Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd FFK - Elverum - 30.09.2018

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 30 sep 18, 17:10

Opprykkskampen lever!!!

Stian Johnsen og Narvik har slått Raufoss i dag 2-0 og vi har igjen muligheten. La oss håpe siste kamp var en vekker for  guttæne og dem klarer å heve seg. Blir ingen lett kamp i dag... kanskje den tøffeste vi har igjen, men jeg har troa 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 30 sep 18, 17:53

Mot Raufoss og Elverum i våres hadde vi to ganske like kamper, begge inneholdt en god og en dårlig omgang (men rekkefølgen var ulik).

Mot Raufoss sist leverte vi en OK og en rævva omgang, da er det kanskje på sin plass med en OK og en strålende omgang i dag? Eller er det for mye å håpe på?

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 30 sep 18, 18:55

Vi starter jo forsåvidt bra, men etterhvert blir det mye surr og rot.  Feilpasninger og markeringssvikt fører til 0-1 og etter det var strengt tatt Elverum klart best resten av omgangen. Fysj!

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 30 sep 18, 19:59

Helvete altså!

Vi tar muligheten vi fikk av Mjølner og kaster den rett i dass. Jeg fikk ikke sett de første fem minuttene av andre omgang, men det vi leverte kampen ut, det var virkelig ræva. En og en mann prøvde å angripe, resten sto og klødde seg i huet. 

Som bonus ble altså Mattila og Begby skada igjen. Håper det ikke er alvorlig.

Rey

Moderator

Lagt til: 30 sep 18, 20:19

Hva faen er det som skjer utpå der? Er jo ingen samhandling utpå der i det hele tatt.

Markeringssvikt på 0-1 og 0-3. 0-2 er forsåvidt nydelig spilt igjennom, men forsvaret skal pelle ball og/eller mann. Ordentlig forbanna nå...

The colour of her eyes

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 01 okt 18, 09:20

Dagen derpå lurer jeg fortsatt litt på hvordan et lag kan gå fra å fungere godt både individuelt og kollektivt, i kamp etter kamp, til å plutselig ikke fungere hverken kollektivt eller en og en.

Begge toppkampene har vi tapt på en mengde individuelle feil defensivt - markeringssvikt, tapte dueller, feil plassering og feilpasninger, samtidig som det offensive ikke har flytt bra annet enn i korte perioder i begge kampene.

Er det frustrasjonen etter poengtapet mot Fram som har blitt håndtert feil, slik at den bare har bygget seg opp som en verkebyll? Når en skuffende kamp mot Raufoss etterfølges av en enda verre kamp, er det grunn til å mistenke det. 

Da er håpet at kampen mot Nybergsund blir en kamp hvor vi får hull på byllen igjen. Skal vi ha det ringeste håp om direkte opprykk må vi vinne resten. Ja, skal vi være rimelig sikre på å beholde andreplassen må vi fort vinne resten.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 01 okt 18, 15:57

Etter mange innlegg på denne siden og kolapsen vi desverre har sett vet jeg nesten ike hva jeg skal si. Jeg har en nevø på 17 år og han spurte meg om det var mest gleder eller ergrelser av å være FFK-supporter. Jeg svarte at det var absolutt mest ergrelser og han spurte meg hvorfor jeg likevel gidder. Forslag til gode svar mottas med takk.

Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17

Lagt til: 01 okt 18, 16:24

Ungene mine har lurt på det samme. Jeg sier som sant er at vi ikke har noe valg. Vi kommer ikke utenom. Men man kan begynne å lure noen ganger.

Jeg trodde vi var mer robuste. Jeg gikk nærmest i sjokk da vi kollapset i går. Aldri i verden at vi rykker opp med den tendensen vi har nå. 

