Husk meg
Brukernavn
Passord

Tribunekultur (2008)

Flat Trådet Nøstet
Side 25 av 36 25

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 23 okt 07, 23:35
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av Liraren
det der holder ikke for meg;) Forøvrig så synes jeg engelsk tribunekultur er grisekjedelig.



 
Helt fair at du ikke syns tribunelivet er bra nok. Men det finnes andre måter å skape god stemning på enn å bryte regler. Sang, hopping, tifo(ikke blussing) osv


Og det er her den britiske tribunekulturen stiller i særeklasse?

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 23 okt 07, 23:36
Du er virkelig så dum som jeg trodde.

Du klarer virkelig ikke se at du kanskje tar feil selv om 80-90% (minst, vil jeg tippe) av resten av fotballnorge mener noe annet enn deg.

Du høres mer og mer ut som et lite barn som skal vise at han vet bedre enn Mamma og Pappa.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 23 okt 07, 23:38
Opprinnelig postet av Rasle
Du er virkelig så dum som jeg trodde.

Du klarer virkelig ikke se at du kanskje tar feil selv om 80-90% (minst, vil jeg tippe) av resten av fotballnorge mener noe annet enn deg.

Du høres mer og mer ut som et lite barn som skal vise at han vet bedre enn Mamma og Pappa.
 

Hvorfor kaller du meg dum? Fordi jeg ikke er enig i deg og fordi jeg mener at mine meninger er rett? Det her vil jeg kalle personangrep;)

---------------------------

Från södermalm kommer vårt lag som spöar djurgården och gnaget värje dag. VÄRJE DAG


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 23 okt 07, 23:40
Opprinnelig postet av bønna
Og det er her den britiske tribunekulturen stiller i særeklasse?



Det har ikke jeg sagt, men det er korrekt at jeg ønsker mer av den engelske kulturen med lange sanger med masse tekst og ikke så mye "ole ole ole".. Men litt avløsing med slike sanger er selvfølgelig bra. Da gjerne når vi er inne i en god periode og det er lett å få med seg resten av stadion.

Blussing og alt annet som er lov er jeg helt i mot.
 
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 23 okt 07, 23:41

tidenes tåpeligste utsagn?   tribune livet på både old trafford og anfield road er ødelagt  av pengegaloppen som er i fotballen

- prisene i england er så høye at bare middelklassen og overklassen kan gå på kamp.  grov arbeiderne som tjener minst og som oftest preget tribuneseskjonen på the kop er vannet ut..

-jeg er liverpool supporter til beinet å mener at meget få supporterklubber kan lage en bedre ramme rundt en kamp som liverpool supporterne gjør en gang imellom på anfield road..

-- men stemmningen på anfield er natta mørkt på 70 % av kampene dessverre... mot de ti nederste bunn laga så åpner de knapt kjeften å halve the kop sitter .

-unntakene er mot united , everton ,chelsea ,arsenal og  sluttspillet i champoions league.... kanskje også i senere fasen av fa cupen ..

 

JA the kop er en KATASRTOFE  70 prosent av tilfellene iforhold til det de var:/

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 23 okt 07, 23:42
Opprinnelig postet av Liraren
Hvorfor kaller du meg dum? Fordi jeg ikke er enig i deg og fordi jeg mener at mine meninger er rett? Det her vil jeg kalle personangrep;)



Det har ingenting med dine meninger men hvordan du uttrykker døm.  "Jeg gjør som jeg vil og gir meg ikke før alle andre gjør det også"-mentalitet er barnslig og ja, dum.

Du må gjerne sende en klage til Holters og co om du mener det er et personangrep, men jeg står på det jeg skrev.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 23 okt 07, 23:50
Det med personangrep var litt ironisk.. Derfor ;) bak. Er ikke det jeg sier da rasle. Jeg sier at jeg MENER at mine meninger er rett. Ikke at alle andre har feil, jeg skjønner jo at andre har andre meninger enn meg. Det er vel derfor vi diskuterer her. ;)

---------------------------

Från södermalm kommer vårt lag som spöar djurgården och gnaget värje dag. VÄRJE DAG


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 23 okt 07, 23:52
Gratulerer hvis du skjønner at andre har andre meninger. Hva med å respektere disse også når de er i klart flertall? Hvorfor presse igjennom noe få personer ønsker?
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 23 okt 07, 23:58
Opprinnelig postet av Rasle
Gratulerer hvis du skjønner at andre har andre meninger. Hva med å respektere disse også når de er i klart flertall? Hvorfor presse igjennom noe få personer ønsker?
 


