Bedre salg av sesongkort
-Sammenlignet med januar i fjor har vi solgt mye bedre nå. Sesongkort har også lagt under en del juletrær har vi oppdaget.
Parallelt med salget i FFK-sjappa sender klubben ut tilbud om forkjøpsrett til de som hadde sesongkort i år.
Solgte 3.500 i fjor.
Forrige sesong solgte FFK omlag 3500 sesonkort. Det kan bli flere i år.
-I hvert fall om vi dømmer utfra interessen så langt, sier Geir Nilsen til Demokraten.
Synes det er rart at de ikke har fått greie på hvor mange sesonkort de er solgt, er det noen som vet det?
Parallelt med salget i FFK-sjappa sender klubben ut tilbud om forkjøpsrett til de som hadde sesongkort i år.
Solgte 3.500 i fjor.
Forrige sesong solgte FFK omlag 3500 sesonkort. Det kan bli flere i år.
-I hvert fall om vi dømmer utfra interessen så langt, sier Geir Nilsen til Demokraten.
Synes det er rart at de ikke har fått greie på hvor mange sesonkort de er solgt, er det noen som vet det?
Det er jo nesten ikke noen vits å gå ut med antall solgt sesongkort før etter fristen for å fornye fjorårets går ut...
---------------------------
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
15. Januar går fristen ut, blir spennende neste uke, for å se hvor mange sesongkort som er solgt
jeg fikk ett ihvertfall. hadde ikke ifjor
I følge Aftenposten er det solgt 3800 sesongkort.
Lyn: - Vi har allerede solgt 1500 sesongkort, og det er flere enn vi solgte til sammen i hele fjor, så det er vi meget godt fornøyd med, sier Lyns arrangementssjef, Joachim Andersen. Fjorårets sterke bronseklubb håper selvsagt å selge enda flere til kampene på Ullevaal stadion.
Vålerenga: - Vi er foran skjema, et sted mellom 3500 og 3700. Målet er å lande på 7500 sesongkort, det er 1500 flere enn vi klarte i fjor, sier Frode Veie, sjef i Vålerenga-sjappa. Ullevaal stadion har den beste kapasiteten i hele Norge, og var utsolgt i bare én VIF-kamp i fjor. Derfor er Oslo-borgerne noe mer lunkne til sesongkort enn på steder med mindre arenaer, mener Veie.
Tromsø: - Vi merker også interesseboomen i norsk fotball, og har aldri solgt så mange sesongkort som vi har gjort i år, sier billettsjef Roger Lange. Tallet er 1500, det samme som i hele fjor, og TIL er trygge på at klubben vil passere 2000 før sesongstarten.
Viking: Siddisene regner med å sende ut mellom 9000 og 10 000 sesongkort før det braker løs, og det vil i så fall være en økning fra fjorårets 8800. - Det er helt fantastisk, sier markedssjef Hans-Øyvind Sagen. Klubben har innført flere publikumsvennlige tiltak: Grensen for barnebilletter er hevet til 19 år, de populære «før seriestart»-kampene mot Rosenborg og Bryne er lagt inn i sesongkortene, og innehaverne får Viking-nyheter på SMS.
Start: Det har skjedd ting på Sørlandet. Før seriestarten i 1. divisjon i 2004 solgte klubben 200 sesongkort. I fjor klarte klubben 1500. Men «Doffen» og de andre sølvguttene har en magnetisk tiltrekningskraft på folket, og sitteplassene (3500) på Kristiansand stadion er stort sett utsolgt. - Det virker som om folk vil oppleve mer av det de fikk være med på i fjor, sier daglig leder Trond Are Gjone.
Lillestrøm: Klubben har ikke budsjettert med et eksakt antall solgte sesongkort, men budsjetterer i stedet med 7800 tilskuere i snitt per kamp. - Vi har solgt 2500 sesongkort så langt, noe som ikke er høyere enn tidligere. Det kan komme av at vi har begynt å selge på internett. Det er mange som ikke liker dette. Vi er på vei inn i IT-alderen, men ikke helt der ennå, sier daglig leder Frank Grønlund.
- Vi har også valgt å minske rabatten du får ved å være sesongkortinnehaver. Vi mener fordelene uansett er store ved at du er garantert plass på hver kamp og ikke behøver å bekymre deg for å få billett til europacupkamper.
Rosenborg: Har gitt sine sesongkortinnehavere fra i fjor frist til 1. februar med å betale for 2006-kortene, og har derfor ingen salgstall. Klubben budsjetterer med 10 000 solgt kort.
- Vi solgte 9400 i fjor, og håper på en liten økning i år. Vi ser positive tendenser, sier Børre Gundersen i RBK.
Ham-Kam: På Hamar har de solgt om lag 850 sesongkort, det samme som i fjor på denne tida. - Vi solgte 1500 kort i fjor, og håper på flere i år. Vi kommer til å endre salgssystemet vårt for å gjøre det lettere å bestille, samtidig kan en rask utbygging av Briskeby føre til økt salg, sier arrangementsansvarlig Jørn Nilsen.
Brann: - Vi har hatt tidenes salg i Bergen så langt, sier Branns markedssjef, Kristian Jæger. Allerede er det solgt eller reservert 9000 sesongkort, og Jæger regner med at de siste 1500 bergenserne har å tilby vil bli revet vekk ganske kjapt. - Brann-interessen er stor, sier han.
Fredrikstad: Også aristokraten har solgt mer enn i fjor. 3800 kort er allerede ute, og klubben håper tallet skal passere 4000 før seriestart.
