem dem....

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 12:30
Keiko,
flott du har hørt det... 

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04

Lagt til: 23 jul 06, 13:15
Keiko, kan du ikke bare innrømme at du har driti i salaten??

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 13:26
Opprinnelig postet av Oslo

Vi får nok avvente litt før vi hogger hodet av han.

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 13:41

Vi får nok avvente litt før vi hogger hodet av han.

Syns det er like greit å gjøra det nå jeg, for jeg tviler på at det Keiko snakker om er sant!

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 14:09

Keiko, du bommer i hvertfall på antall fortsterkninger som er på gang.

I følge dagens VG sier Eggen, at de har råd til å kjøpe en, eller kanskje to.

-Til tross for klubbens trange økonomi, har vi nå fått midler til å kjøpe en, eller to som er gode nok til å gå rett inn på laget. Det er konkrete ting på gang. Mer vil jeg ikke si på nåværende tidspunkt.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 14:12
Endret: 23 jul 06, 14:14

-Til tross for klubbens trange økonomi, har vi nå fått midler til å kjøpe en, eller to som er gode nok til å gå rett inn på laget. Det er konkrete ting på gang. Mer vil jeg ikke si på nåværende tidspunkt.

Jeg tviler selv om det står i VG. Eggen har sagt disse orda før.Forsterkninger mener jeg ikke en som er litt bedre enn Jonna f.eks. Jeg vil ha noen som er solide forsterkninger. Hvis ikke kan vi like godt kjøre med de vi har.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 15:20

skal du skrike om å bomme så tror jeg du er i ett glasshus og kaster stein

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 15:20
nei

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til: 23 jul 06, 15:26

Jeg tviler selv om det står i VG. Eggen har sagt disse orda før.Forsterkninger mener jeg ikke en som er litt bedre enn Jonna f.eks. Jeg vil ha noen som er solide forsterkninger. Hvis ikke kan vi like godt kjøre med de vi har.

Er de bedre en Jonna så er det en god forsterkning...Hallo!!! Og da tar vi de i mot med åpene armer...

Heia FFK

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 15:33
Opprinnelig postet av Lex

Er de bedre en Jonna så er det en god forsterkning...Hallo!!! Og da tar vi de i mot med åpene armer...

Har Jonna imponert så veldig ?? Jeg vil ha en som er mye bedre enn han.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 23 jul 06, 15:38
Imponert og imponert. Klart best av de 3 sentralt etter min mening.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 15:38

[/quote]

Er de bedre en Jonna så er det en god forsterkning...Hallo!!! Og da tar vi de i mot med åpene armer...[/quote]

Har Jonna imponert så veldig ?? Jeg vil ha en som er mye bedre enn han.[/quote]

Da lever du i en drømmeverden! Jonna er en god tippeligaspiller, han ligger ikke noe under snittet der trur jeg.

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 23 jul 06, 15:41
Endret: 23 jul 06, 15:42
Det vi trenger er en stabilisator på midten, en ballvinner, en kriger, en leder og en med hjertet utenfor drakten. Slike spillere er det desverre veldig få av i Norge, så vi må nok se utenlands. Slike spillere er dyre, veldig dyre, men de er uvuderlige. Se hvor viktig Keane var for United, Vieira for Arsenal, Makelele for Real Madrid, Gattusso for Milan. Vi trenger en leder som kan minne om disse. En som tørr åpne munn, og ha entusiasme i spillet som kan smitte over på de andre. Jeg tror spillere som Brenne, Tarik og Kvisvik vil blomstre ved siden av sånn en.

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 17:30
Opprinnelig postet av ffkmufc

Er de bedre en Jonna så er det en god forsterkning...Hallo!!! Og da tar vi de i mot med åpene armer...[/quote]

Da lever du i en drømmeverden! Jonna er en god tippeligaspiller, han ligger ikke noe under snittet der trur jeg.[/quote]

Jonna er nok ikke mer enn en midt på tre spiller når det gjelder tippeligakvalitet. Du bør ikke tro noe annet. Og det holder ikke for å heve laget betraktelig. Vi må ha noen som hever, ikke slike vi har fra før. Det holder bare ikke.

Lex

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 18:11
Endret: 23 jul 06, 19:18

Da lever du i en drømmeverden! Jonna er en god tippeligaspiller, han ligger ikke noe under snittet der trur jeg.[/quote]

Jonna er nok ikke mer enn en midt på tre spiller når det gjelder tippeligakvalitet. Du bør ikke tro noe annet. Og det holder ikke for å heve laget betraktelig. Vi må ha noen som hever, ikke slike vi har fra før. Det holder bare ikke.[/quote]

Marginene er små i fotball, dermed er det ikke mye mer som skal til...for og bli seriemestere er det selvfølgelig mere, men ikke for og havne på midten...Dermed er forsterkninger som er litt bedre en jonna velkommen...

Heia FFK

GurrBass

Landslagsspiller

Lagt til: 23 jul 06, 22:45
Jonna er så absolutt god på midten for oss,men er enig i det som sies her!
Skal mann forsterke,så bør det bli spillere som hever laget generelt..
Men etter min mening,så er det da ikke midtbanen som bør forsterkes... Spissplass og stopperplass bør være prio number uno!!

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 09:13

Virker som at to spillere har fått kontraktsforsalg og at FFK aventer svar
Kan i hvertfall tolke uttalesen til Eggen, som sier følgende til Demokraten.

Får vi inn de to forsterkningene vi venter på blir kampen om plassene skjerpet ytterligere.

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 09:17

Virker som at to spillere har fått kontraktsforsalg og at FFK aventer svar
Kan i hvertfall tolke uttalesen til Eggen, som sier følgende til Demokraten.

Får vi inn de to forsterkningene vi venter på blir kampen om plassene skjerpet ytterligere.

Det høres jo bra ut, håper det er skikkelige forsterkninger da! Vi trenger værtfall en solid midtstopper med en gang!

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 09:38
Forsterkninger mottas med takk.
Som du sier trenger vi en ved siden av Raio som kan gjøre manns jobb, pluss en som også kan putte inn mål den andre veien.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 10:10

Media følger FFKSupporter.net bare les her:

Ryktene om møtet spredte seg raskt til debattforumet til klubbens supportere. Enkelte mente at påtroppende klubbdirektør Morgan Andersen, TV 2 og tyske journalister var til stede, i tillegg til styreleder Bjørn Jensen og trener Knut Torbjørn Eggen. 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123864

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 10:13
se opp for ordet: prøvespill senere i uken. vi vet hva prøve spill har endt med

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 10:16
Men etter min mening,så er det da ikke midtbanen som bør forsterkes... Spissplass og stopperplass bør være prio number uno!!

Vet ikke om jeg er enig, jeg. Av det jeg så i går virker det som at det er midtbanens defensive arbeid som skaper mest trøbbel for FFKs forsvar... Det blir for store rom mellom bakre firer og midtbanen - og den defensive innsatsen til midtbanen var ikke som jeg forventet.

Brenne og Ramberg blir for puslete. Selv om de gjør visse positive ting er jeg ikke imponert...

Jonna er fin, men mangler litt av den tyngden og fandenivolskheten som f.eks. Raio viser.

Kvisvik forventer jeg ikke noe av rent defensivt, men han overrasket positivt i går - han virket nesten litt overrasket selv også, over at han hadde ork til å springe på slutten. 

En mer defensivt orientert midtbane-terrier (som er stabil og yter maks hver gang) vil etter mitt syn være mer viktig enn en ny spiss. 

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 10:17

Rart at døm trenger å ha 2 kjente spillere på prøvespill! Hvis døm er kjente vet vel styret hva spillerene står for, og kan signeres med en gang! Håper det er midtstopper og spiss det er snakk om her!

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 10:21
Endret: 24 jul 06, 10:22

Rart at døm trenger å ha 2 kjente spillere på prøvespill! Hvis døm er kjente vet vel styret hva spillerene står for, og kan signeres med en gang! Håper det er midtstopper og spiss det er snakk om her!

Kan jo være at spillerne vil se på forholdene.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 24 jul 06, 10:31
Endret: 24 jul 06, 10:36

Jeg liker heller ikke dette med prøvespill, men når det er sagt så må vi vel gå ut fra at de som har vært her på prøve inntil nå ikke har vært gode nok, og da er det jo bra at de ikke fikk kontrakt.

Det ideelle er selvfølgelig å finne spillere som vi vet er gode nok til å gå rett inn å forsterke laget, men da kommer vi også sikkert til å betale en mye høyere pris enn hvis vi finner en litt mer ukjent en som etter prøvespill viser seg å være like god. Eller kanskje vi får en spiller som er en klasse bedre til samme pris.

Så da spørs det vel om ikke Eggen og co gjør rett allikevel, keiko

FFK på toppen i 2006

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 24 jul 06, 10:58
Endret: 24 jul 06, 11:00

Vet ikke om jeg er enig, jeg. Av det jeg så i går virker det som at det er midtbanens defensive arbeid som skaper mest trøbbel for FFKs forsvar... Det blir for store rom mellom bakre firer og midtbanen - og den defensive innsatsen til midtbanen var ikke som jeg forventet.

Helt enig. La meg først si at det var herlig med tre poeng i går. Herlig og livsnødvendig.

Men hele første omgang, og fram til utvisninga i andre, satt jeg ofte og rev meg i håret av forsvarsspillet til FFK. Og særlig samhandlinga mellom den bakre fireren og midtbanen. Hvor var egentlig midtbanen? Gang på gang gikk klareringene fra Raio & co rett til Vikingspillere, og et bedre lag hadde straffet oss langt hardere! Spiller for spiller ser midtbanen vår bra ut, men den fungerer jo ikke! I alle fall ikke defensivt.

Faktisk vil jeg gå så langt som å si at vi i kampen mot Rosenborg var bedre defensivt enn mot Viking. Litt henger selvfølgelig sammen med at vi pressa mye høyere mot Viking, men alt i alt ble jeg ikke imponert over jobbinga i midtbaneleddet på egen halvdel.

