Husk meg
Brukernavn
Passord

Viktig! Retningslinjer. Alle må lese.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 18 jun 06, 01:27
Endret: 22 nov 06, 18:10
En bruker opprettet en tråd nylig om at forumet har blitt kjedelig den siste tiden. Essensen er at nesten alle tråder følger det samme kjedelige mønstret hvor krangling, selvfølgeligheter og annet pjatt dominerer fremfor de mer intressante diskusjonene, enten de er saklige eller morsomme. Og jeg er enig. Det er per dags dato ganske lav kvalitet på de fleste diskusjonene. Men det kan vi gjøre noe med!

For det første. Jeg anbefaler alle å ta en ny kikk på forumreglene (mistenker at noen aldri har lest dem eller bare ikke bryr seg).

VIKTIG INFORMASJON:

Fremover kommer vi moderatorer til å bli langt strengere med hva som blir akseptert av innlegg. Dette i et forsøk på å få en generell kvalitetsheving i forumet. Det innebærer at følgende blant annet vil bli gjort:

- Det vil blå slått mye hardere ned på avsporinger fra trådens tema. Hold dere til tema for tråden! Hvis en avsporing ender med en ny interessant diskusjon, så start heller en ny tråd.

- Det vil ikke lenger bli akseptert at man kun kopierer og limer inn lengre tekster fra andre nettsider. Dette har både å gjøre med opphavsrett (vi har fått flere klager fra andre medier når noen bruker deres bilder i vårt forum. Det er rett og slett ikke lov) og at dette er et DISKUSJONSFORUM. Det betyr at man må ha en mening om saken. Hvis man ikke har det, så kan samletråden med linker benyttes. Her legger man ganske enkelt bare inn link til sak og det er valgfritt om man vil kommentere den. Det er, som det også står i reglene, lov å kopiere ut utdrag fra en tekst og lime inn i forumet. Men det kan ikke være lengre tekster og det MÅ oppgis kilde. Samt minimum én setning med ens egen mening.

- Krangling/hakking på meddebattanter vil bli slått hardere ned på.

- Totalt unødvendige innlegg vil bli slettet. Dette vurderes skjønnsmessig av moderator.

Dette kan innebære at uvanlig mange tråder kan bli stengt og innlegg slettet den nærmeste tiden. Men vi håper det vil medføre at forumet på sikt blir bedre. Det beste er om alle allerede nå slår seg til ro med disse retningslinjene og følger dem.

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 18 jun 06, 09:27
Endret: 18 jun 06, 09:27
Det er jo et diskusjonsforum og da må folk tåle litt krangling altså...
Det er måten mennesker er lagd på som gjør at dette er helt normalt og det må da være greit...
Det som er helt fantastisk er jo at når en lager ett innlegg som det står hopp så hopper moderator som bare det...nei...dette var skuffende...

Se på de andre forumene til de andre supporterene...der begynner de med en sak, akkurat som her og det ender i de helt utroligste.....

Grunnen til at det er en dauperiode nå er fordi vi venter på noen nyheter om laget, og da blir det mye truing og synnsing...

---------------------------

Heia FFK


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 18 jun 06, 11:35
Endret: 18 jun 06, 11:37
Opprinnelig postet av Lex
Det er jo et diskusjonsforum og da må folk tåle litt krangling altså...
Det er måten mennesker er lagd på som gjør at dette er helt normalt og det må da være greit...
Det som er helt fantastisk er jo at når en lager ett innlegg som det står hopp så hopper moderator som bare det...nei...dette var skuffende...

Se på de andre forumene til de andre supporterene...der begynner de med en sak, akkurat som her og det ender i de helt utroligste.....

Grunnen til at det er en dauperiode nå er fordi vi venter på noen nyheter om laget, og da blir det mye truing og synnsing...


Jeg er langt på vei enig i det som blir sagt av Lex her!

For at et forum skal være levende og interessant, så må ikke reglene være for stramme og firkantede, da kan forumet lett bli for kjedelig. 
Litt krangling på et forum som dette er etter min mening noe man må ta med og som er helt naturlig. Personangrep og skikanering må selvfølgelig ikke aksepteres. 

Jeg tror mye av grunnen til at forumet i perioder blir kjedelig er spesielt når det skjer lite rundt FFK og når supporterne venter i spenning på at noe skal skje, med andre ord når supporterne er sulteforet på nyheter.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 18 jun 06, 12:11
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Lex
Det er jo et diskusjonsforum og da må folk tåle litt krangling altså...
Det er måten mennesker er lagd på som gjør at dette er helt normalt og det må da være greit...
Det som er helt fantastisk er jo at når en lager ett innlegg som det står hopp så hopper moderator som bare det...nei...dette var skuffende...

Se på de andre forumene til de andre supporterene...der begynner de med en sak, akkurat som her og det ender i de helt utroligste.....

Grunnen til at det er en dauperiode nå er fordi vi venter på noen nyheter om laget, og da blir det mye truing og synnsing...


Jeg er langt på vei enig i det som blir sagt av Lex her!

For at et forum skal være levende og interessant, så må ikke reglene være for stramme og firkantede, da kan forumet lett bli for kjedelig. 
Litt krangling på et forum som dette er etter min mening noe man må ta med og som er helt naturlig. Personangrep og skikanering må selvfølgelig ikke aksepteres. 

Jeg tror mye av grunnen til at forumet i perioder blir kjedelig er spesielt når det skjer lite rundt FFK og når supporterne venter i spenning på at noe skal skje, med andre ord når supporterne er sulteforet på nyheter.


