Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjedelig på ffksupporter.net!?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 17 jun 06, 22:05
I en annen tråd her takket  Ido Form Klyster for seg på tilstanden her inne. Jeg er i og for seg litt enig med klyster`et og synes at forumet har tapt seg stort det siste året. De er rett og slett kjedelig å gå inn på forumet, og mens jeg tidliger var innom flere ganger daglig, så er jeg innom kanskje en gang om dagen eller to.

Det kjedeligste er at omtrent alle tråder her inne følger et identisk mønster.

1. Trådstarter skriver ett eller annet.
2. En eller to svarer på det faktiske innlegget.
3. En eller annen beskylder vedkommende for å være dårlig supporter eller ikke vise respekt for hva noen har gjort for klubben.
4. Keiko kommer med ett eller annet surt oppstøt eller noe uforståelig
5. Folk klager på Keiko
6. Coztansa kommer med et tørr og velfundert svar på åpningsinlegget.
7- uendelig: Folk krangler med keiko eller gir instruksjoner i god og dårlig supporterkultur.

Hvor er diskusjonene som omhandler spillet, spillestil og taktikk. De blir jo ødelagt av tull etter to innlegg. Hvor er de morsomme og syrlige kommentarene (Jeg vet Husgutt prøver av og til, men det kommer som regel ett eller annet ullhue som ikke skjønner spøken og må begynne med latterlig krangling på noe som var ment som en spøk)

Hvor er moderatorene? Holters har vel mer eller midre gitt seg her inne, de andre utøver svært lite moderering, annet enn å slette ett og annet innlegg som inneholder litt mer enn plattheter og selvfølgelighet. Jeg ønsker meg mye mer "off topic" advarsler og stenging av tråder som avviker for mye fra det opprinnelige temaet. Jeg håper ikke mod`ene måler suksessen til forumet i antall innlegg, for det har sikkert økt i takt med de kjedelig innleggene.

I tillegg synes jeg det er veldig slitsom med en spesiell forumdeltaker som absolutt _må_ skrive noe i omtrent alle trådene, til tross for at han oftest har lite å bidra med til tråden. Mod må jo ta tak i folk som føkker opp halvparten av trådene her inne?

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 17 jun 06, 22:37
Helt enig med deg her ja... Holters driver vel å studerer om dagen om jeg ikke husker feil.

---------------------------

God bedring Dagfinn Enerly


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 jul 06, 11:30
Er det bare meg, eller har detblitt bedre her etter dette innlegget??

---------------------------

God bedring Dagfinn Enerly


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 09 jul 06, 12:17
Opprinnelig postet av SirLion
Er det bare meg, eller har detblitt bedre her etter dette innlegget??


er vel ikke trådd i kraft ennå vel ?? kan ikke se at det har blitt noen forskjell jeg

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 jul 06, 13:05
Det er vel både og, men enkelte bør bli flinkere til å bruke samlesiden for linker.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 jul 06, 15:28
Jeg er en av dem patrioten, men har blitt flink nå i det siste... Og lover fortsatt skjerpings 

---------------------------

God bedring Dagfinn Enerly


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 17 jun 06, 22:51
Endret: 17 jun 06, 22:56
Jeg får nesten kommet med et tørt og velfundert svar på dette innlegget.

For det første: Jeg er mye enig med det du skriver, TgfkaFFK (det er ikke alltid det skjer).

Jeg etterlyser også de gode, interessante diskusjonene rundt taktikk, spillervalg, formasjoner, spillemønster osv. Men det virker som de fleste isteden ønsker å sjikanere personer eller lag med kortfattede kraftsalver. Det blir ofte svært lite nyansert, og desto mer preget av irrasjonalitet hvor det emosjonelle tar overhånd fremfor mer reflekterte meninger. Det blir litt vel populistisk - og ikke minst ensidig. Derfor ender mange diskusjoner også opp i det samme sporet, ettersom det oftere og oftere er de samme personene som skriver noen ord i enhver diskusjon - ofte uten at de har noen som helst mening eller tilfører debatten noe som helst.