Heldigvis viste vi tidvis stort angrepsspill, så de tre poenga var fullt fortjente.

Edit: strengt tatt feil tråd på denne. Skal se om jeg får putta den inn i FFK-Viking-tråden isteden...

Bjørn Jervell Hansen

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 11:06
Opprinnelig postet av bjervell

Helt enig. La meg først si at det var herlig med tre poeng i går. Herlig og livsnødvendig.

Men hele første omgang, og fram til utvisninga i andre, satt jeg ofte og rev meg i håret av forsvarsspillet til FFK. Og særlig samhandlinga mellom den bakre fireren og midtbanen. Hvor var egentlig midtbanen? Gang på gang gikk klareringene fra Raio & co rett til Vikingspillere, og et bedre lag hadde straffet oss langt hardere! Spiller for spiller ser midtbanen vår bra ut, men den fungerer jo ikke! I alle fall ikke defensivt.

Faktisk vil jeg gå så langt som å si at vi i kampen mot Rosenborg var bedre defensivt enn mot Viking. Litt henger selvfølgelig sammen med at vi pressa mye høyere mot Viking, men alt i alt ble jeg ikke imponert over jobbinga i midtbaneleddet på egen halvdel.

Heldigvis viste vi tidvis stort angrepsspill, så de tre poenga var fullt fortjente.

Edit: strengt tatt feil tråd på denne. Skal se om jeg får putta den inn i FFK-Viking-tråden isteden...

Vi sløste også med sjansene offensivt, vi trenger fortsatt for mange sjanser på å score målene våres.
Håper inderlig det kommer en spiss og forsvarer, den ungarske forsvaren er nok ikke bra nok for 11, men ok som back up.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 11:28
Positivt feil at FFK ikke er effektive. De er  mer effektive enn 50% av TL lagene. Tamas gjorde vel ikke flere blemmer enn Piroja i går? Synes han spilte bra, sammen med resten av forsvarsfireren. Ramberg og Brenne er fortsatt ett mareritt defensivt.

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 11:39
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Positivt feil at FFK ikke er effektive. De er  mer effektive enn 50% av TL lagene. Tamas gjorde vel ikke flere blemmer enn Piroja i går? Synes han spilte bra, sammen med resten av forsvarsfireren. Ramberg og Brenne er fortsatt ett mareritt defensivt.

Syns du seriøst Tamas var bra? Han hadde jo sinnsykt store tempoproblemer, og han var heller ingen stor hodespiller.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 12:09
Han er ikke rask, men var klok og falt av i tide. Ble utfordret et par ganger men ryddet opp.  Som sagt synes jeg hele forsvarsfireren var bra.

Til de som mener FFK var inneffektive i går. 
Viking hadde 7 sjanser. FFK 6.
Viking hadde 6 cornere. FFK 1.
Viking hadde 10 skudd på mål. FFK 5.

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 13:43
Han er ikke rask, men var klok og falt av i tide. Ble utfordret et par ganger men ryddet opp.  Som sagt synes jeg hele forsvarsfireren var bra.

Til de som mener FFK var inneffektive i går. 
Viking hadde 7 sjanser. FFK 6.
Viking hadde 6 cornere. FFK 1.
Viking hadde 10 skudd på mål. FFK 5.

Statistikk er morsomt. :) 

Hvis vi, for eksemplets skyld, tar den fiktive kampen "Lag A - Lag B". Etter kampen har begge lag hatt 10 avslutninger på mål.

Lag A hadde 8 avslutninger fra 5 meter på åpen kasse (som alle gikk utenfor) og 2 stangskudd fra 10 meter.
Lag B hadde 5 avslutninger fra 20 meter og 5 avslutninger fra 25 meter.  Alle gikk rett på keeper/utenfor.

Statistisk sett har laga vært like effektive, men....  Gjenspeiler statistikken avslutningsegenskapene til spillerne?  Neppe. 

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 24 jul 06, 15:01

Syns du seriøst Tamas var bra? Han hadde jo sinnsykt store tempoproblemer, og han var heller ingen stor hodespiller.

Hvordan kan du klage på Tamas ffkmufc?
Tempoproblemer.... hmm. Fart, er det det eneste du vektlegger? 

Etter mitt syn er han vanvittig duelsterk, god på hodet, pasningssikker og ikke så aller verst kjapp. Han vant løpsduellen mot Ijeh i går. Det som taler negativt er at de må spilles inn og bli vant med hverandre (bakre 4), og at han drar på åra. Trenger uansett en ny midtstopper til..

Syns han gjorde en bra kamp i går.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 21:34
For vel skryte litt av eggen også for nå håper han morgan kommer til for som over hode mulig. håper dere så tv2 sporten da..

95922304

Bedriftsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 21:55
Har hørt fra sikre Kilder at Adriano, en brasiliansk spiss som spiller i finland er på vei.
Og en svensk landslags spiller....

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 22:09
Har hørt fra sikre Kilder at Adriano, en brasiliansk spiss som spiller i finland er på vei.

Seriøst? Når er det snakk om at døm er på plass?

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 22:10
Endret: 24 jul 06, 22:20

Er du like sikker som du var angående denne estlenderen du skrev om for noen dager siden og som vi siden ikke har hørt et kvekk om?

Og en svensk landslagsspiller... Regner med at Shaaban har overtalt sin gode venn Fredrik Ljungberg da.

Denne Adriano, som spiller for MyPa i finsk toppserie, virket for øvrig veldig lite typisk brasiliansk. Høy og sterk. Ingen Melo med andre ord!

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 22:15

Adriano

Pelipaikka hyökkääjä
Syntymäaika: 23.7.1978
Pituus: 187
Paino: 85
Joukkueessa vuodesta: 2005
Edelliset seurat: Atlantis, AC Allianssi
Liigaottelut kauden alussa: 119
Hieman kulmikkaalla tyylillään ei niin tyypillinen brassihyökkääjä. Liigan tähtiaineista joka pelaa kuitenkin joukkueelleen. Iso työmäärä, järjestää paikkoja myös muille (IM 04/06)
Aiheeseen liittyviä linkkejä:

Tilastokooste Veikkausliiga 2006

Ottelutapahtumat Adriano
Maalit 2
Syötöt 1
Vapaapotkut 0
Laukaukset maalia kohti 13
Paitsiot 0
Ohilaukaukset 21
Vaihdot sisään 0
Vaihdot ulos 1
Kulmapotkut 1
Varoitukset 0
Ulosajot 0
Rangaistuspotkut 1
Epäonnistuneet rp:t 1

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 22:24
Han var god i 2005 sesongen med 12 mål i serien! Har sliti litt etter det! Men hvis Eggen vurderer han som er klar forsterkning så tar jeg gjerne i mot han!

Hvem kan denna svenske landslagsspilleren væra da???

Kongerapærn

Juniorspiller

Lagt til: 24 jul 06, 22:25

Eller på engelsk om du vil:

Adriano

Position: forward
Birth: 23.7.1978
Height cm: 187
Weight kg: 85
Joined Team: 2005
Former clubs: Atlantis, AC Allianssi
Games in Premier League at start of season : 119
 Not so typical Brazilian striker. One of the stars in league but also team player. Does lot of work and creates scoring chances to his team mates too. (IM 04/06) 
Related links:

Statistics Veikkausliiga 2006

Match minute by minute Adriano 
Goals 2 
Assists 1 
Free kicks 0 
Shots on goal 13 
Offsides 0 
Shots off 21 
Subs In 0 
Subs out 1 
Corners 1 
Yellows 0 
Reds 0 
Penalties 1 
Missed Penalties 1

Etter det jeg kan forstå så har han spilt 13 kamper og har 2 mål for Mypa som ligger midt på tabellen i Finalnd.....

GurrBass

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 22:33
Jeg tror ikke på det før jeg får se det 
Hvis det var slik at de prøvde å hente en spiller som folk hadde "hørt om" så er vel det denne svenske landslagspilleren da vel??
Håper denne svensken er en stopper!!

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 22:36
Jeg også håper på stopper, kan vi håpe på Teddy Lucic?? Eller er det bare drømmer..

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 24 jul 06, 22:40
Hva med Erik Edman?

Sikkert ikke hold i dette.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 22:43
Endret: 24 jul 06, 22:44
Opprinnelig postet av seal_dm
Hva med Erik Edman?

Sikkert ikke hold i dette.

Erik Edman faktisk... Den blir nok litt drøy. Dessuten håper jeg også det er snakk om midtstopper, ikke venstreback.

Hvis det faktisk er snakk om en "svensk landslagsspiller" til FFK, så er det nok snakk om en som var innom landslaget og fikk 2-3 kamper for en del år siden jeg en C-landslagsturnering i Hong Kong eller noe slikt... Gjerne som nå er godt over 30 år.

95922304

Bedriftsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 22:46

Er en mulighet  for at det er Olof Persson i Malmø FF....

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 23:03
Hadde likt å sett denne overskriften i fb: Henrik Larsson  (henke) ønsker større utfordring og Rami snakket med han og han bestemte seg for å gå fra Helsingfors til FFK

aavdst

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 23:49
Jeg som håpet det var denne Adriano det var snakk om. Kanskje det var det FFK-ledelsen også trodde når de hørte navnet, og satset på at nå fikk de gullfuglen. Det er vel en spiller som "alle har hørt om" 

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 23:54
Opprinnelig postet av aavdst
Jeg som håpet det var denne Adriano det var snakk om. Kanskje det var det FFK-ledelsen også trodde når de hørte navnet, og satset på at nå fikk de gullfuglen. Det er vel en spiller som "alle har hørt om" 
nei han må vi ha på prøvespill for en vet jo ikke om han er noe for oss

FFK-Supporter

Juniorspiller

Lagt til: 24 jul 06, 23:58
Det er lov å drømme.....

FFK i Cupfinale 2006 !!!

Gjerningsmannen

Juniorspiller

Lagt til: 25 jul 06, 00:10
Hadde likt å sett denne overskriften i fb: Henrik Larsson  (henke) ønsker større utfordring og Rami snakket med han og han bestemte seg for å gå fra Helsingfors til FFK

Er ikke "Henke" for gammal a?

