Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK i gul sone

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 14 mai 13, 13:22
Endret: 14 mai 13, 13:41
Endret av: kanogvetalt

Ifølge F-B er FFK nå i gul sone(overlater til de som har greie på slik å sette inn link). 

Per Erik Jacobsen informerte om dette under generalforsamlingen. Slik jeg forstod det så var det kun en styrking av egenkapitalen som kunne få oss ut av rød sone. Hvordan dette er gjort, og hvordan det har påvirket aksjefordelingen i AS kan man bare spekulere i inntil det kommer mer informasjon.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 14 mai 13, 14:19

Ut fra det jeg leste hos Fredriksftad Blad (link) så har vi ikke lenger noe å gå på. Vi må holde oss i gul sone, eller miste lisensen og være tilbake i 2. divisjon.

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 14 mai 13, 14:25

Opprinnelig postet av Tøfflus

Ut fra det jeg leste hos Fredriksftad Blad (link) så har vi ikke lenger noe å gå på. Vi må holde oss i gul sone, eller miste lisensen og være tilbake i 2. divisjon.

Nå ønsket vel ikke F-B å fremstille dette som en gladsak, men faktum er at om vi ikke hadde kommet i gul sone  så hadde lisensen røket.

Slik jeg har forstått dette systemet så var bøygen å komme i gul sone nå. Å forbli der vil ikke være enkelt, men enklere. Dette fordi det legges historiske nøkkeltall til grunn i en definert periode bakover i tid(vet ikke hvor lenge).

Dette er utvilsomt en gladsak!

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 14 mai 13, 15:48

Absolutt en gladsak, men det burde ha kommet fram hvordan i svarte vi har klart dette i og med at det var egenkapitalen som var det største problemet i følge PEJ på årsmøtet.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til: 14 mai 13, 17:49
Endret: 14 mai 13, 18:31
Endret av: Knuty

Gledelig, og som allerede nevnt, åpenbart helt nødvendig å komme seg ut av rød sone denne gangen.

Se presentasjon på fotball.no.

For å komme seg ut av den røde sonen måtte vi vel bare komme oss over 65 poeng. Poengsummen beregnes basert på åtte måleparametre. (Se dette dokumentet på fotball.no som beskriver systemet i detalj).

Det er vel flere forhold enn egenkapital som kunne redde oss her? Riktignok er egenkapital den kategorien som slår ut klart mest poengmessig. Den er også nært knyttet opp til indikatorene som går på resultatstørrelser, så sånn sett henger det vel sammen.

For spesielt interesserte forsøkte jeg meg på en tabell under, som viser de åtte parametrene, hvordan den beregnes, antall mulige poeng fra hver kategori, og hvilket intervall som benyttes for beregning av poengsum. NFF har som policy at de ikke oppgir total- eller enkeltscore for klubbene - er det noen som vet hvordan vi har scoret de siste årene?

Nr Indikator Maks poeng Beregning Faktor for måling
1 Totalkapitalrentabilitet 0 til 16 (Driftsresultat + Finansnetto) /   snitt eiendeler Fra 0% til 20% og over.
2 Resultat før skatt 0 til 16 Resultat før skatt / omsetning Fra 0% til 6% og over.
3 Resultat før skatt siste 2 år 0 til 16 Snittresultat siste to år /   snitt omsetning siste to år Fra 0% til 6% og over
4 Personalkostnader -4 til 16 Personalkostnader / (sum inntekter - overgangsinntekter) Fra 80% til 65% og under
5 Arbeidskapital i % av omsetning -10 til 40 Arbeidskapital / sum inntekter Fra -30% til 25% og over
6 Likviditetsgrad 1 -10 til 40 Omløpsmidler / kortsiktig gjeld Fra 0 til 2 og over
7 Egenkapitalandel -30 til 90 Egenkapital / sum eiendeler -30% til 30% og over
8 Disiplin 6 Antall ganger regnskap er bedre   enn prognose ved interimsregnskap over siste fire år. 0 til 4 og over

Dårligste score -54    
  Beste score 240    

Kategori 1 Under 65 poeng  
  Kategori 2 65-130 poeng  
  Kategori 3 Over 130 poeng  

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914