Husk meg
Brukernavn
Passord

Haitam Aleesami til IFK Gøteborg

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 18 aug 14, 13:21
Endret: 18 aug 14, 14:00
Endret av: Rey

http://www.fotbolldirekt.se/blog/2014/08/18/avslojar-blavitt-varvar-har-ar-augustinssons-ersattare/

Han spiller riktignok ferdig sesongen hos oss, i og med at overgangsvinduet i Sverige er stengt.

Fortjent for Haitam, veldig synd for oss. Spent på hvor mye vi får for han.

EDIT: Der er det bekreftet av FFK også

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 18 aug 14, 13:23

Syns fortsatt det var rart å kvitte seg med Durè, når dette lå i kortene og stopperne våre ikke nødvendigvis er noen ungfoler.

Men gøy for Haitam. Men fryktelig dumt hvis vi rykker opp :/

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

Rey

Moderator

Lagt til: 18 aug 14, 13:38

I tillegg har begge stopperne våre kontrakter som går ut etter denne sesongen. Får håpe at Sansara også blir med neste år. Så langt ser han bra ut.

F-B melder nå om en overgangssum på 1 mill. Bra sum det.

The colour of her eyes

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 18 aug 14, 13:40

Absolutt! Men jeg kan ikke skjønne hvorfor man da slipper Durè gratis? Han er jo ikke plutselig blir überræva? Litt satt tilbake med skader, men fortsatt 10 år yngre enn Martinsen/Grorud.....

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 18 aug 14, 14:05
Endret: 18 aug 14, 14:06
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av Rey

I tillegg har begge stopperne våre kontrakter som går ut etter denne sesongen. Får håpe at Sansara også blir med neste år. Så langt ser han bra ut.

F-B melder nå om en overgangssum på 1 mill. Bra sum det.

1 mill er greit nok, verken mer eller mindre, med tanke på kontraktslengden. Men Skeid skal jo også ha 20 % av overgangssummen, altså 200.000 kr.

Regner med at Ludvik Begby skal drilles inn som venstreback til neste sesong. Kanskje litt avhengig av hvilken divisjon vi spiller i.

Pr. i dag er dette et stort tap for FFKs offensive spill. Litt som da vi mistet Wallace, som i likhet med Aleesami bidro til mye av lagets offensive spill fra sin venstrebackposisjon. Håper Aleesami fullfører sesongen med fantastisk spill, og ikke allerede har tankene i Göteborg.

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09

Lagt til: 18 aug 14, 14:18
Endret: 18 aug 14, 14:21
Endret av: kjell-H

Disse pengene bør gå til å fornye kontrakter med spillerne vi har! Vi har nok av spillere i troppen som kan spille venstre back. Bra deal for FFK som trenger penger til å beholde den stallen vi har!

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone

Rey

Moderator

Lagt til: 18 aug 14, 14:53

Opprinnelig postet av kjell-H

Disse pengene bør gå til å fornye kontrakter med spillerne vi har!

Prinsipielt uenig. Inntekter fra spillersalg er ekstraordinære inntekter man ikke kan budsjettere med. Spillerkontrakter og lønninger bør finansieres via ordinære driftsinntekter. Ellers er vi tilbake der vi var for noen år siden hvor vi budsjetterte med salg av Wallace for 17 millioner. Det gikk jo ikke akkurat slik

Inntekter fra spillersalg mener jeg må brukes på "engangsinvesteringer".

Ellers er jeg enig i at vi har grei dekning på venstre back i Holmvik og forhåpentlig Sansara. Litt tidlig for Begby tror jeg da han mangler en del muskler. Spissplassen derimot bør vi prioritere å bruke en del av disse pengene for å fylle.

The colour of her eyes

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 18 aug 14, 15:45

Jeg er enig med Kjell-H fordi vi har elendig økonomi. Hvis vi jobber med å utvikle unge spillere og de blir veldig gode for så å forlate oss gratis som Bosmanspillere vil dette være en katastrofe.

