Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny direktør

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av john
Kan jo opplyse om at det blir Per Ravn Omdal....!!!!!

Neh.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 des 04

Lagt til:
Har hørt rykter om det.... men rykter er det vel nok av her..!!

Ansvarlig redaktør

Lagt til:
Arve Mokkelbost

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Knøttespiller
Ble medlem: 24 jan 04

Lagt til:
Arve Mokkelbust ja....
Noen som kjenner no til han..?

Knøttespiller
Ble medlem: 24 jan 04

Lagt til:
Høres veldig bra ut da:ffk::ffk::ffk:

Juniorspiller
Ble medlem: 08 jan 04

Lagt til:
Tror detta kan bli bra :)

Gratulerer ;)

Velkommen til FFK :ffk:

En for Alle og Alle for En!

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04

Lagt til:
Det at han var sports og markedsdirektør i Brann på 80-tallet var litt skremmende da. Brann hadde vel hverken sportslig eller økonomisk suksess på den tiden. Får håpe han har lært mye siden den gang :)

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til:
jeg synes det hadde vært interessant og hørt hvilke andre kandidater man hadde til vurdering, men det får vi vel aldri vite.

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til:
Endret:
kan ikke si jeg er imponert, mulig jeg husker feil ,men i den perioden han var leder i brann mener jeg det var totalt økonomisk kaos der og sportselig dårlig. Men som sagt det kan ha vært en periode uten kaos der før det ble ryddet for 2 år siden.
Håper ledelsen ikke tar feil.

Uforståelig at det kan ha tatt så lang tid når man får en så lite profilert person.

hva med perioden etter 2001 ?

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til:
Er jo litt artig at det er et proffesjonellt headhunter firma som har brukt tiden til å sjekke referansene hans da. Som sannsynelig vis har vært i kontakt med alle klubbene han har vært i alle firmaene han har jobbet for. Vil også tro at en person som har vært såpass mange år i Brann som han har vært har en smule peiling på organisasjons drift. Han gikk vel og fra brann og ut i det ikke sportselige arbeidslivet, tror ikke man ansetter folk som ikke har en vis oversikt. Jeg mener klubben har ansatt rett person. Han har mange års erfaring fra fotball. Men det viktigste han har jobbet mange år i bedrifter og ser ut til å ha en bred utdannelse.

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til:
Til alle dere unge som ikke vet bedre.

Arve mokkelbost er en kapasitet.

Vi som har fulgt med fotballen siden 1960 vet det.

Egentlig så er det helt utrolig at FFK har gjort det igjen, nemlig å ha knyttet til seg nok et navn, som gjør at vi er i ferd med å bli eneren i Norge, når det gjelder det administrative.:D:D:D

FFK på toppen i 2005

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Egentlig så er det helt utrolig at FFK har gjort det igjen, nemlig å ha knyttet til seg nok et navn, som gjør at vi er i ferd med å bli eneren i Norge, når det gjelder det administrative.:D:D:D

He, he...

Éneren innenfor det administrative feltet blir vi først den dagen jeg eventuelt får overkommandoen i systemet. Da kan jeg med trygghet si at vi vil få en ren militærstruktur i hele den administrative fløyen. En obligatorisk rangorden med bl.a. "ay,ay sir ! ..." ved tiltale, vil automatisk bli innført fra dag én. ;)

Sukk,
...det renner mye militært slektsblod i mine årer.

Håper virkelig denne mannen har ben i nesen...

FFK and Wisla Krakow forever...

Landslagsspiller

Lagt til:
Er for ung til å huske Mokkelbost som fotballtrener selv, men alt jeg leser og hører om ham er svært oppløftende.

Davy Wathne mener ansettelsen er et funn for FFK. Jeg velger å tro det samme!

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til:
Hehe, eneren i Norge når det gjelder det administrative?

Bjørn Bagstervoll, Arve Myklebost, Jon Petter Andersen og Robert Nilson? Nå ligger nok de andre klubbene våkne om kvelden og lurer på hva dette "krut-paketet" kommer til å utrette.

Bare en spøk, men jeg tror ikke det er vits i å ta av på grunn av denne ansettelsen.

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04

Lagt til:
Hva Davey Wathne mener bryr jeg meg egentlig svært lite om. Han regner jeg som en klovn, nesten på linje med Hoff og Mini. Jeg må også innrømme at jeg kjenner veldig lite til denne fyren. Har så vidt hørt navnet før. Men når man ser på hans CV så har han jo allsidig bakgrunn både innen idrett, ledelse og økonomi, så jeg tror også at han vil bli en bra mann for FFK. Regner med at de har brukt mye energi på denne ansettelsen. Når nå direktøren endelig er i havn så håper jeg at ledelsen kan rette all fokus mot å skaffe noen nye kvalitetsspillere. Det bør ikke nødvendigvis være kjente norske navn hvor man ofte må betale mer enn det smaker. Kanskje lurt å rette fokus mot Øst-Europa. Der er det mange ypperlige spillere som sansynligvis er like gode som de fleste profilerte norske navn og som vi kan får til en rimeligere penge.