Men nå er det jo sånn at det er veldig kjedelig her inne og det viser seg gang på gang at noen ikke holder seg til trådet i det heletat. Dere gjør jo akurat det som ikke bør gjøres nå, uten at jeg skal hakke på dere for det, men jeg har gått igjenom de fleste trådene som har vært de siste månedene og det er max 25 personer som har skrevet noe i nesten alle. Og ikke nok med det det er de samme per.. hele tiden. Kommer det noen nye så er det andre som rakker ned på dem og da kommer de jo ikke tilbake igjen . ffksupporter.net har blitt en lekplass for de som ikke får utrykt seg nok . (dette innlegget er ikke ment til alle så ikke ta det personlig og slå meg når dere ser meg da)  

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 18 jun 06, 12:25
Endret: 18 jun 06, 12:28
jeg er helt enig i at forumet har tapt seg veldig den siste tiden. jeg synes jeg har sett disse tendensene lenge. jeg har vært bruker av ffksupporter.net siden det startet opp, og jeg må si at det første året var det klart beste. da var det konstruktive og aktuelle diskusjoner med mange meninger. etterhvert har "uønskede elementer" slått seg løs på forumet, og det har utviklet seg til å bli en liten klikk som hele tiden skriver her og rakker ned på hverandre. alle diskusjoner ender opp med at keiko skriver et eller annet hårreisende, og blir deretter rakket ned på av alle. så kommer snæbusaristokrat 1 og forsvarer han. så innlegget ditt her blir bare tåpelig snæb1, for alle vet at du prøver å forsvare keiko i alt han foretar seg, og det blir for dumt at du er motstander av de nye retningslinjene på grunn av dette. jeg håper nå moderatorene følger opp det de nå har sagt, og sletter alt av innlegg som ikke har noen mening. jeg var tidligere en av forumets mest aktive brukere, mens nå gidder jeg nesten ikke engang å gå inn her å lese en tråd, for det ender opp med den samme dritten hver eneste gang.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 18 jun 06, 20:28
Opprinnelig postet av ajg
. alle diskusjoner ender opp med at keiko skriver et eller annet hårreisende, og blir deretter rakket ned på av alle. så kommer snæbusaristokrat 1 og forsvarer han. så innlegget ditt her blir bare tåpelig snæb1, for alle vet at du prøver å forsvare keiko i alt han foretar seg, og det blir for dumt at du er motstander av de nye retningslinjene på grunn av dette. .


Noe av det tåpeligste jeg ar hørt, ajg. Er det keiko denne tråden egentlig handler om?

For det første så kritiserer jeg like ofte keiko, som jeg forsvarer ham, men i motsetning til mange andre så prøver jeg å hplde meg til sak og ikke til person.

For det andre så er ikke jeg motstander av noen nye retningslinjer, men påpeker faren for at et forum kan bli kjedelig dersom moderatorene opptrer for firkantet og det ikke blir akseptert noen form for krangling. Det kan være veldig små marginer mellom det man kaller for en diskusjon, til det man kaller for en krangel.

Personangrep og skikanering er jeg som jeg sa i mitt forrige innlegg veldig i mot, men her kan også marginene være veldig små feks. til det man kan kalle for en liten fleipete bemerkning.

Jeg tror det er mange her på forumet som tar seg selv og sine meninger alt for høytidlig.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 18 jun 06, 20:37
Endret: 18 jun 06, 20:38
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Noe av det tåpeligste jeg ar hørt, ajg. Er det keiko denne tråden egentlig handler om?


At keiko bidrar sterkt til å minke kvaliteten på FFKsupporterer er det vel liten tvil om. Ofte virker det bare som om han er ute etter å slenge mest mulig dritt.

Når det er sagt, kan både jeg og mange andre ignorere det han skriver i større grad.

---------------------------

Ære være Eggen jr.
Roser er døde, fioler er små!
Keiko er kæss og du like så!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 18 jun 06, 20:39
Endret: 18 jun 06, 20:41
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
For det andre så er ikke jeg motstander av noen nye retningslinjer, men påpeker faren for at et forum kan bli kjedelig dersom moderatorene opptrer for firkantet og det ikke blir akseptert noen form for krangling. Det kan være veldig små marginer mellom det man kaller for en diskusjon, til det man kaller for en krangel.

Personangrep og skikanering er jeg som jeg sa i mitt forrige innlegg veldig i mot, men her kan også marginene være veldig små feks. til det man kan kalle for en liten fleipete bemerkning.

Jeg tror det er mange her på forumet som tar seg selv og sine meninger alt for høytidlig.

Jeg er enig med deg i dette. Derfor har vi også hatt en veldig stor takhøyde på forumet her og moderatorne har ytterst sjeldent grepet inn. Terskelen for å slette innlegg har vært høy. Kanskje for høy. Jeg har vært av den oppfatning at frihet hos brukerne og lite innblanding av moderator, skaper det beste miljøet for diskusjon. Men nå har vi kommet i en situasjon hvor de gode diskusjonene dukker opp stadig sjeldnere. Derfor forsøker vi å gjøre noen justeringer nå, så får vi se om det får noen positiv effekt. Marginene mellom diskusjon og krangel er som du sier små, og det er overhodet ikke meningen at de som viser sterk uenighet vil bli sensurert. Vi vil ha friske diskusjoner; men det skal ikke være ufint. Stygge taklinger bakfra vil straffes.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 18 nov 06, 16:18
Fint hvis dere gidder å sende en tilbakemelding til trådstarter når dere sletter tråd. Takk !!!!

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Slettet
Slettet av bruker eller moderator


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340