Er FFK ledende på ungdomsarbeid?
Tidligere så var byprosjektet banebrytende i Fredrikstaddistriktet. Er ikke dette arbeidet evaluert og tatt videre til nye høyder?
Et samarbeid betyr at flere ulike parter dra i samme enden av tauet. Er det uklare mål eller uenighet som veien videre?
Det hadde vært fint om noen sentrale personer inenfor byprosjektet kunne skrive om dette. Leste foresten her en dag at Jocke vurderte å ikke melde jr laget på i interkretsserien. Hva betyr det, og hva har det å si for satsingen rundt ungdomslagene?
---------------------------
9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!
Byprosjektet var banebrytende i distriktet, men ikke i Norge.
Hvor det ligger i dag, og hvilke ressurser som brukes på det vet jeg ikke.
Jeg har stadig hørt kritikk av jobben som gjøres fra FFK sin side, men er ikke dermed sikker på at den er berettiget.
Det at man ikke skulle melde på juniorlaget i interkrets serien forstod jeg var pga at juniorene ville spille mye på 2. laget, og at guttelaget spiller i en eller annen juniorserie. Belastningen på juniorlaget med spille i interkrets, 2.lag og hospitering på A-lag ville bli for stor.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Jeg kan ikke akr si at jeg er så veldig imponert over ungdoms satsinga til FFK! Og de er ikke akr så flinke til å følge med talenter i hele østfold/østlandet. Nok en gang så må jeg nevne denne Berge ifra mysen. jeg fikk vite at FFK ikke ville hive seg inn i kampen for signering for Molde viser sin inntresse for Berge? Hva faen mener FFK med dette? Jocke og FFK det finnes faktisk talenter utenfor Fredrikstad,Sarpsborg og Moss!!! De sier hvert år at nå skal man virkelig satse på ungdoms arbeid. Jaja de har fortsatt til gode og bevise detta! De tar opp noen til A-Laget med de blir jo benket nesten hele tiden? unge spillere blir ikke bedre av å sitte på benken og se de eldre spille møkkafotballDe blir bedre av å få matcing på A-Laget, men da må de får litt sjangser også av FFK!
Det er hvertfall sånn mine tanker er om ungdoms arbeid i FFK.!
"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."
You'll Never Walk Alone
Jeg går og håper dette skal bli mye bedre nå som trenersiden har blitt styrket.
kanogvetalt
Ble medlem: 01 jul 04
Lagt til: 06 des 12, 13:12
Endret: 06 des 12, 13:13
Endret av: kanogvetalt
Opprinnelig postet av kjell-H
Jeg kan ikke akr si at jeg er så veldig imponert over ungdoms satsinga til FFK! Og de er ikke akr så flinke til å følge med talenter i hele østfold/østlandet. Nok en gang så må jeg nevne denne Berge ifra mysen. jeg fikk vite at FFK ikke ville hive seg inn i kampen for signering for Molde viser sin inntresse for Berge? Hva faen mener FFK med dette? Jocke og FFK det finnes faktisk talenter utenfor Fredrikstad,Sarpsborg og Moss!!! De sier hvert år at nå skal man virkelig satse på ungdoms arbeid. Jaja de har fortsatt til gode og bevise detta! De tar opp noen til A-Laget med de blir jo benket nesten hele tiden? unge spillere blir ikke bedre av å sitte på benken og se de eldre spille møkkafotballDe blir bedre av å få matcing på A-Laget, men da må de får litt sjangser også av FFK!
Det er hvertfall sånn mine tanker er om ungdoms arbeid i FFK.!
Om det hadde vært slik at andre TL klubber stadig hentet unge talenter fra Østfold, så hadde denne kritikken vært berettiget. Du nevner ett tilfelle, som etter min mening er et unntak fra regelen.
FFK har vært flinke til å få frem unge spillere fra distriktet. Hvis vi definerer distriktet som øst for Oslofjorden og sør for Oslo så har følgende unge spillere(som jeg kan komme på) fått spilletid på A-laget:
Trulsen, Shabani, Elvestad, Staw, Hussain, Ruud Tveter, Askar, Tarik, Standerholen, Thomassen, Bråthen, Strømsborg, + sikkert noen jeg har glemt. Her det mange som er fra andre steder enn Fredrikstad, Sarp og Moss.
I tillegg er det mange som har fått prøve seg på junior og 2. lag.
Ting kan sikkert bli mye bedre, men kritikken din henger ikke på greip.
Husk at før FFK rykket opp i 2004, var det ikke mange østfoldinger i tippeligaen(var vel fler fra Finnmark). Det sier noe om treningskulturen i distriktet.
Vi har også hatt et par juniorspillere fra Indre Østfold, men de vi har hatt har forsvunnet tilbake igjen relativt fort. Skal ikke spekulere for mye i årsaken til det, men noe av årsaken kan nok være pendleveien. Reisebelastningen for en 16-17 åring fra Mysen blir relativt stor.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Opprinnelig postet av Rey
Vi har også hatt et par juniorspillere fra Indre Østfold, men de vi har hatt har forsvunnet tilbake igjen relativt fort. Skal ikke spekulere for mye i årsaken til det, men noe av årsaken kan nok være pendleveien. Reisebelastningen for en 16-17 åring fra Mysen blir relativt stor.
Uten at jeg vet at dette har vært en regel, så har enkelte ungutter blitt innkvartert hos familier i Fredrikstad. Sanpreet Singh er et slik eksempel.
Tror det var spesielt med Singh. Han hadde jo også proffkontrakt med klubben. Har ikke hørt om noen andre enn han som har fått dette.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914