Husk meg
Brukernavn
Passord

Gratulerer FFK

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:
Plankehaugen prøver i disse dager å bli større. Blir det trommer i haugen, så er det kjørt,Langemann.
De naturlige forbildene når det gjelder supporterkultur er VIF og LSK. I disse miljøene er trommer et tabu.
Mennesker som bruker trommer på tribunen blir sett på som apekatter, og er latterliggjort .Samtidig ødelegger det sang, og er direkte irriterende,spør dere meg.
Jeg tror ingen i FFK miljøet er tjent med et slikt orkester.
Selv om jeg registrerer at noen er positive til dette hompapompaorkesteret.

---------------------------

Gøran Karlsen

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til:
Ingenting som sier at ikke Plankehaugen kan bli større selv om det er trommer på Stadion? Når det gjelder forbildene som VIF og LSK supporterkultur så trodde jeg at FFK alltid forsøkte å være noe ekslusivt og noe for seg selv? Vi skal da ikke være etterapere etter andre, selv om vi kan lære en del av dem? Nei, det er plass til både plankehaugen og hompapompaorkesteret som du kaller dem...

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03

Lagt til:
Det er vel ingen som mener at spellemenna skal stå sammen med Haugen. Det sier seg sjøl at det vil kvele all sang. Er jo deffor jeg forslår at man står på hver sin sie av stadion.

math

A-lagspiller

Lagt til:
Men da kan vel plankehaugen la vær å ha med trommer da?

Samtidig synes jeg det bør være lov for andre på andre steder på stadion å lage liv på sin måte. Til og med hovedtribunen viste seg jo litt fram i går:cool:

Men, her blir vi nok aldri enige.
Røvern står selv med henda i lomma, og venter på å bli underholdt på stadion.:ffk:

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!

A-lagspiller

Lagt til:
Til langemann.
Jeg har vært en god del rundt,så du kan ta det med ro. Alt fra Maracana med over 100000 tilsk. i Rio til landskamp mellom Nepal-Kina i Katmandu. Ingenting kan sammenlignes med de Britiske øyer, spør du meg. Det er da jeg får den beste følelsen. Samtidig er det enklest å sammenligne oss med supporterkulturen i England. Det ligger ikke i nordmenns lynne å danse samba, eller å være dramatiske på andre måter.

Gøran Karlsen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 03

Lagt til:
Helt enig med deg Gøran Karlsen! Hvis norske fotballsupportere skal prøve å etterligne noen andre bør det være den engelske supporterkulturen, den slår alt!

A-lagspiller

Lagt til:
Takk Skeid..
Endelig en diskusjon det ble litt fart i her inne.Det er kult.

Gøran Karlsen

Bedriftsspiller

Lagt til:
Kjære verden som det klages på musikken som ble spilt under store deler av kampen! Jeg er helt uenig i den negative kritikken! Her prøver noen å skape liv og røre og så er det tilsynelatende(?) nesten bare pepper å få!?! Det store publikumsflertall gjør jo mer eller mindre ingen ting av seg (enkelte gidder jo knapt å klappe for gode prestasjoner på gressmatta). Jeg hilser velkomment alle forsøk på å lage litt mer liv og røre blant, til tider, trauste publikummere. La sambaen runge! Det kan imidlertid være en ide å stille seg et sted hvor musikken kommer bedre frem. Musikken kan bli et fint supplement til Plankehaugens sang og heiarop (ikke en konkurrent).

Juniorspiller

Lagt til:
Mente ikke å komme med noen kritikk av deg Gøran K. Jeg har også vært på Maracana og sett fotball med nesten 100000 tilskuere, og jeg skal være den første til å innrømme at vi aldri får nordmenn til å oppføre seg på samme måte som brasilianerene. Men jeg synes alikevel at det skaper liv og røre med litt sambarytmer og at det bør være pplass til begge deler på Stadion ( Plankehaugen og samba )

A-lagspiller

Lagt til:
Vi må for all del ikke komme til et punkt der vi ikke godtar at folk har forskjellige former å vise sin støtte å engasjement på. Satt på spissen og i sin ytterste konsekvens vil folk da ikke gidde/"tørre" å ta initiativ.

math

A-lagspiller

Lagt til:
Å se Vasco og Flamenco i Rio eller Boca i Buenos Aires er stort, og det er selvfølgelig trommer med i bildet. Men det kommer ikke opp i mot for eksempel Celtic-Rangers,spør du meg.
Men vi er uenige,og det er helt greit.
N.B Lurer på hvordan våre bortesupportere vil reagere med et sambaorkester ved siden av seg i Klokkesvingen.Dem kommer nok til å bli ille glae ska dere se.