Slikt kunne selvsagt jeg som moderator luket bort. Men bør jeg gjøre det? Mitt naive håp har vært at brukerne selv skjønner hva som bidrar til gode debatter - og hva som ikke gjør det. Jeg kan selvsagt begynne å slette alle innlegg jeg mener er unødvendige, men vil det skape et bedre miljø her når en moderator basert på skjønn skal ta slike avgjørelser? Én ting er å slette innlegg som strider mot reglene. Det gjør jeg så godt jeg kan. Det samme hvis jeg ser "doble innlegg". En annen ting er å finne balansen for hvordan man skal håndtere øvrige innlegg, som kanskje ikke tilfører forumet noe som helst interessant, men som likevel er innenfor regelverket. Jeg har valgt å tillate det meste med stor takhøyde. Det er nemlig utfordrende å være konsekvent. Det kan jo sammenlignes med en fotballdommers utfordringer. I enhver fotballkamp, og spesielt på dødball, holdes og rives det i motstandernes trøyer. Vår tidligere utskjelte trener, Egil "Drillo" Olsen, har vært en markant representant for det synet at dommerne må begynne å reagere på ALL holdning. Det vil bety kanskje 5-6-7 straffespark per kamp i den første perioden, men når spillerne forstår den nye politikken, vil alt endres til det bedre. Kanskje skal jeg begynne å praktisere denne litt naive tankegangen overført til det å være moderator for dette forum? Jeg tar gjerne i mot innspill på hvordan dere mener lista bør ligge i forhold til sletting, eventuelt låsing, av tråder.

Jeg er nemlig enig med TgfkaFFK at nivået har sunket drastisk på forumet den siste tiden. Og trådene ER forutsigbare i all sin kjedsomhet. For det meste. Hva kan vi gjøre med det? Etter min mening ligger ballen hos alle brukerne. Jeg VET det finnes mange brukere her som genuint ønsker å delta i saklige diskusjoner rundt Fredrikstad Fotballklubb. Det som må skje er at disse brukerne faktisk tar initiativ til slike diskusjoner. Mer fruktbare diskusjoner der alt nødvendigvis ikke er svart/hvitt og personfokusert. Vi lever i en tabloid medieverden og blir naturligvis påvirket av dette, og derfor er det ekstra viktig å skape en motsats til dette. Og i et diskusjonsforum har brukerne makten og kan sammen bruke den til å forme et forum som man selv ønsker det.

Hvis forumet pr. i dag er kjedelig, så er det først og fremst "de kjedelige brukerne" som må gjøre noe med det. Og jeg skal selvfølgelig forsøke å gjøre mitt, som en aktiv moderator. Men min filosofi vil nok fremdeles være at stor takhøyde skaper det beste miljøet for diskusjon. Så får min oppfordring heller være at hver enkelt tenker seg om to ganger før man poster et innlegg. Og gjerne tenke på dette: "Er dette et nødvendig innlegg i debatten? Er dette noe jeg brenner for å si? Støter jeg noen med dette innlegget?"

Til slutt kan jeg si at jeg som moderator sjeldent ønsker å oppta plass i forumet til å komme med irettesettelser mot personer jeg mener bidrar negativt til forumet. Isteden sender jeg en PM til vedkommende. Derfor kan det utad virke som jeg tillater det meste og er usynlig. Men jeg kommuniserer ofte med brukere, både på deres og mitt initativ, gjennom PM.

Men bruk gjerne denne tråden til å komme med innspill både til hvordan dere ønsker at moderator bør opptre, og hvordan dere selv bør opptre. For å få forumet opp til gamle høyder igjen. Dette er en viktig diskusjon som jeg håper alle de aktive vil delta i.

Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 17 jun 06, 23:08
Opprinnelig postet av Costanza

Det vil bety kanskje 5-6-7 straffespark per kamp i den første perioden, men når spillerne forstår den nye politikken, vil alt endres til det bedre. Kanskje skal jeg begynne å praktisere denne litt naive tankegangen overført til det å være moderator for dette forum? Jeg tar gjerne i mot innspill på hvordan dere mener lista bør ligge i forhold til sletting, eventuelt låsing, av tråder.


