Kamptråd: Fredrikstad - Nybergsund: OBS Søndag 17.06 kl 18:00 - Møt opp på stadion
Folk som hadde sett for seg lørdagskamp på stadion, må nok legge om planene sine, for kampen er flyttet til søndag. Ikke kan det være så veldig lenge siden heller for det er ikke lenge siden jeg sjekket i forbindelse med ferieplaner... Men sjekket på nytt nå og ferien er utsatt en dag. På stadion skal man.
Til denne kampen var kanskje Anas tilbake også? Eller husker jeg feil angående skadesituasjonen hans? Håper i hvert fall vi klarer å spille to gode omganger. Nybergsund er et lag som skal slås, men har potensiale til å bli et kjempestort bananskall.
---------------------------
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Jeg sjekket i forrige uke og da var den flyttet. Går jo ikke an å planlegge noe når de flytter kamper hele tiden. Begynner å bli dritt lei av det der. Hadde store planer om å invitere folk hjem til grillings og øl før kampen, men det blir jo ikke noe av nå.
Denne kampen må vi rett og slett vinne. Vi må få avgjort flere kamper slik at vi ikke bare sitter med uavgjort.
Raufoss tapte igjen, og dermed er FFK stadig bare to poeng fra tabelltoppen.
Begynner å tegne seg et bilde av at ingen lag dominerer i avdelingen. Vinner Asker på mandag mot Stabæk2 så klatrer de fra 7. til 1. plass på tabellen, og det i 9. serierunde. Det fortsetter med andre ord å være vanvittig jevnt.
Og det er bare godt for FFK, som fortsatt har alle muligheter til å klare direkte opprykk i år, og komme seg bort fra dette nivået hvor kamper tydeligvis flyttes rundt i hytt og pine.
At vi til tross for få mål og mye skuffende spill henger med er kjempeflott. Jeg bare håper det kommer en dag hvor vi spiller godt og får litt uttelling.
Jenssen
Westgård leko Nielsen Begby
Mæland Rekdal
Rocky Veteli
Sellin Nilsen
Knallhardt høyt press. Vinne kampen i kampen. Hvis Rocky ikke har dagen Bør Chaib få mer enn tre minutter. Det høye presset vi hadde i treningskamene har mer og mer blitt borte? Det kan vel ikke bare skyldes at Falk Larsen ikke er med.
La oss håpe på et fyrverkeri av en kamp for gutta. Og at det løsner foran mål. Bananskall er vi ferdige med.
Ellers får jeg lyst til å fly ut på banen å riste Åsheim. Å ha så mye fotball i kroppen uten å få det ut. Han trenger litt større baller. Alltid så jævlig snill.
Jeg tror uttellingen vil komme når laget blir mer samspilt. Selv om vi ikke har like mange endringer i laget som i foregående sesonger, er det endringer i sentral linja. Takket være at ikke noen av de andre lagene har stukket av, noe som ikke er uvanlig i 2. div, så er vi fortsatt med. Dermed har man fortsatt "arbeidsro".
Har vondt for å se at dette skal holde helt inn, men skal aldri si aldri. Vi er nok avhengig av at det løsner for Sellin. Ser ikke noen andre som har potensiale til å score de målene som trengs.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Jeg tror uttellingen vil komme når laget blir mer samspilt.
Enig. Jeg tror lagets spisser vil lykkes bedre når hele laget får det offensive spillet til å fungere bedre. På samme måte som i andre enden, når hele laget fungerer godt defensivt er det lettere for keeper å lykkes.
Individuelle ferdigheter betyr selvsagt en del, men jeg tror det er viktig å se sammenhengen her. Høgmo har så langt strammet opp FFKs defensive spill, og det bidrar til å forklare hvorfor laget har en keeper som lykkes med det meste om dagen. Når det offensive spillet sitter bedre kommer også målene.
La oss prøve å gi Sellin litt ro. Dette handler ikke om at han skal begynne å score på hver eneste mulighet. Jo mer alle forventer at han skal score hele tiden jo vanskeligere blir det.
Og SÅ har Høgmo begynt å fokusere på det offensive spillet, etter å ha fått orden defensivt. Selv mål som burde blitt avblåst for offside blir godkjent i FFKs favør. Som sagt, i blant har man hellet mot seg, i blant med seg. I dag er det bare å nyte det. Og to spillemål fra Sellin setter punktum for perioden hvor han ikke kunne akkurat det.
Gratulerer til FFK med tennissiffrene 6-0.
Tabellen er fortsatt jevn og det er lenge igjen, men nå begynner dette å ligne på noe!
Hva skal man si etter denne kampen her da?
6-0 syns jeg faktisk er helt korrekt at ikke blir annulert. Nilsen signaliserer klart at han ikke er med i spillet, så jeg syns det var korrekt dømt.
To målpoeng av Nilsen
Tre målpoeng av Sellin (med to spillemål)
Fire målpoeng av Rocky!
Virkelig deilig å se på selv om vi hadde en liten downperiode rett før 4-0
The colour of her eyes
Tror ikke vi skal ta av nå. Dette Nybergsund laget hadde et forferdelig forsvarsspill. Vi var bare ok+, og presterte vel ikke til 6-0?
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
I dag var det trivelig på stadion. Dårlig motstander eller ikke,det er alltid morro med mye mål og forhåpentligvis så har det løsnet litt offentsivt nå.
Jeg synes dette var STRÅLENDE. Endelig fikk vi uttelling og vi spilte godt i 2 omganger. Vi har etterlyst mål fra Sellin, Lekaj, Nilsen og Veteli, nå kan vi si ja takk alle fire. Dette er den beste kampen på "år og dag" og det er lov å ta litt av.. Åt Nybersund var dårlige er greit nok for vi har rotet det skikkelig til mot dårlige lag mange ganger før.
Tja. Vi har dominert andre kamper (eller enkeltomganger) like mye tidligere, men bare scoret ett mål (eller i Mjølner-kampen null). Dermed er effektiv utnyttelse av sjansene en konkret og klar fremgang vi skal glede oss stort over!
Nybergsund var selvsagt svake og fremsto som en klar kandidat til nedrykk, men vi var også påskrudd hele første omgang og utnyttet Nybergsunds svakheter. Det hjelper ikke at motstanderen gir bort rom dersom man ikke bruker det.
En herlig seier! Nesten alle store sjanser endte i mål, og vi skal ikke undervurdere den effekten dette har mentalt.
Som bonus hadde vi flyt med øvrige resultater i denne serierunden, og klatrer til andreplass. Finfin søndag!
Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"
Gordon Strachan: "Velocity"
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Tror ikke vi skal ta av nå. Dette Nybergsund laget hadde et forferdelig forsvarsspill. Vi var bare ok+, og presterte vel ikke til 6-0?
6-0 var nok litt i overkant i forhold til hvor effektive vi har vært før i år, men det var da en del store sjanser som vi ikke scora på også. Men enig i at vi ikke skal ta av. Sier seg selv at Nybergsund ikke akkurat blir kjempemotivert til å spille de siste 75 etter å ha sluppet inn tre på 15 og det så vi vel egentlig ganske klart.
Uansett bra at spissene våre har mye målpoeng. Bra for eventuelle mentale sperrer dem har opparbeidet seg så langt i sesongen.
The colour of her eyes
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914