Tenker du på ultraskulturen generelt? Eller på blussing spesielt?

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 23 okt 07, 23:58
Opprinnelig postet av Rasle
Gratulerer hvis du skjønner at andre har andre meninger. Hva med å respektere disse også når de er i klart flertall? Hvorfor presse igjennom noe få personer ønsker?
 

Ærlig talt Rasle. Hva om alle små partier i Norge hadde hatt den innstillingen? Hadde bare vært AP FRP og H i norge da. Respekter din mening og alle andres mening også. Nesten alle hvertfall, men det betyr absolutt ikke at jeg er villig til og rette meg etter meningene dine selvom. Skal RV ledern ikke få lov til og kjempe for ting fordi han har meninger som bare ca 0.9% av befolkningen deler med han?

---------------------------

Från södermalm kommer vårt lag som spöar djurgården och gnaget värje dag. VÄRJE DAG


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 24 okt 07, 00:04
Opprinnelig postet av bønna
Tenker du på ultraskulturen generelt? Eller på blussing spesielt?



I hovedsak blussingen. Men også ultras.
Jeg skjønner ikke poenget med å presse på noe som folk ikke ønsker
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 24 okt 07, 00:09
Politikk og fotball hører ikke sammen. Egentlig unødvendig å dra inn dette men jeg skal gi et svar likevel.

Det er stor forskjell på å prøve å overbevise noen om at det de driver med er rett og det å presse det på dem når de har gitt flere klare signaler på at dette er uønsket. Dere må gjerne prøve å overbevise resten av stadion/fotballnorge om at deres "kultur" er best, men ikke press på ved å bryte regler og utsette andre for fare (Uansett hva du påstår så -KAN- bluss skade)

Som jeg har skrevet flere ganger så respektere jeg meningen din, men ikke måten du uttrykker den på. Både RV lederen og du/dere må gjerne kjempe på. Men ikke på den måten du ønsker. Ved å bryte regler og tvinge det på folk. Jeg støtter et eget felt for dere, men jeg tror dere blir for små/få. Men gi det gjerne et forsøk.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 24 okt 07, 00:20
Med fare for å spore tråden inn på temaet igjen så legger jeg ut noen av de "fete" bildene jeg har kommet over. Har ikke merket meg navn og datoer, men legger de ut fordi de er "fete"


Skjerfhav et eller annet sted.


Kasteruller!


Bajen på Råsunda. Derby mot AIK


Bajen igjen


Ultras på båttur


Borussia Dortmund


AIK eller Djurgården (?) på Råsunda. Gir en knæll effekt med bluss bak banneret.


Her snakker vi heftig med papir


Bad Blue Boys / Dinamo Zagreb. Utrolig mange.


Stillig tifo, aner ikke hvor det er.


Ekstrem flaggbruk fra et sted i Norden tror jeg.

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 24 okt 07, 00:24
fra et sted i norden, er vel ph? Er aik på bildet. Bra tifo

---------------------------

Från södermalm kommer vårt lag som spöar djurgården och gnaget värje dag. VÄRJE DAG


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 24 okt 07, 01:34
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av bønna
Tenker du på ultraskulturen generelt? Eller på blussing spesielt?



I hovedsak blussingen. Men også ultras.
 
Jeg skjønner ikke poenget med å presse på noe som folk ikke ønsker


Hva er det folk ønsker da? Du sitter jo åpenbart på en opinionsmåling gjort blant Fredrikstad-publikumet som jeg ikke har fått med meg. Vi har like mye rett til å "utøve" vår kultur som resten av publikumet har rett til å "utøve" sin, om det ikke går utover noen selvsagt.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 24 okt 07, 01:44
<< 
Opprinnelig postet av Husgutt
Raslebasle, det ER  respektløst og slenge dritt om blussing i en tråd det ikke er ment å diskutere i! Og mens vi er igang og ødelegger tråden. Skal vi liksom bare følge flertallet (som er sauehoder) kun fordi det er flertall?  BÆ BÆ lille lam! Var det greit å være nazist på 30 og 40-tallet og da (i Tyskland f.eks)? Flertallet i Tyskland var jo nazister.  