Jeg synes derer bør forsøke å slette de usaklige innlegge i første omgang, og eventuelle debatter som faller helt ut. Sann som det er nå blir jo faktisk de fleste debatter "bombet" med usaklige innlegg og da blir det få debatter igjen. Utesteng gjerne  også personer i en periode hvis du flere ganger ødelegger debatter.

---------------------------

Ære være Eggen jr.
Roser er døde, fioler er små!
Keiko er kæss og du like så!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 18 jun 06, 01:09

En liten titt på reglene for forumet gir meg inntrykket av at 75% av trådene bryter med en eller som regel de fleste reglene :-). Er vel fort gjort for marle å lage et lite advarselsystem, slik at folk som bryter reglene, får en advarsel (som vises ved siden av brukernavnet i postingene). Det trenger ikke være noen regler for hvor mange advarsler som trengs for å bli utestengt eller hvor lenge en advarsel skal vare.... ingenting får orden på et forum som moderatorer som er litt uberegnlige og strenge.

Uansett så hadde det kanskje vært fint med en liten sticky fra mod som beskrev en evnt. ny linje når det gjelder håndhevelse av forumregelene. 

Og så ønsker jeg meg tråder om spillere på vei inn, posisjoner vi ønsker oss spillere i, diskusjoner om laguuttak og taktikk, gode kamptråder og tråder om ting som ikke handler om fotball i det heletatt. Og ikke en masse piss innimellom innleggene som faktisk bidrar til å gjøre tråden bedre. Ingenting er bedre i et forum enn innlegg fra folk som faktisk har satt seg inn i emnet og faktisk tenkt igjennom det de skriver før de poster.

Og så ønsker jeg meg noen skikkelige syrlige, morsomme kommentarer om klubben, spillere, motstandere, dommere, media, mod`s og forumdeltakere som tåler det.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 18 jun 06, 01:32
Nå ligger det en sticky-tråd her.

Dette er for øvrig noe jeg og Marle diskuterte for noen uker siden, da vi også har sett at forumet har tatt et steg i feil retning. Håper dette kan få en positiv effekt.

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 18 jun 06, 13:01
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
En liten titt på reglene for forumet gir meg inntrykket av at 75% av trådene bryter med en eller som regel de fleste reglene :-). Er vel fort gjort for marle å lage et lite advarselsystem, slik at folk som bryter reglene, får en advarsel (som vises ved siden av brukernavnet i postingene). Det trenger ikke være noen regler for hvor mange advarsler som trengs for å bli utestengt eller hvor lenge en advarsel skal vare.... ingenting får orden på et forum som moderatorer som er litt uberegnlige og strenge.

Kanskje ikke så dumt - vi har jo disse ballene under nicket vårt - kanskje vi kunne fått gule og røde kort under der igjen om vi bryter reglene... To gule kort på en uke = rødt kort, 3 gule = en ukes karantene, etc...Men  da hadde det kanskje gått sport i det hos noen - men da blir jo de luket ut.

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 jun 06, 14:12
Endret: 18 jun 06, 14:12
Opprinnelig postet av DrDRE
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
En liten titt på reglene for forumet gir meg inntrykket av at 75% av trådene bryter med en eller som regel de fleste reglene :-). Er vel fort gjort for marle å lage et lite advarselsystem, slik at folk som bryter reglene, får en advarsel (som vises ved siden av brukernavnet i postingene). Det trenger ikke være noen regler for hvor mange advarsler som trengs for å bli utestengt eller hvor lenge en advarsel skal vare.... ingenting får orden på et forum som moderatorer som er litt uberegnlige og strenge.

Kanskje ikke så dumt - vi har jo disse ballene under nicket vårt - kanskje vi kunne fått gule og røde kort under der igjen om vi bryter reglene... To gule kort på en uke = rødt kort, 3 gule = en ukes karantene, etc...Men  da hadde det kanskje gått sport i det hos noen - men da blir jo de luket ut.
det forslage støtter jeg DrDRE

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 17 jun 06, 22:52
At visse folk er med å drar ned kvaliteten på forumet er  det vel få som tviler på? Men så lenge det er mulig å være anonym så vil det alltid være sann, men det kan selvfølgelig bli bedre.

---------------------------

Ære være Eggen jr.
Roser er døde, fioler er små!
Keiko er kæss og du like så!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340