Husk meg
Brukernavn
Passord

Rødt kort til plankehaugen.

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 19 mai 04, 14:54
Endret: 19 mai 04, 14:57
Til Seal_dm: Hvis det er disse lydene som blir laget i sammenheg med at en spiller bommer på ballen, skyter himmelhøyt over eller andre lingnende prestasjoner du referer til så har du misforstått betydning av det og du overdramatiserer det hele veldig. Er kun ment for å syke ut og kødde med den spilleren som bommet grovt! Spilleren selv vet selvfølgelig at han fikk høre det pga. av sine prestasjoner på banen og ikke av noen annen grunn. Er derimot disse lyden noe som blir laget gjentatte ganger ovenfor en spesiell spiller, uansett hudfarge, uten at han har gjort seg fortjent til det så syns jeg det er mobbing, og det er helt usmakelig og byr meg imot! Jeg tror ikke det har skjedd, men dersom det har det så bør de som driver med slikt, slutte umiddelbart!!

Jeg var i skien og stod selvfølgelig sammen med alle andre FFK-supportere. Der var det flere supportere som slang stygge bemerkninger til Odd sin keeper(Olsen), sikkert humoristisk ment, men stygge kommentarer var det! Dette syns jeg grenset til mobbing og det er ikke noen god måte å støtte sitt lag på gjennom å mobbe spillere på motstander laget. Tror nok Odd sin keeper brydde seg lite om det, men han tenkte sikkert for noen idioter, og det skjønner jeg godt.
P.S. vet at det er feigt å skrive om det her isteden for å si ifra der og da, men det er desverre lettere sagt enn gjort, og jeg skulle gjerne sagt ifra om jeg hadde maktet det i alt det virvaret som var i svingen vår.

Syns også at flere på forumet her kan forsøke å være litt mer saklige. Seal_dm må jo få lov å ha sin mening uansett hvor misforstått og overdramatisert den er. Syns ikke det er riktig at Seal_dm skal føle seg totalt uvelkommen på det forumet her(antar at han føler det slik) bare fordi han er av en annen oppfatning enn 99% av oss. Men Seal_dm, hadde kanskje vært en ide og innrømme at du har mistolket det hele? Er ikke foruten grunn at ca. samtlige her inne er av en annen oppfatning av de "apelydene" enn deg.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 19 mai 04, 15:06
Rart at folk tørr å åpne kjeften når de når de ikke har noe bedre å komme med en Seal_dm. Det står respekt av deg for det, uansett alder eller hvor mange kamper en har fått med seg opp gjennom tiden så er det lov til å ytre sine meninger, om mangt og meget. Men det er klart at man skal få seg en til tryne tilbake om det man kommer med er uriktig eller ikke holder mål.

Ingenting er som en skikkelig diskusjon, det står respekt av folk som tørr å åpne kjeften og stå for sine egne meninger. Men da nfor man faen meg argumentere for det og.

Kos dere, med eller uten "apelyder" hehe ;)

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 mai 04, 15:26
Opprinnelig postet av pss
Ingenting er som en skikkelig diskusjon, det står respekt av folk som tørr å åpne kjeften og stå for sine egne meninger. Men da nfor man faen meg argumentere for det og.

Selv om det er litt off-topic, så klarte jeg ikke å dy meg her:

Du snakker om å ha respekt for de som tør å ha sine egne meninger å argumentere for det. Jeg vil ikke påstå at signaturen din tyder på at du har spesiell respekt for det hvert fall. I så fall en snodig måte å vise det på. Synes også det er et unødvendig at du indirekte hinter til at vi som faktisk driver en side til ære for FFK og lagets supportere ikke er patrioter.

Utover det så støtter jeg selvsagt ytringsfriheten - dobbelmoralisme klarer jeg meg derimot fint foruten...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 19 mai 04, 15:46
Constanza: Du må innrømme at dere dret dere ut på det tipset der. Sikkert ikke kult å få det gnidd inn hele tiden. Det var ett møkka tips.

---------------------------






Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 19 mai 04, 17:15
Det her har ingenting med å respektere andres meninger. Seal_dm kom med en påstand som var TOTALT feil, og når han ikke engang er mann nok til å innrømme det, men heller kommer med enda dummere utsagn, ja da må han få høre det!!

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 19 mai 04, 20:42
Ja, seal_dm, du kan å mene hva du vil, men å komme med tette påstander om at jeg har sett flere kamper en deg (så ædda-bædda) Det tyder jo på at det er DU som er en "fjortis"

Når jeg var liten synes også jeg det var gøy å si: "jeg er flinkere enn deg, jeg vet bedre enn deg, jeg har sett flere kamper enn deg!" og for ikke snakke om klassikeren: Pappan min er sterke en din!"

NEI, voks opp seal_dm å begynn å argumenter ordentlig for hva du mener istede for slike barnslige argumenter om hvem som har sett flest fotball kamper!:mad:

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 19 mai 04, 21:41
Endret: 19 mai 04, 21:45
De fleste har vel fått med seg at dette ikke er rasistisk ment, men et forsøk på å psyke ut, eller dumme ut, en motspiller som har gjort en feil.
Men har dette den ønskede effekt? Jeg ville ikke latt meg psyke ut av det, og tviler vel på om spillerne gjør det heller. Den tida vi var i 2. div og møtte lag som vanligvis spilte for et par hundre tilskuere, ja da er det nok mulig. Men i TL tror jeg de fleste er vant med å spille for et stort publikum, stort sett overalt, og spillerne bør være såpass profesjonelle at dette ikke virker negativt inn på spillet.

