Husk meg
Brukernavn
Passord

Pre-season 2026

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 05 jan 26, 22:38

Det begynner å skje litt med spillerlogistikken. Svensken som skal være midtbaneanker (?) virker bra, men det betyr vel at man nærmest har gitt opp Owusu?

Amerikansk 17 åring, og supertalent, som antageligvis er lovet spilletid. Det er i alle fall spennende.

Birksø ut allerede, ettersom vi måtte signere lang kontrakt med Martin, så var vel det en grei løsning. Og så vet vi ikke om vi valgte den beste av de to. 

Midtstopperen fra Godset valgte Molde. Hos oss måtte han kanskje spilt seg inn på laget om alle er skadefrie.

Ok å bruke dette som en samletråd om overgangsvinduet og treningskamper? Fint om flere henger seg på. 

Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09

Lagt til: 06 jan 26, 16:38

Fint initiativ - vi prøver vel å holde liv i forumet litt til, trass i alle podkaster og andre konkurrenter.

Signeringene hittil virker greie, skjønt jeg er litt usikker på hvem denne amerikaneren skal konkurrere med - det må vel bli Salim? Om jeg skjønner det rett, har han ikke spilt på høyeste nivå, men på et rekruttlag (?). Vel, avgjort spennende.

Men egentlig lurer jeg mer på hvem som kommer til å gå ut. Øhlen og Shein er vel de to mest sannsynlige. Det er noe med kontinuitet vs fornyelse her, der jeg er usikker på om vi er helt på den riktige siden. Man kan godt argumentere for at  sekseren er den viktigste plassen på et lag - og nå går vi inn i tredje sesong i Eliteserien med den tredje sekseren (jeg ser bort fra at Owusu blir). Hvis (Gud forby) Ø og S også skulle bli borte, kan vi sikkert finne gode erstattere, men det blir å begynne på nytt igjen.

Den store overraskelsen i 2025 var selvsagt Sandefjord. Så langt jeg skjønner, har de hatt bra kontinuitet. Trenerbyttet gjorde ikke så mye, siden de kjørte videre i noenlunde samme spor. Viking? Mye av det samme. Er det der vi bør være - eller er vi avhengig av salg? (Jeg skjønner jo at det er spillere, mennesker, også oppe i dette. Ønsker de seg vekk til (dollar-)grønnere enger, er det ikke lett å nekte. Og en "selgende klubb" kan kanskje lettere trekke til seg unge talenter.)

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 07 jan 26, 14:36

Kontinuitet er nok en undervurdert verdi i fotball, og du trekker frem noen gode eksempler på suksess. 

Utfordringer for klubber som oss, når det er interesse for unge spillere på vei frem, er at vi:

1- Trenger pengene for å kunne vokse som klubb

2- Har behov for å være attraktive for unge ambisiøse spillere på vei opp og frem

Gjennom å selge så fremstår vi som et attraktivt utstillingsvindu, og at vi slipper spillere videre i karrieren når muligheten byr seg.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 07 jan 26, 20:12

Svensken virker bra på papiret, men skussmålene fra Sverige er mer blandet. Virker som en litt krevende person som lett surner? Håper man tar feil der.

Ellers er jeg litt bekymret for manglende rutine i stallen. De vi har hentet så langt, med unntak av svensken, er unge og talentfulle. Skulle gjerne hatt noen som hadde vært med i gamet litt lengre også. Nå dukket Holmé opp som et alternativ på stopperplass i dag. Han har det vel vært snakk om en del ganger tidligere og han begynner å få litt erfaring selv om det kun er på nivå to.

Ellers helt riktig å la Birksø gå. Mulig han er den med høyest nivå inne nå, men skadeutsatt og tar opp en plass på utenlandskvoten. Da er det helt riktig å satse på Børsheim, som etter en shaky start har spilt seg bra opp. 

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 08 jan 26, 22:55

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Birksø ut allerede, ettersom vi måtte signere lang kontrakt med Martin, så var vel det en grei løsning. Og så vet vi ikke om vi valgte den beste av de to.  

Birksø ga jo et veldig godt førsteinntrykk, Børsheim viste seg også (etter en usikker start mot Midtjylland) som en keeper av bra ES-standard så jeg føler vel at uansett hvem av de to vi ville endt opp med ville det vært et bra kort. Ingen av dem ville vel vært interessert i å gå på neste sesong som andrekeeper for oss.

Ellers lukter det vel som du sier at svensken skal erstatte Owusu.

Generelt så er det jo klart det er et poeng at spillere som vil opp og fram og har ambisjoner om å spille på så høyt nivå som mulig, må selges om tilbudene er gode nok og de vil gå. Men likevel føles det ikke helt bra at vi har såpass stor gjennomtrekk. Vi kan vel faktisk komme til å starte 2026-sesongen med en startellever hvor ingen startet cupfinalen 2024. Og flere av de som har dratt har vært publikumsfavoritter, noen av dem også svært gode spillere i sine posisjoner (Fischer, Maxwell, Bjørlo). Om vi nå får en trå sesongstart samtidig som mange kjente fjes er borte, så frykter jeg litt for engasjementet på kort sikt. Også spillere som Bjartalid og Kjelsrud, som ikke har holdt et nivå hvor de forsvarte fast plass på laget, har vært spillere som har tent gnisten hos publikum når de har kommet inn. Hvem skal gjøre det i 2026?

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

29/06/2025 16:18 | 523df36a