Husk meg
Brukernavn
Passord

Apelyder mot Nleko og mambu momba?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 18 apr 06, 00:48
klippet fra en kommentar i dagbladet:

""Det som var synd for FFK i dag var supporterne. Jeg satt like bak plankehaugen og hørte at de ved 2 annledninger lagde apelyder mot Nhleko og Mambo Mumba. Dette er oppførsel som ikke har noe å gjøre på en fotballkamp. Så nå håper jeg FFK rydder opp i egne rekker slik at de kan slippe å skjemmes over egne spportere"

fy faen. hvis det her stemmer er jeg virkelig flau!!!   får vel ikke svaret før bussene er hjemme igjen..

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 18 apr 06, 00:50
Tipper det er de samme lydene Plankehaugen lager hver gang en motspiller bommer på mål eller tabber seg ut. Lyden kan jo minne om apelyd, og når det skjer etter at en farget spiller har dummet seg ut, så er det selvsagt noen som må reagere på akkurat det...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 18 apr 06, 01:01
ja det er det nok.. når jeg tenker meg om

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 18 apr 06, 01:26
Dette har ikke noe med rasisme å gjøre.. Denne lyden og bevegelsen blir gjort hver gang en motspiller driter seg ut, enten han er svart hvit brun eller gul i huden.

Er det ikke en ronkelyd som vår unge herr syversen en gang kalte det?!

Plankehaugen avd kr.sand!!!

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 18 apr 06, 07:09
Kom akkurat hjem fra Stavanger nå, og det har aldri blitt lagd apelyder mot noen av disse spillerne eller noen andre spillere i det hele tatt

Gjorde det man gjør hver gang de bommer på mål, ble jo endel etterhvert

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»

Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04

Lagt til: 18 apr 06, 11:07
Det er vel som Syversen sier. Denne "ronkelyden" blir alltid misforstått.
Det som slår meg er at ingen legger merke til den når den blir brukt mot hvite spillere. Det er kun når den blir brukt mot fargede at den omtales som "apelyder". Når skal folk forstå?

NM? Pss... Vi vinner flere køppær, vi :D
2006 blir et rødhvitt år!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 18 apr 06, 11:11
Uansett burde vel noen gå ut å forklare dette? Det burde være unødvendig at noen oppfatter FFK supporterene som rasister. Ufortjent eller ikke.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 18 apr 06, 11:46
Skal ikke være noen vits i og måtte forklare/legitimere rop og sanger... (og hvordan skal man gjøre det praktisk???)

Da gjør vi best i og slutte med dette ropet...

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

Kristian B

Landslagsspiller

Lagt til: 18 apr 06, 12:35
Opprinnelig postet av BøgeJon
Skal ikke være noen vits i og måtte forklare/legitimere rop og sanger... (og hvordan skal man gjøre det praktisk???)

Da gjør vi best i og slutte med dette ropet...

Altså, dette er et rop som brukes av de fleste supporterklubber. At noen uvitende stakkarer enda ikke skjønner at dette ikke har noe med hudfarge å gjøre, får heller bare være.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 18 apr 06, 15:00
Endret: 18 apr 06, 15:03
Det har jeg sagt for lenge siden. Denne lyden der bør vi bli kvitt ASAP .... tenk deg neste år Europacup da... Uansett hvilken siller dette går til så blir det med en gang bot for rasisme ..... 

Derfor er det like greit å kutte ut dette der enn å prøve å forklare misførståelse

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04

Lagt til: 18 apr 06, 15:45
Det rasismegreiene begynner å gå litt langt ass......
Snart er det vel bare lov å klappe! Noe man roper kan jo for guds skyld bli misforstått... Man må jo kunne høre forskjell på når 10000 lager skikkelige lyder hver gang en mørkhuda er bortpå ballen og når en på motstanderlaget skyter utafor....

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 18 apr 06, 16:42
Opprinnelig postet av Klokan
Det har jeg sagt for lenge siden. Denne lyden der bør vi bli kvitt ASAP .... tenk deg neste år Europacup da... Uansett hvilken siller dette går til så blir det med en gang bot for rasisme ..... 

Derfor er det like greit å kutte ut dette der enn å prøve å forklare misførståelse

Bra. Da driter vi i det da :)

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04

Lagt til: 18 apr 06, 18:23
Disse "ronkelydene" er noe som har blitt gjort i Stjernehallen i "alle" år, og som etterhvert har kommet inn blandt fotballsupporterne. Helt uskyldig!

I Stavanger Aftenblad får vi de beste skussmål av Vikingledelsen ;)

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)

Kristian B

Landslagsspiller

Lagt til: 19 apr 06, 00:01
http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article54465.ece#

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 20 apr 06, 11:51
Opprinnelig postet av Kristian B

ja dette er ett sikkert bevis på at pressen snoker her inne...

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 20 apr 06, 12:12
Opprinnelig postet av keiko99

Hva får deg til å skrive dette keiko99 ?? Thoresen er sikkert blitt intervjuet i etterkant.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 20 apr 06, 12:29
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Hva får deg til å skrive dette keiko99 ?? Thoresen er sikkert blitt intervjuet i etterkant.
ok, men det hadde ikke forundret meg, for du vet pressen snuser her vel

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 20 apr 06, 12:37
Endret: 20 apr 06, 12:39
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Min annbefalig er å kutte ut denne formen for lyder med en gang.

Dersom FFK skal spille ute i Europa, så tviler jeg sterkt på at noen derute får med seg Lars Thoresens forklaringer.
Da kan det fort bli en stor sak, som kan bli meget ubehagelig for FFK.

Dessuten så har jeg vanskelig for å se noe humor i denne "runkelyden" og ikke tror jeg motstanderne våre blir psyket ut av den heller.

Vi i Plankehaugen skal ikke være noen søndagsskolegutter, men vi bør i fremtiden konsentrere oss om å støtte vårt eget lag på en positiv måte og drite i å "hjelpe" FFK ved å prøve å provosere motstanderne.

FFK på toppen i 2006

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 20 apr 06, 14:27
Skal vi slutte da heller ? .....jeg lager lyden hver gang, har ikke tenkt over at dette kan støter noen...

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til: 20 apr 06, 18:47
Endret: 20 apr 06, 18:49
Nei vetu hva. Jeg synes det ikke er Plankehaugen som har noe problem, denne lyden blir brukt overalt, uansett, og det er heller de som skrev den artikkelen der dette sto (har ikke lest den, pga død link) som har oppfattet dette totalt feil. Om 20 stykken fra Haugen lager denne lyden hver gang en motstander ikke har funnet ut at målet står mellom cornerflaggene, synes jeg det er HØYST merkverdig at ingen reagerer på at omtrent hele engaklanen lager denne lyden når det samme skjer. Og det høres, det kan jeg fortelle dere. 

Jeg er for å fortsette med denne lyden, den er blitt brukt så lenge jeg kan huske, og om noen oppfatter det som "apelyder" fordi vi lager den akkurat da en farget spiller bommer, har dem tydeligvis syntes kampen har vært for kjedelig/spennende til å oppfatte det de gangene vi har laget denne lyden på andre spillere. Jeg er imot rasisme, men dette synes jeg faktisk ikke har noe med rasisme å gjøre. 

Endel av gamet er også å mobbe motstanderne, sånn er det bare.  Men for all del, vi er der i all hovedsak for å _støtte_ gutta våres!!!

Edit: skifta fra "hvite" til "andre" spillere

Syng, eller forlat plankehaugenfeltet!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

02/12/2024 15:21 | 60f95d23