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 00:15
Endret: 25 jul 06, 00:15

Er ikke "Henke" for gammal a?
Henke er født 20/9-1971.. kom ikke her å si at han ikke hadde blitt en hitt i FFK

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 25 jul 06, 07:07

Helsingborg er det vel... Helsingfors eller Helsinki (det finske navnet) er hovedstaden i Finland. Ha en fortsatt fin dag!

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 08:24
Det var seff Helsingborg

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 08:42
Hadde vært moro å hatt Henke som miidspiss ja! Da hadde det nok blitt en del mål, så mange sjanser som vi skaper!

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 09:28
Hadde vært moro å hatt Henke som miidspiss ja! Da hadde det nok blitt en del mål, så mange sjanser som vi skaper!
ja å han setter dem også.. Alle vet hvor god han er..... eller så ville jeg hatt han jeg har på FM og det er Kim Källström og han bruker jeg rett bak mine spisser.. jeg lover deg ahn gjør det bra i FFK

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 11:18
Glem nå Henke-tullet. Vær realstiske. Er ikke noe vits i å diskutere han en gang. 

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 11:46
Endret: 25 jul 06, 11:47
Glem nå Henke-tullet. Vær realstiske. Er ikke noe vits i å diskutere han en gang. 
vi diskuterer ikke.. det er lov å snakke om drømmer..

innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05

Lagt til: 25 jul 06, 11:54
Kanskje spissen kommer allerede idag. En spiller som skal gå rett inn på laget. Se her.

Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet. (FFK-VIF 2006)

FFK-Supporter

Juniorspiller

Lagt til: 25 jul 06, 11:59
Opprinnelig postet av innvandrer
Kanskje spissen kommer allerede idag. En spiller som skal gå rett inn på laget. Se her.

Er det denne Adriano som det var snakk om tidligere eller?

FFK i Cupfinale 2006 !!!

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 25 jul 06, 12:12
Hmmm.... Hvem kan det være...... tror jeg holder en knapp på denne mannen

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04

Lagt til: 25 jul 06, 12:13
Er veldig spent nå. Håper inderlig vi får vite hvem det er og om dealen går i orden i løpet av dagen. For i kveld kjører jeg avgårde i retning Landvetter for å fly til Tyrkia. Får derfor ikke tilgang til nett før langt ut på dagen i morgen. Kan bli uutholdelig, hehe...

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -

www.holygans.com / www.nettpuben.blogspot.com

SirLion

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 12:14
Opprinnelig postet av Fjedjik

Hmmm... det spørs det da, RBK krever sikkert mye... det hadde vært dritrått om han kom hit.... Blir spennende å se det her, godt at det skjer noe nedpå der nå da...

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 12:16

Spiller ikke han noenlunde fast på RBK nå da? Tror heller ikke RBK kvitter seg med nok en spiss etter at Frode Johnsen og Torstein Helstad har blitt solgt...

Ikke har vi råd til en kvalitetsspiller som Storflor heller.

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 12:22
Tviler på at det er Storflor. Trur heller det er denne Adriano. Jensen sier at han kan spille både spiss og kant, samt at han går rett inn på laget, det tyder jo på at han er ganske god da. Håper spilleren er i matchform, slik at vi kan bruke han med en gang.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 25 jul 06, 12:31

Storflor kan vel ikke akkurat karakteriseres som en midtspiss...?

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 12:33
Opprinnelig postet av JJunior

Storflor kan vel ikke akkurat karakteriseres som en midtspiss...?

Det tenkte jeg på også, er nok en større type. Denne brasilianeren er vel godt over 1.80 og kan sikkert passe denne beskrivelsen!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 12:38
Noen som vet eller gidder sjekke opp statusen til Petter Furuseth Olsen i Hammarby? Han kan jo spille både kant og midtspiss og har vært linket til FFK tidligere. Men han er vel fast for Hammarby nå?

FFK-Supporter

Juniorspiller

Lagt til: 25 jul 06, 12:47
Endret: 25 jul 06, 12:50
Furuseth Olsen i klubbrift 

Örebro SK mener de har krav på Petter Furuseth Olsen og vil ha nordmannen tilbake fra Hammarby.
Les mer her... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=121814

(Gammelt nytt, men han har jo også for litt siden vært linket til Odd Grenland)

FFK i Cupfinale 2006 !!!

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 12:53
Noen som vet eller gidder sjekke opp statusen til Petter Furuseth Olsen i Hammarby? Han kan jo spille både kant og midtspiss og har vært linket til FFK tidligere. Men han er vel fast for Hammarby nå?

er det dette du er ute etter ?

eller dette ?

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 12:55
Jeg er ikke trygg på at han er så god når en ser  10 matcher 1 mål i 2006

JJunior

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 13:06
Han blir brukt som ving i Hammarby i 4-4-2, og ikke midtspiss.

Det er grunnen til at han ikke scorer så mye antar jeg.
Når det er sagt vil jeg heller ha inn en typisk midtspiss enn en ving....

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 13:18
Han blir brukt som ving i Hammarby i 4-4-2, og ikke midtspiss.

Det er grunnen til at han ikke scorer så mye antar jeg.
Når det er sagt vil jeg heller ha inn en typisk midtspiss enn en ving....

Men han har vel spilt en del midtspiss i sin karriere også... Og scoret mye mål.

En annen ting; når FFK sier de med 95 % sannsynlighet kjøper en spiss i dag, så betyr det 1) at han er under kontrakt og 2) at de vet hva han står for og ikke trenger se ham på prøve. Dette passer vel godt for Furuseth Olsen, sammen med det at han både er ving og midtspiss, men det gjelder selvsagt også for mange andre spillere...

JJunior

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 13:32
Endret: 25 jul 06, 13:33
Mulig du har rett Costanza, men det ser ut som om Petter Furuseth Olsen spiller kamp idag (http://www.svenskafans.com/fotboll/bajen/artikel.asp?id=130115)
(som spiss i en slags 4-4-2 forresten).

Virker rart om han har tid til å ferdigforhandle en kontrakt med FFK idag da.....

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 14:00
Endret: 25 jul 06, 14:01

Tipper det er Miikka Multaharju som kommer på trening i dag

Patrick Suffo er vel under kontrakt med en Israelsk klubb, kanskje det kan være han?

Eller om denne spilleren jeg tipset om:
Han er rask og sterk kan spille  back og ving.
Fart er jo noe vi trenger nå som Brian er skadet.
Bare til orientering det ble ikke noe med Odd.

Josè Valencia til Odd?

Josè Valencia Murillo

Josè Valencia Murillo (24) spiller idag i Nederlansk æresdivisjon, altså toppnivået i Nederland, for klubben Willem II. Han er fra Equador, og har 4 landskamper og 36 U21 kamper. Arne Sandstø har bedt tidligere Odd`er Edwin Van Ankeren se nærmere på mannen...

Josè trives ikke i Nederland, hvor han bl.a har opplevd mye rasisme. Han ønsker seg derfor bort, og helst altså til Norge og Odd. For i Skien bor hans onkel og forbilde, Ceider Erazo, som også spilte for Equadors landslag på 90-tallet.

Josè Valencia var ønsket av både Lillestrøm og Rosenborg så sent som i fjor, men takket da nei fordi han ønsket å være lenge nok i Nederland til å få europeisk pass, noe han nå har fått.

Valencia har fortid i bl.a Ajax, som omskolerte han fra back til høyre ving som han nå spiller. Han omtales som veldig rask og sterk, med typisk sør-amerikansk teknikk.

Det skjer mye rundt Odd om dagen, tross VM og ferie i Tippeligaen. Arne Sandstø har uttalt i media at man antakelig signerer med en ny spiss i løpet av bare noen dager, og Josè Valencia er IKKE denne mannen, som fortsatt er ukjent. For de fleste ihvertfall..... :-)

Hva med Stig Johansen fra Bodø/Glimt?

Hva med Landskronas spiss?

BOIS ``Vi är beredda att släppa Amuneke``
Landskronas stjärna Kevin Amuneke åkte idag till Holland för att provspela med ligalaget Utrecht. Och mycket talar för att nigerianen nu kommer att lämna skåningarna.
- Vi är beredda att släppa honom, säger föreningens fotbollsansvarige Kenneth Håkansson.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 14:05
Endret: 25 jul 06, 14:14
Hva med amerikaneren Jeff Cunningham som trente med oss for litt siden og gjorde det bra. Er ikke han i likhet med West en veldig hurtig kantspiller eller spiss og ville være den perfekte erstatter?

Nå spiller han for Real Salt Lake i USA og har scoret 8 mål og har 3 målgivende på 18 kamper i 2006-sesongen.

Mer om spilleren her. Og en tidligere sak om at han har vært FFK-aktuell.

Angående den finnen du viser til Patrioten, så har vel han prøvespilt for Ham-Kam i sommer også. Gjorde det visst ganske bra, men han er ikke tilbudt kontrakt der?

super

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jan 04

Lagt til: 25 jul 06, 14:18
Endret: 25 jul 06, 14:24
angående den finnen så var han vel ikke god nok for hamkam etter det jeg har lest... ingen link...

innvandrer

Juniorspiller

Lagt til: 25 jul 06, 14:35
Endret: 25 jul 06, 14:38
Opprinnelig postet av super
angående den finnen så var han vel ikke god nok for hamkam etter det jeg har lest... ingen link...
De droppet han etter treningskamp mot FC Kjøbenhavn - les her. De var forholdsvis fornøyd med han på trening før kampen, og ga han en sjanse - les her. Da bør han ikke være god nok for oss heller.

Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet. (FFK-VIF 2006)

JJunior

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 14:40
Om han ikke passer inn i HamKam, så er vel ikke det noen automatikk i at han ikke passer inn i FFK??

Jeg vet absolutt ingenting om denne spilleren, men det er fullt mulig å prestere bra i en klubb og dårlig i en annen.
Kommer mye ann på om spillestilen hans passer resten av laget.

innvandrer

Juniorspiller

Lagt til: 25 jul 06, 14:51
Endret: 25 jul 06, 14:52
Om han ikke passer inn i HamKam, så er vel ikke det noen automatikk i at han ikke passer inn i FFK??

