Husk meg
Brukernavn
Passord

Enerly ferdig som fotballspiller uansett!?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Hjælmen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 738

Lagt til: 01 nov 05, 02:16

Skaden tell Enerly var selvfølgelig dagens tema på jobben (på Moss Sykehus)!

Og jeg måtte finne ut mer av denne typen skade som omfatter nevrokirurgiske inngrep!

De kirurgene jeg har pratet med som kan om detta mente med de opplysninger de kunne lese i media at det var 99% sikkert at han var ferdig som fotballspiller! Sjelden så kan et menneske fungere 100% etter en sånn skade! Etter sånne skader vil så og si alle få store problemer med nakke, rygg og skuldre! Mye smerter!

Det positive var jo at det ikke var funnet noen fragmenter i ryggspinalen!

Minner igjen om at de sa det kun på det de hadde lest,sett og hørt i media!


Måtte prøve å fa litt fakta rundt denne type skade! 

Så er det bare å se det positive at 1 av 100 kan fungere som normalt! Og med stålviljen tell Dagfinn kan det jaggu meg godt værra han! Ingenting hadde vært bedre enn å se Dagfinn kle seg i den hvite FFK drakta igjen! 

Mirakler har skjedd før og døm kan skje igjen! 

Krøss det som kan krøssas!!

Hjælmen
En bekymret Mossing
Moss står bak deg Dagfinn!

---------------------------

Hva skal`n si, hva skal`n tru.
Elendigheta må snart snu!


Ixnay^

Knøttespiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 73

Lagt til: 01 nov 05, 09:48
Dette er jeg litt bekymret for også. Det er jo ikke godt å si, men det som slo meg (jeg kan INGENTING om dette) var at nakken må vel i ettertid være mer utsatt.. Være mer skjør?
Dermed er det kanskje ikke bra med slik belasting som fotball, jeg tenker på heading osv? Understreker at jeg ikke kan noe om slikt, dette er bare noen tanker jeg har gjort meg..

Håper virkelig at han kan komme tilbake på banen, men først og fremst håper jeg at han vil kunne gå og ha følelse i hele kroppen, det er det viktigste!

---------------------------

Mine tanker til Enerly!

FFK supporter midlertidig bosatt på sørlandet


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 01 nov 05, 10:10
I første omgang håper jeg han får tilbake kontrollen over kroppen, deretter får tiden vise hva han ønsker og hva han kan.
Jeg er ikke bekymret overhode for fotballkarrieren hans, men for hverdagslivet.

Vet om tilfeller hvor folk har kommet tilbake til idretten, men har ingen peiling på oddsen på dette. Burre brakk jo nakken og kom tilbake, men det er vel avhengig av bruddet mer enn noe annet.

Veldig spent på hvordan de neste dagene og ukene går for Dagfinn, håpet er der for at vi får en gledelig melding. Uansett hva vi får høre etterhvert, så vil tårene sprute....får håpe det blir av typen "gledes-".

Det er tøft, når noen spiller fotball for at vi skal få underholdning og spenning, ofrer helsen til de grader som Dagfinn har gjort her.....


---------------------------

Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05


Furuset

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 5

Lagt til: 01 nov 05, 10:49
Må jo bare tillføye en ting!
Dion Dublin brakk naken i lignende fotball situasjon i England!
Han er tilbake som profesjonel fotball spiller! 
Bare så det er sagt!

Har trua på deg Dagfinn!

LYkke til!

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 nov 05, 22:36
Jeg for min del er mer enn fornøyd med å se Dagfinn vinke fra senga. Bare der er øyet stort og vått.

Og hvis han da vinker litt med godfoten også under dyna, ja da vet jeg ikke hva jeg gjør.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 01 nov 05, 23:12
Opprinnelig postet av Hjælmen

Skaden tell Enerly var selvfølgelig dagens tema på jobben (på Moss Sykehus)!

Og jeg måtte finne ut mer av denne typen skade som omfatter nevrokirurgiske inngrep!

De kirurgene jeg har pratet med som kan om detta mente med de opplysninger de kunne lese i media at det var 99% sikkert at han var ferdig som fotballspiller! Sjelden så kan et menneske fungere 100% etter en sånn skade! Etter sånne skader vil så og si alle få store problemer med nakke, rygg og skuldre! Mye smerter!

Det positive var jo at det ikke var funnet noen fragmenter i ryggspinalen!

Minner igjen om at de sa det kun på det de hadde lest,sett og hørt i media!


Måtte prøve å fa litt fakta rundt denne type skade! 

Så er det bare å se det positive at 1 av 100 kan fungere som normalt! Og med stålviljen tell Dagfinn kan det jaggu meg godt værra han! Ingenting hadde vært bedre enn å se Dagfinn kle seg i den hvite FFK drakta igjen! 

Mirakler har skjedd før og døm kan skje igjen! 

Krøss det som kan krøssas!!

Hjælmen
En bekymret Mossing
Moss står bak deg Dagfinn!




MÅ bare gi Moss FK kjempeskryt for den omtanken de har vist Dagfinn Enerly :)
Det MFK gjorde på Søndag var helt utrolig og se, håper også han kommer tilbake i rød hvit drakt neste år, hvis ikke håper jeg de finner en jobb til han i administrasjonen :)
Akkurat nå er ikke fotball så viktig, og jeg håper Moss klarer å ta Molde :)
Lykke til Moss, og takk for omtanken FFK får til Enerly
Fra en FFKsupporter :)

---------------------------

"Dette minner meg om den berømmelige terrasen i The MUppet Show, Drillo gjør comeback i Fredrikstad, og Eggen sr gjør comeback i RBK" Ivar Hoff TV2 ekspert


MzVFK

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 5

Lagt til: 02 nov 05, 01:03
Samme til KJERNEN oppe i Trondheim... De hadde banner på kveldens kamp 
M teksten " Vi tenker på deg , Dagfinn". 
Godt å se :) Flott gjort av både Moss Og Kjernen:)

---------------------------

* Dagfinn i våres hjerter*


ximo

Juniorspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 198

Lagt til: 02 nov 05, 15:56
Er det noen som skal klare å komme tilbake fra en sånn skade så er det Dagfinn! Er det også noen som skal klare å overleve med en sånn skade så er det Dagfinn. Han er jo tross alt noen-og-tretti, en respektabel alder å legge opp på det, spesielt etter en sånn skade. Forundrer meg ikke hvis vi ser han som ekspertkommentator på TV3 i framtiden, forhåpentligvis med følelse i ben og armer.

---------------------------

Jeg bor i Moss nå, og bor i Moss neste år. og jeg skal pendle til Fredrikstad også neste år!
-Knut Thorbjørn Eggen (og ximo), 2004


fraggla

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 2

Lagt til: 02 nov 05, 22:51
Jeg synes ikke det burde fokuseres så mye på om han kommer tilbake på banen. Er ikke det viktigste at han kommer seg opp på beina da? Og at han ikke blir lenket til en rullestol? Nå må vi la fotball være fotball og heller tenke på Dagfinn som en småbarnsfar!!! Måtte det ende godt!!


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340