Landslagsspiller

Lagt til:
hull i en cv er aldrig bra, derfor skrev jeg 2001 og fremover, hvor var han da ?
man lever ikke på gammel historie.
Man leser i dagens f-b at han måtte gå i unåde fra Brann, det er det jeg mente å huske at det var noe med kaos i brann i han hans periode der, men det kan jo være mange svar på dette, for i den perioden var det i brann som det har vært i FFK, mange små konger som trakk i forskjellige retninger, Men er det noe som er sikkert er det at brann var heislaget fremfor noen i hans periode, var personlig å så brann i nest øverste div i 1983 eller 84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:
Til "tomroar" . Du er overasket over at det tok så lang tid å ansette en som er så lite profilert. Hvem ville være mer profilert?
I følge Davy Wathne var det han som fikk en moderne struktur i Brann. Etter at han trente laget til NM gull i -82.
God aften til deg "jashin" som mener Wathne er en klovn på linje med Hoff og Mini. Du blir ikke TV`s sportsanker ved å være klovn.
Skal bli spennende å se hvordan Mokkelbost kan bidra til å synligjøre FFK i næringslivet i forbindelse med sponsorjakten.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til:
Ang Mokkelbust, Wathne og andre merksnodigheter.
Arve Mokkelbust var ikke navn som jeg som gammel mann i første omgang ville tenke på. Det kan vel si noe at så vidt jeg har oppfattet har vel heller ingen andre her på forumet , kommet på han. Det tyder vel på at han i den seinere tida har vært lite profilert eller påtenkt som "fotballprofil".
M.a.o kan vi vel nesten si at dette er en like stor overaskelse som Drillo, men med motsatt fortegn.
Uansett velger jeg å si lykke til, og håper at
:ffk: eller "headhunterne" også har vurdert hvordan FFK`s sine ulike aktører vil trekke sammen. M.a.o at kjemien innad i klubben stemmer, foreksempel at direktør, trenere o.a snakker "samme" språk.
Når det gjelder Davy Wathne og hva som skal til for å bli sportsanker på TV2, vil jeg si meg enig med "Jashin". Hans oppteden i mediesammenheng tilsier for meg at "klovnebegrepet" passer, på lik linje som på Mini og Hoff.
Foresten har Wathne hatt dette med "klovn" hengende over seg lengre enn dette, faktisk helt siden hans dager fotballdommer. Husker det gikk et sukk gjennom publikum når Davy Wathne ble annonsert som dommer.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Landslagsspiller

Lagt til:
Når jeg omtaler Davy Wathne så er det som sportsjournalist. Jeg har oppfattet ham som en svært seriøs sådan både fra tiden i BT og TV2. I motsetning til Mini og Hoff som er hyret inn for å si kontroversielle ting på TV, noe de er ganske gode på. Hvis vi skal vurdere den nye direktørens referanser etter deres egenskaper som fotballdommer.....!?
Hvorfor i all verden forventet man seg en fotballprofil som klubbdirektør? Det hadde vel vært mer nærliggende å se til profiler i næringslivet? De fleste navnene som har vært nevnt på dette forumet har jo vært helt på jordet. f.eks N.J. Semb!!, Per Ravn Omdahl, Terje Høili, K.T. Eggen osv. Semb og Eggen har vel ikke på langt nær den kompetansen som kreves, mens de to andre er "overkvalifisert".

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Til "tomroar" . Du er overasket over at det tok så lang tid å ansette en som er så lite profilert. Hvem ville være mer profilert?
I følge Davy Wathne var det han som fikk en moderne struktur i Brann. Etter at han trente laget til NM gull i -82.
God aften til deg "jashin" som mener Wathne er en klovn på linje med Hoff og Mini. Du blir ikke TV`s sportsanker ved å være klovn.
Skal bli spennende å se hvordan Mokkelbost kan bidra til å synligjøre FFK i næringslivet i forbindelse med sponsorjakten.

Hvem vile vært mer profilert ? når jeg sankker om profilert mener jeg en som er vel kjent i lokalmiljøet eller er kjent fra media i nyere tid. Hadde du tatt en rund spørring i Fredrikstad, så tror jeg ikek så mange har husker vedkommende eller har hørt om han.
Jeg er større tilhenger av å ha en lokal forankret person en lite profilert person utenfra.

Landslagsspiller

Lagt til:
Hva som er på jordet kanovetalt, vil jo altid historien etter ettertiden kunne si.
Det jeg påpeker er vel at Arve Mokkelbust for de fleste er en overaskelse på lik linje som Drillo, men med motsatt fortegn.
Når det gjelder Watne så lever han etter min mening opp til betegnelse "ego-sentert klovn", men selvsagt har vi lov til å være uenige.
(P.s jeg vektlegger på ingen måte Wathne sine uttalelser om Mokkelbust noen verdi, og regner heller ikke med at "headhunterne" har bruk Watne som "sikring".)

Landslagsspiller

Lagt til:
F. eks hvem da. Jeg forstår at det er delte meninger når med "profilert" mener en som er kjent i lokalmiljøet, mens jeg mener med det samme ordet, en som er kjent utenfor lokalmiljøet. Det blir mye artig meningsutveksling av slik. Minner meg om en kompis fra gymnaset som var verdenskjent på Bøler!! Har lagt merke til at det er en del mennesker som er verdenskjent i Fredrikstad, mens de er helt ukjente nord for Råde.

Landslagsspiller

Lagt til:
Hadde to alterantiver på det å være kjent, så ser ikke helt sammenligningen din med kjent på "bøler"

Landslagsspiller

Lagt til:
Jo Mokkelbust er et stor navn i Kristiansund, som trekker fram hans ungdomsmeritter i så måte.
Han blir også husket på forskjellige måter i Brann og Bergen.
Uten at jeg vektlegger dette.
Som sagt håper og tror at "headhunterne" har vurdert hans ferdighter pr.dato. Derfor lykke til!

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til:
Gratulerer med dagen FFK. Her er det gjort en grundig jobb og et godt valg.

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25