Jeg vet absolutt ingenting om denne spilleren, men det er fullt mulig å prestere bra i en klubb og dårlig i en annen.
Kommer mye ann på om spillestilen hans passer resten av laget.
Tjærnås betraktet han som en kantspiller som er best uten ball, og slurver en del med ballen. Hvis det stemmer, så er det vel ikke helt det vi trenger akkurat nå. Høres ihvertfall ikke nødvendigvis ut som en spiller som går rett inn på første 11`ern.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 15:18
Endret: 25 jul 06, 15:59
Nå er det bekreftet, 

Norway Miikka Multaharju trener med FFK

Han tipset jeg FFK om , så fort Ham-Kam ikke ville ha han.
Dere har bra kontaktnet FFK, smiler.

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 15:25
Håper ikke døm signerer han hvis han ikke er skikkelig forsterkning. Men er han god nok, så er det jo bra. Spiller han kant eller?

GurrBass

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 15:26
Endret: 25 jul 06, 15:27
har du no info om han,patrioten??

Dette er forresten et Ringberg deja-vu!!!
Ikke god nok for HamKam,men blomster i FFK...

super

Juniorspiller

Lagt til: 25 jul 06, 15:29
virker som vi har blitt restplukkere fra hamkam. are tronseth, ønsket å hente espen olsen, men fikk nei og nå denne finnen som hamkam ikke fant gode nok.... jaja... utrolig bra nettverk ihvertfall.

JJunior

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 15:30

På nett finner jeg ham kun omtalt som høyreving...

Jeg hadde ikke håpet at det var denne plassen som ble prioritert men....

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 15:33

På nett finner jeg ham kun omtalt som høyreving...

Jeg hadde ikke håpet at det var denne plassen som ble prioritert men....

Det samme fant jeg ut, regnes kanskje som erstatter for West da. Men hadde håpa at andre plasser blei prioritert først!

Fjedjik

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 15:35
Dette er vel ikke spilleren som kunne spill spiss/ving som skulle gå rett inn på laget????

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

GurrBass

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 15:36
Men i f-b så står det jo at ffk skal kjøpe en ny spiss,så det kan da ikke være denne personen det er snakk om da???

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 15:39
Dette er vel ikke spilleren som kunne spill spiss/ving som skulle gå rett inn på laget????

Nei det er en annen, som ikke skal på prøvespill, men signeres i dag hvis alt går i orden!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 15:42
Endret: 25 jul 06, 15:57
Nå er det bekreftet,

Så det er du som er ansvarlig for at vi kanskje henter en middelmådig finne som var for dårlig for superlaget Ham-Kam?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 15:45
Kan ikke se at det er noen forsterkninger noen av navna som er blitt nevnt her, bortsett i fra Storflor.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 15:52

Nå er det bekreftet,

Så det er du som er ansvarlig for at vi kanskje henter en middelmådig finne som var for dårlig for superlaget Ham-Kam?

Han virket jo lovende, i hvertfall  det Tjernås uttalte.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 25 jul 06, 15:55
Hvis vi ser på tabellen de siste åra er ikke vi et bedre lag enn hamkam, bare så det er sagt...   uten at det trenger å ha en dritt å si...

Magic18

Juniorspiller

Lagt til: 25 jul 06, 15:57
Endret: 25 jul 06, 15:58
Nå er det bekreftet,

Er det noe galt med min maskin, eller har den nyheten blitt fjernet fra FredrikstadFK.no? Linken fungerer ikke, og forsiden til fredrikstadFK.no har heller ingen artikkel om ham..?

#18™

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:02
Opprinnelig postet av Magic18
Nå er det bekreftet,

Er det noe galt med min maskin, eller har den nyheten blitt fjernet fra FredrikstadFK.no? Linken fungerer ikke, og forsiden til fredrikstadFK.no har heller ingen artikkel om ham..?

Får ikke håpe denne spilleren kommer. For han trenger vi ikke. Jeg vil ha forsterkninger, ikke mer stallfyll. Istedenfor stallfyll, kan vi heller flytte opp juniorer.

Fjedjik

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:02
Får samme repons så den er nok fjernet av FredrikstadFk.no

JJunior

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:03
Under arkiv ser du at det ligger en sak med den overskriften.
Men artikkelen er tydeligvis ikke aktiv enda....

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:09
Under arkiv ser du at det ligger en sak med den overskriften.
Men artikkelen er tydeligvis ikke aktiv enda....

Kanskje det er fler nyheter pågang, kanskje spissen er innen rekkevidde?

JJunior

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:17

Får ikke håpe denne spilleren kommer. For han trenger vi ikke. Jeg vil ha forsterkninger, ikke mer stallfyll. Istedenfor stallfyll, kan vi heller flytte opp juniorer.

Kan du ikke fortelle litt om spilleren Rune, siden du tydeligvis har inngående kjennskap til hans kvaliteter?
For jeg antar selvfølgelig at du vet hva du snakker om når du kommer med slike utspill....?

super

Juniorspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:17
bare en ting jeg tenkte over. espen olsen som ble forsøkt hentet, har vel også blitt brukt som kantspiller..i tillegg til midtspiss.. og må evnt kjøpes fri fra hamkam.

Fjedjik

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:19
Bjørn Jensen sa nettopp på radio fredrikstad at en spiller ventes å bli klar i dag, og ytterligere spillere i løpet av 1 til 2 uker......

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:20
Opprinnelig postet av super
bare en ting jeg tenkte over. espen olsen som ble forsøkt hentet, har vel også blitt brukt som kantspiller..i tillegg til midtspiss.. og må evnt kjøpes fri fra hamkam.

Karrieren hans fikk jo plutselig bråstopp etter at han ble tatt ut på "c-landslaget" uten at noen egentlig forstod det. Gikk sikkert til hodet på gutten som absolutt ikke holder høyt TL-nivå. Håper ikke det er han FFK fisker etter.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:26

Nå er det bekreftet,

Han virket jo lovende, i hvertfall  det Tjernås uttalte. ja å det sa vi å for å bli kvitt ringberg

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:38
Bjørn Jensen sa nettopp på radio fredrikstad at en spiller ventes å bli klar i dag, og ytterligere spillere i løpet av 1 til 2 uker......

Han satt i bilen, kanskje for å hente spissen?

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:40
Hadde det vært snakk om en "storfisk", så ville de vel innkalt til pressekonferanse.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:46
Endret: 25 jul 06, 16:50
Hadde det vært snakk om en "storfisk", så ville de vel innkalt til pressekonferanse.

Kan jo hende det blir det, han vil jo ikke gå ut med noe navn. Enda spilleren skulle være klar.
Trenger vel ikke være en Hval for å ha pressekonferanse, holder vel med en spekkhugger, den biter i hvertfall i fra seg, hi,hi.
Er kanskje derfor han ikke vil si navnet på spilleren?

Fjedjik

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:50
På spørsmål om han kom til å gå rett inn på laget svarte Jensen : Vi har jo ikke sett han ennå, så det er fortidlig å si. Høres ikke ut som noen "kjent" spiller som får den karakteristikken

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:51
På spørsmål om han kom til å gå rett inn på laget svarte Jensen : Vi har jo ikke sett han ennå, så det er fortidlig å si. Høres ikke ut som noen "kjent" spiller som får den karakteristikken

Kanskje han lurer oss?

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:51
Hehe.. Kanskje det er Ringberg de kjøper tilbake?? Kanskje styret forsøker å legge et donald-plaster på det store kjøttsåret?

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 16:58
Opprinnelig postet av Shadar
Hehe.. Kanskje det er Ringberg de kjøper tilbake?? Kanskje styret forsøker å legge et donald-plaster på det store kjøttsåret?
han passer ikke inn i noe 4-3-3.. farta hans er jo snile i forhold til toth og tarrek.. vi har hoås og det holder lenge nok

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 17:05
han passer ikke inn i noe 4-3-3.. farta hans er jo snile i forhold til toth og tarrek.. vi har hoås og det holder lenge nok

Jeg håper ikke KTE tviholder på 4-3-3. Jeg synes det fungerer dårlig. Bytter han over til 4-4-2, så hadde vel Ringberg passet inn keiko99 ??

JJunior

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 17:12
Endret: 25 jul 06, 17:13

Kanskje han lurer oss?

Tror nok ikke at vi skal ha altfor store forhåpninger om kjente navn.
Bjørn Jensen sier jo til f-b idag at "de kan være kjent for noen", noe som forsåvidt til og med kan være en beskrivelse på den nevnte finnen, siden navnet hans var i avisa i forbindelse med prøvespillinga hos HamKam.

Men det trenger ikke bety at det ikke er bra spillere selvom vi ikke har hørt så mye til dem fra før!
(JJunior - evig optimist :-)

FFK-Supporter

Juniorspiller

Lagt til: 25 jul 06, 17:34
Endret: 25 jul 06, 17:35

Det er visst ikke bare Ham-Kam som har droppet Miikka Multaharju, han har også prøvespillt for Viking...
Han spillte en av sine beste kamper noen gang, men fikk fortsatt ikke noen kontrakt.

Les mer her:
http://www.oyene.no/fotball/article1551322.ece

FFK i Cupfinale 2006 !!!

