Cupfinalen 2015
Sarpsborg v Rosenborg. Holder nok Rosenborg som favoritt, men blir nok en fin dag for alle involverte. Spiller Stjernen den dagen ?
Gratulerer! Moro for Sarpsborg 08 å spille sin første cupfinale!
---------------------------
Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
Morsomt for Særpingene. Vinner de er det en stor presatsjon og jeg ønkser de lykke til.
Ja, gratulerer til 08! Det er moro med cupfinale, det vil si å vinne den. Men det kan ikke måle seg med 2. plass i serien.
Opprinnelig postet av Costanza
Godt å se at noen har storsinn til å gratulere erkemotstanderen S08. Ble hudflettet på facebook for å gjøre det samme.Ja, gratulerer til 08! Det er moro med cupfinale, det vil si å vinne den. Men det kan ikke måle seg med 2. plass i serien.
22. november er vi alle trøndere!
Vi har igjen mistet Tippekampen med Arne Scheie! =(
Fortsatt god bedring Dagfinn.
Sarpsborg får 6700 billetter når de knapt trekker fullt hus på noen av kampene sine, mens Rosenborg bare får 1850 billetter mer. Trønderne trekker 17 634 tilskuere i snitt, sarpingene 3934. Litt urettferdig fordeling?
Sarpingene får altså 170 prosent av tilskuersnittet sitt i finalebilletter, mens Rosenborg får 48 prosent av tilskuersnittet i finalebilletter (hvis utregningen min ikke helt på snurr).Hvordan regner NFF ut dette egentlig?
Det som er helt på trynet er jo selvsagt antall billetter finalelagene får i forhold til sponorbilletter og slikt, men det ser ikke ut til å endre seg med det første.
Man kan ikke si at de hadde flaks til finalen heller med Odd og Viking som motstandere, men gud bedre jeg håper på trøndersk storseier i finalen :) Noe sier meg likevel at smurfene vinner 1-0 etter at trønderne har tatt for lett på oppgaven.
Sarpsborg 08 har også kommet opp med en spesiell vri på fordelingen av cupfinale billettene. En som ikke har sessongkort men kjøper for neste sessong får også kjøpe billett. En som har sessongkort og fornyer dette får kjøpe to.
Jeg synes dette er i overkant sleipt ;-)
Så gikk det som de fleste hadde ventet. Sarp startet kampen friskt, skapte et par halvsjanser og det var det. Jeg mistenker at hadde RBK kommet til lignende sjanser ville de scoret, og det gjorde de jo også på sin første skikkelige farlighet i kampen. Derfra og ut 1. omgang rundspilte de 08 og 2-0 var fortjent.
Etter pause var kampen preget av at 08 ikke turte å kaste alle mann framover og at RBK ikke trengte det.
Og FFK er fortsatt eneste Østfold-lag som har vunnet cupen i dette årtusenet
Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"
Gordon Strachan: "Velocity"
Opprinnelig postet av Tøfflus
Så gikk det som de fleste hadde ventet. Sarp startet kampen friskt, skapte et par halvsjanser og det var det. Jeg mistenker at hadde RBK kommet til lignende sjanser ville de scoret, og det gjorde de jo også på sin første skikkelige farlighet i kampen. Derfra og ut 1. omgang rundspilte de 08 og 2-0 var fortjent.
Etter pause var kampen preget av at 08 ikke turte å kaste alle mann framover og at RBK ikke trengte det.
Og FFK er fortsatt eneste Østfold-lag som har vunnet cupen i dette årtusenet
FFK må nok vente kanskje enda 1000 år med dagens ledelse. ...
Intriger splitter mer enn samhold forener....
Opprinnelig postet av Willy René
Nå var det ikke 1000 år siden forrige gang FFK var norgesmestere. Synes du klubben hadde så mye bedre ledelse i 2006?
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Willy René
Nå var det ikke 1000 år siden forrige gang FFK var norgesmestere. Synes du klubben hadde så mye bedre ledelse i 2006?
Hørt om ironi?
Nei, klubben hadde ikke bedre ledelse i 2006, når vi nå har fasiten så kan man si den var helt tragisk, og den skyllet skam over klubben med uetiske og kriminelle handlinger.
Intriger splitter mer enn samhold forener....
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914