Husk meg
Brukernavn
Passord

Høili tar pause fra FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 05 apr 13, 09:35

I følge FB har de laget ett intervju med han, hvor han ikke ønsker å være en del av FFK lenger økonomisk på ubestemt tid, men vil følge med de på Stadion som en vanlig tilskuer, har ikke lest alt enda, men kan legge ut mer etterpå, hvis ikke noen andre kan gjøre som har lest det?

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10

Lagt til: 05 apr 13, 11:15

Skjønner Høili godt jeg.....han gidder vel ikke gjøre lommeboka til Brynhildsen og co større. Terje vet at alt han spytter inn,er til syvende og sist penger VÆRSTE 'tar'.

Jeg drømmer om at Høili blir med å finansierer et Mekka av et annlegg,med ny Satdion,hockeyhall,håndball hall,...et sted der det kan være innebandy,vektløfting....ja.....alt kunne samles under et tak,og for min del kan det gjerne ligge på Østsida,eller oppe på jordene på Rolvsøy.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 05 apr 13, 11:58

Dette er ikke noe dramatisk, han har vel ikke vært så veldig involvert de senere årene heller, men noe har han bidratt med.

Vi kan ikke regne med å ha det slik som Molde som bare kan pøse millioner på spillerkjøp, millioner gitt av Røkke-systemet.

Det er direkte usunt, ja nærmest dødelig hvis man baserer en klubbs drift på snille onkler, gaver må eventuelt komme i tillegg til en allerede sunn og god opparbeidet økonomi i en klubb. En klubbøkonomi basert på snille onklers humørsvingninger er ikke bra.

FFK må etablere en sunn økonomi med trygg egenkapital, en drift med gode interne rutiner, kostnadsstyring og nøktern budsjettering, de må besitte en troverdig og kunnskapsrik ledelse med uttalte langsiktige mål og strategier.

Det er helt sikkert mulig, selv med dagens stadionkostnader og rammebetingelser, å bygge et fundament for en fremtidig toppklubb.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....

arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 05 apr 13, 16:45

Hvor lenge har Høili retten på navnet til stadion? Når den går ut, så blir det  vel sponsornavn vil jeg tro?

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 05 apr 13, 16:46

Her er nyheten

Håpet er en risiko man må ta.

hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07

Lagt til: 05 apr 13, 16:55

Synes Terje H påpeker mye bra og riktig i artikkelen.....  Hvorfor skal han sponse FFK når det er Brynhildsen gutta som sitter med "eierskapet".. 

Terje H har gjort massevis av bra for klubben og det er synd at han "trekker" seg ut !!!!

Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09

Lagt til: 05 apr 13, 17:00

Noen kommentarer……

Er (selvfølgelig) enig i at FFK bør etablere sunn drift som ikke er helt avhengige av ”rike onkler”. Men det er også helt avgjørende å innse at skal FFK igjen (som i glansperioden 1930-1970) bli en toppklubb så må disse rike onklene på banen for å bidra. Noe annet tror jeg er utopi. Det som da er viktig er at disse bidragene kommer på toppen av en sunn plattform, og at bidragene skjer innenfor rammene av klubbens vedtatte strategi og verdirammer.

Pr i dag er FFK lysår unna dette. Noe lenger ned i lomma på et par ”rike onkler Brynildsen og Fredriksen” enn FFK er i dag er det vel knapt mulig å komme.

Jeg er langt på vei enig med Høili i sak, men skulle ønske han hadde kommet med dette utspillet langt tidligere. Han har åpenbart vært ganske fornærmet. Det tjener jo ikke hverken han eller klubben.

Slik jeg leser (mellom linjene) i intervjuet med Høili så kommer han tilbake fra sitt FFK-eksil om Værste overdrar Stadion til klubben for ”en krone.” Slik han framsetter dette forslaget så har han nesten ikke noe valg Laughing.

Samtidig så er han vel den eneste som med rak rygg kan foreslå noe sånt, etter at han gjorde det samme selv med store deler av gamle stadion. Dette tror jeg mao er en utstrakt hånd til Klubben (og Værste), og antagelig den aller beste løsningen for FFK i den endeløse mørke tunnelen man er inne i.

Molde nevnes over. Det er mulig jeg leser innlegget over feil når jeg tolker det til at Molde er i lomma på Røkke og hans humørsvingninger. Kjenner litt til forholdene der oppe, og de har balansert seg med Røkke som heleier av as’et og et par tre andre rike onkler i klubb-kretsen. Disse siste har mer enn løftekraft nok om Røkke skulle ”ta en Høili”....

Likeledes har Molde i hvert fall delvis omgått NFF’s lisens-krav ved at As’et er et heleid datterselskap av Aker, og som fylles på med konsernbidrag (?) slik at EK ”bare” har sunket fra 41 mill til 33 mill i perioden 2009 til 2011, mens det akkumulerte underskuddet i samme periode er på minus 41,5 mill(!)

Med fare for å trøtte dere ut med mine gjentagelser : Det eneste negative med artikkelen i FB i dag er det som IKKE står der. Igjen så refererer bare FB til uttalelser, uten å tørre å ta stilling til noe som helst. Nå fikk de jo i hvert fall med en referanse til klubbformannen som en slags motkommentar til Høilis utsagn, det hadde de ikke sist, når de ble brukt som ren talerstol for Værste.

FB burde nå ta sitt ansvar og grave helt til bunns : Hva er årsaken til den store forskjellen i virkelighetsbeskrivelse fra journalistene i Josimar og det som fremlegges fra rådende regime på Stadion, dvs Værste as? Og hvorfor virker det som det er stort sprik i virkelighetsoppfatningene til Umbach Hansen og Høili? Begge burde jo vite hva de snakker om?