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 17:43

Jeg håper ikke KTE tviholder på 4-3-3. Jeg synes det fungerer dårlig. Bytter han over til 4-4-2, så hadde vel Ringberg passet inn keiko99 ??
vi har hoås og det holder.. behøver ikke flere

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 17:46
Trur nok ikke det er Ringberg som er på vei tilbake. Og det er vel en som kan spille på kanten også, og det kan jo ikke Ringberg! Likte ikke helt det han sa om at de ikke visste om han ville gå rett inn på laget siden døm ikke har sett han. Håper døm prøver å lure oss.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 17:51
Endret: 25 jul 06, 17:52
Jeg må innrømme at jeg håper det er Jeff Cunningham, men tviler vel egentlig på det... Ikke minst fordi det ikke er så lenge siden han gikk til ny klubb. Men jeg har hvert fall funnet min mann å håpe på :)

Samtidig har jeg funnet den mann jeg frykter: Espen Olsen. Det vil være en stor nedtur å se han i FFK-drakt.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 17:53
Jeg må innrømme at jeg håper det er Jeff Cunningham, men tviler vel egentlig på det... Ikke minst fordi det ikke er så lenge siden han gikk til ny klubb. Men jeg har hvert fall funnet min mann å håpe på :)

Samtidig har jeg funnet den mann jeg frykter: Espen Olsen. Det vil være en stor nedtur å se han i FFK-drakt.

**  Pål Espen Olsen? **

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 18:06

Er Jeff Cunningham noe bedre enn West ?? Hvis ikke, så er ikke jeg fornøyd.

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 18:07

Han scorer værtfall mere mål, men jeg har aldri sett han. Trur nok han ligger på et ganske likt nivå, men han er nok bedre enn West teknisk tenker jeg!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 18:09
Endret: 25 jul 06, 18:12

Det kan jeg umulig å svare på, men jeg vil tippe de er på noenlunde samme nivå. Men kan virke som at Cunningham scorer flere mål. Det er positivt. Tror også Cunningham har markert seg mer i MLS. Ellers er de jo ganske like spilletyper, så nettopp derfor vil han være en god erstatter for West. Har 8 a-landskamper for USA og en profil i en serie som neppe er noe dårligere enn Tippeligaen. En viss person på VGD som følger MSL tett og har detaljkunnskap om alle lag og de fleste spillere, skryter jo også uhemmet av Cunningham og mente han ville være et kupp for enhver norsk klubb. Han gjorde jo også et godt inntrykk da han var på besøk hos sin venn West og trente litt med FFK. Spørsmålet er hva han evt. koster og om han er interessert i å spille for FFK...

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 18:18
Med den fotballutviklingen i USA så har nok MLS blitt en mye bedre liga nå enn da West spilte der. Så hvis han har klart å markere seg mer enn West, da er han mer enn god nok for oss :)

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 18:20

Det kan jeg umulig å svare på, men jeg vil tippe de er på noenlunde samme nivå. Men kan virke som at Cunningham scorer flere mål. Det er positivt. Tror også Cunningham har markert seg mer i MLS. Ellers er de jo ganske like spilletyper, så nettopp derfor vil han være en god erstatter for West. Har 8 a-landskamper for USA og en profil i en serie som neppe er noe dårligere enn Tippeligaen. En viss person på VGD som følger MSL tett og har detaljkunnskap om alle lag og de fleste spillere, skryter jo også uhemmet av Cunningham og mente han ville være et kupp for enhver norsk klubb. Han gjorde jo også et godt inntrykk da han var på besøk hos sin venn West og trente litt med FFK. Spørsmålet er hva han evt. koster og om han er interessert i å spille for FFK...

Får stole på han på VGD  da, selv om jeg synes det svirrer mye rart inn på der.

JJunior

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 18:22
Får stole på han på VGD  da, selv om jeg synes det svirrer mye rart inn på der.

Står litt m Jeff Cunningham her.
Han har så absolutt bedre meritter enn West, selvom det selvfølgelig ikke er noen som helst garanti for at han slår til.

Møklegård

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 18:30
Jeff Cunningham er en av Major Leage`s største stjerner. Han har farta til West, samtidig som han er veldig god teknisk og taktisk. 12 mål i fjor.

Etterlysning:

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 18:51

Når vi først er inne på mls: 

Kenny Cooper er et hett navn. Hvis han har lyst og FFK råd så kunne han vært et scoop. 
Han spiller for FC Dallas som i øyeblikket leder den vestlige ligaen i mls. 
Mest sannsynlig er vel dette et par klasser over oss men..  

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 25 jul 06, 18:55

Når vi først er inne på mls: 

Kenny Cooper er et hett navn. Hvis han har lyst og FFK råd så kunne han vært et scoop. 
Han spiller for FC Dallas som i øyeblikket leder den vestlige ligaen i mls. 
Mest sannsynlig er vel dette et par klasser over oss men..  

Har vel skjedd før at spillere har gått til lavere nivå i Europa for så å prøve å komme seg via storklubber den veien. Er lettere å bli solgt til en storklubb i Europa fra Norge enn USA vil jeg tro. Håper i hvert fall det.

Tror ikke jeg skal håpe eller frykte noe som helst før overgangen(e) er i orden.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 19:22
Kenny Cooper kom fra reservelaget til ManU og har vært linket til klubber som Oldham osv. Nå lager han bra med mål for FC Dallas. Han er bare 22 år. Da er det bare å håpe da:) 

palespen

Juniorspiller

Ble medlem: 08 nov 04

Lagt til: 25 jul 06, 21:00

**  Pål Espen Olsen? **

??Pål Espen Olsen....?hehe

PÅL

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 21:02

Ut i fra mine kilder har han vel ikke gitt seg helt med fotball og skal visst være aktuell :)

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 25 jul 06, 21:05
Snakkes om Per Pajala og Kid Durango også. hvor på vg står det at det er cunningham ?

Hovedtribunen Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 21:46
Endret: 25 jul 06, 21:47
Opprinnelig postet av Vlad
hvor på vg står det at det er cunningham ?

Det står ingenting om han i VG. Det var bare jeg som trakk frem navnet siden han har vært i Fredrikstad og trent med laget tidligere og gjør det veldig bra i USA. Skulle gjerne hatt han i FFK, men det er nok ikke han som kommer.

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 25 jul 06, 21:50
Ok,takk for oppklaring.

Hovedtribunen Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 22:05

Her står det om finnen på prøvespill.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 22:07
FB er sist med første.

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 22:13
Noen som har hørt noe mere om han som skulle komme i dag?

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 22:14

Kan se ut som de fem siste prosentene slo til.

Hvis det er blitt kjøpt en spiss i dag, så er det hvert fall ikke offentliggjort.

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 22:16

Kan se ut som de fem siste prosentene slo til.

Hvis det er blitt kjøpt en spiss i dag, så er det hvert fall ikke offentliggjort.

Da kommer han nok i morra da, siden døm følte seg sikre på at han skulle bli klar idag.

GurrBass

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 22:37
Jaja,får bare vente som vi alltid må gjøre på noe godt
Istedenfor å gi folk falske forhåpninger om at det skal komme en spiss idag,så syntes jeg heller de bør vente med å sette ut noe som helst i media før spilleren er klar...

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 25 jul 06, 22:51
Veldig enig med den... Syns det har vært veldig mye ut med engang før noe i det hele tatt er klart... Sitter jo her med nerver til tusen jeg :) Mye mer moro om vi får nyheten: Vi har signa xxxxxxx Enn: Dersomatterhvisomatter vi har planer om å signe en...

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 22:56
den nye spissen vil nok går rett inn håper jeg.. å la oss håpe at det nettopp den nye spissen som senker brann skipet

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 25 jul 06, 23:16
Jeg tipper det er Rune Lange

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb

endre

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 23:19
hehe :)

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 23:45
Opprinnelig postet av Klokan
Jeg tipper det er Rune Lange
hva skal vi med en som ikke er klar føre neste år

endre

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 23:49
Endret: 25 jul 06, 23:50
skal nok ikke se bort ifra at han spøka litt her heller da.. er ikke akkurat lenge siden Lange signa heller da.. er jo ganske mange forskjellige forslag som popper opp akkurat nå

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 00:02
Opprinnelig postet av endre
skal nok ikke se bort ifra at han spøka litt her heller da.. er ikke akkurat lenge siden Lange signa heller da.. er jo ganske mange forskjellige forslag som popper opp akkurat nå
du det skjønte jeg, men jeg må jo høre tilbake hva vi skal med en som ikke er klar for noe fotball føre neste år...

endre

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 00:05
hehe, veit ikke jeg vel :D

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 26 jul 06, 00:06
Opprinnelig postet av endre
du det skjønte jeg, men jeg må jo høre tilbake hva vi skal med en som ikke er klar for noe fotball føre neste år...

tull...skulle bare ha et innlegg til på samvitigheten du

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»

palespen

Juniorspiller

Ble medlem: 08 nov 04

Lagt til: 26 jul 06, 06:24

Ut i fra mine kilder har han vel ikke gitt seg helt med fotball og skal visst være aktuell :)

hehehe...det skal du så absolutt ikke se bort ifra

PÅL

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 07:23
Kanskje finnen på 1,83 og 72 kilo er typen FFK leter etter. Han kan også brukes som ren spiss i følge media.

Dette er det siste som står på fredrikstadfk sine sider om Miikka Multaharju som er på prøvespill. Kanskje er det han som er den nye spilleren Bjørn Jensen snakka om?? Da blir jeg i så fall skuffa, hadde håpa på en skikkelig måltyv eller værtfall en som hever laget betraktelig!

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 08:47

Finnen var mannen som skulle kommet i går! 
Døm jobber med 2 andre forsterkninger også

JH382

Juniorspiller

Ble medlem: 08 jan 06

Lagt til: 26 jul 06, 09:12
Er jo bra dem hvertfall endelig har innsett at det trengs å gjøre noe med spillerstallen. Lurer bare på hvorfor dem har drøyan så lenge jeg...

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 10:13
Kanskje finnen på 1,83 og 72 kilo er typen FFK leter etter. Han kan også brukes som ren spiss i følge media.

Dette er det siste som står på fredrikstadfk sine sider om Miikka Multaharju som er på prøvespill. Kanskje er det han som er den nye spilleren Bjørn Jensen snakka om?? Da blir jeg i så fall skuffa, hadde håpa på en skikkelig måltyv eller værtfall en som hever laget betraktelig!

I likhet med deg så blir jeg skuffa også. Hva hjelper det at han har 6 landskamper. Tero Koskela hadde vel noen få han også, så det teller svært lite. Så jeg håper at det ikke blir noen signing med denne finnen. Vær så god å let etter en annen. Please.