Virker på meg som mange ullhoder her inne som blir veldig provosert bare på tanken på at folk faktisk har EGNE meninger!
   Er litt søkt å sammenligne flertallet/sauehoder i totalitære regimer.  Er ikke like lett å kjempe imot systemet.
Eksemper Hvite rose bevegelsen i nazi- Tyskland.  Budistmunkene i Burma.  Hvis du skal bli skikkelig sauehodet er et godt råd å følge dette diktet av Jens Bjørneboe.                 TI bud til en ung mann  som vil frem i verden.
1.. Det første bud er  ganske lett.  De som er flest, har alltid rett.
2.. Tenk alltid på hva folk vil si.  Og ta den sterkeste parti.
3.. Og tviler du, såhold deg taus    til du ser hvem som får applaus.
4.. Tenk nøye ut hva du bør mene.  Det kan bli dyrt å stå alene
5..Følg ingen altfor høye krav,     Men si, hva du har fordel av
6..Si alle hva de gjerne  hører.    Gå stille gjennom alle dører.
     (For sannhet bringer sorg og nød, mens daglig løgn gir daglig brød)
7..Gå aldri oppreist.  Snik deg frem.   Og gjør deg varm i alle hjem
8..Husk:ingen mann kan rosesnok.   Slik bygger man en venneflokk
   (  og i et brødre-paradis  har du din beste livspolis
9 .Av sladder husker du hvert ord         til bruk i neste sjefskontor
(,,Men ingen taktfull sjel forteller et ord til  ham som ryktet  gjelder
10.Hvis siste bud blir respektert ,  da er din fremtid garantert



bli
,
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 24 okt 07, 06:57

Opprinnelig postet av bønna
Har det blitt blusset ulovlig på Fredrikstad Stadion?

 

Mulig jeg tar feil, men det ble da fyrt opp ett eller annet på PH feltet når FFK tok ledelsen 1-0 over hammarby

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 24 okt 07, 08:19

Opprinnelig postet av Martin_
Kan Brukernavn, kanogvetalt, Hotdream og andre som ikke har en dritt ä komme med i denne träden, vennligst holde seg til de tusen andre Brigaderödhvitträdene og ödelegge de istedet?  Jeg pröver ä fä den träden til et fint sted man kan se bilder av god tribunekultur. Vil du bidra kom med gode bilder, hvis ikke sä hold dere vekke.

Er dette en tråd som det kun skal limes inn bilder i ? Jeg er jo som dere FOR lovlig blussing. Og jeg har ikke hakket ned på noen her (bortsett fra Kjærneen da, men det er en menneskerett) Syns denne tråden er den beste på lenge. Mye flotte bilder her, men det må da være mulig å diskutere "tribunekultur" her,...siden det er et såppas vidt begrep.

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 24 okt 07, 08:34

Du er ganske lavpanna Rasle, hvis du tror jeg har sammenlignet noen med nazister. Jeg snakker om prinsipper.  Det er da hårreisende å påstå at det å kjempe for våre meninger er håpløst fordi flertallet mener noe annet.. Hadde flertallet ment det samme som oss, hadde vi ikke hatt noe å kjempe for!

Nei, orker ikke diskutere mer her. Som å diskutere med den berømte veggen.. Har enda ikke fått svar på hvorfor dere diskuterer blussing i denne tråden? Ingen som har tatt selvkritikk på det heller..

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 24 okt 07, 08:57
Opprinnelig postet av Husgutt

Nei, orker ikke diskutere mer her. Som å diskutere med den berømte veggen.. Har enda ikke fått svar på hvorfor dere diskuterer blussing i denne tråden? Ingen som har tatt selvkritikk på det heller..



det var nok rasle, martin_ og liraren som starta dette


Flat Trådet Nøstet
Side 25 av 36 25

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340