Kamptråd: FFK-Ull/Kisa, tirsdag 3. oktober 19:00
Orker ikke dvele mer ved Kongsvinger-kampen, vi går på med ny kamptråd.
Oktober står for døren, og vår neste motstander avsluttet september på grufullt vis - de ble skambankt av et annet skråstreklag, nemlig Bodø/Glimt. 2-5 på hjemmebane er stygt. Kisas første trøstemål kom forøvrig ved at en herre ved navn Kaland spilte fri en herre ved navn Solberg på høyresiden. Vedkommende slo et innlegg som en herre ved navn Aalbu ekspederte i mål fra kort hold. Så vi er advart! Aalbu scoret faktisk begge Kisas mål, det siste på overtid.
Bortemøtet endte som så mange andre bortekamper i år med et knepent tap, 2-1 til de gule, så vi har litt å revansjere i denne - og mest å spille for. Kisa har nok oppnådd målet for sesongen når de er utenfor nedrykksfare. Så kan det jo være at målsetningen er hevet når de faktisk ligger på sjette, men vi må vinne noen kamper til.
Laget vårt gir seg vel i stor grad selv. Veteli ut betyr nok Åsheim inn, og Shola ut betyr Skadestad inn, gitt at han er klar (alternativt blir det vel Karoliussen, som har vært OK som stopper).
Så er det å håpe at mange finner veien til Stadion i høstkvelden.
---------------------------
Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"
Gordon Strachan: "Velocity"
Denne kampen blir irriterende viktig. Taper vi i dag er det plutselig 4 poeng opp til trygg plass, 6 poeng opp til Tromsdalen. Da blir veien opp til sikker plass, ikke umulig, men veldig lang. Med seier her, har vi fortsatt en solid sjanse til å karre oss over streken. Med tap her må vi først og fremst kjempe for kvalikplassen.
Hjemme har vi fortsatt ikke tapt siden Florø-kampen 7. mai, og med to seire på rad, hvor den ene var mot Start, bør vi ha gode sjanser mot Ull.
Ull på sin side er det fjerde beste bortelaget i divisjonen, og har fire strake seire på bortebane. Sammenlagt ligger de imidlertid å kniver om den siste kvalikplassen. De har sånn sett noe å spille for, men jeg kan neppe tenke meg at den plassen er livsviktig for dem, derfor håper jeg at vi ser hakket hvassere ut fra start.
Normalt sett bør man vel se opp for toppscorer Kristoffer Ødemarksbakken med 9 mål, men jeg frykter Nicolay Solberg med sine 8 og Andreas Aalbu med sine 5 minst like mye i kveld.
Er mest spent på om Skagestad går rett inn i stopperduoen sammen med Leko, eller om det blir Karoliussen fra start. Kan også bli spennende å se hvem som erstatter Veteli, om Rekdal får sjansen eller hvem det i så fall blir. Der har vi jo et bredt utvalg, hvor jeg synes blant annet Henningsson bør være en kandidat etter at han har vist seg fra en positiv side et par kamper, spesielt hjemmekampen mot Åsane.
Ser nå at f-b melder Karoliussen inn for Shola og Furebotn (som har vært kvikk på trening) går inn for Joona. Med andre ord:
Jenssen
Westgaard, Karoliussen, Leko, Bredeli
Rocky , Åsheim, Furebotn, Ludde
Flo, Sanel
Laget er bekreftet som over. Vil vel kanskje la Skagestad få noen kamper på reservelaget først? Uansett har ikke Karoliussen gjort seg bort som stopper
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Fy faen for et forsvar vi har. Overkjørt gang på gang. Bredeli har en marerittkamp og Karo har skyld i målet sammen med Jensen. Når vi da ikke setter sjansene våre er det bekmørkt
The colour of her eyes
Ebenfalk2
Ble medlem: 24 feb 04
Lagt til: 03 okt 17, 20:06
Endret: 03 okt 17, 20:08
Endret av: Ebenfalk2
Og Leko klarer ikke sentre en passning på 5 meter uten press..
Skammelig, at ikke klubben har klart bedre er rett og slett helt sinnsykt. Klubbens disponeringer er så svake over hele linja at man kan lure på hva de er satt til å gjøre.. etter en seier så jubler de som om de inntar tabelltopp.. men virker ikke som om tap gjør at de vil vedta å gjøre endringer...