Jonpk

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 03

Lagt til: 26 jul 06, 10:45
Skeptisk jeg

En ærlig FFK supporter!

innvandrer

Juniorspiller

Lagt til: 26 jul 06, 10:52
Lurer på hva Viking "kicket" på. Han spillte jo sin beste kamp, og likevel ville de ikke ha han...

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 11:08

Forsterkninger i dag?

FFK jobber intenst med å skaffe kapital til to, tre spillere som skal styrke laget. All tilgjengelig kapital skal brukes, men først må spillerne overbevise på trening. 

http://www.demokraten.no/lokalsport/article2209079.ece

Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04

Lagt til: 26 jul 06, 11:29
Burde ikke innvestorer til nye stadion gå inn med litt pengertil spillere. Åpne ny stadion i Eliteserien eller 1 div må jo være stor økonomisk forskjell?

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 11:38
Lurer på hva Viking "kicket" på. Han spillte jo sin beste kamp, og likevel ville de ikke ha han...

Det kom fram en del ting i artiklen:

-ikke den typen de leter etter
-usikkerhet om hans stabilitet over tid
-Viking måtte ta en rask avgjørelse og valgte å si nei

Det betyr selvsagt ikke at spilleren ikke vil kunne bli en schläger i FFK...

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 11:44
Han kan bli en slager her ja, men han er ikke et sikkert kort som kan gå rett inn på laget å heve det betraktelig! Hadde håpa vi skulle få inn en skikkelig forsterkning, men det er kanskje for mye å håpe på??

Krumtapp

Juniorspiller

Lagt til: 26 jul 06, 11:56
Det ernte han Andreas Haddad som er på vei vel? Han har reist fra Lillestrøm, iallefall.

Any given sunday

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 12:23
Opprinnelig postet av Krumtapp
Det ernte han Andreas Haddad som er på vei vel? Han har reist fra Lillestrøm, iallefall.
kansje ikke så oppløftene, men en spiller kan bli bedre av å skifte klubb, men jeg fant dette om han

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 12:26
Opprinnelig postet av Krumtapp
kansje ikke så oppløftene, men en spiller kan bli bedre av å skifte klubb, men jeg fant dette om han

Han har flyttet tilbake til Sverige og er helt uaktuell.

innvandrer

Juniorspiller

Lagt til: 26 jul 06, 12:40
Endret: 26 jul 06, 12:41

Det kom fram en del ting i artiklen:

-ikke den typen de leter etter
-usikkerhet om hans stabilitet over tid
-Viking måtte ta en rask avgjørelse og valgte å si nei

Det betyr selvsagt ikke at spilleren ikke vil kunne bli en schläger i FFK...
Syntes svarene likevel er veldig unnvikende, og veldig generelle. Hvorfor dra og se på en spiller de ikke kommer til å kjøpe for han kan være ustabil over tid. Kan ligge noe i at de ble presset til en rask avgjørelse (hvorfor de måtte ta en rask avgjørelse, vites ikke). "Ikke typen de leter etter" sier ikke så veldig mye om hvilke kvaliteter de evnt. savnet... Jeg vet ikke jeg, men jeg syntes de var veldig unnvikende i å svare på hvorfor han ikke passet inn hos dem.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 13:10
Det siste nye, er at Magnus Powell blir linket til FFK.
Ellers ønsker man å forsterke med to angrepspillere i følge http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060726/FFK/60726005/1009

Jepmaster

A-lagspiller

Lagt til: 26 jul 06, 13:14

Han er vel brukbar han,men er ikke han mye skadet også?

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 13:15
Endret: 26 jul 06, 13:15
Ellers ønsker man å forsterke med to angrepspillere i følge http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060726/FFK/60726005/1009
Det er vel en grunn for at han har lite spille tid i lyn som bare ligger rett forand oss på tabellen.. jeg er ikke 100 % sikker på hvorfor vi skal hente han fra lyn..
12 kamper å 1 mål ?

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 13:16
Endret: 26 jul 06, 13:21

Powell gikk jo til Lyn like før sesongstart, så det har jeg ikke helt tro på. Men han ble jo linket til FFK en stund før Lyn kjøpte han også.

Det er vel en grunn for at han har lite spille tid i lyn som bare ligger rett forand oss på tabellen.. jeg er ikke 100 % sikker på hvorfor vi skal hente han fra lyn..
12 kamper å 1 mål ?

Og hvor kom det målet? :)

Men 12 kamper og 1 mål lyver jo en del ettersom jeg mistenker at han som regel blir byttet inn.

Likevel går jeg heller ikke akkurat rundt og håper på at Powell skal til FFK. Det gjorde jeg heller ikke sist gang han var aktuell. Selv om han forsåvidt er en god fotballspiller.

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 13:37
Trur nok Powell ligger på et ganske likt nivå med Toth, både når det gjelder å score og som oppspillspunkt. Men jeg er en stor fan av Toth og synes at vi skal få inn en som er klart bedre hvis vi skal handle midtspiss nå! Vi må jo tenke på at vi har Hoås også, som er på vei tilbake i form nå..

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 26 jul 06, 13:43
Bjørn Jensen sier att det ikke er aktuelt å forskuttere penger fra stadionsalget. Dette pga av att disse pengene er øremerket andre(viktigere?) ting. Hadde det ikke vært lurest å bruke av disse da, la oss si 1/3, så vi fikk noe kvalitet? Hva kan være viktigere enn å få styrket stallen før høstsesongen? Ved å kjøpe 2 sortering nå gjør jo att usikkerheten fortsetter i klubben. Mye bedre å kjøpe et fyrtårn av en leder på banen. For denne høsten kommer til å bli mer spennende enn flere av oss har godt av.

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03

Lagt til: 26 jul 06, 14:21
Opprinnelig postet av seal_dm
Bjørn Jensen sier att det ikke er aktuelt å forskuttere penger fra stadionsalget. Dette pga av att disse pengene er øremerket andre(viktigere?) ting. Hadde det ikke vært lurest å bruke av disse da, la oss si 1/3, så vi fikk noe kvalitet? Hva kan være viktigere enn å få styrket stallen før høstsesongen? Ved å kjøpe 2 sortering nå gjør jo att usikkerheten fortsetter i klubben. Mye bedre å kjøpe et fyrtårn av en leder på banen. For denne høsten kommer til å bli mer spennende enn flere av oss har godt av.

Veldig enig i dette. Den viktigste kapitalen klubben har er A-laget, og det laget presterer på banen. Uten et godt produkt kan de gjøre så mange økonomiske C-momenter de bare vil; et nedrykk vil være fatalt, er jeg redd. Det finnes ingen garanti for at vi tar oss like fort opp igjen, slik som Ålesund tydeligvis er eksperter på. Nedrykk vil føre til at alle piler peker nedover. Invester penger i klare forsterkninger, spis gjerne av midlene som stadionsalget innbringer. Det er å investere i framtida for klubben.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 14:39
Tenk om eggen henter steffen iversen da.. Det hadde vært rått

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 14:42
Tenk om eggen henter steffen iversen da.. Det hadde vært rått

Hvorfor skulle han ønske å komme til oss? RBK selger nok ikke han heller..

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 15:35
http://www.fredrikstadfk.no/default.asp?ArtID=472

"Finske Miikka Multaharju (28) trente med FFK for første gang onsdag. I stekende varme på Hankø spilte finnen både back og høyre kant. Han viste aggressivitet og fart."

"Jeg er konfortabel med å splle i både defensive og offensive roller på høyresiden, sa. Miikka Multaharju etter onsfagens trening."

Det var snakk om spiss eller høyre kant, men kanskje finnen ender opp som vår nye høyreback?

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 15:42
Endret: 26 jul 06, 15:43
Ja vi trenger en mye mere sikrere en pac..  PAC spilte seg ikke bort mot viking, men enkelte ganger har han ikke vært den tryggeste spilleren så om finnen tar den plassen så blir jeg ikke overrasket..

Til fffkmufc: Steffen iversen krevde fast plass på RBK.. kansje steffen har gått lei RBK treneren og ingen ting ville vært bedre en at han kom til oss da

JJunior

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 15:47
Jeg har sett at han er omtalt flere steder på nett som "høyre midtbane og høyre ving".
Jeg har aldri sett at han er omtalt som back noe sted, og www.fredrikstadfk.no er vel det eneste nettstedet jeg har sett som skriver at han kan spille spiss......
Vil ikke forundre meg om dette blir nok en offensiv spiller som Eggen omskolerer til forsvarer....

Men men...
Om han er en bedre back en PAC så forsterker han jo forsåvidt førsteelveren.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 15:57
Jeg har sett at han er omtalt flere steder på nett som "høyre midtbane og høyre ving".
Jeg har aldri sett at han er omtalt som back noe sted, og www.fredrikstadfk.no er vel det eneste nettstedet jeg har sett som skriver at han kan spille spiss......
Vil ikke forundre meg om dette blir nok en offensiv spiller som Eggen omskolerer til forsvarer....

Men men...
Om han er en bedre back en PAC så forsterker han jo forsåvidt førsteelveren.

Sjekket han opp på FM, som stort sett er ganske pålitelig på sånn informasjon, og der står han oppført som høyre vingback/høyre midtbane/spiss. En spiller som kan bekle flere ulike posisjoner med andre ord. Han har ganske god stats på FM også forresten :)

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 16:20
Eggen bekreftet heldigvis på radioen nå at finnen ikke var av de spillerne de ønsket som gikk rett inn og forsterket laget. De spillerne kommer ikke på prøvespill. Men Eggen sa også at finnen kan spille høyreback og at vi har få alternativer på den plassen, og det har han jo rett i.

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 16:27
Eggen bekreftet heldigvis på radioen nå at finnen ikke var av de spillerne de ønsket som gikk rett inn og forsterket laget. De spillerne kommer ikke på prøvespill. Men Eggen sa også at finnen kan spille høyreback og at vi har få alternativer på den plassen, og det har han jo rett i.

Han sa ikke tilfeldigvis NÅR de andre kommer da?? Begynner å bli jævli utålmodig merker jeg.... Huff.

