Sesongen 2025
Vi ga vel Okeke omtrent gratis til KFUM, så hvis vi ikke har fått til noen prosenter er det nesten skandale.
Jeg synes egentlig seks mill ofr Nunez var litt mye også. Jeg tenkte rundt fem med tanke på at han snart er 29 og videresalgspotensialet er lavt som du sier. Men dette viser igjen at vi aldri skulle latt Kjelsrud gå. Norsk spiss, langt fra guds gave til fotballen, men han leverte jevnt og trutt. På dette området står spillerlogistikken til stryk
---------------------------
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Spiller logistikk til stryk, kan vi vel også si om å gi bort Okeke og Williams, og årsaken til det var at vår geniale trener fra Færøyene så at de var alt for dårlige. Og det brukte han ikke mange ukene på heller.
Både Kåffa og Kongsvinger vil cashe inn en god fortjeneste på disse to.
Respekten for sportsjournalistene i F-B er fortsatt fallende, fra et lavt nivå. Etter kampen i går er de frustrert og oppgitt overlagets innsats. Vi taper 2-0 borte mot et topplag i Danmark, på naturgress.
Med en ny midtstopper, som er god, men som har spilt Obos denne sesongen, og en ung keeper som ikke har noen erfaring på dette nivået (e-cup), og ei heller nivået under (eliteserien), og med Bjartalid på banen er det som å spille med en mann mindre defensivt, da hans press-/duellspill er helt fraværende.
Jeg så ikke kampen, men resultatet er hverken overaskende, eller noe å være føau over.
Jeg var på hjemmekampen, og så et Midtjylland som kontrollerte kampen, og dette avansementet kostet de ikke mye. Vi kan komme sterkere tilbake etter dette. Det var første gangen for denne spillergruppen, og vi har gått veldig svekket inn i disse kampene,.
Jeg mener klubben, Hagen og spillerne kan gå med hevet hode etter dette. Og så er det vel bare å konstantere at en lokal avis ikke rekrutterer de beste hodene innen sportsjournalistikken.
Etter to tap er vi nå nødt til å innse at vi bare er ett av de åtte eller så lagene som kjemper om sjetteplass. Så jeg tenker oppgaven Hagen og spillerne har for resten av sesongen er å bevise at vi kan være å regne med også neste år. Skape tro på at neste sesong blir bedre enn denne.
Det har blitt litt for mange kamper hvor vi blir baktunge og skaper lite, også mot lag rundt oss på tabellen. Vi er vanskelige å score på, også for topplagene, og vi har også hatt enkelte kamper hvor vi kunne fått bedre betalt (som begge kampene mot RBK, hvor vi i begge tilfeller dominerte etter pause og glatt hadde fortjent en utligning). Men vi blir litt for ofte "endimensjonale" - vi ligger lavt og har få alternativer når vi vinner ballen.
Vi får se da, i morgen venter hjemmekamp mot et av bunnlagene igjen og jeg håper på en trivelig ettermiddag på stadion etter å ha gått glipp av de siste kampene pga jobbreising.
Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"
Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"
Tja, det var vel ikke en direkte utrivelig ettermiddag i hvert fall, særlig hvis man sammenligner med skipbruddet inne på Ekebergmyra (unnskyld metaforblandingen), der jeg var så heldig å få tilbringe to kalde og totalt bortkastede timer på onsdag. I går var det i det minste tilløp til angrepsspill, høyere xG enn motstander og bortimot full dominans i 2. omgang hvis man kan stole på Fotmob. Så burde det selvsagt også da ha blitt seier.
Men det er jo et faktum at laget er svekket, både ift i fjor og pga skader. I fjor høst stilte vi stort sett med disse fire bakerst: Fischer - Fall - Kvile - Woldedzi. På Ekeberg åpnet vi med disse: Børsheim - Owusu - Fredriksen - Metcalfe. Bevares, all ære til de som han kommet inn og gjort det greit, men kvalitetsforskjellen er vel åpenbar? Så kan man si at det er ikke forsvaret som er problemet, men resten. Noe sant i det, men angrepene begynner jo som regel bakfra da. Og mht angrepsspillet: De nye vi har framover på banen, er enten skadet eller har ikke helt slått til. Men kanskje er det litt bedring i vente? Oelenschläger gjør en forskjell når han er tilbake. Shein var ikke så aller verst i går (selv om han må ta en del av skylda for målet mot), Salim ser veldig lovende ut og Nunez må vel få skikk på den skranglete kroppen sin etter hvert.
Etter 24 kamper har vi følgende (matematisk sett pene) fordeling seier-uavgjort-tap: 8-8-8. Fortsetter vi sånn, blir det 10-10-10 og 40 poeng. Det vil i hvert fall jeg være aldeles fornøyd med etter en litt rufsete sesong.
- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
29/06/2025 16:18 | 523df36a