Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK gir ikke opp Kvisvik

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 mar 05, 22:24
bra, men tror ikke vi rekker det føre 1 april

VG NÅ

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 30 mar 05, 22:30
Fra i dag tidlig. Stod også i dagens papirutgave. VG slipper tydeligvis ikke denne tråden.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 mar 05, 22:42
bra det da.. synd at han ikke kommer føre serie start.. (tar sorger på forskudd jeg)

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 30 mar 05, 23:00
Tøft gjort av FFK å ikke gi seg. Nytter ikke bare å gå etter nedfallsfrukt om man skal få noe fotball ut av penger. Kvisvik bør tenke på at det finnes ingen garantier for at FFK trenger ham om to år.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 30 mar 05, 23:05
FFK vet at prislappen på Kvisvik nå vil være antagligvis 8 mill.
Det har blitt sagt at man har penger og er villige til å betale mellom 5 og 7 mill. Da er det ikke langt opp til 8 mill.

Spørsmålet er da: Har virkelig Brann råd til å si nei til dette?

1. januar 2007 får Brann ikke en krone for Kvisvik, da er han Bosman spiller.

Det vil si at Kvisvik koster Brann 8 mill. + det han tjener, ca. 3 mill, for sesongene 2005 og 2006.

Det blir tilsammen 11 mill., eller med andre ord kr 215386 pr. seriekamp.

Dersom Brann velger å beholde Kvisvik i sesongen 2005, noe som er meget sannsynlig, så vil ikke prisen være 8 mill., men antagligvis det halve, altså 4 mill.
Regnestykket blir det samme, kr 215386 pr. seriekamp :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 30 mar 05, 23:32
:ffk:jeg er evig optimist.. har trua

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 30 mar 05, 23:41
Hadde vært utrolig fett å fått Kvisvik i morra. Men 8 mill, er han hvert det? Veldig mye penger for en 30 åring da.

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 mar 05, 23:58
Endret: 30 mar 05, 23:59
Opprinnelig postet av seal_dm
Hadde vært utrolig fett å fått Kvisvik i morra. Men 8 mill, er han hvert det? Veldig mye penger for en 30 åring da.
ja, men jeg har ikke troa på han kommer..

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 31 mar 05, 01:24
Opprinnelig postet av keiko
ja, men jeg har ikke troa på han kommer..



Så lenge det er liv så er det håp:D

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 31 mar 05, 01:53
Det kostet i følge f-b.no 4,5 mill å kjøpe ut Forsberg. Tviler sterkt på at ffk har 8 mill å legge på bordet for kvisvik. Eneste muligheten er at Kvisvik går til Brann å sier at han ikke lenger ønsker å spille i Brann og at de da leier han ut. Desverre for oss er det overhodet ikke sannsynlig.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 31 mar 05, 01:57
Endret: 31 mar 05, 02:04
To forskjellige ASA, to forskjellige budsjetter,

Husk, FFK Eiendom betalte 7-8 millioner i stadionopprusting før fjorårets sesong. Det kom i tillegg til FFKs budsjett på 34 millioner kroner.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 31 mar 05, 02:16
Nå er det vel bare ett ASA (Allment aksjeselskap), men du har allikevel rett i at det er to forskjellige budsjetter. Men jeg tror ikke Fredrikstad fotballklubb med et budsjett på 34 millioner har 35% til spillerkjøp, det er tross alt her lønningene skal betales fra. Det kreves av NFF at spillerne lønnes av fotballklubben og ikke av et driftseselskap.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 31 mar 05, 03:35
En ting er sikkert og det er hva kvivik sier selv, og det er at han spiller for Brann den 11 april.. Men det er mange som har sagt en ting og gjort noe annet.
En annen ting, hvorfor skal han ødelege heltestatusen sin i bergen.. Tror heller ikke han ville hvert landslags aktuel vis han hadde flytta på seg heller, og vi vet hvor ivrig han er på å spille der.

fireman

Bedriftsspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 11

Lagt til: 31 mar 05, 17:33
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
FFK vet at prislappen på Kvisvik nå vil være antagligvis 8 mill.
Det har blitt sagt at man har penger og er villige til å betale mellom 5 og 7 mill. Da er det ikke langt opp til 8 mill.

Spørsmålet er da: Har virkelig Brann råd til å si nei til dette?

1. januar 2007 får Brann ikke en krone for Kvisvik, da er han Bosman spiller.

Det vil si at Kvisvik koster Brann 8 mill. + det han tjener, ca. 3 mill, for sesongene 2005 og 2006.

Det blir tilsammen 11 mill., eller med andre ord kr 215386 pr. seriekamp.

Dersom Brann velger å beholde Kvisvik i sesongen 2005, noe som er meget sannsynlig, så vil ikke prisen være 8 mill., men antagligvis det halve, altså 4 mill.
Regnestykket blir det samme, kr 215386 pr. seriekamp :D


Litt av et regnestykke det der, men det går ikke an å tenke slik. Kvisvik er verd endel poeng for Brann hver sesong, og kan være forskjellen på CL/RL/UEFA og ingenting. Da blir de summene du nevner for småpenger å regne.

Og hvem sier at Kvisvik i det hele tatt vil til FFK nå. Han er med og vinner noe, spiller e-cup og blir uttatt på landslaget for Brann, men mister jo alt eller mesteparten av dette ved å gå til FFK. Tror heller ikke han kommer til å trives så godt under Drillo, som har en både egenrådig og defensiv filosofi, og super-Ray liker ingen av delene.

Dessuten er han Gud i Bergen, og det vet han.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 31 mar 05, 17:50
FFK har pengene.
De ligger utenfor både FFK ASA og FFK klubb.
De ligger i den nye spillerinvestorpoolen, som FFK nå har jobbet med en stund.

Men selv om FFK har pengene, så kommer ikke Kvisvik nå.
Fristen er kl 24.00 ikveld.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


fireman

Bedriftsspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 11

Lagt til: 31 mar 05, 18:19
Brann trenger ikke de pengene Kvisvik vil gi nå. Tror rett og slett det er lønnsomt å beholde ham et par år til og heller miste overgangssummen.

Og skulle han gå nå, så er 8 mill ALT for lite for ham. Tror jeg nevnte 30 mill før forrige sesong, og det er en bra pris å nevne for en spiller vi ikke VIL bli kvitt og som har 2 år igjen i kontrakten.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340