Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd FFK - Raufoss

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 03 jun 18, 17:31

Dette blir en varm fornøyelse. Nesten så man vurderte å bli hjemme i en kald kjeller. 

Er ille tett i denne ligaen. Nå har vi vel ramlet med til åttende(?) plass? Med seier kan vi likevel lede serien. Helt kokos

Er vel samme lag som sist?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Rey

Moderator

Lagt til: 03 jun 18, 18:52

Syns dette var en veldig solid omgang. Burde vært et mål til ettersom Nilsen er alene med keeper to ganger men alt i alt veldig solid

The colour of her eyes

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 03 jun 18, 21:11

Skal vel  være fornøyde med ett poeng her. Møter et mye bedre lag, og ikke tillegg makeløs hjemmedømming. Vi får øve og bli bedre til bortekampen.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!

Rey

Moderator

Lagt til: 03 jun 18, 21:35

Et mye bedre lag vil jeg ikke si at det var. Vi hadde veldig god kontroll på dem i første omgang og det hadde ikke vært noe å si på om vi hadde puttet et til. Men dessverre så klarer ikke Nilsen å score når han er alene med keeper to ganger.

Andreomgang derimot er en katastrofe. Der bommer man på alt og det er bare flaks og en god keeper som gjør at vi ikke taper. Hva taktikken er der skjønner jeg ikke.

The colour of her eyes

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 03 jun 18, 21:52

Var det noen som så straffesituasjonene? Den vi fikk mener jeg at var helt feil. Kunne ikke se at det var noe som tilsa at de skulle få straffe. På Raufoss sin straffe er jeg mer usikker da jeg hadde blikket på ballen og ikke så hva som skjedde i den situasjonen. 

Jeg lurer på hva som skjer i pausen. Får de beskjed om at de skal legge seg bakpå og drøye tida så mye som mulig på grunn av at vi leder? Vi var jo omtrent ikke i nærheten av Raufoss sin 16 meter de første 35 min i 2 omgang. Med en gang vi fikk mål imot så startet vi å spille fotball igjen.

Syntes det er merkelig å se at vi gang på gang kommer ut til 2 omgang med en helt annen instilling enn det vi hadde i første. Noen ganger har vi gode førsteomganger og forferdelige 2 omganger, andre ganger spiler vi forferdelig i 1 omgang og er gode i 2 omgang. Lurer på om vi bare har 45 min i løpet av en kamp som vi klarer å spille. Hva er grunnen til at vi ikke klarer å holde trykket oppe i 2 omganger?

Er selv veldig glad for 1 poeng idag. Er sjeldent jeg har sett et lag pushe oss så mye som Raufoss klarte i 2 omgang idag. Vi var jo omtrent ikke over midtbanen i hele 2 omgang,

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 03 jun 18, 22:22

Opprinnelig postet av Rey

Er ille tett i denne ligaen.

Jepp. To poeng som skiller lagene på øvre halvdel.

Ett er i alle fall sikkert, det er for tidlig å trekke konklusjoner. Men det er godt å se FFK på riktig halvdel av tabellen. 

Utmerket at Grorud gikk på tap mot Bærum. 

Ellers var vel den største seier i dag å nekte Raufoss en trepoenger. Etter fem strake seire har de nå tre kamper på rad uten seier, og ser ikke lenger så overlegne ut. 

Rey

Moderator

Lagt til: 03 jun 18, 22:28

Opprinnelig postet av scheien

Var det noen som så straffesituasjonene? Den vi fikk mener jeg at var helt feil. Kunne ikke se at det var noe som tilsa at de skulle få straffe. På Raufoss sin straffe er jeg mer usikker da jeg hadde blikket på ballen og ikke så hva som skjedde i den situasjonen. 

Vår straffe mener jeg er soleklar. Forferdelig armbruk av Raufossforsvareren. Fint å se at den holdinga ble slått ned på. Har dog ikke sett den igjen.

Raufoss sin aner jeg ikke, men satt ved siden av et par fra Raufoss som mente at det kunne være hands.

The colour of her eyes

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 03 jun 18, 23:37

Raufoss viste at de er gode nok til at så fort vi begynte å slurve så var de i stand til å ta over kampen fullstendig. I første omgang var vi best. Da satt kontringene og vi skapte bra med sjanser. 

Hele kampen var egentlig preget av kontringer og dødballer. Problemet etter pause var at vi la oss lavt samtidig som vi ble slappe i presset. Spissene/kantene lot Raufoss spille forbi dem uten nevneverdig motstand. Så var særlig midtforsvaret skikkelig på jobb og vant mange dueller, men når vi spilte opp etter å ha vunnet ballen i forsvar, så klarte våre offensive spillere knapt å holde ballen i to trekk. Dermed ble vi satt under press igjen tvert.

Hva er poenget med å legge seg dypt og skulle forsvare 1-0 når vi rett og slett ikke er gode til å spille på den måten?

Og jeg må si at det irriterer meg at vi skal hale ut tiden i en jevn kamp på hjemmebane. Hadde det vært cup og det var Rosenborg vi ledet 1-0 mot, så greit - men dette var Raufoss. Det er flaut når bortesupporterne med rette buer på oss fordi vi haler ut tiden.

Straffesituasjonene? Vel, det så ut som ganske klar holding på vår straffe. På Raufoss sin fikk jeg ikke med meg hva han blåste for, så da konkluderer jeg med at den sikkert var grisebillig Cool

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 04 jun 18, 11:23

Så at noen også kommenterte at FFK presset hardt og høyt i 1. omgang og at dette kan ha kostet for mye krefter i varmen. Så daffe vi var i mye av 2. omgang så kan man jo tro at det har noe for seg. Men samtidig tok vi jo litt over igjen de siste 10 minuttene, så enten var taktikken mer avgjørende enn orken for at kampbildet ble som det ble, eller så gikk Raufoss også omsider litt tomme for bensin mot slutten.

Det er klart at når de hadde presset hardt for å få utligningen og fikk den med ti minutter igjen, så kan de nok ha blitt rammet av tanken om at jobben var gjort.

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 04 jun 18, 13:18

Godt oppsummert det Tøfflus, kroppen har energilager til å tåle 60 min hard fysisk aktivitet. FFK klappa sammen etter ca 55 min. Og med den innsatsen de la nedbi første så er det helt naturlig at det ble sann. Skulle skåra flere i første omgang. Alternativt spart på kreftene. Men de gikk jo ut i hundre så da er det veldig naturlig. Så bedre disponering av krefter, forberedelser hydrering, og sørge for å få inn glukose i pause, drikkepause er veldig viktig i slik varme.

Rey

Moderator

Lagt til: 04 jun 18, 13:21

For meg så var det soleklart taktikken som feila. Omlegginga til 4-5-1 / 4-3-3 med Sellin ned på kant og Veteli inn som indreløper funka heller dårlig. Begby fikk mye mindre hjelp av Sellin enn av Veteli og var ofte litt for alene på den siden noe som førte til alt for mange store sjanser. I tillegg føler jeg vel ikke at Rino hadde helt dagen. Hadde forventet mer av han når han kom inn med friske ben enn det vi fikk se. Litt overrasket over at det var Veteli som gikk ut også. Satt og ventet på at Sellin skulle ut først.

The colour of her eyes

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914