Husk meg
Brukernavn
Passord

10 millioner til spilleforsterkninger?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 11 jan 06, 16:59
FFK Sport ASA har i dag møte om økonomien for 2006 og lenger fram.
Kverneng sier til Radio Fredrikstad, at de har øket budsjettet med 15 prosenet i forhold til i fjor hvor de lå på 35,5 millioner. 

-Det vi diskuterer nå er driftbudsjettet på 40. millioner, er det muligheter for oss å skaffe oss ekstra kapital til å bruke til spillerinnvesteringer?
Når det gjelder innvestorpoolen som var med å hjalp oss slik vi fikk Raymond Kvisvik til FFK. Den poolen som med andre interessenter gjør at vi kan hente inn mer kaptial til kjøp av spillere ved siden av FFK systemet.
Poolen er på ca 6. millioner, noe er brukt på Raymond.
Ambisjonene for året er betydelig giret opp i forhold til det som var i fjor.
FFK ønsker ikke bare videre å videre utvikle spillere kommende året, FFK Sport ASA har åpnet for at de tar i mot ønsker om å forsterke stallen.

Konkulusjon må vel bli at det satses som aldri før i FFK, har de fem millioner igjen fra investorpoolet og med bidrag fra andre og noen milloner fra FFK selv er vel ikke 10 millioner langt unna?

Superboy

Juniorspiller

Ble medlem: 21 aug 05

Lagt til: 11 jan 06, 17:41

Hvis dette medfører riktighet, så har vi mulighet til å hente en klassespiller eller to.

Da håper jeg vi virkelig gjør grundig research og kjøper en spiss som vet hvor målet står, og/eller en skikkelig midtbanedirigent.

Først da ser stallen for 2006 brukbar ut. Per dags dato er nemlig stallen for svak til hevde seg i TL..

---------------------------

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much more important than that!"
-Bill Shankley

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 11 jan 06, 19:46
Syns vi bør konsentrere oss om en høyreving før midtbanedirigent.. Men en stjernespiss er absolutt nødvendig til neste år.

United we stand, devided we fall!

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 11 jan 06, 20:33
Opprinnelig postet av Patrioten

Konkulusjon må vel bli at det satses som aldri før i FFK, har de fem millioner igjen fra investorpoolet og med bidrag fra andre og noen milloner fra FFK selv er vel ikke 10 millioner langt unna?

Jeg skjønner at du gjerne vil at ffk, skal ha 10 mill til å handle for (det vil jeg og), men:

1. Når det sies at noe av investorpoolen er brukt på kvisvik, kan du ikke uten videre regne med at 5 mill er igjen derfra... det er det ganske sikkert ikke...

2. Hvem andre er det som skal bidra? Det meste av investorer går vel nettopp under denne "poolen"?

3. At ffk øker budsjettet med 5 mill betyr nødvendigvis ikke at det skal handles for 5 mill til.

Jeg trur folk som forventer at fkk kjøper noen fri fra en kontrakt for oppunder 10 mill nå kommer til å bli skuffa. Mulig jeg ble litt pessimistisk nå. Klassespillere er seff velkommen! :)

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 12 jan 06, 09:44
Bifaller siste taler.

Og, skal det handles spillere bør det primært være forsvarspillere. Sekundært midtbane/høyre midtbane.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 12 jan 06, 10:24

Nå må man også huske på at markedsprisen på spillere i Norge har doblet seg etter den nye medieavtalen. Plutselig har alle klubbene råd til å bruke mer penger på spillere. Slikt presser prisen oppover. Men bare vent til klubbene har brukt opp pengene sine på noen bomkjøp, så får man nok mer for dem igjen.

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 12 jan 06, 13:03
Endret: 12 jan 06, 13:05
Opprinnelig postet av Olavesen
Opprinnelig postet av Patrioten

Jeg skjønner at du gjerne vil at ffk, skal ha 10 mill til å handle for (det vil jeg og), men:

1. Når det sies at noe av investorpoolen er brukt på kvisvik, kan du ikke uten videre regne med at 5 mill er igjen derfra... det er det ganske sikkert ikke...

2. Hvem andre er det som skal bidra? Det meste av investorer går vel nettopp under denne "poolen"?

3. At ffk øker budsjettet med 5 mill betyr nødvendigvis ikke at det skal handles for 5 mill til.

Jeg trur folk som forventer at fkk kjøper noen fri fra en kontrakt for oppunder 10 mill nå kommer til å bli skuffa. Mulig jeg ble litt pessimistisk nå. Klassespillere er seff velkommen! :)

Det er helt klart at FFK ikke har 10 mill. pr dags dato til spillerkjøp, men det bør ikke være så langt unna sannheten, dersom man ser litt lenger frem i 2006.
Klubben har nok heller ikke 5 mill. igjen av investorpoolen, sannheten kan nok være ca. 3 mill.
Denne poolen bør det være mulig å få fyllt opp med 3-4 mill til i år, ihvertfall hvis man bruker det første halvår på det.

Jeg vet ikke hva det er budsjettert med i inntekter fra hovedsponsor i år, men der bør det være mulig å få inn 2-3 mill. mere i 2006 enn det som var tillfelle i 2005. Hovedsponsoravtalen for 2005 var det man kan kalle en nødløsning og det bør absolutt være mere attraktivt å gå inn som hovedsponsor i år fordi en ny avtale også kan bli/bør knyttes sammen med klubbens nye stadion på FMV i 2007.
Tar man alle disse tingene i betraktning, så er det nok ikke utenkelig at klubbens reelle budsjett, vil ligge tett oppunder 50 mill.

Eggen la frem sine ønsker på møtet i går og der kom det  helt klart fram at han ønsket å forsterke laget med ytterligere to spillere før seriestart, og det ønsket får han høyst sannsynlig innfridd.

Dersom man sammenligner FFK`s budsjett med de andre tippeligalagenes, så må man også ta med i betraktning at de andre lagene har innkludert sine spillerkjøp i sine budsjetter og det har altså ikke FFK, så derfor bør det egentlig ikke se så helt gæ`ærnt ut alikevel.

FFK på toppen i 2006

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 12 jan 06, 17:04

I dag sier Kverneng noe annet, nå er vist poolen nesten tom. Men, noe annet som kom frem var at Terje Høili var med i investorpoolen, kanskje lysten på FFK er kommet tilbake?

Superboy

Juniorspiller

Ble medlem: 21 aug 05

Lagt til: 12 jan 06, 17:06
Hadde ikke vært feil med noen friske millioner fra Høili til spillerkjøp!!

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much more important than that!"
-Bill Shankley

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914