Har et veldig godt inntrykk av PH sålangt i år. Stemningen, støtten til spillerne og tifo holder veldig høy Tippeligastandard! Det har vært mye snakk om å ikke kopiere andre, men skape en egenart, noe som kjennetegner PH. Endel, sier ikke alle, vil ikke se til Klanen, kanari osv, eller bry seg om hva de sier/synes. Jeg syns da det blir litt dumt å forsvare disse runkelydene/bevegelsene med at "alle andre gjør det også"! Det minner ikke mye om egenart, men heller en iver etter å kopiere supportere fra andre arenaer.

Syns PH og alle andre FFK-supportere skal fortsette å støtte vårt lag på en positiv måte. De tre kampene som har gått på Stadion så langt, har vært en fantastisk opplevelse, ikke bare for oss og våre spillere, men det har blitt lagt merke til, og satt pris på, av andre også. En supporter bør støtte sitt lag på en sånn måte at det blir en fin opplevelse, ikke bare for en selv, men for alle andre som er til stede også, både spillere og publikum. Mener ikke at vi skal være en "søndagsskolegjeng". Vi kan akseptere former for sinne og aggresjon, sålenge det er innenfor et akseptert normsystem. Men vi supportere bør først og fremst støtte FFK på en positiv og entusiastisk måte, og det gjør vi ikke ved å sjikanere motspillere, men ved å støtte våre egne. Det er viktig å oppklare den misforståelsen at sjikane psyker ut motstanderen, når det motsatte faktisk er tilfelle.

Vet at enkelte er litt "hårsåre" på dette punktet, så jeg vil bare presisere at dette ikke er noen kritikk av PH, Hævvens medlemmer, eller andre. Syns vi alle har gjort en glimrende jobb, så langt! Stort sett ihvertfall... ;)

Dette var min mening!
Fortsett å støtt guttæne på en positiv måte, så kan vi være 12. mann på laget, både på Stadion, og kjenner jeg dere for rett, på mange av bortekampene også! :ffk:

Lykke til videre, både til spillere og supportere!

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 19 mai 04, 22:50
Så hårsåre dere er da karer. Tåler dere virkelig ikke kritikk? jeg har ikke sett maken. Saken er den...
Ved en antirasistisk markering på stadion 16 mai, kom det ronkelyder (som høres ut som apelyder) hver gang Ousmund Nyan hadde ballen og gikk på løp forbi PH feltet. Dette er et faktum, og et eller annet skurrer. Jeg og flere andre oppfatter dette som rasisme og i beste fall dårlig holdning. Dere er jo "kjempeflinke" til å argumentere for at jeg tar feil.
Jeg er av den oppfatning at det tross alt er viktig hvordan omgivelsene oppfatter suporterne. Hvis PH synes det er greit å bli oppfattet som en primitiv skapning oppe på en tribune hvor repertoiret er bl. annet ronkelyder/apelyder, så lykke til. Jeg for min del synes vi har et stort nok Raymond kompleks i denne byen som det er.
Og til "fredrikstadpatriot" som mener jeg skryter... les tråden en gang til. Kanskje du forstår.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10065

Lagt til: 19 mai 04, 23:07
Tror vi lar denne diskusjonen roe seg litt... Har vel lenge steget over grensen til personangrep. Diskuter gjerne, men diskuter sak og ikke person.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Pingla!!!

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 28

Lagt til: 20 mai 04, 01:15
seal_dm , det er IKKE et faktum at disse lydene kom når O.Nyan kom oppover med ballen. Disse lydene kom NÅR han misset med innlegget , skuddet eller driblingen. Jeg er heller ikke stolt over at PH bruker disse lydene eller klager høylytt på dommeren i 5 min etter en "feil" avgjørelse , men ikke påstå at disse lydene ble brukt FØR han misset , for det var ikke tilfellet..

PS! Greit å gi seg før det er for sent. :o)

---------------------------

Kaffekongen..


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 20 mai 04, 01:28
Til seal_dm:

Det eneste jeg mener er at det blir for dumt å dra fram hvor mange kamper DU har sett i forhold til andre her! Det har nemelig ingenting å si! Derfor karakteriserer jeg det som at du skryter av det.

Så til saken:
Jeg har som sagt gått på Ishockey kamper og fotball kamper i mange år, har også vært ganske aktiv i "Red Beavers" (Stjernen hockey supportere) i mange år,(sier ikke at jeg har sett flere kamper enn andre av den grunn ) og der forekommer også disse "ronkelydene," nå har det seg sånn at det er svært få ishockey spillere som har en annen farge, kultur eller religion enn oss Nordmenn, men uansett blir de "hånet" med disse "ronkelydene" og derfor blir det for dumt å kalle det rasistisk! Tror det var ganske tilfeldig at det var akuratt Nyan som fikk disse "ronkelydene" mot seg! Mot VIF var det f.eks Fredheim Holm som fikk gjennomgå! Vi er blitt veldig redde for å si noe rasistisk i dette landet, det er bare bra det, men la det ikke gå utover en uskyldig spøk og utpsykingen av motspillerne, det er faktisk helt normalt å gjøre på en idrettsarena, rundtom i hele verden, uansett hudfarge, religion og kultur!

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


ingergml

A-lagspiller
Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 301

Lagt til: 20 mai 04, 10:18
Endret: 20 mai 04, 10:41
Har dere tenkt over at denne måten å utrykke seg på kommer fra en liten del av tribunen.("MANNNFOLK"?)

Kansje en høy proset av Plankehaugen mener det er topp, men på resten av stadioen neppe.

;)

1000- kamper eller færre, bedre måte og uttrykke seg på......kultur eller ei.


"Nattevakta"

theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04
Innlegg: 244

Lagt til: 20 mai 04, 10:20
Opprinnelig postet av seal_dm
Jeg for min del synes vi har et stort nok Raymond kompleks i denne byen som det er.

Ikke et ondt ord om Raymond!!!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340