Rey

Moderator

Lagt til: 01 okt 18, 19:50

Opprinnelig postet av Erikk

Etter mange innlegg på denne siden og kolapsen vi desverre har sett vet jeg nesten ike hva jeg skal si. Jeg har en nevø på 17 år og han spurte meg om det var mest gleder eller ergrelser av å være FFK-supporter. Jeg svarte at det var absolutt mest ergrelser og han spurte meg hvorfor jeg likevel gidder. Forslag til gode svar mottas med takk.

Glad i selvpining? Finnes de som liker det :-)

Men selv om det gjør vondt nå, så er det desto bedre når det går bra. Vi har vært der på topp og da kan vi takle å være der på bunn også

The colour of her eyes

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 01 okt 18, 20:41
Endret: 01 okt 18, 21:11
Endret av: FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Sandaker

Jeg trodde vi var mer robuste. Jeg gikk nærmest i sjokk da vi kollapset i går. Aldri i verden at vi rykker opp med den tendensen vi har nå. 

Kan virke som om også Høgmo har overvurdert hvor utholdende spillerne hans er. Den skjerpede treningsdisiplin er selvsagt et riktig grep, og vil kaste av seg på sikt, men først skal spillerne betale den pris at de blir ekstra slitne av den ekstra treningen. Det går over, når spillerne har vennet seg, men det skjer ikke umiddelbart. Når så de samme spillerne starter hver kamp, helg etter helg, innimellom harde treningsuker, så er det faktisk ikke så merkelig at disse spillerne ikke klarer å holde mentalt fokus 100% gjennom hver kamp. Starter man en kamp med 90% mentalt overskudd kan det være nok til at pasninger ikke blir presise, løp times ikke perfekt nok, avslutninger går utenfor eller rett på keeper. Også evnen til å fornemme hvor man har sine medspillere svekkes. Hvis nærmest hele laget er bare litt nede på mentalt overskudd fra start så blir det en dårlig kamp. Med vedvarende høy innsats og høye prestasjonskrav over tid så blir man faktisk litt sliten, og vil mangle det lille ekstra i de avgjørende øyeblikk. Det kan være sunt å hvile litt iblant, selv om man ikke kjenner et akutt behov for det. Av flere grunner. Tidligere nevnt eksempel; man reduserer risikoen for belastningsskader. 

Jeg tror ikke det sitter i  hodet på spillerne. Jeg tror det sitter i hodet på treneren. Det er treners ansvar å ha en fornuftig strategi for laget som helhet, slik at flest mulig spillere utvikler seg best mulig gjennom sesongen, så mange spillere som mulig får kamperfaring, de beste spillerne spiller de fleste kamper og er fortsatt friske og uthvilte til de vanskeligste kampene. Innbyttere har spilt kamp i senere tid og kan gå inn fra benk med lite rust i bena. Osv.

Det er mange fordeler ved å rotere litt i laget. Og FFK hadde med sin stall etter sommerferien, med seriens klart sterkeste innbytterbenk, alle muligheter til å gjøre det. Men regelen er at det roteres ikke i laget før skader gjør det nødvendig. 

Et siste moment, når FFK stiller med den samme start11 kamp etter kamp, blir det fort enkelt for motstandere å forutse hva de vil møte. Litt mer variasjoner gjør det vanskeligere å FFKs styrker og svakheter like eksakt. 

Jeg må innrømme jeg finner det merkelig at ingen andre synes å tenke i denne retning. Jeg tror FFK velger bort noen styringsgrep her, som andre klubber velger å bruke. 

Rey

Moderator

Lagt til: 02 okt 18, 09:18

Å rullere bare for å rullere ser jeg egentlig ikke poenget med. Styrkene og svakhetene til laget som helhet vil uansett være tilnærmet den samme og spillestilen vil være den samme. Hvis ikke går det på bekostning av samspillet og jeg tror vel ikke at det vil gjøre ting bedre når samspillet ikke sitter.

Men hvis vi får kontinuitet både på spiller og trenersiden over litt lengre periode enn en halv sesong så bør det være enklere å rullere også

The colour of her eyes

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914