Husk meg
Brukernavn
Passord

spillere ut?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 23 nov 05, 12:58
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Vil heller ha gode vinter dekk og gode sommer dekk fremfor å kjøre helårsdekk.



Nja, kan alltids være greit å ha et sett med helårsdekk i tillegg, i tilfelle vi skulle miste et vinter- eller sommerdekk. Er bedre å kjøre på helårsdekk enn å plukke frem et ustødig reservedekk som er mindre...

Vil i hvert fall tro at bilen blir lettere å kjøre med tre faste dekk og et helårsdekk en tre faste og et reserve.

Det var visst metaforenes aften i kveld...

Med andre ord, jeg syns det er bra å ha en allroundspiller i troppen. En som kan steppe inn overalt der det trengs. Det er bedre å ha en Peters enn fire andre spillere som er back-up, men som er litt bedre.



Da er det bedre å heller bruke hodet. Det står jo ingen ting om vinterdekk, piggdekk eller helårsdekk i kravene. Det det står derimot er at "Kjøretøy må ikke brukes uten at det er sikret tilstrekkelig veggrep i forhold til føret, om nødvendig ved bruk av vinterdekk med eller uten pigger, kjetting eller liknende. Vinterdekk er spesielt merkede dekk med mønsterdybde minst 3 mm."

Drar vi dette til fotball ville jeg heller spilt med en meget god defensiv midtbanespiller som back, eller midtstopper, eller med en meget god offensiv midtbane spiller som spiss. Eks Risholt som gjorde noen kamper som Midtstopper og Bjørkøy som gjorde noen kamper som Back, eller Brenne som gjorde noen kamper som spiss.

Vil heller ha slike typer - enn 1 spesifik som ikke er riktig god på noen plasser, men grei på flere. 

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 nov 05, 14:39
Endret: 23 nov 05, 14:40
For å svare både deg og Ebenfalk2.  Jeg er selvsagt enig i det både du og han prøver å si, nemlig at det beste ville vært å hatt to spillere på hver plass, slik som Rosenborg og Vålerenga har. De kan rokkere rundt på laget uten at det får helt store betydninger.

FFK er ikke i en slik posisjon ennå, vi er i oppbygningsfasen for å kunne ha dobbelt opp på alle plasser. Akkurat nå er det keeperplassen som trenger et solid førstevalg, dernest (mener jeg) at vi bør kunne få inn en ren høyrekant (eller høyreback)  som kan heve laget. Etter to, tre solide forsterkninger der så tviler jeg på at det er særlig penger igjen til å forsterke andre lagdeler. Skulle vi få tak i flere spillere da, vil de mest sannsynlig være på Peters sitt nivå.

Det jeg mener med det hele er med andre ord; frem til FFK faktisk har klart å skaffe seg en tropp som nesten kan stille to gode lag ser jeg at Peters blir i klubben. Jeg er for at klubben sakte men sikkert henter inn solide forsterkninger til klubben. Dette er ikke gjort på et år, men over flere. I år vil i hvert fall keeper bli prioritert, og så vil jeg tro en høyrekant vil komme. Til neste år kan vi hente inn solide forsterkninger på andre plasser hvor det trengs, men ettersom dette først er om et år, og vi allerede nå trenger back-up på flere plasser, ser jeg helst at Peters blir til vi finner disse erstatningene.

For det er vel bedre at Peters blir så lenge det er plass og behov for han. Om han ikke innehar toppkvalitet på de plassene han behersker, så er det vel bedre å ha en spiller som gjør det noenlunde bra, enn å ikke ha noen spillere i det hele tatt.

Jeg er i hvert fall ikke for omskolering av midtbanespillere til forsvarsspillere slik du vil. Det vil på sikt, tror jeg, trekke ned kvaliteten på det de egentlig var gode på. Det ingen naturlov som sier at en toppspiss vil gjøre en god jobb som venstrekant, for det er en hel annen type jobb. Du nevner Risholt som midtstopper og Bjørkøy som høyreback. Jeg kan jo nevne Hoås som venstrekant. En god spiss, men spilte dårlig som venstreving.

Dessuten, omskolering til ny posisjon er ikke noe som er gjort på en dag. Hvis vi foran en viktig kamp plutselig mangler en midtstopper på grunn av skader, ville du da kastet inn for eksempel Ramberg eller Brenne som midtstopper, eller brukt Peters som faktisk har spilt i posisjonen før?

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 23 nov 05, 16:21
Det jeg mener er at Peters blir et kompromis mellom flere roller, dette går greit noen ganger, men på sikt er dette en løsning FFK vil tape kamper på, det handler spesielt mye om konsentasjon i spillet, om å lese situasjioner og å bryte foran motstanderns angreps spillere, han har to ting og det er styrken/fysikken og han er flink til å finne medspiller med kjappe passninger .. Og det er ikke bare det man trenger som stopper. Desuten er det nok mange som husker situasjonene med driblinger i egen 16 meter, miste ballen i særdeles ugunstige posisjoner i midtbane leddet. Desuten mangler han fart også. Midtbane spiller har man nok av, kantspilelr er han ikke. Og for de med svakthjertes skyld må han ikke brukes som stopper. I Follo ble han brukt i den hengende spiss rollen og gjorde det bra, han kan helt sikkert fungere ok i TL i den posisjonen, men FFK spiller jo ikke etter et slikt system.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 23 nov 05, 16:36
Den der skjønte jeg ikke helt keiko?
Mange som ikke liker Drillo, deriblant meg, og når vi havna på 11 iår og 10 ifjor... da burde vi kanskje bytte ut hele trenerbenken da? Stille kanskje ett dumt spørsmål der, men jeg syntes Drillo gjorde en middels jobb, vi hadde flaks med oss da vi vant 1 - 0 på Lerkendal, da vi slo RBK 5 - 1 her, så var nok det gjennomført med Drillo stil.... Men se på kampene etter da... det var jo elendig, det var også MED drillo stil....
Takker Drillo for jobben han har gjort, synd han ikke fikk organisert forsvaret vårt ordentlig, men sånn er det noen ganger :)