Sandefjord: De nyopprykkede opplever en helt ny hverdag. - Det har eksplodert, selv om vi sikkert bare er smågutter i forhold til dem vi sammenligner oss med, sier markedssjef Øystein Ulsnæs. I fjor solgte Sandefjord 100 sesongkort. I år var målet 1000, men allerede er nesen 2000 kort reservert.
Stabæk: Fjorårets suverene 1. divisjonsvinner regner med å øke fra 2032 solgte kort i fjor til 2500 i år. Salget på Nadderud beskrives som «bra».
Molde: Klubben har fortsatt ikke begynt salget av sesongkort, men budsjetterer som i fjor: 3100.
Odd Grenland: I samme situasjon som Molde, og budsjetterer med 2200 sesongkort, det samme som i 2005-sesongen.
Vålerenga: - Vi er foran skjema, et sted mellom 3500 og 3700. Målet er å lande på 7500 sesongkort, det er 1500 flere enn vi klarte i fjor, sier Frode Veie, sjef i Vålerenga-sjappa. Ullevaal stadion har den beste kapasiteten i hele Norge, og var utsolgt i bare én VIF-kamp i fjor. Derfor er Oslo-borgerne noe mer lunkne til sesongkort enn på steder med mindre arenaer, mener Veie.
Tromsø: - Vi merker også interesseboomen i norsk fotball, og har aldri solgt så mange sesongkort som vi har gjort i år, sier billettsjef Roger Lange. Tallet er 1500, det samme som i hele fjor, og TIL er trygge på at klubben vil passere 2000 før sesongstarten.
Viking: Siddisene regner med å sende ut mellom 9000 og 10 000 sesongkort før det braker løs, og det vil i så fall være en økning fra fjorårets 8800. - Det er helt fantastisk, sier markedssjef Hans-Øyvind Sagen. Klubben har innført flere publikumsvennlige tiltak: Grensen for barnebilletter er hevet til 19 år, de populære «før seriestart»-kampene mot Rosenborg og Bryne er lagt inn i sesongkortene, og innehaverne får Viking-nyheter på SMS.
Start: Det har skjedd ting på Sørlandet. Før seriestarten i 1. divisjon i 2004 solgte klubben 200 sesongkort. I fjor klarte klubben 1500. Men «Doffen» og de andre sølvguttene har en magnetisk tiltrekningskraft på folket, og sitteplassene (3500) på Kristiansand stadion er stort sett utsolgt. - Det virker som om folk vil oppleve mer av det de fikk være med på i fjor, sier daglig leder Trond Are Gjone.
Lillestrøm: Klubben har ikke budsjettert med et eksakt antall solgte sesongkort, men budsjetterer i stedet med 7800 tilskuere i snitt per kamp. - Vi har solgt 2500 sesongkort så langt, noe som ikke er høyere enn tidligere. Det kan komme av at vi har begynt å selge på internett. Det er mange som ikke liker dette. Vi er på vei inn i IT-alderen, men ikke helt der ennå, sier daglig leder Frank Grønlund.
- Vi har også valgt å minske rabatten du får ved å være sesongkortinnehaver. Vi mener fordelene uansett er store ved at du er garantert plass på hver kamp og ikke behøver å bekymre deg for å få billett til europacupkamper.
Rosenborg: Har gitt sine sesongkortinnehavere fra i fjor frist til 1. februar med å betale for 2006-kortene, og har derfor ingen salgstall. Klubben budsjetterer med 10 000 solgt kort.
- Vi solgte 9400 i fjor, og håper på en liten økning i år. Vi ser positive tendenser, sier Børre Gundersen i RBK.
Ham-Kam: På Hamar har de solgt om lag 850 sesongkort, det samme som i fjor på denne tida. - Vi solgte 1500 kort i fjor, og håper på flere i år. Vi kommer til å endre salgssystemet vårt for å gjøre det lettere å bestille, samtidig kan en rask utbygging av Briskeby føre til økt salg, sier arrangementsansvarlig Jørn Nilsen.
Brann: - Vi har hatt tidenes salg i Bergen så langt, sier Branns markedssjef, Kristian Jæger. Allerede er det solgt eller reservert 9000 sesongkort, og Jæger regner med at de siste 1500 bergenserne har å tilby vil bli revet vekk ganske kjapt. - Brann-interessen er stor, sier han.
Fredrikstad: Også aristokraten har solgt mer enn i fjor. 3800 kort er allerede ute, og klubben håper tallet skal passere 4000 før seriestart.
Sandefjord: De nyopprykkede opplever en helt ny hverdag. - Det har eksplodert, selv om vi sikkert bare er smågutter i forhold til dem vi sammenligner oss med, sier markedssjef Øystein Ulsnæs. I fjor solgte Sandefjord 100 sesongkort. I år var målet 1000, men allerede er nesen 2000 kort reservert.
Stabæk: Fjorårets suverene 1. divisjonsvinner regner med å øke fra 2032 solgte kort i fjor til 2500 i år. Salget på Nadderud beskrives som «bra».
Molde: Klubben har fortsatt ikke begynt salget av sesongkort, men budsjetterer som i fjor: 3100.
Odd Grenland: I samme situasjon som Molde, og budsjetterer med 2200 sesongkort, det samme som i 2005-sesongen.
Bildetekst: Lyn er en av vinnerne i forhåndssalget. - Vi har allerede solgt 1500 sesongkort, og det er flere enn vi solgte til sammen i hele fjor, så det er vi meget godt fornøyd med, sier Lyns arrangementssjef, Joachim Andersen.FOTO: ØRN E. BORGEN/SCANPIX
©Aftenposten
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914