Nei la oss heller bruke disse pengene på kontrakter med spillere vi ønsker å ha med videre.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 18 aug 14, 18:44

Det står: Før Aleesami reiser videre skal han spille ut sesongen for FFK. Og det er det siste momentet som gjør salget bra for FFKs del: Timingen.

Posetift det da

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.

malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13

Lagt til: 18 aug 14, 20:21

Det har vel ligget i kortene lenge att han skal bort, og pengene trenger vi. Så syntes dette egentlig bare er bra, vi tjner bra på det og kanskje også greit på vidre salg, pluss att han kan bidra ut sessongen. Vi er tross alt ikke noe stort lag lengre så vi må nok bare finne oss i att våre beste spillere kommer til å forlate klubben de neste årene. Pluss att jeg mener alsami var bedre når vi spillte 4-3-3 og Sansara kommer nok til å fylle plassen til Alsami bra. 

Blir spennende å se hva som skjer fremmover, om vi sattser mere på å la egne spillere få prøve seg eller om vi venter og henter forsterkninger til vinteren.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 22 aug 14, 09:50

Opprinnelig postet av Rey

Prinsipielt uenig. Inntekter fra spillersalg er ekstraordinære inntekter man ikke kan budsjettere med. Spillerkontrakter og lønninger bør finansieres via ordinære driftsinntekter. Ellers er vi tilbake der vi var for noen år siden hvor vi budsjetterte med salg av Wallace for 17 millioner. Det gikk jo ikke akkurat slik

Inntekter fra spillersalg mener jeg må brukes på "engangsinvesteringer".

Helt enig. Sikre utgifter skal balanseres med sikre inntekter. Usikre inntekter skal således også brukes til uforutsette utgifter. Eksempelvis hvis en spiller forsvinner skal pengene brukes til å skaffe en ny. Har man gjort en god handel kan vi til og med kjøpe to. Såfremt det er faste inntekter til lønna, da. Det er hele nøkkelen.

Generelt vil jeg si at det er veldig smart å bruke overgangs-inntekter på overgangs-utgifter...

Alt. kan vi anse et spillerkjøp som en investering, og man selger ikke et hus og bruker pengane på husleie og ølpåsæ...

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 22 aug 14, 09:52

Opprinnelig postet av malurt

Det har vel ligget i kortene lenge att han skal bort, og pengene trenger vi. Så syntes dette egentlig bare er bra, vi tjner bra på det og kanskje også greit på vidre salg, pluss att han kan bidra ut sessongen. Vi er tross alt ikke noe stort lag lengre så vi må nok bare finne oss i att våre beste spillere kommer til å forlate klubben de neste årene. Pluss att jeg mener alsami var bedre når vi spillte 4-3-3 og Sansara kommer nok til å fylle plassen til Alsami bra. 

Blir spennende å se hva som skjer fremmover, om vi sattser mere på å la egne spillere få prøve seg eller om vi venter og henter forsterkninger til vinteren.

Jeg er vel på kanten til å mene at Haitam kunne ha fått noe bedre enn IFK. Men det er mulig at lønnsbetingelsene er mye bedre der nede, seff...

FFK i førstedivisjon er jo et klart dårligere utstillingsvindu enn IFK, men et FFK i tippeligaen, derimot.... Trur det blir hipp som happ, utstillingsvindu tatt i betraktning.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 22 aug 14, 10:34

Opprinnelig postet av Asgeir

FFK i førstedivisjon er jo et klart dårligere utstillingsvindu enn IFK, men et FFK i tippeligaen, derimot.... Trur det blir hipp som happ, utstillingsvindu tatt i betraktning.

Et greit poeng, men et mulig utstillingsvindu (FFK i TL) vil jo vanligvis tape for et sikkert utstillingsvindu (IFK som et etablert topplag i Sverige). Tror faktisk akkurat den delen av vurderingen var enkel for Haitam (og eventuelt agenten hans, om han har en).

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914