Når det gjelder Petersen syntes jeg han er en god spiller, syntes også Wiig er en god spiller jeg, dere må huske på at Wiig er like gammel som Hoås, og kan utvikle seg....
Jeg håper Peters og Wiig blir jeg.. for å være ærlig

---------------------------

"Dette minner meg om den berømmelige terrasen i The MUppet Show, Drillo gjør comeback i Fredrikstad, og Eggen sr gjør comeback i RBK" Ivar Hoff TV2 ekspert


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 nov 05, 18:06
Opprinnelig postet av SirLion
Den der skjønte jeg ikke helt keiko?
Mange som ikke liker Drillo, deriblant meg, og når vi havna på 11 iår og 10 ifjor... da burde vi kanskje bytte ut hele trenerbenken da? Stille kanskje ett dumt spørsmål der, men jeg syntes Drillo gjorde en middels jobb, vi hadde flaks med oss da vi vant 1 - 0 på Lerkendal, da vi slo RBK 5 - 1 her, så var nok det gjennomført med Drillo stil.... Men se på kampene etter da... det var jo elendig, det var også MED drillo stil....
Takker Drillo for jobben han har gjort, synd han ikke fikk organisert forsvaret vårt ordentlig, men sånn er det noen ganger :)

Når det gjelder Petersen syntes jeg han er en god spiller, syntes også Wiig er en god spiller jeg, dere må huske på at Wiig er like gammel som Hoås, og kan utvikle seg....
Jeg håper Peters og Wiig blir jeg.. for å være ærlig
er det deg jeg har på msn og ikke jeg tar feil der så var det tungt for deg da drillo som alle trodde kvitta seg med ringberg.. det jeg mener er at petersen er ikke noe bedre en ringberg og jeg har fortalt deg flere ganger at skal vi prøve å topp 5 så er det spillere som vi må ofre enten vi liker det eller ei..

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 23 nov 05, 21:38
Ikke noe bedre enn Ringberg? Har det med saken å gjøre?? Å om du mener han er like god som Markus, så skjønner vel du at vi ikke kan selge å?? Eller merket du ikke savnet av Markus i år kanskje??

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 nov 05, 21:57
Opprinnelig postet av frekkrik
Ikke noe bedre enn Ringberg? Har det med saken å gjøre?? Å om du mener han er like god som Markus, så skjønner vel du at vi ikke kan selge å?? Eller merket du ikke savnet av Markus i år kanskje??
nei jeg merket ikke noe savn til markus. det var riktig og selge ringberg og det er riktig og selge petersen.. vi hadde ikke gjort det noe bedre med ringberg på laget og om du mener at vi mener det er det jo rart at kamma ikke lå så langt unna oss da med ringberg på laget, men uansett denne tråden skulle vel ikke handle om dette så jeg beklager at jeg dro frem det, men velger at vi legger ned denne så for du heller sende meg pm. Hvorfor jeg ikke ønsker petersen på laget er jeg kan ikke helt se at han hever laget vårt..

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 23 nov 05, 22:16
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av SirLion
Den der skjønte jeg ikke helt keiko?
Mange som ikke liker Drillo, deriblant meg, og når vi havna på 11 iår og 10 ifjor... da burde vi kanskje bytte ut hele trenerbenken da? Stille kanskje ett dumt spørsmål der, men jeg syntes Drillo gjorde en middels jobb, vi hadde flaks med oss da vi vant 1 - 0 på Lerkendal, da vi slo RBK 5 - 1 her, så var nok det gjennomført med Drillo stil.... Men se på kampene etter da... det var jo elendig, det var også MED drillo stil....
Takker Drillo for jobben han har gjort, synd han ikke fikk organisert forsvaret vårt ordentlig, men sånn er det noen ganger :)

Når det gjelder Petersen syntes jeg han er en god spiller, syntes også Wiig er en god spiller jeg, dere må huske på at Wiig er like gammel som Hoås, og kan utvikle seg....
Jeg håper Peters og Wiig blir jeg.. for å være ærlig
er det deg jeg har på msn og ikke jeg tar feil der så var det tungt for deg da drillo som alle trodde kvitta seg med ringberg.. det jeg mener er at petersen er ikke noe bedre en ringberg og jeg har fortalt deg flere ganger at skal vi prøve å topp 5 så er det spillere som vi må ofre enten vi liker det eller ei..


Ja det stemmer det... vi er nok ganske uenige vi ja når det gjelder FFK... Men fotball er til for å diskuteres.. jeg sier bare hva jeg mener jeg... Det var riktignok Eggen jr som ville selge Ringberg ja... Men Drillo han var litt sur syntes jeg, likte ikke Drillo helt jeg desverre.. det har du og andre her merka kanskje? ;)

---------------------------

"Dette minner meg om den berømmelige terrasen i The MUppet Show, Drillo gjør comeback i Fredrikstad, og Eggen sr gjør comeback i RBK" Ivar Hoff TV2 ekspert



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340