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 16:42
Endret: 26 jul 06, 16:42
Føler dette føyer seg godt inn i rekken av spillere som Wiik, Hoås, Toth, Bjørkøy,Lindstrøm, Berg, Tronseth og Scerkez m.fl.
Spillere som holder Ok /god 1.div. standard og kanskje svak TL standard.
Trenger ikke mer kvantitet , men kvalitet.

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 16:48
Godt å høre at han ikke var den spilleren som skulle rett inn på laget å heve oss! Bra om han kan spille høyreback, da har vi jo bra backup der også! Håper ikke det drøyer for lenge med døm solide forsterkningene da!

innvandrer

Juniorspiller

Lagt til: 26 jul 06, 16:51
Må si jeg ble litt beroliget av at han ikke skulle være den "råe" spissen som skulle rett inn på laget. Tror nok han kan være en bra offensiv høyre back, som kan starte mange løp og contringer. Det vil jo gi oss Jona stabilt tilbake på midtbanen igjen. Jeg har lenge ventet på en ny høyre back.

GurrBass

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 16:57
Etter min mening,så er det vel kun høyreback han kan brukes på..
Om han klarer å konkurere med Kvisvik eller Tarik på kanten,setter jeg et spørsmålstegn ved

innvandrer

Juniorspiller

Lagt til: 26 jul 06, 16:57
Jeg lurer litt på hvilken spiss som da tydligvis glapp mellom fingrene våre igår. Det var jo 95% sjanse til at det skulle bli kjøpt spiss igår. Det dreide seg da tydligvis ikke om Finnen.

GurrBass

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 17:05
Som Costanza sa,så var det vel de 5% som slo til...
Håper det skjer noe nå framover i hvertfall

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 17:50

Etter det jeg har hørt forhandler de med en spiss, så tror ikke han glippet enda.
Kan jo være Petter F Olsen og han spilte jo kamp i går, kanskje det er grunnen til
at han ikke ble klar i går?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 17:53

Etter det jeg har hørt forhandler de med en spiss, så tror ikke han glippet enda.
Kan jo være Petter F Olsen og han spilte jo kamp i går, kanskje det er grunnen til
at han ikke ble klar i går?

Petter F. Olsen er vel ikke noen typisk spiss. Ikke ser jeg han som noen forsterkning av laget heller.

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 18:04
Endret: 26 jul 06, 18:05
Hva er forresten statusen til Jon Inge Høiland, vet han er i MFF, men vil han vekk? 

Pah Moudou Kah da? Det må vel være en forsterkning på stopperplass?

Nå er jeg hvertfall voldsomt utålmodig.

Ardian Gashi da? Var jo rykter om at han skulle til AaFK... da kunne vel kanskje FFK friste også??

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 18:08
Opprinnelig postet av Plankekæll
Hva er forresten statusen til Jon Inge Høiland, vet han er i MFF, men vil han vekk? 

Ardian Gashi da? Var jo rykter om at han skulle til AaFK... da kunne vel kanskje FFK friste også??

Kah, er ikke han typisk midtbanespiller da ??

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 18:16

Kah spiller for Roda i hollandsk toppserie, så det blir urealistisk.

Gashi er offensiv sentral midtbanespiller. Tror ikke det er hva FFK vil bruke pengene på nå. Dessuten har de neppe råd til å kjøpe ham fri. I tillegg kan det se ut som Gashi er på vei inn i varmen i Enga igjen. Blant de beste spillerne deres de siste kampene.

Jon Inge Høiland er tilbake i Malmö FF etter et utlån i Kaiserslautern. En av de beste backene i Allsvenskan. En spiller vi dessverre ikke har mulighet til å skaffe pr. i dag.

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 18:18
Endret: 26 jul 06, 18:20
Mener å ha hørt at Kah har spilt godt som midtstopper i Nederland... han er vel ikke så fryktelig gammel heller, 24? 25? Men uansett blir han vel for dyr? Det er godt mulig jeg vil ha en litt mer rutinert stopper også.

Ille vanskelig dette her gitt.

Men noen synspunkter om de andre da mr. Haugen?

Costanza har forresten filled me in ganske greit ser jeg....

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 18:36
Mener å ha hørt at Kah har spilt godt som midtstopper i Nederland... han er vel ikke så fryktelig gammel heller, 24? 25? Men uansett blir han vel for dyr? Det er godt mulig jeg vil ha en litt mer rutinert stopper også.

Ille vanskelig dette her gitt.

Men noen synspunkter om de andre da mr. Haugen?

Costanza har forresten filled me in ganske greit ser jeg....

Hvilke andre ?? Høiland hadde jeg tatt i mot med åpne armer. Kah er heller ikke den midtbanegeneralen jeg er ute etter, selv om jeg bestandig har hatt sansen for`n, men ikke i denne rollen som trengs mest. Men Kah hadde nok danket ut alle midtbanespillerne våre uansett, så jeg jeg hadde gjerne tatt i mot han også.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 19:28
Endret: 26 jul 06, 19:29
For å være ærlig syns jeg Toth (Der Bomber ) er en helt rå spisstype. Han er en typisk spiss som spiller med instinkt. At han ikke har scoret flere mål er tilfeldig og at han ikke har spilt alle kampene. 
Noen som la merke til hvordan Soma & co slet med ham? hihi, de gikk jo rett i bakken regelrett en etter en. Han er jo så sterk! Håper ikke den nye spissen skyver ham ut at laget (Seff hvis den nye spilleren er mye bedre skal jeg ikke klage men, det trur jeg koster penger).

Påstand: Hadde alle hatt den samme oppofrende spillerstilen som han hadde vi vunnet alle kampene våre.

Lex

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 19:37
Er det noen som har sett den nye spilleren da...finnen, på trening?

Heia FFK

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 19:42
Endret: 26 jul 06, 19:49
For å være ærlig syns jeg Toth (Der Bomber ) er en helt rå spisstype. Han er en typisk spiss som spiller med instinkt. At han ikke har scoret flere mål er tilfeldig og at han ikke har spilt alle kampene. 
Noen som la merke til hvordan Soma & co slet med ham? hihi, de gikk jo rett i bakken regelrett en etter en. Han er jo så sterk! Håper ikke den nye spissen skyver ham ut at laget (Seff hvis den nye spilleren er mye bedre skal jeg ikke klage men, det trur jeg koster penger).

Påstand: Hadde alle hatt den samme oppofrende spillerstilen som han hadde vi vunnet alle kampene våre.

Mener du virkelig at Toth har vært en suksess?

Du vil altså ha råspiss med instink og muskler, enn en som scorer?
Trodde fotball gikk ut på å score mål.
Er ikke tilfeldig at det bare har blitt tre mål, han har hatt flere muligheter til å score, han er for dårlig foran mål.
Tre mål hittil sesongen tyder vel på at han har vært en flopp?
Noe kanskje også Eggen synes siden han jakter to angrepspillere.
For det er jo Brian og Toth, som har vært første valget.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 20:11

Mener du virkelig at Toth har vært en suksess?

Du vil altså ha råspiss med instink og muskler, enn en som scorer?
Trodde fotball gikk ut på å score mål.
Er ikke tilfeldig at det bare har blitt tre mål, han har hatt flere muligheter til å score, han er for dårlig foran mål.
Tre mål hittil sesongen tyder vel på at han har vært en flopp?
Noe kanskje også Eggen synes siden han jakter to angrepspillere.
For det er jo Brian og Toth, som har vært første valget.

Jeg synes Toth har vist flere ganger på forskjellige måter at han har det som trengs. Målet mot Odd Grenland for.eks hvor han avslutter med en halveis brasse da han vet keeper ikke venter en avslutning. 
Scoringen mot Stabæk, tror jeg det var, da han avsluttet usynlig for keeper og uventet for 1.forsvarer, kontrollert nede til side for keeper i lengste hjørne. 
Målet mot Vålerenga da han på Bulldozervis bare skulle ha den jævla ballen i mål:) Herlig. 
Målet han skulle blitt kreditert mot Tromsø da han sto riktig plassert og fikk headet den inn. 
Han er fremdeles relativt fersk og laget trenger tid til å bli samspilt. 

Selv om det ikke har blitt så mange mål som man har ønsket, så er det ikke sikkert det er så store forandringen som skal til før det løsner. Svaret er ikke alltid å kjøpe nye (Sier ikke at vi ikke trenger nye). 
Ettersom du, patrioten, mener at man bare skal bedømme ut i fra antall mål, burde du ønske Tarik vekk fra klubben da?

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 26 jul 06, 20:38
Toth har i enkelte kamper vist sterke tendenser som møtende spiss, sterk i kroppen og flink til å holde på ballen. Han mangler dessverre en del på den kreative biten, og klarer sjelden å skape sjanser og dermed mål, ut av ingenting. 3 mål etter halvspillt sesong er vel heller ikke altfor sterkt. Vi trenger definitivt en forsterkning på hans plass. En målgarantist! Så kan heller Toth være en sterk reserve. Hoås får vi prøve å få mest mulig for, raskest mulig, for å frigjøre midler i lønnsbudsettet. Har faktisk mer sansen for Wiig enn Hoås jeg for min del.

Rød.... hvit... og patriot!

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 21:54
Opprinnelig postet av djpete
Toth har i enkelte kamper vist sterke tendenser som møtende spiss, sterk i kroppen og flink til å holde på ballen. Han mangler dessverre en del på den kreative biten, og klarer sjelden å skape sjanser og dermed mål, ut av ingenting. 3 mål etter halvspillt sesong er vel heller ikke altfor sterkt. Vi trenger definitivt en forsterkning på hans plass. En målgarantist! Så kan heller Toth være en sterk reserve. Hoås får vi prøve å få mest mulig for, raskest mulig, for å frigjøre midler i lønnsbudsettet. Har faktisk mer sansen for Wiig enn Hoås jeg for min del.