Jeg hadde håper på 27 poeng etter denne kampen, men når det blir tap mot de dårlige laga så hjelper det ikke om man slår start..
Valget med å beholde Loberto har blitt en skjebnesvanger avgjørelse som har kostet poeng..
Valget med å beholde Loberto koster oss plassen i Obosligen
Det er også underlig, at når FFK omsider (!) innser at kontinuitet på trenersiden er bedre enn å skifte trener to ganger i året (i seg selv et stort fremskritt) så velger man å innføre denne nye strategi samtidig som man ansetter en trener som overhodet ikke har trenererfaring - for ikke å snakke om resultater å vise til...
Hva mon kan tanken ha vært med dette?
Det hadde virket langt mer fornuftig om man slo over til denne nye linje mens man hadde en trener av Erlandsens kaliber. Det hadde ikke behøvd å være akkurat ham. Stikkordet er "lang erfaring fra øverste nivå", til forskjell fra "ingen erfaring overhodet".
Fytterakkern, for å sensurere meg selv kraftig. Dette var verre enn en rotfylling.
En ting er kommunikasjonssvikten som gir Kisa en gratis corner - men det er nå engang bare en corner. At de to ganger scorer på nettopp corner, er bare skammelig svakt, og de fremste illustrasjonene på en kamp hvor laget kollektivt manglet konsentrasjon. Så mye slurv som i dag ... grusomt.
Motivasjonen for å bruke Bredeli som back nå når han har spilt svakt i flere kamper, forstår jeg ikke. Vi ender jo likevel opp med å flytte Begby ned og ommøblere midtbanen.
De lange oppspillene våre var i de fleste tilfellene "rake rakkettær" som kun spisser av internasjonal toppklasse kunne gjort noe fornuftig med, og innleggene var heller ikke mye å rope hurra for.
Knapt vant vi en eneste duell inne i Kisas 16-meter og vant vi en så var det ikke snakk om å vinne andreballen. Laget leverte en møkk elendig kamp, individuelt og kollektivt, når vi som mest trengte en seier.
Nå kan vi supportere bare håpe at vi kan karre til oss et par poeng til mens Elverum og Arendal ikke vinner noe mer, eller så vil det vise seg at Postnord-bilen jeg kjørte forbi på vei hjem etter kampen blir et omen.
Rene sorgen. God natt.
Dette lukter desverre nerdykk lang vei. Eneste som kan redde oss er at Arendal og Elverum taper resten av kampene. Vi har et knallhardt kampprogram igjen og jeg klarer ikke å se at vi skal ta så mye poeng i de resterende kampene. Bortekampene kan vi jo bare glemme å vinne. Da står vi igjen med Ranheim og Sandnes Ulf på hjemmebane og det er ikke akkurat enkle kamper.
Arendal har heldigvis også et hardt program igjen, så jeg trur vi kommer til å holde de bak oss. Elverum har et hardt program hvis man ser bort ifra at de har Kongsvinger i neste kamp. Elverum skal også spille 3 av de 4 resterende kampene på hjemmebane, noe som gir de en større fordel enn oss. Jeg mener at vi har flaks hvis vi klarer å holde Elverum bak oss.
Det beste vi nå kan håpe på er at vi klarer kvalikplassen, men jeg trur faktisk dette går mot nedrykk.
Bare en liten undring, var det noen form for boikott fra Plankehaugens "kjerne" i dag? Jeg hørte bare EN stemme borte fra den tribunen i løpet av hele kampen. Ikke at jeg skal sette meg på noen høy hest mtp tribuneliv altså, jeg bare lurer.
Det er jo akkurat dette som er problemet, og som har vært kritikken. FFK har egentlig ikke hatt råd til å gamble med treneransettelsene helt siden Aune forsvant i 11. Men likavel har det stort sett vært gambling alle sammen, sett bort fra Erlandsen og Mjelde. Men disse var redningsmen fremfor noe annet. Selv Halvorsen var gambling, mannen har jo ikke hatt suksess som trener siden han hadde Alexander Ødegård som spiller i Sogndal i 2002.
Men likavel har det gått 6 år snart og vi har enda ikke sett tegn til forbedring, og hva har klubben lært på disse 5 åra?
Uansett hvordan man snur og vender på det så kan ikke FFK være kjent av de prestasjonene som er levert i år, og Lobertos avgang bør være spikret selv om han skulle redde kontrakten. Klubben må innse at dette var ett hodeløst prosjekt i en klubb som FFK og komme opp med sterkere kort. Både Sportslig og i klubben. Kontinuitets spørsmålet kan Heier ta seg av, han må finne en trener som kan løse FFK koden, og som får det beste ut av enhver spiller og ressurs i klubben..
