Husk meg
Brukernavn
Passord

Normark vil forandre fotball-reglene

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 mar 05, 09:55
Jeg vet ikke helt hva jeg skal si for å være hyggeli mot den karen, men en ting er sikkert dette er noe av det dummeste jeg har lest. Gi meg svar om hva dere mener:
Normark vil forandre fotball-reglene

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 22 mar 05, 11:32
Er ikke så sikker på at dette er så dumt, keiko.
Ihvertfall en bevegelse i den retningen er noe å¨tenke på.

Men hva med offside regelen? Kanskje den er moden for en forandring, eller at vi dropper den helt.

Men en ting er sikkert, og det er at Drillo ikke er interessert i noen forandringer, for da stemmer ikke hans mange årige analyser lenger. :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 mar 05, 11:52
Endret: 22 mar 05, 11:52
Effektiv spilletid i 2 x 30 minutter.
15 minutter kortere, men effektiv? Vil tro at det ikke er så stor forskjell enn fra det vi har i dag. Hvis dommerne hadde strammet inn på utholdning av tid så vil vel denne regelen uansett bli overflødig?

Spillere kan byttes ut og inn i løpet av hele kampen - som f.eks. i håndball og ishockey.
Da vil vi vel sjeldent få oppleve en komplett fotballspiller igjen? Er det dødball kommer store fyrtårn inn på banen som ikke eier teknikk i beina. Og dette vil vel på en måte stykke opp spillet enn del, er det ikke det Normark vil gjøre noe med med sitt første forslag?

Innspark istedenfor innkast.
Gruss og gru sier nå jeg. Lag som Lillestrøm vil jo gjøre alt de kan for å få innkast (innspark) så langt inne på motstanderens banehalvdel som mulig. De kommer knapt til å bry seg om å se mot mål før de får et innspark.

Timeout.
Først vil han til livs dødtiden i fotball, så skal han brått innføre timeout? Dette kommer jo til å stykke opp spille like mye. OK, det er kanskje ikke snakk om mer enn en timeout per omgang, men likevel. Treneren gir som regel instrukser til spillerne under kamp uansett.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 22 mar 05, 15:01
ÅHhh:mad:
Jeg elsker fotball som som den er.
Gjøre fotball om til en avart av drittsportenene ishockey og håndball ?? nei fy f..
Da liker jeg ikke fotball mer da jo...det blir som å forandre på 17 mai til å være på 18 mai.

(sorry ishocky folk, liker ikke sporten deres)

---------------------------

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 22 mar 05, 15:07
Jeg syns det her må være et ypperlig argument for Stian til å bli i FFK. Han derre Normark er jo ikke helt go i hue`!

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!

sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...

HATER Mokkelbost!!!


Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 22 mar 05, 15:12
Effektiv spilletid synes jeg høres dumt ut, men når vi sitter på stadion og det er 10 min igjen og motstander drøyer, drøyer og drøyer så hadde det jaggu meg vært fint med en sånn regel også. Hva med å innføre "effektiv spilletid" de siste 10 min for eks?

Timeout isolert sett kan vel være greit nok, men ikke hvis det er effektiv spilletid.

Spillere kan bytte inn og ut, der er det jo allerede noe regler for 3 div og nedover om at spillere evt kan byttes inn igjen. Synes det evt kunne vært en slik løsning ved feks skader, så slipper lag å spille med 10 mann på slutten etc.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 22 mar 05, 15:19
Syns ingen av disse forslagene var gode.... man bør heller prøve å finne nye metoder for å øke presisjonen i riktig offside avblåsninger.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 22 mar 05, 17:46
- Offside (eller oppsæi som vi sier i Fredrikstad): Offsideregelen var aldri ment å fungere som den gjør idag, og burde vært modernisert, helt klart. Jeg tror man skulle hatt en "blueline", akkurat som i hockey, da vil det bli mer åpent spill, og mange flere rette offsideavgjørelser!
- Effektiv tid: Har ikke noe tro på dette, for uthaling av tid vil alltid forekomme i fotball, og hvis dommern fratas muligheten til å legge til tid vil det bli verre en noensinne.
- Rullerende bytter: Bare tull. Fotball har blitt spilt av elleve mann i all tid, og det å la spillere rotere inn og ut akkurat som det passer vil bli rotete, urytmisk og taktisk til tusen. Vi vil ikke ha rene forsvarsspillere og rene angrepsspillere, vitsen med fotball er å ha hele greia "inne"
- Innspark: Bare tull. Det vil radikalt forandre balansen i fotball, og vil frata forsvaret et glimrende våpen på samme tid som det vil gi angrepet nok et våpen. Vi vil ikke ha kamper fyllt av dødballer! Det hadde blitt mer mål, ja, og forholdsvis mange færre spillemål-
- Timeout: Helt greit, dette kunne man begynt med imorra for min del.

Det er nok på andre felt modernisering trengs: Holding i trøyer, straffe-situasjoner, offside-avblåsninger osv osv

ÅsaNisse

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 17

Lagt til: 24 mar 05, 09:10
Karismatikeren Normark er helt på bærtur i denne saken, bedre forslag kunne vært klekt ut på et dårlig utdrikningslag. Dette beviser om mulig at det ikke bare er Tom A. Schancke som burde vært stoppet av en bestemt dørvakt før man entrer dørstokken til NFF.

---------------------------

tjs


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5437

Lagt til: 24 mar 05, 10:58
Effektiv tid og timeout er jeg redd for at i lengden ville ført til tilstander slik det er i amerikansk fotball, med reklamepauser hver gang det er avbrekk i spillet. Hvis et slikt forslag hadde blitt gjennomført hadde ihvertfall de kommersielle tv kanalene presset på det de kan for å få flest mulige reklamepauser.

ÅsaNisse

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 17

Lagt til: 24 mar 05, 22:23
Tv selskapene prøvde å få til time out under USA VM 94 fordi 45 minutter sammenhengende sending reduserte mulighetene for nyttig informasjon om hårbalsam og marshmallow. Normark ber i praksis folk finne seg en annen interresse enn fotball. Men dog kan det komme en ball som elektronisk forteller når den er over målstreken skal jeg ikke klage over den nyvinningen.

---------------------------

tjs


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 25 mar 05, 03:35
Endret: 26 mar 05, 13:53
hvem bryr seg om hva han klovnen der borti ålesund mener...

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 26 mar 05, 00:15
Tja, han hadde nå i det minste vett til å "signe" Stian Johnsen, hehehe


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340