Gøran Karlsen

A-lagspiller

Lagt til:
Hehe, hvis bortegutta blie uttkonkurert av et par sambagutter mårem bare sende fler folk.

math

A-lagspiller

Lagt til:
Enig i det,Math. Men hvis det er noe som skaper irritasjon hos publikum, så bør kanskje det gjøres noe med?
To supportergrupper greier alle å svelge,men et hompapompaorkester som spiller under kampens gang???
Jeg vet ikke,jeg.

Gøran Karlsen

Juniorspiller

Lagt til:
Hompapompaorkester? Tydelig at det fines en del tonedøve supportere på Stadion... Og som det er sagt tidligere; alt som kan bidra til liv og stemning på Stadion er bra! Alle på Stadion er ikke like glade i Plankehaugen heller, men ingen sier at de vet og kan det eneste riktige svaret på hvordan man skal heie frem laget sitt... Nei, det er plass til ALLE! som vil bidra til å få stemningen opp og FFK opp... :cool: :ffk:

Juniorspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Og som en tillegsopplysning til alla om ikke har fått med seg hvem som holders sambakurs og som var på stadion i går.. Så er det Fredrikstad Ungdomskorps.. Alle som har lyst til å komme å hjelpe til med stemning og rytmer må gjerne ta seg en tur på seiersten ungdomskole lørdag 26 april.

Les reglene for dette forumet!

NB! Pkt 9: "• FFKSupporter.net’s debattforum er et forum for meninger, ikke markedsføring, og skal derfor kun brukes p

A-lagspiller

Lagt til:
Kanskje jeg kommer en tur:)

Gøran Karlsen

A-lagspiller

Lagt til:
ironi?

math

Juniorspiller

Lagt til:
Vi kan gå sammen Gøran! Som jeg har sagt tidligere; if you can`t beat them, join them! Og hvis jeg har skjønt det riktig så tror jeg sambaen har kommet for å bli.. Olé olé! Sambaen er løs! :ffk:

A-lagspiller

Lagt til:
Temperaturen er det iallefall ingenting å si på....:ffk:

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til:
Samba kler ikke nordmenn. Det ser bare dumt ut.
:cool:

Pættærnæ døm hang og slang!!

Juniorspiller

Lagt til:
takk for opplysningen! Var du med på karnevalet i Gamlebyen for 20 år siden? Da hadde du visst hva du pratet om og hvorfor det er gøy med samba på tribunen! Synd at det skal være så mange sneversynte folk som ikke evner å ta til seg nye ting med litt mer åpne sinn....

Landslagsspiller

Lagt til:
Nei heldigvis var jeg et helt annet sted da:)

Juniorspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Kristian: du var ikke født da..

Les reglene for dette forumet!

NB! Pkt 9: "• FFKSupporter.net’s debattforum er et forum for meninger, ikke markedsføring, og skal derfor kun brukes p

Landslagsspiller

Lagt til:
å?

Juniorspiller

Lagt til:
Du er heldig, Bolstad, som har noen som kan klare opp i tingenes tilstand for deg! :D
Man lærer så lenge man lever....
Til de som klager på Plankehaugens tifo:
Den skulle egentlig vært 100 ganger bedre, men dessverre kom ikke den egentlige tifoen frem i tide, derfor måtte man ta det eneste som var å få. Men det som egentlig var bestilt, kommer jo det og, og etter det jeg har hørt, blir det skikkelig fete show på stadion i år....

Opprinnelig postet av trigz

Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25