Også en ting til; hvorfor i h.... henta de Buduson og Furubotn for.. det er greit at man trenger å ha spillere på trening, men de har absolutt ikke levert noe som tilsier at de fortjener å komme på banen.. Mens FFKs egene gutter, jobber som om de kjemper for livet, det er nå ihvertfall herlig å se.. Kanskje det er disse som burde sette standarden for resten av troppen om hvordan det er lov å oppføre seg som FFK spiller..
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Selv Halvorsen var gambling, mannen har jo ikke hatt suksess som trener siden han hadde Alexander Ødegård som spiller i Sogndal i 2002.
Bodø Glimt?
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Ikke ifølge egne supportere, de var glad han forsvant..0
kanogvetalt
Ble medlem: 01 jul 04
Lagt til: 04 okt 17, 12:08
Endret: 04 okt 17, 14:57
Endret av: kanogvetalt
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Ikke ifølge egne supportere, de var glad han forsvant..0
Ikke de jeg har snakket med, men nok om det. Man kan vel ikke komme bort fra at han var en suksess der uansett? Vant Obos uten å tape en kamp, holdt plassen året etter for så å ende på 7. eller 8. plass det 3. året?
Det jeg stusser på, og som jeg diskuterte med flere både i pausen og etter kampslutt i går: Hvorfor startet vi med samme venstreside i går som i de forrige kampene når vi faktisk ved flere anledninger har fått bedre kontroll ved å bytte ut Bredeli, sette Begby ned som back og flytte en annen ut på venstre ving? Vi så det mot Start og vi så det igjen i går.
Trodde trenerteamet at vi kom til å føre spillet kampen igjennom slik at denne svakheten ikke ville bli eksponert, og at vi dermed ville kunne benytte Begbys kvaliteter høyere i banen?
Har et spørsmål. Hvilken regel tilsier at Flo skulle ha gult kort, og at scoringen skulle annuleres? Tenker på situasjonen rett før full tid.
Slik jeg så situasjonen: Keeper tar ballen i fast grep etter et innlegg. Holder den en stund. Slipper ballen for å sparke ut, men Flo snapper denne og "scorer". Det var ikke blåst. Når keeper har ballen, så har han den, men når han slipper den?
Tøfflus
Ble medlem: 06 jun 07
Lagt til: 04 okt 17, 19:42
Endret: 04 okt 17, 19:46
Endret av: Tøfflus
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Har et spørsmål. Hvilken regel tilsier at Flo skulle ha gult kort, og at scoringen skulle annuleres? Tenker på situasjonen rett før full tid.
Slik jeg så situasjonen: Keeper tar ballen i fast grep etter et innlegg. Holder den en stund. Slipper ballen for å sparke ut, men Flo snapper denne og "scorer". Det var ikke blåst. Når keeper har ballen, så har han den, men når han slipper den?
Jeg reagerte veldig på at han fikk kort. Det heter seg jo i reglene at spillere ikke har lov å hindre keeper i å frigjøre ballen for spill, men her virket det mer som keeper oppsøkte våre spillere, Flo gjorde ikke noe aktivt for å hindre keeper.
Imidlertid har jeg sett det bli blåst frispark i tilsvarende situasjoner før, så det virker absurd nok som det forventes av angrepsspillere at de skal flytte seg for keeper. Men jeg husker ikke i farten om det har blitt gitt kort i de tilsvarende situasjonene jeg har sett, det synes jeg uansett er urimelig med mindre det er åpenbar sabotasje. Men her er fra Forbundets utdyping av reglene:
En målvakt anses å ha kontroll på ballen når
- den holdes mellom hendene eller med hånden eller en del armen holdes mot en overflate (eks: bakke, kropp, målstolpe, osv.), ballen er ikke under kontroll når den ved uhell spretter fra målvakten eller når målvakten gjør en redning.
- holder ballen i hånden og strekker ut armen
- spretter den på bakken eller kaster den opp i luften
Noen som har sett den situasjonen i reprise? Jeg trodde Flo snappet den i det keeper kaster den for å ta utsparket, men det er mulig jeg så den feil. I det tilfellet er det jo soleklart frispark
The colour of her eyes
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914