Dersom våre midtbanespillere hadde utnyttet alle de (og det er mange) flikker og viderespill Toth har gitt fra seg hadde vi kanskje hatt enda flere mål. Toth har gjort en veldig god jobb som møtende spiss.  I de første kampene var det sorgen å se de fine stikkpasningene og flikkene han gjorde etter mottak - eller direkte - uten at det resulterte i noe som helst.. Hvorfor?  Fordi det kreves at noen går på løp for å være på plass. 

Det kan godt være fordi vi har for stor strekk i laget - at midtbanen aldri havner på rett sted - både defensivt og offensivt. Men det er ikke fordi Toth er dårlig at vi ikke har flere mål... Han har jo en del assists... 

Slik FFK spiller om dagen er det jaggumeg midtbanen vi behøver å forsterke (med en skuddkåt, offensiv spiller - og en defensiv terrier) fremfor på spissplass.

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 21:58

Dersom våre midtbanespillere hadde utnyttet alle de (og det er mange) flikker og viderespill Toth har gitt fra seg hadde vi kanskje hatt enda flere mål. Toth har gjort en veldig god jobb som møtende spiss.  I de første kampene var det sorgen å se de fine stikkpasningene og flikkene han gjorde etter mottak - eller direkte - uten at det resulterte i noe som helst.. Hvorfor?  Fordi det kreves at noen går på løp for å være på plass. 

Det kan godt være fordi vi har for stor strekk i laget - at midtbanen aldri havner på rett sted - både defensivt og offensivt. Men det er ikke fordi Toth er dårlig at vi ikke har flere mål... Han har jo en del assists... 

Slik FFK spiller om dagen er det jaggumeg midtbanen vi behøver å forsterke (med en skuddkåt, offensiv spiller - og en defensiv terrier) fremfor på spissplass.

Vi får stikke til Skien og kidnappe Fernando de Ornelas og forfalske et norskt pass til han... DA får vi en som kan skyte ballen i mål!!! Faen, nå vil jeg ha nye spillere! De lover og lover, og kommer det noen??? Hehe, kanskje. Men jeg vil ha dem NÅÅÅÅ!! Sånn, måtte bare.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 22:38
Endelig frir dem til sponsorene.. da kan vi få større spiss.. husk jeg sa kan få

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 22:43
Endret: 26 jul 06, 22:44
Tippeligaen er veldig ujevn på den måten at et topplag et år kan godt bli et bunnlag året etter. 
Det er ofte et tegn på at det kan være lurt å utvikle og drille de spillerne man har istedet for å kjøpe så mye som man gjør her i tippeligaen. 

Det jeg skal fram til er at jeg håper de er forsiktige med hvem de kjøper inn. Jeg er ikke imot kjøp, tvert imot, men det bør være riktige folk som kommer til, og behovet bør være der.

Møklegård

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 22:52

T. A. Flo er en utrolig god fotballspiller når han har tillit!!
Har han tillit i Vålerenge?
Jeg tror faktisk det er Flo som er på vei til Fredrikstad.

Etterlysning:

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 22:55
Hehe.. Det hadde jo vært litt moro og da. En stryning i Frekksta. 
Men seriøst møkle.. Tror du det? Jeg lurer på hva som kan friste ham hit... Jeg mener, han bruker vel ikke oss som et springbrett ut i Europa? Og ikke avslutter han karrieren her? Det er vel i Godset eller Songdal han avslutter.

Møklegård

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 06, 23:06
Hehe.. Det hadde jo vært litt moro og da. En stryning i Frekksta. 
Men seriøst møkle.. Tror du det? Jeg lurer på hva som kan friste ham hit... Jeg mener, han bruker vel ikke oss som et springbrett ut i Europa? Og ikke avslutter han karrieren her? Det er vel i Godset eller Songdal han avslutter.

Hva som kan friste han hit, er vel spilletid tenker jeg.
Å slite benken på Vålerenga er ikke akkurat noe "lukkrativt" utstillingsvindu.

Men...han må være klar for å legge om til østlandsdialekt....- med mørkere stemme.

Etterlysning:

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 27 jul 06, 00:12
så se å spørr han da ffk.. faen ass jeg blir  så piss off    hvem jeg mener er jørn andersen

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05

Lagt til: 27 jul 06, 01:14

Hallo???  INGEN er dårligere enn Wiig på laget, i alle fall ikke nå når Peters er borte. Fyren var ett talent, men toget har godt tror jeg, han gidder jo ingenting, og når han først løper så virker det som hodet er ett helt annet sted, løper jo tom feil retning.. Tror han kunne hatt godt av å bli lånt ut, og fått spilletid i en lavere divisjon, finne gnisten igjen og få spilletid. Nå er han ikke god nok for tippeliga i alle fall....

Men du har litt rett da, at man burde prøve å selge Hoås, han passer ikke inn i spillestilen til FFK nå om dagen..ref; etter Drillo forsvant.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 27 jul 06, 09:36
så se å spørr han da ffk.. faen ass jeg blir  så piss off    hvem jeg mener er jørn andersen

Jørn Andersen sier: De(FFK) kunne fått hjelp av meg, men nå er det for sent.

Er det ikke normal høflighet å tilby hjelp hvis man mener man har noe å komme med? Veldig greit å si dette nå, når det er for sent. Tviler på at Andersen hadde kunnet bidra noe særlig. Han har kontakter i Sveits og Tyskland. Det er en kjensgjerning at ligaen i Sveits ikke holder noe høyere nivå enn TL, men lønningene er mye høyere. Det samme gjelder tilsvarende nivå i Tyskland. Hvordan skulle FFK konkurrere med det?

F-B skriver også at Tore Pedersen har tipset FFK om spillere. Skulle da bare mangle. Det er jo tross alt jobben hans.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 27 jul 06, 09:38
Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Men du har litt rett da, at man burde prøve å selge Hoås, han passer ikke inn i spillestilen til FFK nå om dagen..ref; etter Drillo forsvant.

Hva mener du med det? Hvordan har spillestilen til FFK endret seg etter at Drillo forsvant? Og hva har dette med Hoås å gjøre?

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til: 27 jul 06, 09:51
hehe... jeg ser at Morgan begynner å komme på banen...Morro, at endelig noen i det kommedne FFK systemet som åpner kjeften på en klar måte... Hittil har jo FFK ikke svart på noe kritikk som helst...

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.774702

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04

Lagt til: 27 jul 06, 11:03

Han herlovsen har jeg ikke sansen for. Makan til pr-kåt type a gett.

FFK i tykt og tynt, på FMV!

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 27 jul 06, 12:41
Hva med Peter Kopteff i Stoke forresten? Han er visst misfornøyd har jeg hørt... vil vekk. Det hadde vært en solid forsterkning.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 27 jul 06, 12:44
Hva med Peter Kopteff i Stoke forresten? Han er visst misfornøyd har jeg hørt... vil vekk. Det hadde vært en solid forsterkning.

Har på følelsen at han er kronisk misfornøyd.

Og det er vel heller ikke venstrekant vi er ute etter...

Husgutt

Landslagsspiller

Lagt til: 27 jul 06, 12:45
Viking har snust på han også.. er vel mer trolig at han havner der hvis han returnerer til landet..

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 27 jul 06, 13:35
Det er helt normalt og slik det skal være at vi har ulike oppfatninger om endel spillere i FFK stallen i dag.
Det jeg bare ikke skjønner er hvorfor de som er så forbanna foenøyde med de spillerne vi har, samtidig ønsker seg forsterkninger.
Synes det noen gang kan lukte av selvmotsigelser eller er det kanskje "frykt" for å bli stempla som negativ mot FFk og deres innkjøp av spillere de siste åra.
Samtidig  blir det også av enkelte påstått at TL holder samme nivå som bl.a tysk topp divisjon, ja da begynner jeg virkelig å lure.

Som sagt en dåre kan stille flere spørsmål enn de 10 vise kan svare. Det er jo en trøst til de som føler seg truffet.

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 27 jul 06, 14:13
Det jeg bare ikke skjønner er hvorfor de som er så forbanna foenøyde med de spillerne vi har, samtidig ønsker seg forsterkninger.

Jeg er rimelig sikker på at Real Madrid-fansen er fornøyde med sine spillere - men de vil sikkert sette pris på noen som er enda bedre. 

Uten sammenlikning med FFKs spillerstall forøvrig. 

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 27 jul 06, 14:59
Godt svart.
Tar poenget.
Men undrer fortsatt.

ffkmufc

Landslagsspiller

Lagt til: 27 jul 06, 14:59
Et lag kan altid bli bedre! Selv om man er fornøyd med døm som er i laget fra før, betyr ikke det at laget ikke kan bli bedre. Jeg er blant døm som er veldig fornøyd med Toth, men jeg vil gjerne ha inn en som er enda bedre og som scorer flere mål. Vi har et lag som er godt nok til å ikke rykke ned, men vil vi høyere på tabellen så må vi få inn klare forsterkninger!

Jepmaster

A-lagspiller

Lagt til: 27 jul 06, 15:12

Toth skal jo score mål når han er spiss! Men han finner vel Kanskje ikke alltid de rette rommen å løpe i.

Personlig synes jeg han er flink til å holde på ball når han får den,men midtbanene er ikke raske nok til å komme opp til han så han får spilt en enkel passning. Det er for stort rom mellom midtbane og angreps spilleren til tider.

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 27 jul 06, 15:56
Opprinnelig postet av Jepmaster

Personlig synes jeg han er flink til å holde på ball når han får den,men midtbanene er ikke raske nok til å komme opp til han så han får spilt en enkel passning. Det er for stort rom mellom midtbane og angreps spilleren til tider.

Akkurat! Det er det jeg har skrevet her inne mange, mange ganger!  Det er ikke angrepsspillere som vi behøver mest - men en midtbane som faktisk støtter oppunder våre angrepsspillere... 

Vi har et ekstremt bra oppspillspunkt med Toth, men det hjelper gudhjelpemeg ingenting hvis ingen går på løp eller gjør seg spillbare av midtbanespillerne (eller spissmakkeren)...

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 27 jul 06, 15:59
Det er vel ytterst få midtbanespillere i norsk fotball som