Nå framstår alt som kommer ut som partsinnlegg – og mistanken om at noen har noe å skjule skumler dessverre i bakgrunnen. Det er jo ikke sikkert at det er slik.

FFK som klubb hadde vært tjent med om all informasjon kom ut i offentligheten gjennom uhildede kanaler, og man hadde fått lagt diskusjonen om stadionavtalen død.        

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 05 apr 13, 17:16

Opprinnelig postet av Satch

enig i alt du sier....

Bare for å understreke, det jeg sa om rike onkler var generellt og ikke med henvisning til hverken Høili eller Røkke spesiellt. Jeg har ingen formening eller kjennskap til hva som foregår internt i noen av klubbene.

Men får vi noen gang se drømmescenariet med at klubben for overdratt stadion for en krone og Høili gjeninntrer som den gode bidragsyter han kan være?

Vi kan bare håpe, men det er kanskje slik at det er Værste som sitter med nøkkelen....

Intriger splitter mer enn samhold forener....

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til: 05 apr 13, 18:31
Endret: 05 apr 13, 18:42
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av arte et labore

Hvor lenge har Høili retten på navnet til stadion? Når den går ut, så blir det  vel sponsornavn vil jeg tro?

Opprinnelig ble det vel inngått en femårsavtale høsten 2007, som altså er utløpt for lengst. Se også sak i f-b om dette for et drøyt års tid siden.

Jeg har ikke fått med meg noe om forlengelse i alle fall, men mulig jeg har oversett noe her?

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06

Lagt til: 05 apr 13, 20:14

Opprinnelig postet av Knuty

Opprinnelig postet av arte et labore

Opprinnelig ble det vel inngått en femårsavtale høsten 2007, som altså er utløpt for lengst. Se også sak i f-b om dette for et drøyt års tid siden.

Jeg har ikke fått med meg noe om forlengelse i alle fall, men mulig jeg har oversett noe her?

Avtalen er ikke forlenget så vidt jeg vet. Terje ga klubben mulighet til å selge stadionnavnet til andre interessenter allerede tidlig i 2012. Stene jobbet med dette, men alt dette ble lagt på is når han sa opp sommeren 2012. Spørsmålet alle stilte seg var om det var mulig å få noe særlig betalt for et stadion som allerede hadde hatt navnet Fredrikstad stadion i. 5 år.

Så vidt jeg vet har alle baner i Norge med "sprø" navn hatt dette fra dag 1.

Terje sier mye som er rett på spikeren, men spillet rundt Celso er ikke helt korrekt. Klubben var villig til å selge ham for rett sum. Han var i Gent for å se på forholdene og alle var sikre på at han skulle gå. Det var Celso som sa nei til kontrakt.

Budet fra VIF kom dagen for første seriekamp, og vi var helt uten mulighet til å skaffe erstatter. Celso som akkurat hadde sagt nei til Gent, ville nok neppe sagt ja til VIF. Han gamblet og håpet større klubber skulle komme på banen. Personlig synes jeg ikke han lyktes helt med spillet sitt. Jeg er ganske sikker på at det var faren hans som styrte det meste i forhold til de valgene som ble tatt.

Slik ståa er i dag hvor Værste har både balle og kvelertak på klubben så vil årene fremover bli en evig kamp om å overleve.

Man kan overleve uten rike onkler, men da må man ha et sterkt markedsapparat som kan legge inntektsgrunnlaget i bunnen for sunn drift. Så kan bidraget fra de rike onkler og supporteraksjoner komme på toppen.

Slik ansvaret er fordelt så er det AS styret som er og har vært 100% ansvarlige for å bygge opp dette markedsapparatet. I den verden jeg lever i så hadde den ansvarlige for dette ikke lenger hatt hverken tillit eller jobb.

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10

Lagt til: 07 apr 13, 21:26
Endret: 07 apr 13, 21:38
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Jan Rafn

Terje sier mye som er rett på spikeren, men spillet rundt Celso er ikke helt korrekt. Klubben var villig til å selge ham for rett sum. Han var i Gent for å se på forholdene og alle var sikre på at han skulle gå. Det var Celso som sa nei til kontrakt.

Budet fra VIF kom dagen for første seriekamp, og vi var helt uten mulighet til å skaffe

Slik ansvaret er fordelt så er det AS styret som er og har vært 100% ansvarlige for å bygge opp dette markedsapparatet. I den verden jeg lever i så hadde den ansvarlige for dette ikke lenger hatt hverken tillit eller jobb.

Babrberte litt av innlegget til Jan........er heeelt enig med Jan......dette vil bare fortsette.......eller......vil det det? Hva skjer den dagen vi har vært i 'rød' gruppe i 36 måneder (eller var det 48?)? Da blir det 2.div,og tilbake til start,da Eggen startet,sammen med andre, å løfte oss til TL.

Jeg ser de to mulighetene som Høili snakker om,og jeg tror at Værste aldri vil gi bort Stadion til klubben for ei krone,så eneste mulighet for at FFK skal ,igjen, bli en 'topp 6' klubb i Norge,er at kommunen kjøper Stadion,og drifter den. Så kan klubben leie den til en fornuftig penge,akkurat sånn som eks Godset gjør idag. Baksiden er at da kommer kunstgress versus naturgress opp igjen,fordi kommunen vil ha så billig drift som mulig. ( nå vet ikke jeg personlig om kunstgress er billigere,eller dyrere enn naturgress)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914